Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK - Molde, søndag 18. novemer 18:00

Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 11 nov 12, 20:04
Endret: 11 jan 13, 15:42
Endret av: Rey

Halmstrå, del 2:

vs 

Takket være Godsets tap i Sandnes, ligger vi fortsatt på nedrykksplass før denne kampen - men som plaster på såret møter vi altså et Molde-lag som allerede har vunnet serien. Det er utvilsomt en fordel for oss. Men vi må vinne. Uavgjort holder ikke, da Sogndal på plassen foran har bedre målforskjell.

Jørgen Horn fikk sitt femte gule kort i dag og står over kampen. Dette betyr vel at Vidar Martinsen trekkes inn i midtforsvaret, Landgren tilbake på backen og Jabbie fra start.

De andre lagene i bunnen har følgende kamper:

Aalesund - Sandnes-Ulf

Sogndal - Brann

Hønefoss - Rosenborg

Spar opp rikelig med negler, kjøp inn nitroglyserin for hjertet og gjør klar defibrillatorene. Dette blir fælt.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 11 nov 12, 20:07
Endret: 11 nov 12, 20:39
Endret av: Knuty


Ja, da koker sesongen ned til veldig avgjørende kamp mot Molde.

Molde sikret gullet med sin seier seier sitt andre strake seriemesterskap. Vanskelig å si hvordan dette slår ut for oss, men det kan vel vanskelig sies å være noen ulempe?

I og med at målforskjellen vår er råtten, er premissene klare. Vi MÅ slå molde, enkelt og greit. Videre må vi ha flaks med andre resultater.  

I de andre kampene spiller Sogndal hjemme mot et umotivert Brann, uten mulighet til å klatre fra sin 6. plass. Ulf reiser til Ålesund, for å møte et Ålesund i grusom form (én seier på siste åtte).


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 11 nov 12, 20:07

Nå kommer jeg til å gå på robot-modus resten av uken. Søndag blir fokuset nå. Er UTROLIG lettet for at det ikke ble tap idag, det hjalp greit.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 11 nov 12, 20:11

Og går alt vår vei slipper vi jaggu å spille kvalik også! Surprised Kommer til å bli 90 uutholdelige minutter på stadion neste søndag.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 11 nov 12, 20:12

Opprinnelig postet av Knuty

Det ble en del gule kort mot Rosenborg - eneste karantene ble vel Landgren, med sitt femte gule?

Horn fikk gult kort og må stå over. Landgren sitt gule kort fikk ikke jeg med meg. Ser at VGLive har registrert et for å sparke bort ballen, men var ikke det Halvorsen?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 11 nov 12, 20:14

Opprinnelig postet av Rey

Horn fikk gult kort og må stå over. Landgren sitt gule kort fikk ikke jeg med meg. Ser at VGLive har registrert et for å sparke bort ballen, men var ikke det Halvorsen?

Jo, det var Halvorsen. Landgren fikk ikke kort.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 11 nov 12, 20:15

Det var Halvorsen

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 11 nov 12, 20:17
Endret: 11 nov 12, 20:18
Endret av: Costanza

Kan ikke forstå at Landgren skal ha fått gult kort. Hvor kommer det fra? Jeg ser at Dagbladet har listet ham opp, men de  har trolig blandet med Halvorsen.

Vi får nok se dette laget mot Molde:

Masalin

Landgren - Martinsen - Grorud - Aleesami

Halvorsen - Ramberg - Jabbie - Sreckovic

Stene - Pusic


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 11 nov 12, 20:19
Endret: 11 nov 12, 20:20
Endret av: Knuty

Stemmer, ble lurt av feilen i referatet der da. Halvorsen med gult, ikke Landgren.

Kan for øvrig Tripic spille mot Molde, eller er det en klausul i avtalen der?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 11 nov 12, 20:20

sånne klavsuler er vel ikke lov ?

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 11 nov 12, 20:29

Opprinnelig postet av keiko99

sånne klavsuler er vel ikke lov ?

Finner ikke noe i reglementet om dette, så jeg antar det er lov. Men det er vel ikke vanlig i norsk fotball.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Brutus

Knøttespiller
Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 49

Lagt til: 11 nov 12, 20:30

Er vi sikre på at kampen starter 18.00? Må nesten komme meg på kampen, men kommer langveis fra så må planlegge litt...


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 11 nov 12, 20:34

Opprinnelig postet av Brutus

Er vi sikre på at kampen starter 18.00? Må nesten komme meg på kampen, men kommer langveis fra så må planlegge litt...

 

ja, det er sikkert.

---------------------------

Tippeligaen 2012!! Go FFK!!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 11 nov 12, 20:35

Opprinnelig postet av Costanza

Kan ikke forstå at Landgren skal ha fått gult kort. Hvor kommer det fra? Jeg ser at Dagbladet har listet ham opp, men de  har trolig blandet med Halvorsen.

Tror vi ble lurt av klippinga til Tv2. Har sett situasjonen i opptak og det kan se ut som om det er Landgren som spiller bort ballen ja. I tillegg har Jocke bekreftet til Holters at det var Landgren

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 nov 12, 20:36

Opprinnelig postet av Costanza

Kan ikke forstå at Landgren skal ha fått gult kort. Hvor kommer det fra? Jeg ser at Dagbladet har listet ham opp, men de  har trolig blandet med Halvorsen.

Landgren fikk det gule for å sparke bort ballen. Dere har blitt lurt av TV-grafikken og klippinga til TV 2. Horn og Landgren må derfor sone mot Molde. Dette er offisielt bekreftet av FFK ved Joacim Jonsson.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 11 nov 12, 20:37

Opprinnelig postet av Tøfflus
Finner ikke noe i reglementet om dette, så jeg antar det er lov. Men det er vel ikke vanlig i norsk fotball.

Mulig jeg husker feil nå, men var det ikke slik at Tor Trondsen (?) ble utleid til Moss fra Rosenborg og det ble en del mediasnakk da Rosenborg hadde en klausul om at han ikke kunne spille kampen, men at media slå opp etter hvert at noe slikt ikke var lov?

