Husk meg
Brukernavn
Passord

Treningskultur i FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Ellis

Knøttespiller
Ble medlem: 24 aug 06
Innlegg: 48

Lagt til: 08 jan 13, 21:51

Jeg ser at Jokke har lagt ut treningsoversikten for januar på nettsiden til ffk... hvordan er det mulig for et lag med ambisjoner om å være en Tippeligaklubb og hvordan er det mulig for spillere som gjerne vil utvikle seg sportslig å bare trene 5 ganger i uken? Jeg forstår at man trener mindre under konkurranseperioden, men nå som man er i en ressursperiode kan det ikke være noe mening i å gå hjemme og sparke i grusen? Man bør ha rikelig med tid og overskudd til å trene??! Andre eliteutøvere trener gjerne minst 20 timer i uken i samme oppbyggende fase. 

Håper noen som har innsikt i treningsarbeidet til A-laget kan gi en litt info om prioriteringene.

 

 


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 jan 13, 12:23

De har kun 13  spillere igjen å ta av så langt, enda det er kamp om noen dager, det lover ikke bra dette


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 09 jan 13, 12:29

Opprinnelig postet av Ellis

Jeg ser at Jokke har lagt ut treningsoversikten for januar på nettsiden til ffk... hvordan er det mulig for et lag med ambisjoner om å være en Tippeligaklubb og hvordan er det mulig for spillere som gjerne vil utvikle seg sportslig å bare trene 5 ganger i uken? Jeg forstår at man trener mindre under konkurranseperioden, men nå som man er i en ressursperiode kan det ikke være noe mening i å gå hjemme og sparke i grusen? Man bør ha rikelig med tid og overskudd til å trene??! Andre eliteutøvere trener gjerne minst 20 timer i uken i samme oppbyggende fase. 

Håper noen som har innsikt i treningsarbeidet til A-laget kan gi en litt info om prioriteringene.

Dette handler vel om fellestreninger?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 09 jan 13, 13:51

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Ellis

Jeg ser at Jokke har lagt ut treningsoversikten for januar på nettsiden til ffk... hvordan er det mulig for et lag med ambisjoner om å være en Tippeligaklubb og hvordan er det mulig for spillere som gjerne vil utvikle seg sportslig å bare trene 5 ganger i uken? Jeg forstår at man trener mindre under konkurranseperioden, men nå som man er i en ressursperiode kan det ikke være noe mening i å gå hjemme og sparke i grusen? Man bør ha rikelig med tid og overskudd til å trene??! Andre eliteutøvere trener gjerne minst 20 timer i uken i samme oppbyggende fase. 

Håper noen som har innsikt i treningsarbeidet til A-laget kan gi en litt info om prioriteringene.

Dette handler vel om fellestreninger?

Selv om de har egentrening så er dette ekstremt lite. Må nesten ta som en selvfølge alt ikke er lagt ut. Selv som jr trente jeg mye mer hockey pr uke i min tid og var jo da seff ikke proff heller.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 09 jan 13, 23:22

Opprinnelig postet av Ellis
hvordan er det mulig for et lag med ambisjoner om å være en Tippeligaklubb og hvordan er det mulig for spillere som gjerne vil utvikle seg sportslig å bare trene 5 ganger i uken?Andre eliteutøvere trener gjerne minst 20 timer i uken i samme oppbyggende fase.

Har ikke sett oversikten, men hvor lenge varer disse treningene? Varer de fire timer hver så har man jo 20 timer. De trener vel ikke en-to timer per dag fem ganger i uken? Da er det jo ikke rart man starter blogger for å få tiden til å gå.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 09 jan 13, 23:50

I sesong er treningen ca 1,5 time på treningsfeltet.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Oleg

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 10 jan 13, 07:22

Opprinnelig postet av arte et labore

Har ikke sett oversikten, men hvor lenge varer disse treningene? Varer de fire timer hver så har man jo 20 timer. De trener vel ikke en-to timer per dag fem ganger i uken? Da er det jo ikke rart man starter blogger for å få tiden til å gå.

Er du seriøs? Tror du virkelig de har treninger på 4 timer? Takk for dagens latter!

Som kanogvetalt sier er nok dette fellestreninger med ball. Fysisk egentrening kommer nok i tillegg.


Ellis

Knøttespiller
Ble medlem: 24 aug 06
Innlegg: 48

Lagt til: 10 jan 13, 12:24

Opprinnelig postet av Oleg

Opprinnelig postet av arte et labore

Har ikke sett oversikten, men hvor lenge varer disse treningene? Varer de fire timer hver så har man jo 20 timer. De trener vel ikke en-to timer per dag fem ganger i uken? Da er det jo ikke rart man starter blogger for å få tiden til å gå.

Er du seriøs? Tror du virkelig de har treninger på 4 timer? Takk for dagens latter!

Som kanogvetalt sier er nok dette fellestreninger med ball. Fysisk egentrening kommer nok i tillegg.

Det er nettopp for å få litt mer info som jeg spør her inne. Som 16 åring trente jeg selv 18 timer i uka, i tillegg til skole og annet. Det nytter ikke å være et aldrig så stort talent innen idrett. Hvis ikke man øver så får man heller ikke brukt det talentet man har. I seg selv syns jeg det høres lite ut å bare trene 5 ganger i uka sammen med laget. I den fasen som man er i nå høres det ikke for mye ut å trene 10x1,5/2 timer per uke. Da har man tid til 2 treninger per dag i tillegg til fri i 2 dager!


Oleg

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 10 jan 13, 14:07

Opprinnelig postet av Ellis

Det er nettopp for å få litt mer info som jeg spør her inne. Som 16 åring trente jeg selv 18 timer i uka, i tillegg til skole og annet. Det nytter ikke å være et aldrig så stort talent innen idrett. Hvis ikke man øver så får man heller ikke brukt det talentet man har. I seg selv syns jeg det høres lite ut å bare trene 5 ganger i uka sammen med laget. I den fasen som man er i nå høres det ikke for mye ut å trene 10x1,5/2 timer per uke. Da har man tid til 2 treninger per dag i tillegg til fri i 2 dager!

Helt enig med deg. Var ikke deg jeg lo av. Var han som trodde at det var 5 treninger i uka som varte 4 timer jeg lo av.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 10 jan 13, 14:41

Opprinnelig postet av Oleg

Opprinnelig postet av Ellis

Det er nettopp for å få litt mer info som jeg spør her inne. Som 16 åring trente jeg selv 18 timer i uka, i tillegg til skole og annet. Det nytter ikke å være et aldrig så stort talent innen idrett. Hvis ikke man øver så får man heller ikke brukt det talentet man har. I seg selv syns jeg det høres lite ut å bare trene 5 ganger i uka sammen med laget. I den fasen som man er i nå høres det ikke for mye ut å trene 10x1,5/2 timer per uke. Da har man tid til 2 treninger per dag i tillegg til fri i 2 dager!

Helt enig med deg. Var ikke deg jeg lo av. Var han som trodde at det var 5 treninger i uka som varte 4 timer jeg lo av.

Men hvis de kun har 1,5 time trening 5 dager i uka med ball i en oppkjøringsperiode så er det noe feil. Er jo nå de skal trene som pokker, få sammkjørt laget og formasjoner osv. i perioden de er i nå bør de totalt ligge på rundt 30-40 timer i uka hvis ikke mer, og de bør ha litt mer enn 7,5 timer med balltrening nå i oppkjøringen. Så regner med at de ikke har lagt ut alle fellestreninger

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3