Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Sandes Ulf-FFK, Lørdag 27. Oktober

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 8 7

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 27 okt 12, 20:24

Opprinnelig postet av Oleg

Er vel litt forskjell på laget idag kontra laget FFK hadde i 2005 Rey? Da hadde FFK i det minste litt kvalitet i laget.

Syns ikke laget er så ubrukelig som du skal ha det til Oleg. Vi har vist at vi kan også i år og jeg gir ikke opp før det er slutt. Jeg ser selvfølgelig at det blir kjempevanskelig, men svartmaling hjelper i hvert fall ikke.

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


larsemann

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 jul 12
Innlegg: 15

Lagt til: 27 okt 12, 20:26

Det satt mange speidere på tribunen i kveldens kamp. De var på utkikk etter skuespillere for den nye filmen Flukten fra hønsegården og jammen fikk de ikke se mange talenter. Jeg har alltid sagt det, FFK er en talentfabrikk når det gjelder å utvikle forvirrede høns


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 27 okt 12, 20:29
Endret: 27 okt 12, 20:30
Endret av: Kai Roger

Denne kampen beviste til fulle at vi ikke er gode nok for TL spill. Kan også ta med at vi IKKE har hatt de berømte marginene med oss iår heller.

Sagt detr før,og sier det igjen: Trond Amundsen er ikke noen TL trener...det beviste han allerede i Kongsvinger,da han prøvde seg der. Han er god som spillerutvikler/assistent trener.

Treneren har ansvaret for å få gutta opp på et nivå,både i hodet og kropp. Vi så idag spillere som ikke klarte å sende en pasning på 5 meter...og heller ikke klare å slå innlegg. Vi så spillere som ikke VILLE nok. Så ut som redde ,hodeløse kyllinger. Og alt dette er en treners ansvar. Han legger den berømte 'kamp-planen'....kan vel med fasit i hånd si at denne 'kamp-planen' har failet noe kraftig de siste kampene. Eks: sette Vallencia inn på midtbanen,når man har hallesimi på benken,og kunne flytta Langren opp?

Det som er greit mitt oppe i dette her,er at vi viser oss fra en side som er så begredelig,og så dårlig,at Adecoen kommer i 2013,fortjent. Det som er illevarslende er at med dette spillet,skal vi slite i Adecoen også. Alle lag i Adecon vil se på kampen mot oss som årets happening,og dermed kjempe som løver.

Skal vi ha mulighet til TL 2014,må vi ha inn ny trener. Arne Sandstø,som har vist herlige leder egenskaper i alle klubbene han har vært. Klare roller,egen spillerstil,og ikke minst resultater.

Og..desverre maaaange som IKKE kommer til å fornye sesongkortene....noe som vil bety enda mere press på økonomien.....vi har vel ikke lest det siste innlegget om at økonomien er dårlig i klubben?


Jabbie

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 11
Innlegg: 67

Lagt til: 27 okt 12, 20:29

Pinlig. Orket ikke se sammenhengende på kampen etter den fatale straffesitausjonen. Ble mindre og mindre for hvert mål, såpass ærlig må jeg være. Syns jeg for øvrig hørte her om dagen hvor bra norske dommere var etc, samtidig som det har blitt servert en gedigen tabbe i begge de to første kampene i denne runden.

Men anyway, dette var dårlige greier. Sulf vil vinne, det vil tydeligvis ikke FFK. I klubben vår går det i blogging. Når denne sesongen startet trodde jeg oppriktig at FFK hadde flere spillere som sammen holdt til et habilt TL lag; Tarik Elyonoussi, Etzaz Hussain, Jørgen Horn. De to første er et avsluttet kapittelt forlengst, men så kan det også nevnes fek.s en Andreas Landgren som vel fikk tilbud fra Europa League-aktuelle Helsingborg. Om tilbudet var såpass reelt, tipper jeg han angrer seg  greit nå. Kevin Durè som et av Norges største stoppertalent osv. Om Mads Hansen hadde valgt Strømsgodset fremfor oss for et par år siden, tviler jeg ikke et sekund på at han ville vært et bra bekjentskap i dagens TL.

Fryktelig redd for at det blir Adecco neste nå. Forlanger at klubben og spillerne drar opp ermet i uka som kommer, for Odd SKAL kjempes sammen og ned. Avslutt sesongen så godt som mulig, så få vi se om Sandnes Ulf greier å få med seg et poeng eller tre som gjør at de holder unna. Får de litt marginer mot seg, som fek.s en håpløst håpløst filmestraffe regisert av Kovacs om et par runder, så er det ikke umulig at de smeller på 4 tap her i avslutningen. Så får vi heller ta spillerflukten etter sesongen etter et eventuelt nedrykk...

---------------------------

(Brukernavnet var ganske tilfeldig)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 27 okt 12, 20:33

Opprinnelig postet av Oleg

Ikke "vi". Du er ikke med på hesteryggen.