Det er jo noen år siden, så mulig jeg husker feil. Rosenborg og Moss er klubbene i hvert fall, men det er mulig spilleren ikke var Tor Trondsen.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 nov 12, 20:53
Endret: 11 nov 12, 20:54
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Costanza

Kan ikke forstå at Landgren skal ha fått gult kort. Hvor kommer det fra? Jeg ser at Dagbladet har listet ham opp, men de  har trolig blandet med Halvorsen.

Landgren fikk det gule for å sparke bort ballen. Dere har blitt lurt av TV-grafikken og klippinga til TV 2. Horn og Landgren må derfor sone mot Molde. Dette er offisielt bekreftet av FFK ved Joacim Jonsson.

Dommerrapporten sier faktisk at Halvorsen også fikk gult kort, og det står oppført fem gule totalt (Grorud, Landgren, Halvorsen, Horn og Masalin). Halvorsen må uansett ikke sone, men det må Horn og Landgren. Sistnevnte bekrefter selv på Twitter at han må stå over.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


larsemann

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 jul 12
Innlegg: 15

Lagt til: 11 nov 12, 21:08

Til denne kampen bør det mobiliseres skikkelig. Her må gutta heies fram til seier foran fullsatte tribuner, slik at Molde og resten av Norge ser hvordan en ordentlig fotballby skal se ut når det er livsviktige kamper. 

I Molde var det jo halvfulle tribuner i dag. Hvordan er det mulig på en kveld som dette? :s


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 11 nov 12, 21:21

Opprinnelig postet av Holters

Dommerrapporten sier faktisk at Halvorsen også fikk gult kort, og det står oppført fem gule totalt (Grorud, Landgren, Halvorsen, Horn og Masalin). Halvorsen må uansett ikke sone, men det må Horn og Landgren. Sistnevnte bekrefter selv på Twitter at han må stå over.

Det var jo som poquer. Hvordan skal vi pusle sammen forsvaret da? Er Strømsborg spillbar som stopper? Eller er han skadet?

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 11 nov 12, 21:26

Opprinnelig postet av Tøfflus

Det var jo som poquer. Hvordan skal vi pusle sammen forsvaret da? Er Strømsborg spillbar som stopper? Eller er han skadet?

Usikker, men rart hvis han ikke engang får en plass på benken (som i dag besto av kun fem spillere) hvis han er spilleklar.


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 11 nov 12, 21:51

regner med at alle på ffk supporter møter opp til denne kampen !!??

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 11 nov 12, 23:06

Når fikk Landgren gult kort? På NFF sin nettside står det ingenting i kampreferatet om dét.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 11 nov 12, 23:09

Opprinnelig postet av Jens Henrik

Når fikk Landgren gult kort? På NFF sin nettside står det ingenting i kampreferatet om dét.

Dette referatet?

http://www.fotball.no/System-pages/Kampfakta/?matchId=5451097

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 11 nov 12, 23:12

Opprinnelig postet av Jens Henrik

Når fikk Landgren gult kort? På NFF sin nettside står det ingenting i kampreferatet om dét.

På samme tidspunkt hvor det står at Halvorsen fikk gult kort. Holters har fått bekreftet fra Jocke Jonsson at Landgren har fått gult kort og må sone karantene mot Molde, og Landgren har visstnok også skrevet på Twitter at han har karantene i siste kamp.

Det jeg lurer på nå er om både Halvorsen (for stempling) og Landgren (sparke bort ballen) fikk gult. Landgren sitt er jo klart, men fikk også Halvorsen gult kort?


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 11 nov 12, 23:14

I følge referatet jeg linket til på NFFs egne sider, fikk Halvorsen ikke gult kort. Men det hadde ikke spilt noen rolle om han hadde fått - han sto ikke i fare for å måtte stå over mot Molde.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 11 nov 12, 23:21

Neida, vet det. Men statistikken vår på ffksupporter er jo grei å få riktig.


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 12 nov 12, 07:40

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av Jens Henrik

Når fikk Landgren gult kort? På NFF sin nettside står det ingenting i kampreferatet om dét.

Dette referatet?

http://www.fotball.no/System-pages/Kampfakta/?matchId=5451097

Hmm. Enten så var jeg blind når jeg sjekket i går, eller så var det Halvorsen som stod oppført når jeg sjekket.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 12 nov 12, 10:29


Vet ikke om Solskjær er seriøs eller ikke, men utdrag fra intervju:

- Vi gleder oss til Europa League, men først skal vi gjøre det vi kan for å slå Fredrikstad. Det som skjedde i fjor, tapet mot Sogndal i siste serierunde, gikk på stoltheten løs, forklarer nordmøringen.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 12 nov 12, 10:55

Men hva kan han si?

Tenk deg avisene hvis han hadde sagt: "Nå er serien over for vår del og vi har igjen 2*45 minutter i Fredrikstad som ikke betyr så mye"


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 12 nov 12, 11:38

Opprinnelig postet av Erikk

Men hva kan han si?

Tenk deg avisene hvis han hadde sagt: "Nå er serien over for vår del og vi har igjen 2*45 minutter i Fredrikstad som ikke betyr så mye"

Joda ser den, men han kunne jo også vært nøytral og sagt han får se ann situasjonen i løpet av uken, eller hatt fokus på FC København, eller sagt at det blir en bra mulighet til å teste ut yngre spillere? Ganske sterkt å si han skal gjøre det han kan for å slå oss?

Men gjenstår å se antar jeg...

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 nov 12, 14:45

Zlatko Tripic scorer vinnermållet mot nettopp mot Molde, da blir jo begge klubbene fornøyd med utlånsavtalen


Oleg

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 12 nov 12, 16:19

Opprinnelig postet av Welhaven

Ganske sterkt å si han skal gjøre det han kan for å slå oss?

Noe annet ville vært rart etter min mening. At en trener sier at han skal gjøre det han kan for å slå motstanderen var ikke noe nytt for meg. 


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 12 nov 12, 17:13
Endret: 12 nov 12, 17:14
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Oleg

Opprinnelig postet av Welhaven

Ganske sterkt å si han skal gjøre det han kan for å slå oss?

