Husk meg
Brukernavn
Passord

Veien videre (stadionavtalen mv)

Flat Trådet Nøstet
Side 14 av 38 14

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 31 mai 13, 09:13

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Jeg spør igjen: Er det noe vi supportere kan gjøre for å protestere eller påvirke det her? Hva med å lage banner: FFK tilbake til folket, eller at vi går på kampene og hjelper klubben med å få penger inn samtidig som vi synger mot Følstad og sport as? 

Eller hva med banner med: Fredrikstad FK tilbake til folket, FFK ut av stadionavtalen og værste eller noe sånt? Jeg er gjerne med på det jeg! Veldig leit og tråkig å sitte på sidelinja og se noe som har blitt bygget opp fra 2003 skal bli totalt revet ned og tilbake i 2 divisjon 10 år etter.. 

Veldig enig med deg. Dette er måten å markere sin misnøye med situasjonen, dra på kamper med bannere og sang som støtter klubben og protesterer mot måten AS-styret og Værste driver. Kortene på bordet, vi kan ikke sitte og se på at klubben kjøres i grøfta bak lukkede styrerom.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 31 mai 13, 11:32

http://www.demokraten.no/ffk/article6684059.ece

 

En meget bra situasjonsbeskrivelse, det vil si at det er ganske håpløst å se for seg en snarlig (innenfor 5-10 år) retur til tippeligaen for FFK`s del

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 31 mai 13, 11:51

Flott at Demokraten skriver dette, og jeg håper pressen fortsetter å skrive om dette. Før eller senere må jo situasjonen bli ubehagelig for de som har ødelagt klubben, slik at man på en måte presser dem til å rydde opp.


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 31 mai 13, 12:11

Opprinnelig postet av Willy René

http://www.demokraten.no/ffk/article6684059.ece

 

En meget bra situasjonsbeskrivelse, det vil si at det er ganske håpløst å se for seg en snarlig (innenfor 5-10 år) retur til tippeligaen for FFK`s del

Et par små utdrag fra denne artikkelen

"Nye inntektsbringende tiltak sitter langt inne  og eiersituasjonen gjør at  mange potensielle bidragsytere skygger unna. "

"Værste-avtalen er mye omtalt. Vi skal i denne omgang nøye oss med å konstatere  at det nok er så enkelt som et åpenhjertig styremedlem uttalte ifjor at  «klubben kommer aldri opp av sumpa så lenge den må forholde seg til den  avtalen»."

Det eneste håpet om at klubben kommer på fote her er at eierne bak i kulissene innser det svært mange andre har innsett for lenge siden, nemlig at de sitter på en "dead duck". Spørsmålet er om de kan eller vil innse dette så raskt at anden fortsatt er spisbar, eller om de venter så lenge at anden ikke kan brukes til noe. En mulig oppskrift for tilberedning av and lanserte Terje Høili i FB for noen måneder siden. Det finnes sikkert flere oppskrifter.

En liten ting til : Jeg ser at Følstads navn nevnes i mange negative innlegg her (ikke deg, Willy:). Kritiser gjerne dagens styre (og derigjennom Følstad) for det vi mener de kunne gjort annerledes nå, om det så er konkret problemløsning, eller om vi mener de skaper dårlig samarbeidsklima eller gir skjev info etc. Men den virkelige tunge kritikken om leienivåer, avtaleinnhold, opprinnelige Værsteløfter, tidligere dårlig drift og alt det der, skal ikke Følstad & Co ha kritikken for. De sliter jo tvertimot med konsekvensene av dette i dagens styrearbeid. DEN kritikken må rettes "høyere opp" i systemet.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 31 mai 13, 13:29

Opprinnelig postet av Satch

Opprinnelig postet av Willy René

http://www.demokraten.no/ffk/article6684059.ece

 

En meget bra situasjonsbeskrivelse, det vil si at det er ganske håpløst å se for seg en snarlig (innenfor 5-10 år) retur til tippeligaen for FFK`s del

 

En liten ting til : Jeg ser at Følstads navn nevnes i mange negative innlegg her (ikke deg, Willy:). Kritiser gjerne dagens styre (og derigjennom Følstad) for det vi mener de kunne gjort annerledes nå, om det så er konkret problemløsning, eller om vi mener de skaper dårlig samarbeidsklima eller gir skjev info etc. Men den virkelige tunge kritikken om leienivåer, avtaleinnhold, opprinnelige Værsteløfter, tidligere dårlig drift og alt det der, skal ikke Følstad & Co ha kritikken for. De sliter jo tvertimot med konsekvensene av dette i dagens styrearbeid. DEN kritikken må rettes "høyere opp" i systemet.

Enig med Satsch.

Egentlig forsøker jeg å kritisere minst mulig da jeg ikke har nok kjennskap til hele sakskomplekset, jeg bare registrerer at det er nok av uoverenstemmelser ute og går og dette er ikke bra for klubben vår.

