Husk meg
Brukernavn
Passord

Veien videre (stadionavtalen mv)

Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 38 10

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 27 mai 13, 23:54
Endret: 27 mai 13, 23:56
Endret av: FFKgutt1

Opprinnelig postet av Welhaven

Gammelmannsoppgulp.

Tilsvar fra Jan Rafn om dagens FB.

Fillern, du var før meg. Sert på Facebooken til Rafn at FB redaktør Rene Svendsen plukker veldig på at Jan Rafn har lånt bilder fra FB.nn, hvorfor lot ikke FB Jan Rafn bli konfrontert med Umbach Hansens svar? 

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

24.08.2010 :)


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 28 mai 13, 02:56

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Hvordan kan du vite hva styret besluttet, og at jeg tar feil?

Det hadde vært meget interessant å vite.

 

Ta en titt på denne siden :)

Takk.  Det forklarer egentlig alt. For jeg lurte på hvorfor en som akkurat hadde registert seg her, så selvsikkert og ullent, kunne forsvare det våset som begge styreformenn kommer om dagen.
Etter å ha googlet denne Tone Beate er alt krystallklart, fagforening og AKP leder, altså politiker av aller mørkeste sort.
Men jeg skal gi meg nå før jeg begynner med ufine personangrep, for nå kjenner jeg det koker innvendig.

Alt dette gjør meg bare enda mer bekymret for at det kommer til å ta lang tid før klubben igjen er på fote.
Trist, bare jævli trist.

---------------------------

http://twitter.com/GardC


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 28 mai 13, 02:57

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Jens G Best

Er det flere enn meg som synes Umbach Hansen svarte som en full politiker, da han fikk spørsmål om når vi får nøyaktige tall på hvor pengene som kommer inn egentlig blir av?

Nei.

Han hadde sklidd rett inn i Flåklypa.



Nei, det var så pinlig at jeg rett og slett ble flau på vegne av hele byen.

---------------------------

http://twitter.com/GardC


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 28 mai 13, 07:52
Endret: 28 mai 13, 08:01
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Satch

Opprinnelig postet av Rey

Hvordan er tallene for Aafk? Lurer i og med at blir dratt fram av F-B som et eksempel på en klubb som også har dyr stadion

Det ser ut som om spillerlønningene ligger i klubbregnskapet og ikke i Ålesund Fotball as. Dette regnskapet finner jeg ikke i de baser jeg har tilgang til - ihvertfall ikke klokken kvart på tolv en mandags kveld. Men jeg har en mistanke om at Holters har disse tallene. Vi bør nok se begge regnskapene sammen for å få noe fornuft ut av dette.

As'et til Ålesund hadde en omsetning på ca 100 mill i 2011, men i regnskapet ligger det et vareforbruk på 12 mill, så her er det nok betydelige salgsinntekter av ett eller annet. FFK har til sammenligning et vareforbruk på ca 3 mill.

Undernevnte er basert på konsoliderte regnskaper - altså tallene klubbene leverer inn til NFF i forbindelse med lisenssøknader. Dette er snittet for Tippeligaen i årene 2006-2010:

  2006 2007 2008 2009 2010
Inntekter 77 913 106 109 150 462 109 179 620 104 691 216 90 176 229
           
Lønnskostnader 43 959 717 53 129 413 59 475 070 58 747 102 50 514 195
Avskrivninger 8 161 898 10 038 045 12 951 343 13 248 553 8 888 277
Andre driftskostnader 30 267 944 44 221 413 44 274 894 41 818 614 35 103 608
           
LK som % av inntekter 56 % 68 % 76 % 75 % 65 %
AVS som % av inntekter 10 % 13 % 17 % 17 % 11 %
ADK som % av inntekter 39 % 57 % 57 % 54 % 45 %

 

Nå har ikke jeg studert de offisielle tallene til FFK på en god stund, så det kan godt være at de ligger under snittene nevnt over. Poenget mitt er at man får ikke dårlig økonomi uten å ha overforbruk på et eller annet område; hvor er overforbruket? Hva er årsaken til FFKs dårlige økonomi? Det er dette klubben må svare for.

De naturgitte forutsetningene og omsetningen klubben har hatt tilsier en klubb som har potensial til å ligge stabilt på over halvdel av Tippeligaen. Et eller annet sted har man gjort noen feilvalg på veien. FFK må være soleklart den klubben i Norge som dårligst har forvaltet sitt potensial.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 28 mai 13, 08:39

Fredrikstad utelukker ikke at spillere kan forsvinne når klubben legger frem en ny kuttplan en av de nærmeste dagene.