Noe annet ville vært rart etter min mening. At en trener sier at han skal gjøre det han kan for å slå motstanderen var ikke noe nytt for meg. 

Helt enig med Oleg her, hva annet skal han si da? Jeg ser virkelig ikke noe spesielt med Solskjærs uttalelser her.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 12 nov 12, 18:03

Nei blir nervøs av de uttalelsene jeg.. Folk hadde vel ikke reagert negativt om han hadde sagt at han stiller opp med juniorer heller. Time will show.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 12 nov 12, 20:16

Kjære vakre vene, nå er vi her igjen! Hvor mange ganger skal vi tåle det.. Nedturene begynner og ta overhånd for alle disse gode årene. 

Vær så snill og hjelp!! Jeg orker ikke en hel vinter uten og glede meg til tippeligaen Frown 

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 12 nov 12, 20:32

Opprinnelig postet av Welhaven

Nei blir nervøs av de uttalelsene jeg.. Folk hadde vel ikke reagert negativt om han hadde sagt at han stiller opp med juniorer heller. Time will show.

Jeg tror faktisk hylekoret hadde vært over seg av hellig vrede om han hadde sagt dette. Særlig om resultatet er at vi vinner og berger plassen på det. Særlig i Sogndal/Sandnes/Hønefoss, og ikke minst oppe ved fossen.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


olav3232

Juniorspiller

Ble medlem: 12 sep 10
Innlegg: 191

Lagt til: 12 nov 12, 23:31

Bare bruker denne tråden rett og slett. Admin får slette det om det blir for feil.
Noen som vet om FFK har trening på lørdag eller fredag? I så fall klokkeslett og hvor det er? 

---------------------------

Forever young, infamous youth, forever ultras.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 12 nov 12, 23:32

Hvordan skal vi disponere laget da?

Jon Masalin

Vidar Martinsen - Ole Strømsborg - Lars Grorud - Haitam Aleesami

Ole Jørgen Halvorsen - Khalifa Jabbie - Hans Erik Ramberg - Nenad Sreckovic

Martin Pusic - Robert Stene


Det hadde vært veldig greit med et par forsvarsspillere, eller spillere generellt på benken i denne kampen. Vi eier jo ikke defensive spillere på benken. Vi kan risikere å bruke Rafn eller Ramberg i forsvar i løpet av kampen. Vil feks Ola Lønn Jenssen (som jeg ikke har sett spille før) være med på benken?

Det er nå vi skulle hatt en friskmeldt Kevin Duré tilgjengelig. Thomas Holm (kan spille back) og Mads Hansen (kan spille back) er jo også skadet.

Khalifa Jabbie kan muligens spille midtstopper, men da har vi ikke sentrale midtbanespillere igjen... Tynn stall ja. 

Vi får bare håpe at dette laget er godt nok. Utrolig ergerlig å måtte rokkere så fælt på forsvaret i årets viktigste kamp.

Gud bedre, dette kan gå alle veier.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 12 nov 12, 23:51

Opprinnelig postet av olav3232

Noen som vet om FFK har trening på lørdag eller fredag? I så fall klokkeslett og hvor det er? 

Vet ikke, men de pleier jo å trene kl 10 både fredag og lørdag før kamp. Treningssted varierer litt, men i det siste har de hatt fredagstrening på stadion og siste trening før kamp på treningsfeltet.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 13 nov 12, 08:36

Har ikke ramberg med hell spilt midtstopper før da? kremt, for min egen del ser jeg ikke på det som et alternativ, da han både er treg og ikke spesielt god hodespiller.

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 14 nov 12, 07:49


Noen som har fått med seg om det er solgt mange billetter? Er vist greit trykk allerede, men hadde vært gøy om det ikke så glissent ut. Håper på fullsatt, men ender vel på rundt 8-8500 tror jeg.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 14 nov 12, 08:22

Opprinnelig postet av olav3232

Bare bruker denne tråden rett og slett. Admin får slette det om det blir for feil.
Noen som vet om FFK har trening på lørdag eller fredag? I så fall klokkeslett og hvor det er? 

I følge FFK på Facebook er det åpen trening klokka 11

Opprinnelig postet av FFK

Lørdag klokka 11:00 er det åpen trening på Stadion, og i samarbeid med Stabburet serverer vi gratis pølser, og Coca Cola spanderer både varm og kald drikke. Billettluka er åpen og det samme er lagerutsalget ved Gangbrua.Hjertlig velkommen på Stadion både lørdag og søndag.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


olav3232

Juniorspiller

Ble medlem: 12 sep 10
Innlegg: 191

Lagt til: 14 nov 12, 18:47

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av olav3232

Bare bruker denne tråden rett og slett. Admin får slette det om det blir for feil.
Noen som vet om FFK har trening på lørdag eller fredag? I så fall klokkeslett og hvor det er? 

I følge FFK på Facebook er det åpen trening klokka 11

Opprinnelig postet av FFK

Lørdag klokka 11:00 er det åpen trening på Stadion, og i samarbeid med Stabburet serverer vi gratis pølser, og Coca Cola spanderer både varm og kald drikke. Billettluka er åpen og det samme er lagerutsalget ved Gangbrua.Hjertlig velkommen på Stadion både lørdag og søndag.


Oppfordrer alle til å møte opp på denne treningen, slik at man får gitt spillerne den oppbakningen de trenger og fortjener. 

---------------------------

Forever young, infamous youth, forever ultras.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 14 nov 12, 21:56

Opprinnelig postet av Welhaven


Noen som har fått med seg om det er solgt mange billetter? Er vist greit trykk allerede, men hadde vært gøy om det ikke så glissent ut. Håper på fullsatt, men ender vel på rundt 8-8500 tror jeg.

Onsdag ettermiddag var det solgt 6.000 billetter.
 

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


larsemann

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 jul 12
Innlegg: 15

Lagt til: 15 nov 12, 19:31

Nå er det solgt 6360 (antakeligvis litt mer)! Virker ikke som om det tar helt av akkurat, når man tenker på hvor mye som står på spill. 