Jeg synes hele FFK´s situasjon er bedrøvelig, og med nåværende rammebetingelser så gir det ikke mye fremtidstro desverre.

Det er totalt naturstridig at FFK ikke har et lag som til enhver tid er med i det gode selskap, det føles som om FFK er de forspilte muligheters og potensiales klubb. Dette er egentlig bare trist.

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 31 mai 13, 13:31
Endret: 31 mai 13, 13:44
Endret av: tomroar


Hvem som var arkitektene bak avtalen klarer vel FB og Demokraten å finne ut av og be om en kommentar og presse på for å få lagt ut avtalen i sin helhet på deres websider, slik at alle kan få gjort seg opp en mening. Dennne avtalen er som jeg ser det en avtale mellom alle supportere av FFK og FFKSport/Værste koalisjonen. I samme artikel bør det frem i lyste som flere har påpekt alle kontantstrømmer som er blitt brukt til en kostnad på stadion fra starten og frem til nå.

Det går ikke an å skjule seg bak en taushetsavtale lenger som Brynhildsen gjorde for en tid tilbake, når klubbens eksistens står på spill..

Nå får journalistene ta ballen og vi andre får håpe de skyter den i mål isteden for tåkelegging som det har vært frem til nå.med uttaleser fra noen og enhver i systemet som har sluppet til i media.

 Under følger hovedpostene i regnskapene, det er jo lett å se noen poster som skiller seg ut. Hadde vært spennende å se 2012 tallene på andre kostnader

 

2011

2010

2009

2008

2007

 

Konsernregnskap

Ja

Ja

Ja

Ja

Ja

 

Valutakode

NOK

NOK

NOK

NOK

NOK

 

Sum salgsinntekter

66 229

43 043

81 506

104 181

99 298

????

Andre driftsinntekter

0

5 371

0

123

0

????

Sum driftsinntekter

66 229

48 415

81 506

104 304

99 298

????

Vareforbruk

3 060

2 240

5 373

4 235

5 046

????

Beholdningsendring

0

0

0

0

0

????

Lønnskostnader

30 413

35 095

49 352

48 084

45 199

????

Ordinære avskrivninger

5 214

6 095

11 853

10 690

9 192

????

Nedskrivning

19

0

176

0

2 160

????

Andre driftskostnader

32 551

25 704

40 505

44 177

41 277

????

Driftsresultat

-5 029

-20 719

-25 752

-2 882

-3 576

????

Sum finansinntekter

39

18

83

293

160

????

Nedskrivning fin. anleggsmidler

-

-

-

-

-

????

Sum finanskostnader

1 585

711

402

955

566

????

Resultat før skatt

-6 575

-21 412

-26 072

-3 544

-3 982

????

Sum skatt

0

133

-230

0

36

????

Ordinært resultat

-6 575

-21 545

-25 842

-3 544

-4 018

????

 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 31 mai 13, 22:33

Ryktes at AS-styret ønsker å legge ned guttelaget og det yngste sonelaget...?

Samtidig sier man i media at man ønsker å fortsette satsinga på egenutviklede spillere...?

Veldig synd, for vi har et godt guttelag nå, som blant annet har slått RBK.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 31 mai 13, 22:42

Opprinnelig postet av Holters

Ryktes at AS-styret ønsker å legge ned guttelaget og det yngste sonelaget...?

Samtidig sier man i media at man ønsker å fortsette satsinga på egenutviklede spillere...?

Veldig synd, for vi har et godt guttelag nå, som blant annet har slått RBK.

Er det mulig Undecided

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

24.08.2010 :)


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 31 mai 13, 22:53

Opprinnelig postet av Satch

 

 

. En mulig oppskrift for tilberedning av and lanserte Terje Høili i FB for noen måneder siden. Det finnes sikkert flere oppskrifter.

 

Hva var det Høili sa da? Har du en link?

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 31 mai 13, 22:59

Opprinnelig postet av Holters

Ryktes at AS-styret ønsker å legge ned guttelaget og det yngste sonelaget...?

Samtidig sier man i media at man ønsker å fortsette satsinga på egenutviklede spillere...?

Veldig synd, for vi har et godt guttelag nå, som blant annet har slått RBK.

Helt føkkings utrolig!

Da tipper jeg også våre trenere Bakkerud og Wibe Lund vil rasle med sablene. Jeg er overbevist om at de blir mildt sagt forbannet hvis det skjer. Det går jo ikke å satse på egne spillere over en viss periode hvis alle våre egne spillere må finne seg nye klubber. Mister vi disse trenerne også kan vi legge ned junior og senior i samme slengen. Makan til rør!

Heia Trosvik!


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 31 mai 13, 23:51

Opprinnelig postet av Holters

Ryktes at AS-styret ønsker å legge ned guttelaget og det yngste sonelaget...?

