Husk meg
Brukernavn
Passord

Veien videre (stadionavtalen mv)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 38 1

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 07 mai 13, 11:00

Se på FFK gjennom de siste 5-6 år, og se på alle de gode spillerne som "har vært innom". Vi har hatt gode forsvarsspillere, midtbanespillere, gode kantspillere, gode angrepsspillere.

Hadde FFK hatt mulighet til å beholde, eller i det minste kunne påvirke de gode spillernes valg om framtid vha fornuftige lønninger (jada, sjøl gode spillere liker stabilitet og jeg vil tro de liker seg i Fredrikstad også, kanskje tilogmed bedre enn Oslo, Bergen, Trondheim osv) ville FFK vært helt i toppen av norsk fotball med jevnlig Europa-deltakelse.

Man kan aldri budsjettere med sportslig suksess, jeg er klar over det, men se for dere det beste materiellet vi har hatt de siste 5-6 år. Det hadde vært et kanonlag.

Problemet er at sportslige argumenter de siste 5-6 åra ikke har blitt tatt til følge. Man har valgt kortsiktige løsninger hele veien. Selger en som man får litt penger for, tar inn en leiesoldat i noen kamper på høsten som forsvinner året etter. Har et minimalt trenerapparat som ikke har kapasitet til det lille ekstra, må kvitte oss medspillere som har anstendig lønn som faktisk matcher konkurrentenes, vi vedlikeholder kampbanen vha frivillig arbeidskraft og drifter klubben på dugnad osv.

Dette lukter armod lang, lang vei, og det er for den vanlig Fredrikstadborger og supporter komplett uforståelig all den tid andre klubber i norge utretter langt mer med langt svakere forutsetninger.

Og hvorfor har vi endt opp der? Fordi FFK bruker flere millioner på sin stadion enn noen annen norsk klubb. Dette er millioner som andre klubber kan bruke i lønnspolitikk og som stabilisator i utviklinga av en spillertropp.

Ikke rart vi sliter i Adecco-ligaen når vi selger ut alt som har verdi ved første og beste anledning.

Stadion-konstruksjonen har et balletak på oss nå, og vi kommer ikke ut av det. Jeg er svært bekymra for framtida.

Værste må gjerne tjatre oss huden full av at "avtalen er lovlig og god for FFK" og et bondefanget klubbstyre må gjerne bekrefte Værstes historie, og skylde på dårlig økonomistyring, men det fjerner ikke kjensgjerningene: FFK underpresterer vanvittig tatt forusetningene i betraktning.

 


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 07 mai 13, 11:24

Opprinnelig postet av Asgeir

Alt du sa.... 

Går det an å beskrive situasjonen bedre enn dette da?

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


FFK-support

Bedriftsspiller
Ble medlem: 07 mai 13
Innlegg: 4

Lagt til: 07 mai 13, 11:50


Sats på ungguttene som blør for drakta, enn de overbetale gamle. Lars Bakkerud bør se og få brukt unge spillere som Filip W, Riddo Elyounoussi, Oscar Hansen som har gjort det veldig bra på junior og FFK2. Vant forresten 8-0 i går i Østfoldhallen.

Scoringer av: Solberg, Rafn, Elyounoussi x3, Hart, Åsheim og selvmål.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 mai 13, 12:17

Opprinnelig postet av FFK-support


Sats på ungguttene som blør for drakta, enn de overbetale gamle. Lars Bakkerud bør se og få brukt unge spillere som Filip W, Riddo Elyounoussi, Oscar Hansen som har gjort det veldig bra på junior og FFK2. Vant forresten 8-0 i går i Østfoldhallen.

Scoringer av: Solberg, Rafn, Elyounoussi x3, Hart, Åsheim og selvmål.

Hvor mange mål har Elyounssi scoret så langt i 3.divisjon?


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 07 mai 13, 12:17

Jeg er desverre også enig med Asgeir. Så lenge vi har stadionavtalen vil det bare gå nedover og nedover. Jeg ser to veier ut:

Lyn: Da er vi konk og må starte på nytt på en annen bane. Hvis vi ser på situsjonen til Lyn er de nå i 2. div og har publikum på kamper og optimisme.