Hadde håpet på fullsatt jeg, men tviler sterkt på at det selges 6000 billetter de neste tre dagene. Får håpe jeg blir positivt overrasket da Smile


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 15 nov 12, 21:11

Opprinnelig postet av larsemann

Nå er det solgt 6360 (antakeligvis litt mer)! Virker ikke som om det tar helt av akkurat, når man tenker på hvor mye som står på spill. 

Hadde håpet på fullsatt jeg, men tviler sterkt på at det selges 6000 billetter de neste tre dagene. Får håpe jeg blir positivt overrasket da Smile

Synes ikke det er så galt jeg, hvis man legger til de som har sesongkort og de som kjøper i siste liten. Tror det er en del som sitter på gjerdet som har en litt sånn "hvis det blir en real folkekamp med godt oppmøte så stiller jeg opp"-innstilling. Publikum har jo sviktet litt og litt denne sesongen.

Uansett om det blir 7 eller 10k, så tror jeg ikke det skal utsettes på opplevelsen eller hvor mye liv det blir. Gleder meg sånt sett, alt annet er bare grøss.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 nov 12, 01:45

Dommer: Svein Oddvar Moen, Haugar ,SK
Assistentdommer 1: Frank Andås, Gjøvik-Lyn, SK
Assistentdommer 2: Magnus Lundberg, Ringsaker IF
4. dommer: Espen Eskås, Haslum IL
Dommerveileder: Tore Hollung, Østsiden IL
Kampdelegat: Svein Erik Olsen, Giv Akt, IL

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 16 nov 12, 08:10

Fantastisk å kjøre over Fredrikstadbroa på vei til jobb i dag. Rundkjøringer på begge sider og brua var fylt med vimpler. Fikk litt tårer i øynene

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 nov 12, 09:33


De har nådd rundkjøringen ved Østfoldhallen også, fine farger


Balto

Juniorspiller
Ble medlem: 23 jun 09
Innlegg: 201

Lagt til: 16 nov 12, 10:11


Og nå krever Vegvesenet at vimplene må fjernes straks...


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 16 nov 12, 10:22

Opprinnelig postet av Balto


Og nå krever Vegvesenet at vimplene må fjernes straks...

 

Sikkert en smurf som har klage slik det var sist på kråkerøy brua

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 16 nov 12, 10:27
Endret: 16 nov 12, 11:22
Endret av: hasse33

Må bare gi massevis av ros til den gjengen som har pynta byen vår på den flotte måten med vimpler overalt. Laughing og massevis av ris til Statens veivesen som forlanger å få fjerna dette !!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 16 nov 12, 12:19

Opprinnelig postet av hasse33

Må bare gi massevis av ros til den gjengen som har pynta byen vår på den flotte måten med vimpler overalt. Laughing og massevis av ris til Statens veivesen som forlanger å få fjerna dette !!

Støttes! Veldig bra jobbet av alle. Trist av en eller annen idiot skal få de fjernet. Var vist bilister som hadde klaget det inn, skjønner helt seriøst ikke hvordan det er mulig.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 16 nov 12, 12:36

Opprinnelig postet av Welhaven

Støttes! Veldig bra jobbet av alle. Trist av en eller annen idiot skal få de fjernet. Var vist bilister som hadde klaget det inn, skjønner helt seriøst ikke hvordan det er mulig.

Sikkert en av de samme som ringer inn sure oppstøt til "På Tråden" med jevne mellomrom. Trussel for trafikksikkerheten meg i ræva. Hvis noen blir så distrahert av flagg langs veien at de ikke klarer å følge med på trafikken, bør de ta bussen.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 16 nov 12, 13:21

Vurderer å klage inn skulpturer og blomsterbedd i rundkjøringene som distraherende og trafikkfarlig.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 16 nov 12, 17:23

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Vurderer å klage inn skulpturer og blomsterbedd i rundkjøringene som distraherende og trafikkfarlig.

Tenkte jeg også på,da burde dem vel flytte dem skulpturene dem har brukt millioner av kroner på,som folk ikke får se på. Det er jo trafikkfarlig.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 17 nov 12, 15:23

Møter mellom FFK og Molde i Fredrikstad fra 2004:

2004: 2-1

2005: 1-1

2006: 1-1 (Tóth med hands-målet. Molde rykket ned denne sesongen etter å ha tapt 8-0 mot Stabæk i nest siste serierunde)

2008: 2-1

2009: 1-2

2011: 0-1

Totalt 2-2-2 og målforskjell på 7-7. En jevn statistikk, ingen kamper har endt med mer enn ett måls seier til noen av lagene, og fjorårets tap var vel det bitreste i hele sesongen. Målet var en gedigen keepertabbe - Lasse Staw mistet ballen rett foran Angan som scoret i åpent mål.

I Molde har vi to seire, i 2004 og 2008. I 2006 fikk vi skikkelig smekk på pung med 4-0.. Årets kamp endte 2-0, og huskes blant annet for Vidar Martinsens skudd i tverrliggeren fra 40 meter.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 18 nov 12, 09:11

Ille nervøs idag.. Lykke til og tvi tvi! Håper vi tar Molde og berger plassen.. Uansett hva som skjer så er FFK i mitt hjerte..Smile

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

24.08.2010 :)


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 18 nov 12, 15:25

Har begynt å hakke tenner ( ikke plastikk ). Dette her ta på en gammel skrott. Til lykke alle som heier på guttene.

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 18 nov 12, 15:48

Er merkverdig rolig egentlig. Lave forventninger. Ser på det meste som bonus.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 18 nov 12, 16:24

Sogndal vinner i dag. Det er jeg helt sikker på. Ulf har flyt om dagen. Det her ser mørkt ut for oss dessverre. Så ja, om dette går veien er det bonus. Men jeg skal på stadion å heie alt hva jeg kan. Den fete kjærringa har ikke sunget enda ;-)

 

---------------------------

Heia FFK


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 18 nov 12, 17:01

Jeg er fornøyd om vi klarer kvalikk.....vil være en sensasjon om vi havner på sikker plass. Kvalikk imot Ull/Kisa betyr mye folk på stadion en kamp til.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 18 nov 12, 17:15
Endret: 18 nov 12, 17:19
Endret av: Knuty


FFK

Masalin - Strømsborg, Grorud, Martinsen, Aleesami - Sreckovic, Jabbie, Ramberg, Halvorsen - Stene, Pusic

Benk: Knudsen, Valencia, Rafn, Momo, Tveter.

