Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK - Molde, søndag 18. novemer 18:00

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 6 5

kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 18 nov 12, 20:28

Vi taper fult fortjent. Vi må bare se fremover men har vi nok spillere til å stille lag neste år?

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 18 nov 12, 20:30

Dette her var bare helt latterlig av en forestilling.. Synes ikke dette var noen som slet gjennom kampen i det hele tatt. Litt jobbing var det, men lite bevegelser og lite sjanseskapning.

Fullt fortjent dette nedrykket - laget er ikke bedre.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 19 nov 12, 00:50

Fullt fortjent seier til Molde. Vi hang ikke med i det hele tatt.

Nå er jeg bare glad hvis vi klarer å stille lag neste sesong.

God jul og godt nytt år Værste AS! 


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 19 nov 12, 06:28

Vi var egentlig sjanseløse i denne kampen, men Moldes ineffektivitet gjorde likevel at det hele tiden var et ørlite håp. Alt vi trengte var én sjanse, én scoring. I den forbindelse vil jeg påstå at kampledelsen var under enhver kritikk, nærmest skandaløs. Når det gjenstår 10-15 minutter av kampen, og vi ha scoring, så er Amundsen nødt for å ta større risiko. Det blir meningsløst å ha en spiller som Momo sittende på benken i 90 minutter, når vi vet han er en spilletype som faktisk kan komme inn og rive opp et kampbilde, skape noe på egenhånd og lage etterlengtede situasjoner høyt på banen. Momo burde faktisk ha kommet inn langt tidligere i kampen for Robert Stene, særlig ettersom kampbildet ble slik det ble. Det er ikke sikkert Momo ville tilført det vi trengte, men det er surt å tenke på at vi ikke engang prøvde! 

Og når vi endelig klarer å få til et visst press i sluttminuttene, så presterer Amundsen å nikke "ja" til at Masalin får være med opp på en corner med ca. 5 (!) minutter effektiv spilletiden igjen. Hva tenker egentlig Masalin og Amundsen på her? Å sende opp keeper på corner er i seg selv idiotisk, ihvertfall når man uansett ligger igjen med en utespiller på egen banehalvdel, men å gjøre det så tidlig blir bare hårreisende. 


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 19 nov 12, 08:07

Opprinnelig postet av Costanza

Vi var egentlig sjanseløse i denne kampen, men Moldes ineffektivitet gjorde likevel at det hele tiden var et ørlite håp. Alt vi trengte var én sjanse, én scoring. I den forbindelse vil jeg påstå at kampledelsen var under enhver kritikk, nærmest skandaløs. Når det gjenstår 10-15 minutter av kampen, og vi ha scoring, så er Amundsen nødt for å ta større risiko. Det blir meningsløst å ha en spiller som Momo sittende på benken i 90 minutter, når vi vet han er en spilletype som faktisk kan komme inn og rive opp et kampbilde, skape noe på egenhånd og lage etterlengtede situasjoner høyt på banen. Momo burde faktisk ha kommet inn langt tidligere i kampen for Robert Stene, særlig ettersom kampbildet ble slik det ble. Det er ikke sikkert Momo ville tilført det vi trengte, men det er surt å tenke på at vi ikke engang prøvde! 

Og når vi endelig klarer å få til et visst press i sluttminuttene, så presterer Amundsen å nikke "ja" til at Masalin får være med opp på en corner med ca. 5 (!) minutter effektiv spilletiden igjen. Hva tenker egentlig Masalin og Amundsen på her? Å sende opp keeper på corner er i seg selv idiotisk, ihvertfall når man uansett ligger igjen med en utespiller på egen banehalvdel, men å gjøre det så tidlig blir bare hårreisende. 

