Husk meg
Brukernavn
Passord

15 000 i bot til FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 22 des 12, 12:57

Men boten ble "bare" 15.000,- og hvis de er flere til å spleise bør jo ikke dette bli et beløp de ikke klarer. Jeg synes det er for enkelt å si at man ikke har råd når vi tross alt snakker om et beløp som er innen rimelighetens grense.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 22 des 12, 14:15

Opprinnelig postet av arte et labore

Mon tro om de bruker offerrollen like mye hvis de en dag klarer å sette fyr på en person på tribunen. Det ser faktisk ikke ut til å at de tar alvoret og at de mener dette er helt greit fordi det ikke har skjedd noe. Ennå. Den dagen det skjer så kan de i hvert fall ikke si at de ikke visste at dette kunne være farlig.

Det minner mer om at blussingen gjennomføres fordi det er ulovlig og at de skal tøffe seg. De kan være så fattige de bare vil, men det bør de tenke på før de tenner opp disse blussene. Bruker de samme unnskyldning for å kjøre for fort også? Beklager, den boten kan jeg ikke betale alene, dette er ikke mitt ansvar da jeg ikke har penger. De virker totalt ignorante hva gjelder lover og regler, så det er kanskje på tide at de får regningen i posten og ikke slipper unna hver gang?

De oppfører seg som en gjeng drittunger. De sørger for at klubben får bot, og fraskriver seg ansvaret. Greit - identifiser de som blusset og steng dem ute i hele 2013.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 22 des 12, 14:19

Supras er intet mindre enn en ynkelig gjeng drittunger som skader FFK som klubb hvis de ikke gjør opp for seg.

Gjør opp for dere, betal den bota og bli ferdig! De får stjerne i boka fra meg hvis de har baller nok til å gjøre opp for seg som menn istedet for å legge seg ned å furte som små unger på fire år som ikke får is i butikken.

Flaut, flaut, flaut!!!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 des 12, 16:16

Albin: ja, men om du selv skulle bli tatt da så for også du en perssonlig straff....

Tøfflus: jeg bare kommer med forslag om det er NFF eller uefa eller sån som lager dem det spiller ingen rolle, men jeg mener det er på sin plass med enda strengere regler.....

hørte jo han i FFK sa føre sessongen at det kunne være snakk om poeng straff etter vært..... ja takk, men da må dem også straffe synderen.... så for vi se da om dette er så "tøft"

 

Ja Takk til strengere relger

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 22 des 12, 16:41

Opprinnelig postet av keiko99

Albin: ja, men om du selv skulle bli tatt da så for også du en perssonlig straff....

Av forbundet? Nei, han får ikke det. På samme måten som Supras-gjengen ikke får en personlig straff her med mindre FFK velger å straffe dem på den eneste måten de kan - ved å utestenge dem.

Å straffe FFK med spill for tomme tribuner fordi noen idioter fyrer opp pyrotekniske effekter på Plankehaugen-feltet er på linje med å ta fra hele slekta førerkortet når ett familiemedlem råkjører. Det fine med en bot er at de ansvarlige faktisk har muligheten til å gjøre opp for seg selv, men som de trassige drittungene de er nekter Supras dette. Det får meg til å tenke at dette ikke handler om FFK, men om deres egne egoer.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 des 12, 17:24

Hadde jeg hatt navnet hans, men jeg mener han skal hete svein å jeg mener han bestemt snakket om poeng trekk da vi hadde ett møte...

 

jeg bryr meg ikke om hvem: FFK / UEFA ELLER NFF som lager strengere regler, men at det er på tide med enda strengere regler....

jeg er for værfall

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 22 des 12, 18:05

Du kan ikke bare snakke om "strengere regler" og si du gir beng i hvem som innfører dem. Det finnes klare grenser for myndighet.

NFF kan straffe klubber og spillere - ikke tilskuere.

Klubbene kan straffe tilskuere (med utestengelse) eller politianmelde dem.

UEFA og FIFA har ingen myndighet over hva som skjer i enkeltkamper, men de kan utøve press overfor nasjonale forbund som NFF. UEFA kan også utøve press på enkeltklubber, via trusler om å bli nektet adgang til UEFAs turneringer. Men det er nasjonale forbund (i vårt tilfelle NFF) som har den viktigste myndigheten overfor enkeltklubber.

Innenfor disse rammene er det at dine "strengere regler" må defineres. Hva ser du for deg?  Er du ikke enig i at straffen må stå i stil med overtredelsen?  Mener du at blussing er en så alvorlig overtredelse at både klubber og forbund må gjøre alt som står i sin makt for å bli kvitt det?

Det eneste som provoserer meg med denne blussingen er at noen (Supras) gjør noe som fører til at noen andre (FFK) blir straffet, og ikke viser interesse for å gjøre opp for seg. Det passer dårlig sammen med at de kaller seg supportere.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 des 12, 18:19

Takk for vri og vreng.no Laughing

samme hvem som lager dem reglene bare dem blir til Laughing

jeg ønsker strengere regler og er dette FFK sitt ansvar:  så håper jeg dem tar grep

er dette NFF sitt ansvar: så håper jeg dem tar grep

er dette UEFA sitt ansvar: så håper jeg dem tar grep

 

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 22 des 12, 18:50

Opprinnelig postet av keiko99

Takk for vri og vreng.no Laughing

samme hvem som lager dem reglene bare dem blir til Laughing

jeg ønsker strengere regler og er dette FFK sitt ansvar:  så håper jeg dem tar grep

er dette NFF sitt ansvar: så håper jeg dem tar grep

er dette UEFA sitt ansvar: så håper jeg dem tar grep

 

Vær gjerne litt konkret. Hva mener du må til? Hvor stort er problemet? Hva slags regler?