Bra. Jeg har aldri likt å ri.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 27 okt 12, 20:34

Opprinnelig postet av Rey

Da er vi uenige A9$h. Selvfølgelig skal det være lov å være brutalt ærlig i blant, men realiteten er ikke at vi har rykket ned enda. Overfor omverdenen mener jeg det er viktig å sende signaler om at man ikke har gitt opp. Ellers kommer ingen på kampene i det hele tatt.

Og vi har ikke rykket ned enda. Alle trodde vel vi skulle rykke ned i 2005 også da vi hadde igjen Start i siste runde. Vi klarte oss da og kan klare oss nå også.

Helt enig i at vi kan klare oss - Men da er faktisk første steg å ha et oppvaksmøte. Det er noe fundamentalt galt når man slipper inn 9 mål på 2 kamper, lager straffer i hytt og pine. Et større problem er også at Amundsen ikke får igjennom hva han enn prøver på til spillerene, slik det ser ut nå så går dette laget rett ned.

Han har vrøvlet om det samme kamp etter kamp nå, at vi må se fremover. Kanskje man må se bakover på hva som går galt kamp etter kamp før man velger å se fremover. De tar jo ikke lærdom? Laget lekker som en sil

---------------------------

"Det er ingenting danskene er mer redd for, enn å bli slått av et Drillo-spillende norsk landslag. Det er deres ultimate mareritt, og en stor og grunnleggende nasjonal frykt. Danmark har alt å tape"


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 27 okt 12, 20:37

Når i slipper inn mere enn 2 mål pr kamp i gjennomsnitt,,,sier det seg sjøl at 3 poengere er langt unna. Forsvaret vårt,har IKKE vært patent iår,og en spiller som Jørgen Horn har skuffa veldig . Lurer på hav som skjer/har skjedd med gutta...?..Hvorfor er alle spillerne i så dårlig form? (mener ikke nødvendigvis kondisjonsmessig,men ballbehandling,pasninger osv)


sarpen

Juniorspiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 136

Lagt til: 27 okt 12, 20:38

Opprinnelig postet av larsemann

Det satt mange speidere på tribunen i kveldens kamp. De var på utkikk etter skuespillere for den nye filmen Flukten fra hønsegården og jammen fikk de ikke se mange talenter. Jeg har alltid sagt det, FFK er en talentfabrikk når det gjelder å utvikle forvirrede høns

Kongekommentar!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 27 okt 12, 20:45

Opprinnelig postet av sarpen

Opprinnelig postet av larsemann

Det satt mange speidere på tribunen i kveldens kamp. De var på utkikk etter skuespillere for den nye filmen Flukten fra hønsegården og jammen fikk de ikke se mange talenter. Jeg har alltid sagt det, FFK er en talentfabrikk når det gjelder å utvikle forvirrede høns

Kongekommentar!

Sarpen, velkommen skal du være, men stikk innom får å ha saklige diskusjoner, ikke kun for å sparke de som ligger nede? Hadde vel ikke regnet med noe annet når jeg tenker meg om, men lov å håpe! Gleder meg til dere er i TL neste år, noe jeg tror dere gjennomfører. Da skal jeg kopiere inn denne kommentaren med en stor, gylden midtfinger som bildevedlegg :-)

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 27 okt 12, 21:10

Opprinnelig postet av Welhaven

 

Sarpen, velkommen skal du være, men stikk innom får å ha saklige diskusjoner, ikke kun for å sparke de som ligger nede? Hadde vel ikke regnet med noe annet når jeg tenker meg om, men lov å håpe! Gleder meg til dere er i TL neste år, noe jeg tror dere gjennomfører. Da skal jeg kopiere inn denne kommentaren med en stor, gylden midtfinger som bildevedlegg :-)

Smurfene har ikke noe annet. Sarp 08 lever på 6. november 2009, og på eventuelle nye FFK-nedturer.

Når det er sagt, er jeg enig med smurfen her. Larsemanns galgenhumor treffer spikeren på hodet.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 27 okt 12, 21:32

Opprinnelig postet av sarpen

Opprinnelig postet av larsemann

Det satt mange speidere på tribunen i kveldens kamp. De var på utkikk etter skuespillere for den nye filmen Flukten fra hønsegården og jammen fikk de ikke se mange talenter. Jeg har alltid sagt det, FFK er en talentfabrikk når det gjelder å utvikle forvirrede høns

Kongekommentar!

Ja og fler av dem forvirrede hønsa han nevner her,er vel i 08 nå.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 27 okt 12, 22:44

- Hadde tenningen.

Hehe.. Seriøst. Eneste som fikk meg til å smile av FFK-materiale idag. Og nå sier han at tap på overtid tidligere kan ha hatt sitt å si idag. Etter Brann-kampen skulle man se fremover.