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 28 mai 13, 08:59

Opprinnelig postet av Rey

Fredrikstad utelukker ikke at spillere kan forsvinne når klubben legger frem en ny kuttplan en av de nærmeste dagene.

Fantastisk. Hvem er det vi skal selge for å spare noe særlig pæeng nå da? Forøvrig åpner da ikke overgangsvinduet før 1, august?

 

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 28 mai 13, 09:04

Jeg var i den villfarelsen at stadionleie kun tilsvarte 25 % av billettinntektene, Jan Rafn supplerer dette med at 25% av alle kommersielle inntekter, stadion navn, tribunenavn og reklameskilt tilfaller Værste. Virkelig? Så 25 % av all inntekt enten dette inngår i sponsoravtaler eller i andre komersielle inntekter er ren leie?! Av disse resterende 75 % inntektene betaler man ned på byggelånet, hvor det er påfallende hvor lite innhold av denne det er mulig å oppdrive. At dette er et håpløst prosjekt å skape en slagkraftig fotballklubb av, det er jo ren selvfølge. At det har gått seks år siden avtalen påbegynte, og med alle økonomiske krisesituasjoner klubben har opplevd så er det helt hinsides at Værste ikke har blitt stilt tøffere til veggs.


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 28 mai 13, 09:29

Opprinnelig postet av Supreme NTM

..... så er det helt hinsides at Værste ikke har blitt stilt tøffere til veggs.

Ja her har virkelig Fredrikstad Blad oppfylt sitt ansvar i den objektive presses navn.

Med de siste dagers behandlng av Jan Rafn på toppen av alt annet, så begynner det å bli verre for FB enn for Værste om ett eller annet riksdekkende media virkelig ønsker å kjøre saken.

 

 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 28 mai 13, 09:51

F-b er helt tragiske, eller skal vi snu det og gi de litt skryt for å la Jan Rafn slippe til med sine meninger også? Uansett svar her må vi gi Jan Rafn en masse skryt for å "si det alle mener" og det er tråkig at det fremstår som han er den eneste som har disse meningene.

Jeg har jo sagt lenge at vi kommer til å gå konkurs, men isteden kan det bli et nedrykk til 2. div kanskje allerede neste sesong. (Jeg tror med andre år ikke at vi rykker ned i år, men neste år). Hvordan vil stadionavtaler mm stå seg hvis vi rykker ned til 2. div?

 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 28 mai 13, 09:54

Opprinnelig postet av Satch

 

Ja her har virkelig Fredrikstad Blad oppfylt sitt ansvar i den objektive presses navn.

Med de siste dagers behandlng av Jan Rafn på toppen av alt annet, så begynner det å bli verre for FB enn for Værste om ett eller annet riksdekkende media virkelig ønsker å kjøre saken.

Det oser kameraderi lang vei. Det er ikke bare politikerne som kan den slags.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


T1974

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 12
Innlegg: 67

Lagt til: 28 mai 13, 09:59

Må flere selges nå må styret gå!

Få inn noen som står for åpenhet. Jeg vil vite hva som skjer rundt FFK!

Jeg vil ha et frittstående styre som ikke dikteres av A/S et

---------------------------

Thomas


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 28 mai 13, 11:10

Opprinnelig postet av Rey

Fredrikstad utelukker ikke at spillere kan forsvinne når klubben legger frem en ny kuttplan en av de nærmeste dagene.

 

Det overrasker meg ikke om salg av spillere er en av løsningene i den nye inntektsplanen. Ser for meg at Halvorsen og Aleesami kan være to salgsobjekter som klubben kan få inn ca 2-5 millioner for totalt! Det er selvfølgelig tragisk om klubben igjen må ty til salg for å kunne imøtekomme de økonomiske kravene for lisensen, men det er hvertfall sannsynlig at det er en av tingene de vurderer. Sier seg selv at med den utviklingen den sportslige satsingen i klubben har hatt de siste 5 åra så er klubben inne i en negativ spiral som kun drar oss viderere nedover! Føles som en vond drøm at vi har satt oss i denne situasjonen, kan nesten ikke fatte at det er virkelig! Skulle ikke vært mulig å drifte en perle som FFK med det engasjementet klubben hadde for 4-6 år siden i dass på denne måten! Cry

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 28 mai 13, 11:18
Endret: 28 mai 13, 11:18
Endret av: Costanza

Vil tro de forsøker å selge Andreas Landgren som nå spiller fast på sentral midtbane i Halmstad og har gjort det ganske så bra i Allsvenskan så langt i år. Den beste spilleren i vår eiendom.