 --

Molde

Söderberg - Simonsen, Ødegaard, Forren, Rindarøy - Berget, Stamnestrø, Wolff Eikrem - Moström, Angan, Chima.

Benk: Bugge, Vatshaug, Stenslid, Berg Hestad, Linnes, Diouf.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 18 nov 12, 17:57

Ja klarer vi kvallikk så er jeg storfornøyd..... Cool tror det er maksimalt av hva vi kan håpe på.


Acromion

A-lagspiller

Ble medlem: 05 jun 04
Innlegg: 292

Lagt til: 18 nov 12, 18:02

Lykke til, alle sammen.

---------------------------

-Steh auf!-


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 18 nov 12, 18:08

Molde stiller relativt sterkt, så tror dette blir fryktelig vanskelig. Nekter å tro vi holder nullen i dag.

Nervene uteblir i dag så langt. Sorgene er vel egentlig tatt for ukesvis siden. Gitt at vi skulle ta ledelsen kommer nok nervene kjapt tilbake tenker jeg.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 18 nov 12, 18:13


Ålesund i ledelsen over Sulf i alle fall.

Uansett, vi må gjøre jobben selv i dag.


Sulla

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 18 nov 12, 18:47

Det var en bra dau omgang.

---------------------------

Værste ut av FFK!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 18 nov 12, 18:52

en dau omgang???????.... vi blir jo rundspilt !! Bare flaks at Molde ikke leder med et par mål!!


Jabbie

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 11
Innlegg: 67

Lagt til: 18 nov 12, 18:59
Endret: 18 nov 12, 19:01
Endret av: Jabbie

Noen må fortelle nicket mitt ( Jabbie) at han har gul kort! Er jo en vandrene bombe utpå der, som når som helst setter inn støtet og får sitt andre gule. Er jo bare kanter og spisser på benken uansett.

Har ikke akkurat troa nå. Må bli MFK-mål før eller senere med dette presset. Vi er avhengig av å sette sjansene... Takk til Masalin.

Ellers regner jeg med at det er like før Sulf får et par obligatoriske straffespark. Får virkelige håpe de tar ut Tommy Høiland snart! Ulf og uff.. Spennende blir dette.

---------------------------

(Brukernavnet var ganske tilfeldig)


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 18 nov 12, 19:07
Endret: 18 nov 12, 19:53
Endret av: Kai Roger

Jeg kan liksom ikke se åssen vi skal klare å score.....det er desverre klasseforskjell på disse to laga....noe også tabellen viser . Ser ikke bra ut .

 

Kan takke udugelig folk,som har gjort at vi har måtte selge alle spillere som virkelig kunne utgjøre en forskjell. 

Takk for at neste år skal vi spille imot Kristiansund,Bryne,og Hødd. Skal iallefall bli spenende å se om vi i det hele tatt har en stall i stille . Er vel ikke mange som kjøper sesongkort neste år desverre. Må en drastisk forandring til.

 

Vi har iallefall Adecoens fineste stadion,om ikke annet Wink


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 18 nov 12, 19:49


Lovlig tidlig å sende opp Masalin - men da er det i alle fall avgjort: Vi sees i Adeccoen. Hvem kan vel påstå at det ikke var fortjent?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 18 nov 12, 19:51

Adecco.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Sulla

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 18 nov 12, 19:53

Jaja, intet sjokk, vi sees på stadion til året med mindre vi skulle finne det for godt å gå konk.

---------------------------

Værste ut av FFK!


Oleg

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 18 nov 12, 19:54

Opprinnelig postet av Holters

Adecco.

Velkommen etter.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 18 nov 12, 20:09

Ikke annet enn fortjent. Synd at mye av arbeidet som ble lagt ned sist gang vi rykket ned føles litt bortkastet ut nå. Grunnlaget hvor vi faktisk hadde en del spennende og gode spillere er blitt en del ødelagt nå. Nå forsvinner vel de med kvalitet som allerede ikke har forsvunnet og vi står egentlig på bar bakken som for tre år siden.

Håper i hver fall vi får inn en trener med en bestemt filosofi, som gjør at man kan kjennetegne laget på en eller annen måte. At spillerne har faste arbeidsoppgaver og faktisk vet hvor ballen skal når de får den mellom beina. Så får vi håpe at vi klarer å hente inn noen ny spennende spillere og starte på nytt nok en gang.

Likegyldigheter har egentlig kommet som en mørkere og mørkere skygge i år, så nedrykket denne gangen er faktisk ikke så ille å svelge, til tross for at det sitter noen 13 kilometer fra Fredrikstad som kommer til å nyte Tippeliga-spill. På en annen side, om vi får en jubelsesong og de får en gedigen nedtur, så kan man likevel glede seg litt til neste år. Tipper i hvert fall sarpingene har hatt det mer moro i Adeccoligaen enn vi har hatt i Tippeligaen i år.

Ses til våren!


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 18 nov 12, 20:12

itillegg til nedrykk så måtte alle gutta på Dopingkontroll....jaja.....først rykke ned.,så må du presse fram litt urin.....for en kjip dag Yell


JonFT

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 04
Innlegg: 281

Lagt til: 18 nov 12, 20:18

Det er akkurat denne likegyldigheten jeg føler nå også. Det er kjipt, men på langt nær like ille som da Sarp 08 sendte oss ned. Føler at noe av supporteren i meg er i ferd med å dø ut ..Cry

---------------------------

Alltid FFK!