Kjøpe stadion: At noen velstående og klubben sammen kjøper ut "de som har ødelagt klubben" og lager en ny stadionavtale som er levelig for klubben slik at man har en mulighet til å drive en fornuftig satsing uten underskudd. Dette vil koste en masse og ser ikke realistik ut pr dags dato. (jeg lurer på hva de vil be om for stadion med en slik løsning?)

Eller å la det skure slik som Asgeir beskriver slik at vi blir litt dårligere for hvert år før vi om noen år er konkurs.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 07 mai 13, 12:41

jeg så mot moss da var ikke bakkerud ofte ute og prøvde og jage laget slik andre trenere gjør.

som regel sitter han helt rolig og bare ser: leser at solkjær bør trekke seg Laughing

kanskje vi skal håpe litt hehe

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 07 mai 13, 12:45
Endret: 08 mai 13, 15:21
Endret av: Rafn

Opprinnelig postet av Asgeir

 

Værste må gjerne tjatre oss huden full av at "avtalen er lovlig og god for FFK" og et bondefanget klubbstyre må gjerne bekrefte Værstes historie, og skylde på dårlig økonomistyring, men det fjerner ikke kjensgjerningene: FFK underpresterer vanvittig tatt forusetningene i betraktning.

 

 

Du treffer spikeren rett på hodet her Asgeir, og i og med at jeg ikke lenger er "bondefanget" så kan jeg bekrefte mye av det du sier.

Avtalen mellom AS og klubb skulle også fornyes , fordi den eksisterende avtalen har vært ulovlig helt siden 2009. Hva status på denne er i dag vites ikke, men den skulle selvfølgelig vært fornyet for lenge siden. Denne avtalen fordeler makten skjevt i forhold til hva NFF selv mener innholdet skal være. Dette er også årsaken til at avtalen i 2009 ble returnert fra NFF uten godkjenning.

Dette tok vi i klubbstyret opp allerede i begynnelsen av 2010, men den nye avtalen (ny standardavtale fra NFF) var ikke underskrevet da jeg flagget ut høsten 2012.

Klimaet mellom AS og klubbstyre var uholdbart mest grunnet styreleder i AS. Totalt uten sosial intelligens og med en splitt/hersk taktikk som selv på 70-tallet var kontroversiell. For meg er det totalt uforståelig at eierne (Brynildsen/Værste/Feas++) sitter stille og godtar at denne personen ødelegger klubben. De har selv vært i møter hvor Følstad bokstavelig talt har kallt andre møtedeltagere for idioter og det som verre er. Bare fordi de stiller spørsmål han ikke liker. Styremedlem i klubb Biørn Arnesen fikk en overhaling i et felles styremøte av Følstad som savner sidestykke. Han stilte kun et betimelig spørsmål om alt hadde kommet på bordet i forbindelse med avslutning av en arbeidskontrakt. Selv fikk jeg huden fullt av kjeft fordi jeg spurte om klubben hadde spurt om det var andre som kunne tenke seg å drive det nye food & beverage konseptet (fotballpuben og matserveringen). Den eneste "kandidat" som var spurt var Værste, og grunnen til mitt spørsmål var at jeg synes vi legger for mange egg i Værste-kurven. Det resulterte selvfølgelig i en hoderisting fra Følstad, med en tirade om hvor fantastiske Værste var som alltid stilte opp. Jeg var jo komplett idiot som ikke så det ;)

Hvordan klima mellom klubbstyret og  AS-styret er idag har jeg kun fått høre via små fugler, men ingenting tyder på at dette er blitt bedre.

I samarbeidsavtalen (den ulovlige fra 2009) var det klart beskrevet hva de forskjellige styrer skal ha ansvar for. AS skal skaffe penger til driften av hele klubben, og derfor også ha ansvar for det inntektsbringende verktøy (markeds og salgsavdelingen). Måten dette har blitt driftet på de siste årene hadde gitt enhver leder fyken i det private næringsliv.

Den nye avtalen (som NFF har laget) styrker klart klubbens makt overfor AS og dette er selvfølgelig grunnen til at det har tatt så lang tid å få laget en ny avtale mellom AS og klubb. Det skal som kjent to til å danse tango , og her vil ikke AS-styret slippe å føre.