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 28 mai 13, 11:29

Opprinnelig postet av Costanza

Vil tro de forsøker å selge Andreas Landgren som nå spiller fast på sentral midtbane i Halmstad og har gjort det ganske så bra i Allsvenskan så langt i år. Den beste spilleren i vår eiendom.

Han tenkte jeg ikke på, det vil nok være et smart trekk om de kan få til det ja.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 28 mai 13, 12:21

Landgren ja. Om vi får et par millioner for ham, hvor lenge løser dette våre problemer? Vi betaler vel ikke noen stor del av lønna hans nå, så det vil jo i hovedsak bety en engangsinntekt som bedrer likviditeten på kort sikt. Vi kommer oss ikke oppover med mindre vi klarer å heve inntektene.

Publikumsinntektene vil ikke ta seg opp før laget har litt medgang og folk får troa. Det kan skje om vi nå får en bra juni måned hvor vi tar innpå topplagene. Men om vi må selge faste a-lagsspillere i sommervinduet forsvinner fort eventuell optimisme igjen.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 28 mai 13, 12:29

Opprinnelig postet av Tøfflus

Landgren ja. Om vi får et par millioner for ham, hvor lenge løser dette våre problemer? Vi betaler vel ikke noen stor del av lønna hans nå, så det vil jo i hovedsak bety en engangsinntekt som bedrer likviditeten på kort sikt. Vi kommer oss ikke oppover med mindre vi klarer å heve inntektene.

Publikumsinntektene vil ikke ta seg opp før laget har litt medgang og folk får troa. Det kan skje om vi nå får en bra juni måned hvor vi tar innpå topplagene. Men om vi må selge faste a-lagsspillere i sommervinduet forsvinner fort eventuell optimisme igjen.

Det løser ikke våre problemer i det hele tatt, men det hjelper kanskje litt på kort sikt. Landgren er jo uansett en spiller vi ikke får sportslig glede av lenger. Å selge noen av de vi har i stallen nå håper jeg virkelig ikke blir aktuelt, men helt ærlig så tror jeg det er det desverre. Ikke lett å bevare optimismen nå om dagen, ikke lett å gjenskape den slik Eggen klarte heller, men det har skjedd større under før, gjelder å bevare troa! :)

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 28 mai 13, 12:39

Hvis et slikt salg kjøper styret noen ekstra måneder, og de bruker disse godt til å fremme tiltak som øker inntektssiden, så kan det jo bli bedring. Men det er mye bedring som skal til for at vi skal kunne komme tilbake til TL og bli der samtidig som økonomien går sånn passelig i null.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 28 mai 13, 12:46

Opprinnelig postet av Tøfflus

Landgren ja. Om vi får et par millioner for ham, hvor lenge løser dette våre problemer? Vi betaler vel ikke noen stor del av lønna hans nå, så det vil jo i hovedsak bety en engangsinntekt som bedrer likviditeten på kort sikt. Vi kommer oss ikke oppover med mindre vi klarer å heve inntektene.

Publikumsinntektene vil ikke ta seg opp før laget har litt medgang og folk får troa. Det kan skje om vi nå får en bra juni måned hvor vi tar innpå topplagene. Men om vi må selge faste a-lagsspillere i sommervinduet forsvinner fort eventuell optimisme igjen.

Nailed it. Å selge fra den tynne og billige stallen vi har fra før av blir jo som å pisse i buksa for å holde seg varm. Det verste er at urinen ikke holder mer enn romtemperatur heller med tanke på den lave salgsverdien stallen har.


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 28 mai 13, 12:46


Før kampen mellom FFK og HamKam så stilte Ernst A Leersven på TV2 Zebra - Umbach til veggs: I denne byen må det da finne en mann som kan ordne opp i dette rotet?  (altså å få klubben på beina igjen). Lover du å ha et navn til meg når vi kommer tilbake neste kamp? - spurte Leersven. 

Ja! - svarte Umbach.  

Jeg mener at TV2 kommentatoren i går sa at neste seriekamp for FFK mot Follo også var TV2 zebra kamp. Så da blir det jo spennende å høre om Leersven (eller andre) følger opp.

Det finnes vel kun en mann som kan ordne opp her. Som har midlene, makten, autoriteten og respekten.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 28 mai 13, 13:13

Opprinnelig postet av aavdst

Det finnes vel kun en mann som kan ordne opp her. Som har midlene, makten, autoriteten og respekten.

Og han er det delte meninger om hvorvidt eksisterer eller ikke (for jeg formoder at det er Vårherre du snakker om? Wink)

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson



Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 38 10

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3