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 18 nov 12, 20:20

Trist. Jeg synes utrolig synd på alle i det sportslige apparatet. Det har ikke vært enkelt for dem i år med tanke på at klubben er økonomisk vanskjøttet, og således har måttet selge kvalitetspiller på kvalitetspiller de to seneste overgangsvinduene. Dét har vel vært oppskriften på usikkerhet i en tynn spillerstall. Guttæne skal ha all honnør for innsatsen.

 

Takk for i år. Vi sees til våren med forhåpentligvis en sportslig satsing som gir grunnlag for et nytt opprykk om ett år.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 18 nov 12, 20:23

Trist å se FFK rykke ned, men det hadde vel vært for mye å forlange at de skulle holde seg i Tippeligaen med denne blodsugingen klubben er utsatt for.

---------------------------

VÆRSTE AS TIL HÆLVETE UT AV FFK!

Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 18 nov 12, 20:28

Vi taper fult fortjent. Vi må bare se fremover men har vi nok spillere til å stille lag neste år?

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 18 nov 12, 20:30

Dette her var bare helt latterlig av en forestilling.. Synes ikke dette var noen som slet gjennom kampen i det hele tatt. Litt jobbing var det, men lite bevegelser og lite sjanseskapning.

Fullt fortjent dette nedrykket - laget er ikke bedre.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 19 nov 12, 00:50

Fullt fortjent seier til Molde. Vi hang ikke med i det hele tatt.

Nå er jeg bare glad hvis vi klarer å stille lag neste sesong.

God jul og godt nytt år Værste AS! 


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 19 nov 12, 06:28

Vi var egentlig sjanseløse i denne kampen, men Moldes ineffektivitet gjorde likevel at det hele tiden var et ørlite håp. Alt vi trengte var én sjanse, én scoring. I den forbindelse vil jeg påstå at kampledelsen var under enhver kritikk, nærmest skandaløs. Når det gjenstår 10-15 minutter av kampen, og vi ha scoring, så er Amundsen nødt for å ta større risiko. Det blir meningsløst å ha en spiller som Momo sittende på benken i 90 minutter, når vi vet han er en spilletype som faktisk kan komme inn og rive opp et kampbilde, skape noe på egenhånd og lage etterlengtede situasjoner høyt på banen. Momo burde faktisk ha kommet inn langt tidligere i kampen for Robert Stene, særlig ettersom kampbildet ble slik det ble. Det er ikke sikkert Momo ville tilført det vi trengte, men det er surt å tenke på at vi ikke engang prøvde! 

Og når vi endelig klarer å få til et visst press i sluttminuttene, så presterer Amundsen å nikke "ja" til at Masalin får være med opp på en corner med ca. 5 (!) minutter effektiv spilletiden igjen. Hva tenker egentlig Masalin og Amundsen på her? Å sende opp keeper på corner er i seg selv idiotisk, ihvertfall når man uansett ligger igjen med en utespiller på egen banehalvdel, men å gjøre det så tidlig blir bare hårreisende. 


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 19 nov 12, 08:07

Opprinnelig postet av Costanza

Vi var egentlig sjanseløse i denne kampen, men Moldes ineffektivitet gjorde likevel at det hele tiden var et ørlite håp. Alt vi trengte var én sjanse, én scoring. I den forbindelse vil jeg påstå at kampledelsen var under enhver kritikk, nærmest skandaløs. Når det gjenstår 10-15 minutter av kampen, og vi ha scoring, så er Amundsen nødt for å ta større risiko. Det blir meningsløst å ha en spiller som Momo sittende på benken i 90 minutter, når vi vet han er en spilletype som faktisk kan komme inn og rive opp et kampbilde, skape noe på egenhånd og lage etterlengtede situasjoner høyt på banen. Momo burde faktisk ha kommet inn langt tidligere i kampen for Robert Stene, særlig ettersom kampbildet ble slik det ble. Det er ikke sikkert Momo ville tilført det vi trengte, men det er surt å tenke på at vi ikke engang prøvde! 

Og når vi endelig klarer å få til et visst press i sluttminuttene, så presterer Amundsen å nikke "ja" til at Masalin får være med opp på en corner med ca. 5 (!) minutter effektiv spilletiden igjen. Hva tenker egentlig Masalin og Amundsen på her? Å sende opp keeper på corner er i seg selv idiotisk, ihvertfall når man uansett ligger igjen med en utespiller på egen banehalvdel, men å gjøre det så tidlig blir bare hårreisende. 

Dette er ekstakt det samme som jeg sitter igjen med etter kampen igår! Jeg kan ikke forstå hvorfor TL tregeste spiss blir satt inn foran en leken Momo. Når ingenting har fungert i 70 min er det lov å prøve noe nytt!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 nov 12, 08:37


Men med sånne avgjørelser tatt i betraktning, og tidligere utspill som jeg personlig også finner helt på jordet, så vil det bli interessant å se hvem som tar over plassen hans neste år. Tror han er flinkere på teorien kontra praksisen.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 19 nov 12, 08:42

Og i tillegg venter han 10 minutter med å ta ut Strømsborg etter at han fikk krampe og bare kunne springe for halv maskin.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 19 nov 12, 08:57

Men dette er IKKE Trond A sin skyld. TA er ansatt som spillerutvikler....det er der han er glimrende. Han har IKKE bedt om å bli hovedtrener engang. Vi skal heller aplaudere den heroiske innsatsen spillere,trenere og oppmann og materialforvalter.....ja...alle på Sport har gjort en fenomenal jobb iår.

Det er IKKE Sport sin skyld at vi havna der vi havna. Så å kritisere for om en spiller gikk fram på corner,og en annen spiller skulle være satt inn tidligere ,blir bare for å ha 'noen' å skylde på/eller noen å kritisere.

Kritiser de som har gjort at vi har havna her vi har......de folka som har kjørt klubben så på ræv,at vi neste år,MÅ barbere budsjettet med 15 % ja..kanskje 25 %!!!!

Spillergruppa har tatt ut sitt max potensiale. Husk at spillere som idag er våre 'beste'...knapt hadde vært på benken da vi VAR et godt TL lag.

Det som blir spenende nå,er å se hvem skal score målene våre neste år? Hvor mye MÅ Sport bli budsjett-nedjustert?

