Husk meg
Brukernavn
Passord

Tippeligaen 2013-sesongen

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 9 7

tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 622

Lagt til: 29 sep 13, 23:20

I følge ekspertene i studio har S08 ingen grunn til å sutre. Begge lag ble snytt for ei straffe og S08 scoret i tillegg på en de ikke skulle hatt.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 30 sep 13, 12:53

I tillegg presterte de både pinlige intervju etter kampen (fra min sambygding fra Tæsse), og en hissig twitter-utblåsning fra mannen som muligens sto for årets tåpeligste skuespillforsøk. Mine damer og herrer: Steffen Ernemann!

Samme danske rapporterte altså følgende via et allerede nevnt sosialt medium: "I feel humiliated! Never been so angry before. We didn't lose to RBK, we lost to the referees. #S08 #neverforget #thanksforgreatsupportfans"

Like fullt, Tromsøs dårlige høstform gjør at vi nok må vente litt til med å lage "Velkommen tilbake"-bannere å hilse smurfene med.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 30 sep 13, 13:03

Slike ting har gitt karantene tidligere.

Håper Tæsse-Heieren og danske-Steffen får 1 kamps karantene. I tillegg må Sarpsborgs beste spiller, Jeremy Berthod stå over neste kamp.

Jeg synes Tæsse-guttens utblåsning etter kampen er såpass grov at karantene er på sin plass.

Jeg synes faktisk ikke det skulle vært blåst en eneste straffe i dette oppgjøret. På den første situasjonen slipper bare Samuel bena sine før han treffer Strandberg. Ikke straffe for meg. Den andre er jo helt forferdelig, altså der ballen blir skutt i magen på Strandberg. På innleggssituasjonen der ballen treffer hånda til Sarpespilleren synes jeg heller ikke det er straffe. Kort avstand, armen ikke langt fra kroppen, og armen er ikke i en unaturlig posisjon synes jeg.


Fossekællen:)

Knøttespiller
Ble medlem: 08 des 10
Innlegg: 59

Lagt til: 30 sep 13, 18:23

Må dere slappe av da gutter! Omtrent hele Norge minus noen småampre trøndere har slått fast at vi fikk vår rettmessige oppreisning når vi fikk straffe på feilaktig grunnlag da vi ble snytt for straffe tidligere.

Når det gjelder om RBK også ble snytt for straffe så er den mer tvilsom ettersom Berthod i grunn må ha armene sine et sted.

Ellers? Hvordan går det med Fredrikstadfotballen?  Kristiansund? Var det det de het? Neida, kjære venner, vi kan fort komme på besøk til neste år hvis vi ikke klarer en sinnsyk innspurt, så vi får se..

---------------------------

Ford eller Fiat?


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 30 sep 13, 19:45

Opprinnelig postet av Fossekællen:)

Ellers? Hvordan går det med Fredrikstadfotballen?  Kristiansund? Var det det de het? Neida, kjære venner, vi kan fort komme på besøk til neste år hvis vi ikke klarer en sinnsyk innspurt, så vi får se..

Ellers?  Det går forhåpentligvis bra til neste år når rammebetingelsene er på plass, da gjenopprettes den universelle balanse igjen skulle man håpe og tro.

Innspurten deres blir nok ikke så sinnsyk, så vi gleder oss å sende dere  hjem som slakt til neste år, det blir vel den eneste kampen med fullt hus på imponerende Fredrikstad Stadion i 2014, vi venter på flere fulle hus i 2015.  Smile

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 30 sep 13, 20:09

Opprinnelig postet av Fossekællen:)

Må dere slappe av da gutter!

Vi er da avslappa vi, i motsetning til Heieren og dansken Cool

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Fossekællen:)

Knøttespiller
Ble medlem: 08 des 10
Innlegg: 59

Lagt til: 30 sep 13, 21:05

Fotball er følelser vet dere :) er vel ikke det smarteste han har gjort men det er et ærlig svar..

Vi får se nærmere på dette med balanse tror jeg men det er artig og merke seg at trua begynner og spire i plankebyen igjen! 

 

---------------------------

Ford eller Fiat?


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 06 okt 13, 18:56
Endret: 06 okt 13, 18:59
Endret av: Knuty


Sarpsborg med ett poeng i Kristiansand, uten å (i følge VG lives statistikk) ha hatt en eneste avslutning på mål (08s mål var vel bare en deflection via en motspiller ut i fra det jeg kan lese). Meget jevnt i bunnen fortsatt, og håpet om i alle fall kvalik er i høyeste grad på plass.

Tromsø ligger under til pause i Molde, og Hønefoss-poeng på Lerkendal er vel lite trolig.

 

 

 


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 06 okt 13, 20:02

leter etter en nettside der en kan fylle ut hvordan en tror kamper ender og hvem som kan rykke ned...

noen som skjønte hva jeg mente ?