Klubb skal ha ansvar for alt rundt det sportslige (ansettelse av trenere/sportsplan/spillere etc.) Selv dette blander AS seg inn i uten å ha det minste kompetanse. Og da er det ikke rart at klubben saneres slik den har blitt de siste årene. Avtalen mellom klubb og AS er oppsigelig dersom AS ikke leverer det som står i avtalen. Hadde klubbstyret fått greie på at vi styrte mot et stort overskudd i 2011 på et tidligere tidspunkt enn gjennom f-b i februar 2012 , så ville sannsynligheten for at vi slo AS konk vært stor. Vi hørte i hele 2011 at vi styrte mot et overskudd på 1 mill, eller i verste fall et nullresultat. I løpet av 2011 fikk vi ikke et eneste regnskap, til tross for at spesielt Toril Johansen (som da satt i styret) maste på dette overfor AS styret i hvert eneste styremøte.Hele tiden fikk vi den ene bortforklaringen etter den andre. I stedet styrte vi som sikkert alle husker mot et underskudd på rundt 7 millioner. Og kom ikke her og fortell meg at  AS-styret ikke visste dette på et tidligere tidspunkt.

Thomas Torjusen ble ufortjent sittende igjen med "apekatten", i og med at lavere snittpris på billettene ble oppgitt som årsak. Dette er selvfølgelig ikke hele sannheten.

At AS styret, som har ansvar og kontroll på billettinntektene, først i februar over 3 mnd etter serieslutt, finner ut at snittprisen var langt under budsjetter er spesielt. Der er i hvert fall for meg krystallklart at den som sitter med rattet her ihvertfall ikke klarer å styre.

Å sitte i klubbstyret slik det er idag er ikke annet enn å representere klubbens medlemmer uten egentlig å ha den minste mulighet til å påvirke klubbens drift og fremtid. Jeg spurte om overgangssummene for Etzaz og Tarik da de ble solgt i 2012. Svaret fra styreleder i As var at det hadde ikke vi i klubbstyret noe med !!!

 

Slik det er i dag med:

  • Værste-avtalen,
  • samarbidsavtalen mellom AS og klubb,
  • styreleder Karl Anders Følstad totale mangel på å få til samarbeid i klubben

så vil klubben sakte men sikkert bevege seg lenger og lenger bort fra å være en klubb som setter spor i toppfotballen.

Dessverre er klubben FFK bundet på alt som går å bevege slik at det eneste som kan redde klubben dessverre er Værste selv. FFKs etablering på Værste-området er årsaken til at man i dag snakker om en ny bydel. Dette hadde aldri latt seg gjennomføre uten etableringen av Stadion. Værste bør dra av plasteret og ta tapet klubben har påført dem i regnskapet merket "FFK".

Det er ikke tvil om at FFK har kostet og vil koste Værste store summer, men uten klubben hadde fortsatt området lagt brakk (tror jeg )

I det store og hele er FFK årsaken til at området vil være den største pengemaskinen til Værste i uoverskuelig fremtid.

  • Slett all gjeld og overfør stadionanlegget for 1 kr til klubben.
  • Etabler et nytt AS med nye eiere som brenner for klubben og ikke egen lommebok. Det finnes mange som er glad i klubben FFK og som ønsker å bidra om situasjonen hadde vært annerledes.
  • Bygg opp et helt nytt salgs og markedsapparat. 
  • Gi klubben tilbake til byen og folket

 

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


egkrist

Knøttespiller
Ble medlem: 01 mar 04
Innlegg: 64

Lagt til: 07 mai 13, 13:33
Endret: 07 mai 13, 19:56
Endret av: arte et labore

Det høres helt utrolig ut at FFK har sin egen Stalin. Det må jo gå helt til h...vete til slutt.

Det lille jeg hadde av optimisme for klubben forsvant når jeg leste dette.

Mod: Fjernet sitering. Ikke nødvendig å sitere et så langt innlegg som står rett over sitt eget.


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 07 mai 13, 13:55
Endret: 07 mai 13, 13:55
Endret av: Asgeir

Opprinnelig postet av egkrist

 Det høres helt utrolig ut at FFK har sin egen Stalin. Det må jo gå helt til h...vete til slutt.

Det lille jeg hadde av optimisme for klubben forsvant når jeg leste dette.

Vi driver ikke og graver i dette for å ta motet fra supportere, snarere tvert imot: Hvis det finnes en bred og "omforent" forståelse av hvor skoen klemmer, ja da har vi sjansen til å få gjort noe med problemet. Ikke ti ville hester skal få meg til å tro at Værste vil kunne opprettholde en struktur hvis hele byens befolkning kjenner sannheten.