Hvis klubben klarer å få fram en plan,som 'folk i gata' kan virkelig ha TRO på,da tror jeg også folk kjøper sesongkort,og kommer på kampene. Men det er noen Ledere,i noen A/s'er som har en stor og vanskelig tid foran seg.......bygge opp TILLIT krever tid.....men har vi så lang tid?


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 19 nov 12, 09:07

Vi har vel heller ikke gitt han skylden. Men akkurat denne tråden handler om kampen igår, hvor TA var leder for kampen. Det var jo tydelig at det var ting som ikke ble gjort riktig, og da blir det han som må ta noe av det på sin kappe!

TA skal ha all honnør for at han gadd, ja.... Men at spillerne ikke kan gå litt i seg selv og si at dette var den viktigste kampen denne sesongen når resultatet var det det var, er det største sjokket for meg. Så veldig lite fandenivoldskhet igår, det var det som skuffet mest! Dette har de vist flere ganger iår, at de faktisk VIL vinne!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 19 nov 12, 09:23

Vi kan ikke skylde på spillere og trenere for dette nedrykket. Vanstyre av klubben/Værsteavtalen har skylda.


madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 19 nov 12, 11:05

Synes faktisk at det var noe positivt å ta med seg i går og. Martinsen, ramberg og alesaami jobbet knallhardt hele kampen, og fortjener ros for det. Strømsborg jobbet det han var god for, og Grorud la ned hederlig innsats. Masalin viser at han bør satses på. Disse håper jeg blir med videre.Halvorsen forventer jeg mer av. Screcovic, pusic, stene tror jeg ikke blir umulig å erstatte.

Molde er rett og slett bedre enn oss i alle ledd, og at vi skulle slå dem var vel egentlig aldri aktuelt.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 19 nov 12, 11:27

Støtter utsagnet til madserazzi !!!!!!!!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 19 nov 12, 12:48

Oleg

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 19 nov 12, 18:17
Endret: 19 nov 12, 18:20
Endret av: Oleg

Moro å høre Amundsen på radioen idag. Han mente alt ble ødelagt på våren. Hadde kun høsten telt hadde FFK blitt topp 5 sa han. Og han syns det var kjedelig å reise rundt på bortekamper med kun1-2 spillere på benken.

Hvilken verden lever han i egentlig. Ansvarsfraskrivelse på høyt plan. God jul Amundsen! Men en slik innstilling og holdning passer du godt inn i dagen FFK! Lystløgnere har det vært mange av de siste årene, Amundsen er altså intet unntak.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 19 nov 12, 19:12

Synes du bør moderere deg litt Oleg. Problemene starta for lenge siden. Og nedrykk har vel mange forventa i år.  Ikke legg skyld på Trond Amundsen av den grunn.

Problemet til FFK er at AS er teknisk konkurs, samtidig som Værste er eier og er ikke interesert i å invistere mer. samtidig som Spiller Invest har lukket lommeboken. Ingen penger til elitesatsning, og bare salg for å redde økonomien, da skjer det som har skjedd med FFK nå. Andre klubber i samme økonomiske knipe har hatt pengefolk som har spyttet inn penger til satsning og for å redde klubbene sine. Se feks VIF, Brann, LSK og Viking. Det er ikke nok penger i Norsk fotball til at man kan både satse stort og være selvberget. Sponsor og publikumsintektene er rett og slett ikke store nok til annet en drift. Premiepenger og TV avtaler er heller ikke store inntektene og spillersalg forekommer sjeldenere over hele fotballeuropa. Når da klubben har STORE utenomsportselige økonomiske forpliktekser så skjer det som skjer fordi investorer og pengefolk trekker seg ut når invisteringene er dårlige. Se feilkjøpte spillere,trener,ledere. 

Alt annet blir spekulasjoner. Men hadde FFK fåt beholde stallen fra ifjord pluss de forsterkningne vi fikk inn så ville nok sesongen sett annerledes ut. Men nå er nedrykk ett faktum så se heller etter lyspunktene istede for å spre eder og galle etter ett trenerteam som fikk en veldig utaknemlig jobb i henda etter 2009 sesongen.


Oleg

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 19 nov 12, 19:33

Mener ikke at Amundsen har skyld i nedrykket, overhode ikke.

Men hvor mange kamper har FFK hatt 1-2 spillere på benk?

Link til høsttabellen hvor FFK er topp 5?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 19 nov 12, 19:41

Hadde kun høsten (Fra 31. august) telt hadde vi havnet på 9 men med like mange poeng som sjetteplass.

Lek deg med tabellen her: http://www.ffksupporter.no/tabell/index.php

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Oleg

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 19 nov 12, 19:46

11 plass på høstsesongen. (Etter sommerpausa)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 19 nov 12, 19:47

Vi tok 12 poeng på de første 15 kampene (3 seire, 3 uavgjort, 9 tap).

Vi tok 18 poeng på de siste 15 kampene (6 seire, 0 uavgjort, 9 tap).

Summen av dette er 30 poeng.

Om dette er topp 5-6 på høsten vet jeg ikke, men topp 7-8 er det nok helt sikkert. 18 poeng på 15 kamper er godkjent. Hadde vi vært like gode på våren hadde vi rasket med oss 36 poeng, noe som hadde vært nok i massevis.

Det var jo faktisk noen kampen på vårparten som vi hadde med oss 1 keeper og 2-3 utespillere på benken, noe som er skandale for et Tippeligalag.

Hvorfor fyller vi ikke opp benken vår på sesongens siste hjemmekamp engang? Har vi virkelig ikke en eneste juniorspiller som kan være med på å fylle den opp? Vi manglet to spillere. Ikke en eneste jævla forsvarsspiller hadde vi på benken. Ikke bra i det hele tatt.


Oleg

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 19 nov 12, 19:51

Opprinnelig postet av Plankekæll

Det var jo faktisk noen kampen på vårparten som vi hadde med oss 1 keeper og 2-3 utespillere på benken, noe som er skandale for et Tippeligalag.