Nei.. Kjører denne mannen en like vinglete strategi på treninger så skjønner jeg det er vanskelig å være FFK-spiller.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 27 okt 12, 23:21

De hadde forsåvidt tenningen. I to korte perioder i kampen.

1. Fra avspark og fram til vi tok ledelsen. Hva som så skjedde er vanskelig å forklare, men det ble i hvert fall slutt på både tempo og tenning.

2. Fra pause og fram til straffesparket som ga 3-1. Kollapsen som skjedde etter det minnet fælt om tilsvarende mot Godset på Marienlyst. Da var vi bra med inntil Godset gikk opp i 2-0, deretter var det god natt. Det er ikke unikt, men det er skuffende at man gir opp slik i en kamp hvor det står om nedrykk og vi spiller mot et lag som vi skal være jevngode med.

Nå skal det et under til. Vi får se hva som skjer mellom Ulf og TIL på onsdag, men uansett må vi slå Odd for at det skal være så mye som et lite håp før de siste to rundene.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 28 okt 12, 09:18

Det var billig, det har du rett i, Thorsteinsson!

http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=10062539


Man ser jo gjerne ting litt mer nyansert når man har sovet på det. Jeg mener fortsatt at straffesparket bidro sterkt til å avgjøre kampen, tatt i betraktning at vi førte da det skjedde, men man kan ikke skylde hverken på Thorsteinsson eller Edvartsen for at FFK kollapser mentalt etterpå.

Jeg unner forsåvidt også fortsatt Edvartsen analkløe, restskatt og parkeringsbøter, men det får holde at det varer ut dommerkarrieren.

Det ser ut som vi rykker ned, og sesongen sett under ett er det kanskje ikke overraskende. Det så en stund ut til at Sogndal hadde klappa helt sammen, men dessverre har de våknet igjen nå i høst.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 28 okt 12, 09:22

Dette var jo rett og slett katastrofalt fra ende til anen. Elendig trener disposisjoner og ræva spillere. Motivasjon og tenning til denne kampen burde være null prob likevell så bare daffer de rundt.

Eneste positive med denne slakten er at lag som blir slakta ofte vinner neste kamp.

 

Ang det noen snakka om å møte opp på trening, skulle nesten ha stoppa bussen på kommunegrensen og bedt spillerne gå hjem. De hadde hatt godt av den treninga

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 28 okt 12, 09:31

Opprinnelig postet av mysthical

Eneste positive med denne slakten er at lag som blir slakta ofte vinner neste kamp.

Vel. Det hadde vært bedre for overlevelsessjansene å slå Ulf og tape mot Odd, enn motsatt. Men vi får ta med oss de positive tingene vi kan, samme hvor små og håpefulle de er.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 28 okt 12, 09:37

Men igjen kommer spørsmålet: Er vi bedre?

Rykker vi ned pga vanstyret av klubben hvor vi har solgt det meste av kvalitet som vi har, eller skal vi gi skylden til spillere/trenere?


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 28 okt 12, 09:46

Opprinnelig postet av Erikk

Men igjen kommer spørsmålet: Er vi bedre?

Rykker vi ned pga vanstyret av klubben hvor vi har solgt det meste av kvalitet som vi har, eller skal vi gi skylden til spillere/trenere?

Ja vi er bedre. Sett på hver enkelt spiller så bør vi klare å holde oss i TL. Er nok en kombinasjon av at vannstyre går inn på spillerne samt at vi mangler en trener som klarer å få det beste ut av spillerne samt jobbe sammen som ett lag

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 28 okt 12, 09:58

"Er vi bedre"? Vi er vel ikke bedre enn resultatene tilsier. I de siste kampene har vi hatt uflaks, men vi har jo også hatt flaks noen ganger (seiersmålet mot Stabæk, for eksempel).Sesongen sett under ett er vi jevngode med de andre lagene i bunnen, og da vil enkeltkamper utgjøre forskjellen på nedrykk og ikke. Vi har prestert såpass mange virkelig svake kamper at uttrykk som "for gode til å rykke ned" blir meningsløse.

Vi har jo utvilsomt solgt unna spillere som kunne hevet laget betraktelig. Både Askar, Thomassen, Hussain og selvsagt Tarik er bedre enn de som spiller i deres posisjoner nå. De spillerne og trenerne vi har kunne sikkert ha gjort det bedre, men jeg tror utslaget av de salgene er større enn at vi skal forvente at Amundsen og de gjenværende spillerne kan kompensere for det.

Vi betaler fremdeles prisen for gammel moro.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 28 okt 12, 10:04

Jeg mener vi i realiteten har vært nesten sjangseløse hele sesongen. Spillere ut en etter en kraftig underbemanning på trenersiden og en evig strøm av dårlige nyheter i pressen.

At det skal bli bedre etter nedrykket klarer jeg ikke forstå.



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 8 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3