Husk meg
Brukernavn
Passord

Jan Rafn trekker seg fra styret i FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 14 sep 12, 08:58

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Dette er en avtale mellom to parter, Sport AS og klubb. Selvfølgelig sitter begge parter på ett eksemplar. Hvis klubbstyret ikke vil dele denne med medlemmene, så er det fordi de ikke vil.

Kan ikke skjønne hvordan aksjeloven skulle kunne hindre klubbstyret i å dele denne med medlemmene?

Det er jo selvfølgelig ikke aksjeloven som regulerer dette, min feil. Avtalen er å regne som "forretningshemmelighet", i og med at det er en avtale mellom to organisasjoner.

Mitt poeng var at klubbstyret ikke vil gå ut med den fordi Sport AS sier at de ikke skal gjøre det. Jeg kan virkelig ikke komme på NOEN annen grunn.

At den er så sinnsykt hemmelig blir et tegn på at man har noe å skjule, og hemmelighold vil aldri skape tillit og respekt, snarere tvert imot. FFK er intet unntak.

Det kommer til å bli spekulert og diskutert hypotetisk om denne avtalen helt fram til den blir presentert i sinn helhet. Dette er et valg FFK og Sport AS i fellesskap må stå bak, og det er meg fullstendig uforståelig hvorfor man har gjort det valget.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 14 sep 12, 09:14

Opprinnelig postet av Asgeir

 

Det er jo selvfølgelig ikke aksjeloven som regulerer dette, min feil. Avtalen er å regne som "forretningshemmelighet", i og med at det er en avtale mellom to organisasjoner.

Mitt poeng var at klubbstyret ikke vil gå ut med den fordi Sport AS sier at de ikke skal gjøre det. Jeg kan virkelig ikke komme på NOEN annen grunn.

At den er så sinnsykt hemmelig blir et tegn på at man har noe å skjule, og hemmelighold vil aldri skape tillit og respekt, snarere tvert imot. FFK er intet unntak.

Det kommer til å bli spekulert og diskutert hypotetisk om denne avtalen helt fram til den blir presentert i sinn helhet. Dette er et valg FFK og Sport AS i fellesskap må stå bak, og det er meg fullstendig uforståelig hvorfor man har gjort det valget.

Har ikke noe svar på dette jeg heller. Tror det er viktig å huske at klubben hang i tauene da investorene reddet de i 1997. Dette påvirket nok hvordan avtalen ble utformet, og hvor godt klubben kom ut av det. For klubben sin del var det snakk om eksistens, eller ikke. 

Og lignende situasjoner har de jo også vært i senere.

Når vi ser på hele denne historien med Sport AS og Værste vs. Klubb så fremståpr det mer og mer tydelig at her er det ikke som i Donald, at det er lett å plukke ut hvem som er skurker og hvem som er snille. Jeg tror alle har tatt valg som de har ment har vært til FFK systemets beste. Det er ikke noe klart fiendebilde.

Generalforsamlingen har valgt folk med fartstid i klubben og fotballkompetanse til klubbstyret. Disse har kanskje ikke hatt den kompetansen som kreves når fotballen ble profesjonell gjennom -80 og -90 tallet.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24