Samtidig sier man i media at man ønsker å fortsette satsinga på egenutviklede spillere...?

Veldig synd, for vi har et godt guttelag nå, som blant annet har slått RBK.

Nå kan vel selv ikke FFK AS-styret legge ned de yngste sonelagene. De er et krets-tiltak. Det FFK eventuelt kan gjøre er å si i fra seg rollen som soneansvarlig klubb. Kan ikke se hvorfor Trosvik, Østsiden, Lisleby eller andre skal påta seg den krevende jobben der, bare for å utvikle spillere til FFK som de ikke får glede av selv. Den nærliggende løsningen for kretsen tipper jeg da er å slå sammen sone Fredrikstad og Sarpsborg, og la S08 ta soneansvaret. Hva tror dere skjer med byprosjektet da?

Og med "legge ned guttelaget" regner jeg med det menes å overføre dette laget (tilbake) til byprosjektet som et bylag, og spillerne til sine respektive klubber. Hvis man rett og slett legger ned vil det jo bli et hull på to år mellom eldste bylag i byprosjektet og FFK junior. Hvem tror dere fanger opp talentene da?

Nei dette er rett og slett totalt meningsløst - og helt noldus -  om det stemmer. Om Asgeir & Co noen gang har manglet argumenter for å si opp samarbeidavtalen mellom klubb og as så er det herved servert på sølvfat!

Snakk om å legge seg opp i det sportslige - i klubbens junioravdeling til og med.....


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 01 jun 13, 00:00

Opprinnelig postet av Haarek

Opprinnelig postet av Satch

 

 

. En mulig oppskrift for tilberedning av and lanserte Terje Høili i FB for noen måneder siden. Det finnes sikkert flere oppskrifter.

 

Hva var det Høili sa da? Har du en link?

 

Intervjuet om å selge Stadion til klubben for èn krone


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 01 jun 13, 00:07

Opprinnelig postet av malurt

Leste også att jocke har problemer med Følstad. Håper virkelig ikke dette er tilfelle. Er det flere som har hørt noe om dette? Att Jocke er frustrert pga dårlig økonimi og føler att han må jobbe med tangstrøye på er vel kanskje forståelig, men håper ikke det er mere enn frustrasjon. Kjipt hvis det går over til direkte misstrivsel for jocke for da trur jeg vi får vanskeligheter med å finne en som kan fylle hans sko.

Nå henviser Jocke til daglig leder i ASet ved spørsmål om Madrigal. Sært at en sportssjef ikke kan svare på spørsmål om spillere. Per Erik har vel heller aldri kommentert noe om spillere tidligere? Per Erik er jo også daglig leder i AS. Hvorfor skal han som er daglig leder for et selskap som ikke skal ha noe med det sportslige gjøre kommentere spillere? Det ansvaret ligger vel på klubb?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 02 jun 13, 18:18

Er spent på Asgeirs underskriftskampanje :) (Ref annen tråd)

Får man et klubbstyre som virkelige vil og tør komme til bunns i sakene, så har vel klubben fortsatt over 10% i as'et. Dvs at man gjennom EOG med aksjeloven i hånd kan kreve granskning, f.eks av forholdet mellom FFK, FFK as, Stadion as, og Værste as, med basis i avtaler og bokførte transaksjoner i FFK as, også historisk  Da blir det satt på eksterne granskere  (det hjelper mao ikke for selskapet å iverksette en "egen" hurtiggranskning med selvbestemt mandat). Disse har lovbestemt adgang til all relevant informasjon rundt det saken gjelder.

Stusser også på en ting til : Såvidt jeg vet så er det en rekke små aksjonærer i FFK as. Ser ikke bort fra at en del av skribentene her inne er blant disse. En avtale mellom en av disse aksjonærene og FFK as er pr def en såkalt nærståendeavtale. Dette gjelder samtlige aksjonærer, store som små. En avtale som innebærer bindinger eller transaksjoner mellom f.eks Værste as (eller Værstekontrollerte Stadion as) og FFK as kan ikke jeg forstå annet enn er en slik nærståendeavtale. En slik avtale skal vel i hht loven redegjøres for, og godkjennes av, selskapets generalforsamling?

Og her holder det ikke etter mitt skjønn å dekke seg bak at avtaler er inngått med klubb når det er as (og derigjennom as-aksjonærene) som er den utøvende part.

Ergo må det være mange av småaksjonærene som har hatt innsyn i hele dette avtaleverket?

Jeg er "blåruss" - og kun hobbyjurist gjennom jobberfaring. De ekte juristene her inne må for all del plukke dette resonnementet fra hverandre om jeg surrer fælt nå :)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 02 jun 13, 18:23

Opprinnelig postet av Satch

Og her holder det ikke etter mitt skjønn å dekke seg bak at avtaler er inngått med klubb når det er as (og derigjennom as-aksjonærene) som er den utøvende part.