Dette er ekstakt det samme som jeg sitter igjen med etter kampen igår! Jeg kan ikke forstå hvorfor TL tregeste spiss blir satt inn foran en leken Momo. Når ingenting har fungert i 70 min er det lov å prøve noe nytt!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 nov 12, 08:37


Men med sånne avgjørelser tatt i betraktning, og tidligere utspill som jeg personlig også finner helt på jordet, så vil det bli interessant å se hvem som tar over plassen hans neste år. Tror han er flinkere på teorien kontra praksisen.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5378

Lagt til: 19 nov 12, 08:42

Og i tillegg venter han 10 minutter med å ta ut Strømsborg etter at han fikk krampe og bare kunne springe for halv maskin.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 19 nov 12, 08:57

Men dette er IKKE Trond A sin skyld. TA er ansatt som spillerutvikler....det er der han er glimrende. Han har IKKE bedt om å bli hovedtrener engang. Vi skal heller aplaudere den heroiske innsatsen spillere,trenere og oppmann og materialforvalter.....ja...alle på Sport har gjort en fenomenal jobb iår.

Det er IKKE Sport sin skyld at vi havna der vi havna. Så å kritisere for om en spiller gikk fram på corner,og en annen spiller skulle være satt inn tidligere ,blir bare for å ha 'noen' å skylde på/eller noen å kritisere.

Kritiser de som har gjort at vi har havna her vi har......de folka som har kjørt klubben så på ræv,at vi neste år,MÅ barbere budsjettet med 15 % ja..kanskje 25 %!!!!

Spillergruppa har tatt ut sitt max potensiale. Husk at spillere som idag er våre 'beste'...knapt hadde vært på benken da vi VAR et godt TL lag.

Det som blir spenende nå,er å se hvem skal score målene våre neste år? Hvor mye MÅ Sport bli budsjett-nedjustert?

Hvis klubben klarer å få fram en plan,som 'folk i gata' kan virkelig ha TRO på,da tror jeg også folk kjøper sesongkort,og kommer på kampene. Men det er noen Ledere,i noen A/s'er som har en stor og vanskelig tid foran seg.......bygge opp TILLIT krever tid.....men har vi så lang tid?


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 19 nov 12, 09:07

Vi har vel heller ikke gitt han skylden. Men akkurat denne tråden handler om kampen igår, hvor TA var leder for kampen. Det var jo tydelig at det var ting som ikke ble gjort riktig, og da blir det han som må ta noe av det på sin kappe!

TA skal ha all honnør for at han gadd, ja.... Men at spillerne ikke kan gå litt i seg selv og si at dette var den viktigste kampen denne sesongen når resultatet var det det var, er det største sjokket for meg. Så veldig lite fandenivoldskhet igår, det var det som skuffet mest! Dette har de vist flere ganger iår, at de faktisk VIL vinne!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 19 nov 12, 09:23

Vi kan ikke skylde på spillere og trenere for dette nedrykket. Vanstyre av klubben/Værsteavtalen har skylda.


madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 19 nov 12, 11:05

Synes faktisk at det var noe positivt å ta med seg i går og. Martinsen, ramberg og alesaami jobbet knallhardt hele kampen, og fortjener ros for det. Strømsborg jobbet det han var god for, og Grorud la ned hederlig innsats. Masalin viser at han bør satses på. Disse håper jeg blir med videre.Halvorsen forventer jeg mer av. Screcovic, pusic, stene tror jeg ikke blir umulig å erstatte.

Molde er rett og slett bedre enn oss i alle ledd, og at vi skulle slå dem var vel egentlig aldri aktuelt.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 19 nov 12, 11:27

Støtter utsagnet til madserazzi !!!!!!!!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 19 nov 12, 12:48

Oleg

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 19 nov 12, 18:17
Endret: 19 nov 12, 18:20
Endret av: Oleg

Moro å høre Amundsen på radioen idag. Han mente alt ble ødelagt på våren. Hadde kun høsten telt hadde FFK blitt topp 5 sa han. Og han syns det var kjedelig å reise rundt på bortekamper med kun1-2 spillere på benken.