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 06 okt 13, 20:10

Opprinnelig postet av keiko99

leter etter en nettside der en kan fylle ut hvordan en tror kamper ender og hvem som kan rykke ned...

noen som skjønte hva jeg mente ?

Du mener det som vanligvis kalles tabellkalkulator, og her har du en:

http://fotball.bladet-tromso.no/eliteserien/index.jsp?stats=true&type=tableCalculator

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 06 okt 13, 20:50
Endret: 06 okt 13, 20:52
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Knuty

(...) og Hønefoss-poeng på Lerkendal er vel lite trolig.

Lite trolig var det, men Hønefoss berget faktisk ett poeng på Lerkendal. Dermed er en meget målfattig runde over (11 scoringer). Lite endringer i bunnen - kun ett poeng skiller de tre siste.  


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 06 okt 13, 21:40

Hipp hurra for Hønefoss :-)  Utrolig godt gjort å ta poeng på lerkendal.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 06 okt 13, 21:45

Mye uavgjort denne runden ja. Det eneste av de fem nederste lagene som tapte, var Tromsø. De skal få kjørt seg.

RBK feilet i det som så ut som den enkleste kampen de hadde igjen. De har faktisk nå kun én hjemmekamp igjen - mot Viking. Bortekamper mot Start, Molde og Lillestrøm blir ingen dans på roser for Rosenborg. Nå holder jeg Strømsgodset som favoritt til å vinne serien.

Kampen om tredjeplass tilspisset seg forøvrig ytterligere ved at Viking ga bort poeng mens Haugesund og Molde vant. Nå er Molde faktisk bare fem poeng unna tredjeplassen ...

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 09 okt 13, 10:12


Det var visst en stygg episode på slutten av kampen mellom Start og S08 på søndag - dommeren så det ikke, men smurfene har rimelig nok bedt forbundet om å se på saken.

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/eliteserien/Her-meier-Acosta-ned-Wiig-397015_1.snd

Det bør vel være opplagt at Acosta må utestenges for dette. Han prøver seg faktisk med å påstå at han ikke gjorde noe som helst ...

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 18 okt 13, 19:01
Endret: 18 okt 13, 20:30
Endret av: Tøfflus

Snullåtte-Brann i kveld. Amin Askar gir Brann ledelsen etter ett minutt!

Edit: Smurfene utligner til 1-1 ved fetter Elyounossi.

PPS: Mannen med årets flaueste filming, Steffen Ernemann, leverer nå også en verdig kandidat til årets mål. Og like etterpå er fetter'n frampå igjen og det er 3-1. Reprise på resultatet fra 2011, noen?

PPPS: Og Martin Pusic reduserer til 3-2.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 18 okt 13, 21:01

3-2 ble sluttresultatet. Meget viktig for smurfene, som kanskje beholder kvalikplassen gjennom runden? Både Tromsø og Hønefoss har hjemmekamper, men mot henholdsvis Viking og Molde.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 19 okt 13, 16:58

Om Sarp-Brann var forrykende så er ikke TIL-Viking noe slappere. 2-0 til hjemmelaget til pause, før Viking snudde det og tok ledelsen. Og nå har pinadø Tromsø utlignet til 3-3.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 19 okt 13, 17:21

Tromsø vant 4-3.

Hurra!!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 19 okt 13, 23:36

Interessant. Det er hele seks lag som reellt står i fare for å rykke ned. Vålerenga på 11. plass er tre poeng over direkte nedrykk. Siste kamp mot Sandnes Ulf kan bli skjebnesvanger.

Hvis Hønefoss taper mot Molde imorgen regner jeg dem som tilnærmet sikre til å rykke ned.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 20 okt 13, 23:17

Nok en gang blir det storm i vannglass fordi dommeren praktiserer handsregelen sånn noenlunde etter dens bokstav. I kampen mellom Aalesund og Strømsgodset spretter ballen hit og dit i en duell like utenfor 16-meteren, og er en tur innom hånda til Godset-spilleren  -som får kontroll på ballen, slår en pasning inn foran mål, og der er Peter Kovacs og scorer kampens eneste mål.

Og igjen hører vi det vanlige fjaset om "drar fordel av ..." og så videre. For n'te gang - hvorvidt spilleren oppnår fordel av å berøre ballen med hånda, er irrelevant dersom handsen opplagt er uforskyldt. Nå sier jeg ikke at det sistnevnte utvilsomt var tilfelle her, men jeg synes ikke det så forsettlig ut. Og var det ikke forsettlig så er det ikke frispark samme pokker hvor stor fordel man får.

Dersom en forsvarsspiller forsøker å klarere, og treffer en angrepsspiller i armen slik at ballen går i mål, da skal målet godkjennes.

Jeg synes ikke hands-situasjonen mellom AaFK og Godset var noe å lage skandale av.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 9 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24