 Men hvis det hadde holdt, ville ikke medlemmer i klubben ha rett til innsyn i avtalene? Eller hvilke rettigheter har vi som medlemmer av klubben med tanke på innsyn? Og hva med innsyn i protokoller fra møter i klubbstyret?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 02 jun 13, 19:27

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av Satch

 

 Men hvis det hadde holdt, ville ikke medlemmer i klubben ha rett til innsyn i avtalene? Eller hvilke rettigheter har vi som medlemmer av klubben med tanke på innsyn? Og hva med innsyn i protokoller fra møter i klubbstyret?

Det der er faktisk et kjempeinteressant spørsmål. Hvor mye - og hva slags info kan enkeltmedlemmer og generalforsamlingen i en slik klubb kreve? Tipper vi her er i et sammensurium mellom klubbens vedtekter, NFF/NIF's regler og juss'en - men har som sagt ikke bakgrunn for å kunne mene noe sikkert om dette.. Hadde vært interessant om en eller annen kan bidra!

Men det hjelper jo lite å kreve info av klubbstyret om dette styret ikke har fått full info selv....Derav mitt opprinnelige innlegg.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 02 jun 13, 20:02

Opprinnelig postet av Satch

 

Det der er faktisk et kjempeinteressant spørsmål. Hvor mye - og hva slags info kan enkeltmedlemmer og generalforsamlingen i en slik klubb kreve? Tipper vi her er i et sammensurium mellom klubbens vedtekter, NFF/NIF's regler og juss'en - men har som sagt ikke bakgrunn for å kunne mene noe sikkert om dette.. Hadde vært interessant om en eller annen kan bidra!

Men det hjelper jo lite å kreve info av klubbstyret om dette styret ikke har fått full info selv....Derav mitt opprinnelige innlegg.

Medlemmene har krav på innsyn i samarbeidsavtalen, men såvidt jeg har forstått er ikke denne i boks enda.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 02 jun 13, 23:00

Denne tråden heter "veien videre" men har handlet mest om hva som gikk galt og hvem som har skylden.

For at klubben skal kunne få en re-start må noen kjøpe stadion(den delen som klubben eier). Klubben har ikke råd til å betjene lånet.

Den eneste jeg ser kan gjøre det, og ha noe igjen for det, er Fredrikstad kommune. De er indirekte en av de største eierne i Sport AS, om ikke den største sammen med Fortum(tenk på at den største aksjonæren har størst påvirkning i å velge styreformann i selskapet).

Kommunen kan kjøpe(ikke cashe ut, men overta lånet) stadion, legge kunstgress og stadion kan brukes 100 ganger så mye som i dag. Og av mange fler.

Det er ikke Brynhildsen eller Høili som er løsningen. Det er kommunen. Om det finnes noen løsning.....

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 03 jun 13, 08:09

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Den eneste jeg ser kan gjøre det, og ha noe igjen for det, er Fredrikstad kommune. De er indirekte en av de største eierne i Sport AS, om ikke den største sammen med Fortum(tenk på at den største aksjonæren har størst påvirkning i å velge styreformann i selskapet).

I følge majoriteten av dine medsupportere, så har fredrikstad kommune ingen verdens ting å gjøre mtp fredrikstad stadion..

http://www.ffksupporter.no/forum/emne.php?eid=13956&fid=259073&side=alle

Det tok noen år å forstå men det er mulig lyset har gått opp for noen flere enn deg nå...


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 03 jun 13, 16:17

Opprinnelig postet av foyn

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Den eneste jeg ser kan gjøre det, og ha noe igjen for det, er Fredrikstad kommune. De er indirekte en av de største eierne i Sport AS, om ikke den største sammen med Fortum(tenk på at den største aksjonæren har størst påvirkning i å velge styreformann i selskapet).

I følge majoriteten av dine medsupportere, så har fredrikstad kommune ingen verdens ting å gjøre mtp fredrikstad stadion..

http://www.ffksupporter.no/forum/emne.php?eid=13956&fid=259073&side=alle

Det tok noen år å forstå men det er mulig lyset har gått opp for noen flere enn deg nå...

Kommunen må nok finne seg i være en indirekte sleeping partner her, så lenge det er en annen kontrollerende post på 60% i Værste as (30+15+15) Vær ikke i tvil om hvem som er den sterke mann i denne sammenhengen. Han sitter hverken i kommunen eller energibransjen.

Det blir ingen løsning på denne suppa uten at Brynildsen (og Fredriksen) er med på det.

Det er ellers et par bra innlegg i Jonsson-tråden som bør leses og med fordel kan gjentas som relevante og direkte berikende i denne tråden.  



Flat Trådet Nøstet
Side 14 av 38 14

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3