Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Rosenborg - FFK, søndag 11. november 18:00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 03 nov 12, 17:43
Endret: 12 nov 12, 11:13
Endret av: arte et labore

Rosenborglogo     vs                  

Nest siste serierunde. FFK reiser til Trondheim mens det knitrer og spraker på dass, og det er ikke noen ønskesituasjon å reise til Lerkendal og være i poengnød. Hvor stor nøden er avhenger av hvor mange poeng Sogndal og Sandnes-Ulf sanker i mellomtiden, måtte det bli få, men det kan fort behøves både tre poeng og mer på de to siste kampene. 

RBK-FFK har gitt oss en haug med nesestyvere og et par skikkelige oppturer. 0-1 i 2005 huskes for trønderen Steinar Sørlies eminente keeperspill - kanskje den beste kampen i hans karriere. Siden 2004 har vi følgende på Lerkendal:

  • 2004: RBK-FFK 3-1 
  • 2005: RBK-FFK 0-1
  • 2006: RBK-FFK 1-0
  • 2007: RBK-FFK 1-1
  • 2008: RBK-FFK 1-2
  • 2009: RBK-FFK 1-0
  • 2010: Vi tok heller turen til Ranheim dette året og ga bort andreplassen i 1. divisjon på overtid. Kaldt var det også.
  • 2011: RBK-FFK 2-0

Totalt altså 4 hjemmeseire, to borteseire og en uavgjort, og en samlet målforskjell på 9-5 i favør bartene. I og for seg ingenting å skamme seg over, enkelte lag har jo sluppet inn 9 mål på en eneste kamp der oppe. Men gammel statistikk hjelper oss lite. Skal vi ta poeng må hele laget opp på nivået fra 2. omgangen mot Vålerenga, og holde det i 90 minutter. Pluss tillegg.

På RBKs lag kan det komme til å spille hele tre mann med fortid i FFK; Daniel Örlund, Christian Gamboa og - det svir - Tarik Elyounossi. Gamboa har forøvrig tegnet langtidskontrakt med RBK. Faktisk har også 2. og 3. keeperne til RBK spilt for FFK, de er henholdsvis Alexander Lund Hansen og Erik Bråthen. Örlund har fått en del kjeft denne sesongen, han har rotet det til i enkelte kamper og er ikke så fjellstø som tidligere. Dog er han ofte avgjørende i positiv retning også.

FFK-laget er uten nye karantener etter kampen mot Odd. Kun Sreckovic pådro seg kort i den kampen, og han har kun ett fra før. Dersom Amundsen har lyst til å stille samme lag som sist, er det altså alle muligheter for det.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5378

Lagt til: 03 nov 12, 18:05

Er vel ikke så mange endringer vi kan gjøre med laget. Eneste spørsmålstegnet er Grorud vs Martinsen. Og det er vel hipp som happ.

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 03 nov 12, 18:12
Endret: 03 nov 12, 18:13
Endret av: Costanza

Opprinnelig postet av Rey

Er vel ikke så mange endringer vi kan gjøre med laget. Eneste spørsmålstegnet er Grorud vs Martinsen. Og det er vel hipp som happ.

 

Eller om Vidar Martinsen skal syves ut på venstreback til fordel for Aleesami sånn at vi styrkes defensivt (men svekkes offensivt).


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 03 nov 12, 18:20

 

Eller om Vidar Martinsen skal syves ut på venstreback til fordel for Aleesami sånn at vi styrkes defensivt (men svekkes offensivt).

[/quote]

ja det gikk jo bra sist. syns alesami har spilt godt siden han kom til oss. han bør ha fast plass på backen. ellers så syns jeg vi kan starte med det samme laget.


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 03 nov 12, 19:06

Dette kan bli stygt....og jeg vil at vi 'sparer' noen spillere som kan få karantene i siste kampen...ville vært ille hvis eks Pusic får et gult kort her i denne kampen.

Men vi skal gå ut,og la RBK presse,så får vi håpe vi har både Gud og Hvermansen med oss.....men,jeg er redd dette blir klar hjemmeseier. Er ikke her vi skal ta de 3 pongene vi kanskje trener....det er hjemme mot Molde...et Molde lag som kanskje er seriemestere allerede...noe som er fordel oss Wink


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 03 nov 12, 20:00

Jeg vil aldrig glemme kampen der steinar Sørli sto som en vegg og vi rana til oss 3...

kunne dette hende igjenn bare med dagens mannskap så ja takk hehe

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 04 nov 12, 20:51

Rade Prica fikk gult kort i dag. Det var hans femte for sesongen, dermed må han stå over mot oss.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 04 nov 12, 21:24

At Godset vant idag var det beste for oss! Godset har Sandnes ulf neste kampSmile

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 04 nov 12, 21:51

Jeg tror vi må ha 3poeng mot Molde samtidig som Sandnes ulf har en elendig sesongavslutning...det blir usedvanlig tøft ettersom Molde antakeligvis må vinne mot oss i siste serierunde for å sikre gullet...