Problemet er vel blant annet at F-B, for eksempel, ikke driver skikkelig journalistikk og forteller byens befolkning hvordan tingene henger sammen. For noen ganske få år tilbake drev spesielt sports-journalistene god og gravende journalistikk, men det virker som om noen har lagt lokk på dette. Det finnes sikkert noen bånd mellom Værste og F-B, hvis en undersøker nærmere, vil jeg tro.

F-B står nå fram som koselig, ufarlig, impotent og kjedelig, istedet for frisk, undersøkende og nødvendig ubehagelig for penge- og politikermakt.


jinky

Knøttespiller

Ble medlem: 08 jan 13
Innlegg: 30

Lagt til: 07 mai 13, 14:25

Opprinnelig postet av Rafn

  • Slett all gjeld og overfør stadionanlegget for 1 kr til klubben.
  • Etabler et nytt AS med nye eiere som brenner for klubben og ikke egen lommebok. Det finnes mange som er glad i klubben FFK og som ønsker å bidra om situasjonen hadde vært annerledes.
  • Bygg opp et helt nytt salgs og markedsapparat. 
  • Gi klubben tilbake til byen og folket

 

Jeg har stor respekt for deg og det du har gjort for klubben Rafn, men dette blir urealistisk. Tror du virkelig at Værste AS ut av ren og skjær godvilje vil gi bort 250 000 000+++kr til klubben? Vi som brenner for klubben må slutte å se svart/hvitt på denne vanskelige situasjonen og prøve å se nyansene i spekteret. Det er jævla mye penger involvert og vi trenger folk i klubben som kan håndtere tall i en slik størrelsesorden. Se 5-10 år tilbake, de som satt på denne tiden var nok like glad i klubben som dagens styre, men de brukte penger som sjømenn på landlov i Rio. Vi trenger folk med baller og disiplin, folk som kan kalle en spade for en spade og som ikke er redd for å ta upoplære men akk så nødvendige avgjørelser for å sikre klubbens videre eksistens.

---------------------------

Lord of the Wing


egkrist

Knøttespiller
Ble medlem: 01 mar 04
Innlegg: 64

Lagt til: 07 mai 13, 14:30

Opprinnelig postet av Asgeir

Opprinnelig postet av egkrist

 Det høres helt utrolig ut at FFK har sin egen Stalin. Det må jo gå helt til h...vete til slutt.

Det lille jeg hadde av optimisme for klubben forsvant når jeg leste dette.

Vi driver ikke og graver i dette for å ta motet fra supportere, snarere tvert imot: Hvis det finnes en bred og "omforent" forståelse av hvor skoen klemmer, ja da har vi sjansen til å få gjort noe med problemet. Ikke ti ville hester skal få meg til å tro at Værste vil kunne opprettholde en struktur hvis hele byens befolkning kjenner sannheten.

Problemet er vel blant annet at F-B, for eksempel, ikke driver skikkelig journalistikk og forteller byens befolkning hvordan tingene henger sammen. For noen ganske få år tilbake drev spesielt sports-journalistene god og gravende journalistikk, men det virker som om noen har lagt lokk på dette. Det finnes sikkert noen bånd mellom Værste og F-B, hvis en undersøker nærmere, vil jeg tro.

 

 

 

 

Mannen har jo fått holde på en stund. Det er vel ikke bare F-B som er feig. Jeg har hele tiden trodd at  fotballklubber ble styrt demokratisk, og da må det jo være en del tafatte  mennesker i styrene som  tillater at mannen får holde på som han selv vil. Bra at det finnes folk i klubben som Jan Rafn som tør å si  fra.

 


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 07 mai 13, 14:49
Endret: 08 mai 13, 15:26
Endret av: Rafn

Opprinnelig postet av jinky

 

Jeg har stor respekt for deg og det du har gjort for klubben Rafn, men dette blir urealistisk. Tror du virkelig at Værste AS ut av ren og skjær godvilje vil gi bort 250 000 000+++kr til klubben?

 

250 mill ++ Hvor har du fått denne summen fra ?

Jeg snakker om den delen av Stadion som gjelder Sport. Dvs matta med tilhørende tribuner, garderober og klubbhus. Gjelden klubben har på dette er så vidt jeg erindrer et sted mellom 45-50 mill. Og til tross for at klubben betaler mellom 10-12 mill i året ( inkl leie av VIP ) så har ikke denne summen blitt noe mindre siden innflyttingen 2007.