Personlig synes jeg reglene for blussing er passe strenge fra NFFs side, men klubben må gjerne ha regler som sier at ulovlig bruk av bluss (og annen oppførsel som kan føre til at klubben blir bøtelagt) straffes med utestengelse.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 23 des 12, 02:01

Hva mener du må til?  Hadde jeg vist dette hadde blussing ikke vært ett problem... så hva må til: strengere regler da

Hvor stort er problemet?Slik vi ser det så er dette problemet veldig stort (PS: blussing på banen da gutta kommer inn er ikke under regler blussing selv om dem gjør dette)

Hva slags regler?

Det har jeg sagt: poengstraff, tomme tribuner og eller større bøter. Håpe er og finne ut hvem som står bak slik at han ikke kommer inn på 1 år. skulle han igjen begå samme dumhet økes straffen til 2 år.. neste 5 år

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 23 des 12, 10:49

Opprinnelig postet av keiko99

Hvor stort er problemet?Slik vi ser det så er dette problemet veldig stort

Vi?

Og hvordan er dette et stort problem? I løpet av sesongen 2012 var det vel fire-fem tilfeller av at klubber ble bøtelagt fordi bluss hadde blitt fyrt av på en av deres hjemmekamper. Én episode i Fredrikstad. Så hvorfor mener "dere" at problemet er veldig stort? Har noen blitt skadet? Er det mange som har sluttet å gå på kamp fordi de er redde for pyro?

Det er ingen grunn til å overdrive her.

Om regelverket gjøres slik at klubbene har anledning til å tvinge dem som blusser til å betale boten av egen lomme, så er jeg fornøyd - for da vil det mest sannsynlig forsvinne fort.

Men jeg ser gjerne at FFK allerede før sesongen 2013 gjør det klart at supportere som oppfører seg slik at klubben straffes for det, utestenges fra stadion for resten av sesongen.

Med dette har jeg sagt mitt i denne debatten og ønsker både deg og øvrige forumbrukere riktig god jul Smile

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Frank Hvam

Bedriftsspiller

Ble medlem: 14 mar 12
Innlegg: 14

Lagt til: 23 des 12, 12:13


Å kalle det en debatt syntes jeg var veldig så storsinnet Tøfflus!Innocent


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 23 des 12, 16:48

Tøfflus

sorry jeg ser det sånn... dette problemet er ikke bare i FFK, men også i resten av verden det var derfor jeg svarte: Slik vi ser det så er dette problemet veldig stort (PS: blussing på banen da gutta kommer inn er ikke under regler blussing selv om dem gjør dette)

du vet det like godt som meg at dette er ett stort problem og jeg for håpe at det blir satt en stopp på dette

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 23 des 12, 19:23

Nei, dette er ikke noe stort problem. Ferdig, punktum, finale. God jul!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 23 des 12, 22:41

En riktig god jul

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 06 jan 13, 17:06

Noen som vet om FFK har fått penger av Supras ennå? De bør jo hatt mer en god nok tid til å sammle sammen pengene fra alle medlemmene nå.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 07 jan 13, 00:13

Har liten tro på at FFK får disse pengene fra disse ungene.

De har jo stukket hodet i sanden og holdt seg utenfor denne diskusjonen også, noe som kanskje er et godt tegn på at de ikke er villige til å gjøre opp for seg.

Men men, stakkars gjeng da. Hvis hver enkelt må ut med en tusing gjør jo det at helgefylla må droppes hele to helger på rad....

 


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 09 jan 13, 08:54

Opprinnelig postet av Plankekæll

Har liten tro på at FFK får disse pengene fra disse ungene.

De har jo stukket hodet i sanden og holdt seg utenfor denne diskusjonen også, noe som kanskje er et godt tegn på at de ikke er villige til å gjøre opp for seg.

Men men, stakkars gjeng da. Hvis hver enkelt må ut med en tusing gjør jo det at helgefylla må droppes hele to helger på rad....

De skryter jo av at de er rundt 60 mann, da er det ikke mer en 250 kr pr pers. Er jo ikke en time på byn en gang hehe.

Men hvis de ikke gjør opp for seg så bør supras utestenges for evig tid fra PH feltet mener jeg da. De går jo høyt ut og innrømmer alt i Evig Aristokrat så gidder de ikke gjøre opp for seg etterpå. Det blir for dumt.

Er jo ingen hemmelighet at NFF hater blussing og bøtelegger det over en lav sko.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 09 jan 13, 10:01

De burde i aller høyeste grad betale denne boten. 250,- pr person må være overkommelig.


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 09 jan 13, 16:43

Det som er litt tragisk er at Supras visste at Blussing IKKE var tillatt på denne aktuelle kampen,dermed VISSTE de at klubben ville , i beste fall, få en bot.

Da blir dette en tøvete handling i min verden. Helt ok at man som supporter gjeng ønsker å være litt anderledes---les ha litt røyk,bannere osv på kampene, men de må,som alle andre følge de regler som er gitt. Det er kun klubben dette går utover,ingen andre. Og er det noe klubben IKKE trenger ,så er det sånn negativ eksponering.....slike saker gjør det enda vanskligere å få gode sponsorer,fordi hvem vil bli assosiert med bøter og ureglementheter?



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3