Hvilken verden lever han i egentlig. Ansvarsfraskrivelse på høyt plan. God jul Amundsen! Men en slik innstilling og holdning passer du godt inn i dagen FFK! Lystløgnere har det vært mange av de siste årene, Amundsen er altså intet unntak.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 19 nov 12, 19:12

Synes du bør moderere deg litt Oleg. Problemene starta for lenge siden. Og nedrykk har vel mange forventa i år.  Ikke legg skyld på Trond Amundsen av den grunn.

Problemet til FFK er at AS er teknisk konkurs, samtidig som Værste er eier og er ikke interesert i å invistere mer. samtidig som Spiller Invest har lukket lommeboken. Ingen penger til elitesatsning, og bare salg for å redde økonomien, da skjer det som har skjedd med FFK nå. Andre klubber i samme økonomiske knipe har hatt pengefolk som har spyttet inn penger til satsning og for å redde klubbene sine. Se feks VIF, Brann, LSK og Viking. Det er ikke nok penger i Norsk fotball til at man kan både satse stort og være selvberget. Sponsor og publikumsintektene er rett og slett ikke store nok til annet en drift. Premiepenger og TV avtaler er heller ikke store inntektene og spillersalg forekommer sjeldenere over hele fotballeuropa. Når da klubben har STORE utenomsportselige økonomiske forpliktekser så skjer det som skjer fordi investorer og pengefolk trekker seg ut når invisteringene er dårlige. Se feilkjøpte spillere,trener,ledere. 

Alt annet blir spekulasjoner. Men hadde FFK fåt beholde stallen fra ifjord pluss de forsterkningne vi fikk inn så ville nok sesongen sett annerledes ut. Men nå er nedrykk ett faktum så se heller etter lyspunktene istede for å spre eder og galle etter ett trenerteam som fikk en veldig utaknemlig jobb i henda etter 2009 sesongen.


Oleg

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 19 nov 12, 19:33

Mener ikke at Amundsen har skyld i nedrykket, overhode ikke.

Men hvor mange kamper har FFK hatt 1-2 spillere på benk?

Link til høsttabellen hvor FFK er topp 5?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5378

Lagt til: 19 nov 12, 19:41

Hadde kun høsten (Fra 31. august) telt hadde vi havnet på 9 men med like mange poeng som sjetteplass.

Lek deg med tabellen her: http://www.ffksupporter.no/tabell/index.php

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Oleg

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 19 nov 12, 19:46

11 plass på høstsesongen. (Etter sommerpausa)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 19 nov 12, 19:47

Vi tok 12 poeng på de første 15 kampene (3 seire, 3 uavgjort, 9 tap).

Vi tok 18 poeng på de siste 15 kampene (6 seire, 0 uavgjort, 9 tap).

Summen av dette er 30 poeng.

Om dette er topp 5-6 på høsten vet jeg ikke, men topp 7-8 er det nok helt sikkert. 18 poeng på 15 kamper er godkjent. Hadde vi vært like gode på våren hadde vi rasket med oss 36 poeng, noe som hadde vært nok i massevis.

Det var jo faktisk noen kampen på vårparten som vi hadde med oss 1 keeper og 2-3 utespillere på benken, noe som er skandale for et Tippeligalag.

Hvorfor fyller vi ikke opp benken vår på sesongens siste hjemmekamp engang? Har vi virkelig ikke en eneste juniorspiller som kan være med på å fylle den opp? Vi manglet to spillere. Ikke en eneste jævla forsvarsspiller hadde vi på benken. Ikke bra i det hele tatt.


Oleg

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 19 nov 12, 19:51

Opprinnelig postet av Plankekæll

Det var jo faktisk noen kampen på vårparten som vi hadde med oss 1 keeper og 2-3 utespillere på benken, noe som er skandale for et Tippeligalag.

Hvis jeg ikke regner feil blir det 3-4 spillere på benk. Enig i at det ikke er bra det heller, men det er noe helt annet enn 1-2 spillere som Amundsen sier han har hatt.



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 6 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3