Og verdien ved å ha fått til kunststykket "FFK fra Holmen til Værste-området" vil overstige dette beløpet mange ganger i årene som kommer.

Uten Stadion så ville prosessen med ny bydel enten vært skrinlagt, eller tatt uendelig mye lenger tid. Selvfølgelig har ikke de som sitter i klubbstyret i dag (meg inkl) noe større hjerte for klubben enn de som satt for 5 år siden. Men de som sitter i AS Styret har ikke hjerte for klubben på samme måte. De sitter der for å ivareta eiernes interesser. Og det er en vesentlig stor forskjell som mange ikke er klar over.

Det er viktig å vite og kunne skille på forskjellen mellom klubbstyre og AS Styre.Klubbstyret er valgt av medlemmene på en demokratisk måte. AS Styret er oppnevnt av eierne uten noen form for demokratiske valgprosesser.

Hvis du mener Følstad er rett for klubben så protesterer jeg høyt. Han satt i AS Styret når jeg kom inn i 2009 og er høyst delaktig i den økonomiske utviklingen klubben har fått. Han er også sterkt delaktig i at samarbeidsklimaet mellom klubb og AS er dårlig og nærmest fraværende.  

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 07 mai 13, 15:22


Dette er så sykt provoserende lesning, men det er en ting som aldri i verden kommer til å bli gjort noe med, siden det er har pågått så lenge.

Skjønner GODT du ikke orket det sirkuset lenger, Jan! Herre-jævla-gud.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 07 mai 13, 16:12

Konspirasjonteorien er at "de som har ødelagt klubben" hele tiden har vært fult klar over at FFK vil gå over ende med stadionavtalen. Årsaken til at de likevel gikk for dette var for å øke verdien av værste-området som de eier. Stadion kan rives for å gjøre plass til boliger. Jeg har også hørt at de allerde har godkjennelse for bygging av boligene.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 07 mai 13, 17:29
Endret: 07 mai 13, 19:59
Endret av: arte et labore

Opprinnelig postet av Rafn
Hele innlegget

Er det noe vi supportere kan gjøre for å få kastet denne Følstad ut av makta der nede? Eller hele det sittende AS styret der sånn? Jeg mener fortsatt at vi burde ta en Enga, VIF sitt AS gikk med underskudd i mange år før VIF bestemte at det kunne avvikles.. 

Stadion avtalen har veld Brynildsen vært med å forhandle seg fram til så er vel ikke rart at dem sitter på gjerdet der nede.. Skulle nesten tatt en LYn, slått oss konkurs og funnet oss en ny bane så skulle Værste vært der med sitt flotte stadionanlegg.. Vet det ikke er så lettvint men :-P

Mod: Igjen, det er ikke nødvendig å sitere helt innlegget for å komme med sitt eget. I hvert fall ikke når det er såpass langt.

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

24.08.2010 :)


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 07 mai 13, 17:40

Opprinnelig postet av Rafn

Klubb skal ha ansvar for alt rundt det sportslige (ansettelse av trenere/sportsplan/spillere etc.) Selv dette blander AS seg inn i uten å ha det minste kompetanse. Og da er det ikke rart at klubben saneres slik den har blitt de siste årene. Avtalen mellom klubb og AS er oppsigelig dersom AS ikke leverer det som står i avtalen. Hadde klubbstyret fått greie på at vi styrte mot et stort overskudd i 2011 på et tidligere tidspunkt enn gjennom f-b i februar 2012 , så ville sannsynligheten for at vi slo AS konk vært stor. Vi hørte i hele 2011 at vi styrte mot et overskudd på 1 mill, eller i verste fall et nullresultat. I løpet av 2011 fikk vi ikke et eneste regnskap, til tross for at spesielt Toril Johansen (som da satt i styret) maste på dette overfor AS styret i hvert eneste styremøte.Hele tiden fikk vi den ene bortforklaringen etter den andre. I stedet styrte vi som sikkert alle husker mot et underskudd på rundt 7 millioner. Og kom ikke her og fortell meg at  AS-styret ikke visste dette på et tidligere tidspunkt.

Thomas Torjusen ble ufortjent sittende igjen med "apekatten", i og med at lavere snittpris på billettene ble oppgitt som årsak. Dette er selvfølgelig ikke hele sannheten.