Hvis jeg ikke regner feil blir det 3-4 spillere på benk. Enig i at det ikke er bra det heller, men det er noe helt annet enn 1-2 spillere som Amundsen sier han har hatt.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 19 nov 12, 19:57

Var nok bare for å understreke et poeng. Han er nok rett og slett frustrert over å ha få folk tilgjengelig. Tror ikke man skal ta akkurat den setningen altfor bokstavelig.

Frustrasjon og oppgitthet kaller jeg det. I tillegg et lite stikk til Kosten og resten av kålhuene som har/har hatt ansvaret for FFKs rævkjørte økonomi.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 19 nov 12, 20:15

Opprinnelig postet av Oleg

Moro å høre Amundsen på radioen idag. Han mente alt ble ødelagt på våren. Hadde kun høsten telt hadde FFK blitt topp 5 sa han. Og han syns det var kjedelig å reise rundt på bortekamper med kun1-2 spillere på benken.

På det første punktet tar han rett og slett feil, med mindre han regner høsten på en helt unik måte. Regner vi kampene i september, oktober og november har vi fem seire og fem tap. Det er ikke topp fem. Regner vi med august er fasiten 6 - 0 - 7.

Og om vi for moro skyld tar med resten av kampene under Amundsen, er totalen åtte seiere, én uavgjort (hans første kamp som hovedtrener) og 14 tap. 25 poeng på 23 kamper, et snitt på 1,09.

Men på det andre punktet har han selvsagt så evig rett. Det er ikke til å undres over at vi rykker ned når dette var situasjonen ikke bare én, men gjentatte ganger. Et profesjonelt lag som ikke klarer å stille fem innbyttere på bortekamp? Det måtte gå galt. Og enda var vi bare ett poeng bak laget som havnet på kvalik. Vi hadde vært foran dem med uavgjort i én av de to innbyrdes kampene ...

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 19 nov 12, 20:18
Endret: 19 nov 12, 20:24
Endret av: Rey

Uten at jeg skal si hva Amundsen tenker, så vil jeg anta at han regner høsten for 1. september og ut av den grunnen at da var spillerstallen for resten av sesongen spikret. Og da er vi ikke langt fra topp 5. Det at vi er så nære topp 5 men likevel er nede på 9 plass på høsten sier litt om hvordan marginene dessverre har tippet i vår disfavør i enkelte kamper. Både på grunn av uflaks og ikke minst udyktighet.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 19 nov 12, 23:34

TA mente fra da vinduet ble stengt,og man fikk en 'sikker' tropp å jobbe med. Se intervjuet etter kamp igår på f-b.no .

Er også enig i at en grunn til at vi rykka ned,er disse 3-4 tapene på hjemmebane. Når man scorer 3 mål hjemme,skal mann liksom vinne...eller iallefall få 1 poeng. Men når vi slipper inn ca 2 mål pr kamp....og dermed må score 3...sier det seg sjøl at vi rykket ikke ned pga tapet igår.(eler...det gjorde vi jo,men dere skjønner hvor jeg vi hen) Wink


Oleg

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 20 nov 12, 05:59

Opprinnelig postet av Tøfflus

Men på det andre punktet har han selvsagt så evig rett. Det er ikke til å undres over at vi rykker ned når dette var situasjonen ikke bare én, men gjentatte ganger. Et profesjonelt lag som ikke klarer å stille fem innbyttere på bortekamp? Det måtte gå galt. Og enda var vi bare ett poeng bak laget som havnet på kvalik. Vi hadde vært foran dem med uavgjort i én av de to innbyrdes kampene ...

Link til kamper med 1-2 innbyttere på benk?


larsemann

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 jul 12
Innlegg: 15

Lagt til: 20 nov 12, 07:05

http://vglive.no/#match=10004795

Blant annet


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 20 nov 12, 12:46

Litt annen statistikk. Jeg synes derfor at Thomas Holm var meget god de kampene han spilte. Sjekket derfor opp poengfangst for Thomas Holm vs. Tarik. Selvfølgelig er det mange faktorer som spiller inn her, men tendensen er klar.

Tarik: 16 kamper. 12 poeng. Snitt: 0,75

Holm: 13 kamper. 19 poeng. Snitt 1,462

Det største problemet er vel at vi ikke har hatt noe anker på midten når Holm har vært skadet. Jabbie er til tider god som ballvinner, men spiller ofte på høy risiko.

Innsluppne mål med og uten Holm:

Med: 1,385

Uten: 1,967

---------------------------

Fredd


T1974

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 12
Innlegg: 67

Lagt til: 20 nov 12, 15:27

Mer statistikk

Tom Freddy: 0,71p pr kamp

Trond: 1,09p pr kamp

 

Og rammene var vel bedre de første rundene og ikke spesiellt vanskeligere kamper.

---------------------------

Thomas


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 20 nov 12, 16:48
Endret: 20 nov 12, 16:50
Endret av: Plankekæll

Glem det. Tulleinnlegg fra min side.... 


Oleg

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 20 nov 12, 18:54

Opprinnelig postet av larsemann

http://vglive.no/#match=10004795

Blant annet

3 mann på benk i kampen du henviser til.


Oleg

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 20 nov 12, 18:55

Opprinnelig postet av Fredd

Litt annen statistikk. Jeg synes derfor at Thomas Holm var meget god de kampene han spilte. Sjekket derfor opp poengfangst for Thomas Holm vs. Tarik. Selvfølgelig er det mange faktorer som spiller inn her, men tendensen er klar.

Tarik: 16 kamper. 12 poeng. Snitt: 0,75

Holm: 13 kamper. 19 poeng. Snitt 1,462

Det største problemet er vel at vi ikke har hatt noe anker på midten når Holm har vært skadet. Jabbie er til tider god som ballvinner, men spiller ofte på høy risiko.

Innsluppne mål med og uten Holm:

Med: 1,385

Uten: 1,967

Helt enig. Så de kampene Holm spilte hvor viktig han var. Hadde ikke han blitt skada igjen, tror jeg faktisk ganske sikkert FFK hadde spilt TL neste år.



Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f