Sogndal tror jeg desverre er utenfor rekkevidde, og forventer at de slår et umotivert og managerløst (i teorien) enga imarra.

Tilbake til tråden :p Håper vi stiller med disse 11:

Masalin

Landgren   Martinsen   Horn   Aleesami

Halvorsen  Jabbie   Ramberg   Sreckovic

Stene    Pusic

Benk: Knudsen, Grorud, Strømsborg, Valencia, Tripic, Gueye, Ruud Tveter.

Prica er ute, og hvis Tarik rister av seg skaden blir fort han midtspiss mot oss. Da behøver vi mer fart sentralt bak, Vidar inn for Grorud. Spiller Ivers ville jeg som trener gjort en endring på tampen med Grorud inn istedet. Midtbanen og angrepet er selvskrevent om dagen...Både positivt og negativt. En ok benk, Tripic, Valencia og Gueye kan alle bidra gjennom et innhopp.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)
Fredrikstad tar Gull! (2011)


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 06 nov 12, 08:44


Vi har liksom ikke flaksen med oss heller, f.eks dette Sogndal-målet på overtid. Kvalikk har jeg full tro på at vi gjennomfører, men først må vi holde oss på plassen og det blir litt verre.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 06 nov 12, 10:07

Jeg har trua på seier mot RBK. Tipper lufta har gått ut av ballongen for RBK, og de har ikke veldig mye å spille for. De ønsker nok også FFK videre i tippeligaen og bevisst eller underbevisst, tror jeg det kan gjøre at de ikke gir alt. Det er jo sånn de ikke kan si eller tenke, men tror nok det spiller litt inn allikevel.

3 poeng mot RBK og 1 mot Molde holder vel til kvalik?


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 06 nov 12, 10:11

RBK vil nok spille for 3dje plassen og EuropaLeague? Men jeg har også tro på poeng der oppe.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 06 nov 12, 10:24

Hvis vi får poeng på Lerkendal vil det være en stor sensasjon, jeg er klar over at det har skjedd før, men dette kan fort kan bli en kamp hvor vi taper stort.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 06 nov 12, 10:40

Opprinnelig postet av niggle

3 poeng mot RBK og 1 mot Molde holder vel til kvalik?

Eller 1 poeng mot RBK og 3 mot Molde. Uansett holder nok 4 poeng. Tar vi 4, må Sulf ta 5.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 06 nov 12, 12:06

Når det kommer til Sulf, er det vel greit å ta telling etter kampen imorgen! Da står vi i det minste likt på kamper og utfordring :)

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 06 nov 12, 12:11

Opprinnelig postet av endre

Når det kommer til Sulf, er det vel greit å ta telling etter kampen imorgen! Da står vi i det minste likt på kamper og utfordring :)

Yes! Og da kan vi se på neste runde.. Så om de taper imorgen føler jeg vi har større sjans på poeng mot RBK enn de har mot Strømsgodset.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 06 nov 12, 13:20

Opprinnelig postet av Welhaven

Yes! Og da kan vi se på neste runde.. Så om de taper imorgen føler jeg vi har større sjans på poeng mot RBK enn de har mot Strømsgodset.

Selv om vi spiller borte og de hjemme? Optimistisk.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 06 nov 12, 17:27
Endret: 07 nov 12, 20:06
Endret av: Welhaven

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av Welhaven

Yes! Og da kan vi se på neste runde.. Så om de taper imorgen føler jeg vi har større sjans på poeng mot RBK enn de har mot Strømsgodset.

Selv om vi spiller borte og de hjemme? Optimistisk.

Jeg føler når det er snakk om gull for Godset, så er det et fett sånn mentalt for de gutta om de spiller i øst eller vest. Og om det er optimistisk eller realistisk er jo en annen diskusjon da, men er vel grunnleggende enkelt at de som er øverst på tabellen har oddsen på sin side. Om de vinner er noe annet, men står hvem som har det lettest her.

EDIT: "off-topic", men SULF spiser jo opp snømennene, så nå må vi jo ha en 3-poenger. Nå synes jeg det absolutt lukter Adecco sterkere enn noen gang.. Trist :-

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 07 nov 12, 20:41

Opprinnelig postet av Welhaven

EDIT: "off-topic", men SULF spiser jo opp snømennene, så nå må vi jo ha en 3-poenger. Nå synes jeg det absolutt lukter Adecco sterkere enn noen gang.. Trist :-

Så veldig off-topic er det ikke. Dette resultatet endrer på forutsetningene. Nå må vi vinne enten mot RBK eller Molde selv om Sulf skulle tape begge de to siste ... det betyr at vi må ta mer sjanser mot RBK. Det kan jo slå begge veier ... mye avhenger av hvor tente RBK klarer å være i en situasjon hvor det står mellom 2. og 3. plass.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 07 nov 12, 21:24

jeg trur løpet er kjørt for oss desverre. er jo fortsatt lov å håpe, men det ser vanskelig ut nå. vi pleier å spille bedre mot lag som ligger på topp, da gjelder det å ha marginene i tillegg. eneste muligheten jeg ser for at vi går videre er å skore på alt vi har av sjangser.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3