At AS styret, som har ansvar og kontroll på billettinntektene, først i februar over 3 mnd etter serieslutt, finner ut at snittprisen var langt under budsjetter er spesielt. Der er i hvert fall for meg krystallklart at den som sitter med rattet her ihvertfall ikke klarer å styre. 

Det å holde informasjon tilbake eller feilinformere om et selskaps solvens er vel ulovlig? Det er jo det som har skjedd: FFK Sport AS har holdt tilbake informasjon som kunne bety at selskapet skulle bli slått konkurs. For det som de facto ville ha skjedd hvis klubbstyret fikk info om den vanvittige vanstyringa av økonomien er at avtalen mellom klubb og selskap ville ha blitt oppsagt fra klubbens side, og at man derfor ikke ville ha noen annen mulighet enn å slå Sport AS konkurs, siden selskapet da ville vært ribba for aktiva. Et Sport AS uten muligheter til å selge reklame og billetter ville ikke ha livets rett.

For meg ser det ut som om Sport AS har feilinformert klubbstyret for å unngå oppsigelse av avtale for derigjennom å forhindre en konkurs med ditto tap av Værste-millioner...

Jeg vet ikke så mye om dette, men for meg høres dette ut som lovbrudd.


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 07 mai 13, 18:15
Endret: 08 mai 13, 15:25
Endret av: Rafn

Opprinnelig postet av Erikk

Konspirasjonteorien er at "de som har ødelagt klubben" hele tiden har vært fult klar over at FFK vil gå over ende med stadionavtalen. Årsaken til at de likevel gikk for dette var for å øke verdien av værste-området som de eier. Stadion kan rives for å gjøre plass til boliger. Jeg har også hørt at de allerde har godkjennelse for bygging av boligene.

Følger deg ikke på konspirasjonteoriene. Har også hørt at Jimmy Hoffa er gravd ned under det ene cornerflagget Cool

Jeg tror ingen med viten og vilje har gjort dette mot klubben, men at alt ble gjort i beste mening. Beslutningen om å flytte ble gjort når alle pilene pekte oppover. Om situasjonen økonomisk hadde blitt annerledes om vi hadde blitt på Holmen vil vi aldri få svar på.

Med 12 000 tilskuere i snitt hadde dette gått bra, men når mye av grunnlaget forsvant så skal bankene fortsatt ha sitt. Kostnadene til lønninger reduseres år for år, men det sanerer også det sportslige produktet. Og med dårligere produkt så forsvinner kundene.

Gjøres det ikke noe drastisk vil FFK være en parantes i norsk fotball om noen år. I Østfold vil S08 bli den nye storklubben slik Moss FK var det i de årene FFK var i 2.divisjon. S08 spiller på kommunal grunn og så vidt jeg vet har de utgifter på rundt 1 mill på plastbanen sin. Selv om FFK har større budsjett så forsvinner det meste til anlegg.

Men i det store "Værste-regnskapet" hadde kostnadene for å slette gjelden for FFK vært noe Værste helt klart kunne levd med. Dette hadde vært utgifter til inntekts erhverv, og sett over tid vil Værste tjene på dette.Det er hevet over enhver tvil at Stadion har løftet området, og at dette er en stor årsak til veksten vi idag ser på de gamle FMV-traktene

De ville fremstå som helter i byen. Slik det er nå kan de fort historisk bli husket som grunnen til at klubben gikk til grunne.

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 07 mai 13, 18:26

Det hadde absolutt vært fantastisk om de hadde reddet klubben, noe de absolutt har muligheten til. Men er det realistisk?


Balto

Juniorspiller
Ble medlem: 23 jun 09
Innlegg: 201

Lagt til: 07 mai 13, 18:36

I hvilket sluk havnet pengene fra den gamle stadion?


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 07 mai 13, 19:59

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Er det noe vi supportere kan gjøre for å få kastet denne Følstad ut av makta der nede? Eller hele det sittende AS styret der sånn? Jeg mener fortsatt at vi burde ta en Enga, VIF sitt AS gikk med underskudd i mange år før VIF bestemte at det kunne avvikles.. 

 

Dette kommer vel an på hvor tjukk hud eierne har (altså i hvor stor grad de bryr seg om eventuelle demonstrasjoner på Stadion og sinte leserbrev i Fredriksftad Blad)

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 38 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24