Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsspekulasjoner / drømmer sommer 2012 - Del 2

Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 11 9

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 03 sep 12, 11:06

Opprinnelig postet av niggle

Jørgen Horn har lagt ut leiligheten sin for salg, så da forsvinner han nok etter sesongen. Ikke noe stort sjokk akkurat men.

Eller så har han fått dame og skal kjøpe større leilighet Tongue out (trådtittelen inkluderer ordet "spekulasjoner")

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 03 sep 12, 11:18

Eller en ny fet 5års kontrakt som sprenger dagens budsjett i filler ;)

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)
Fredrikstad tar Gull! (2011)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 03 sep 12, 15:14

Opprinnelig postet av niggle

Jørgen Horn har lagt ut leiligheten sin for salg, så da forsvinner han nok etter sesongen. Ikke noe stort sjokk akkurat men.

Det er lenge siden Horn har lagt den ut for salg, så det trenger ikke å bety noe. Det er nok ikke utenkelig at han blir værende i Fredrikstad, men ved nedrykk forsvinner han nok. FFK må nok betale han godt for å bli, og det har man ikke mulighet til i 1. divisjon.

Når det er sagt, så er stoppere det enkleste å finne, og Horn er mye skadet og ofte ute med karantene. Han har også vært rusten i år, selv om han var veldig god mot LSK. Sånn sett er det ikke det største tapet vi har hatt til nå. Dure, Grorud og Horn er også relativt like spillertyper, slik at det å hente inn en mer temposterk partner til å fylle dem ut hadde nok ikke vært dumt. En Gerrbrand-type.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 03 sep 12, 15:53

Her vet du jo at vi er uenige Holters. Horn er mye mer temposterk enn Durè og Grorud. Han og Grorud utfylte hverandre meget godt mot LSK. I mine øyne kanskje FFKs viktigste, om ikke beste spiller.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 03 sep 12, 18:29

Opprinnelig postet av matsinho

Her vet du jo at vi er uenige Holters. Horn er mye mer temposterk enn Durè og Grorud. Han og Grorud utfylte hverandre meget godt mot LSK. I mine øyne kanskje FFKs viktigste, om ikke beste spiller.

Misforstå meg ikke; Horn er en veldig bra spiller, og definitivt blant våre beste. Jeg har utrolig sansen for Horn når han er på. Samtidig synes jeg ikke det er den største krisen i verden å miste en midtstopper. Det pleier å gå relativt greit å erstatte. Horns fremste styrke er på ingen måte tempo eller fart, men han er heller ikke direkte treig. Sånn sett har du rett i din påstand, men han har ikke det samme tempo som f.eks. nevnte Gerrbrand (Stadsgaard, Reginiussen, osv), og jeg hadde gjerne sett at FFK hentet en slik stoppertype på sikt - gjerne som makker til Horn.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 03 sep 12, 20:04

Vil være rart om Horn stikker hvis vi holder plassen i TL. Det er etter min mening FFK som har redda karrieren hans,etter alt utenom sportlige i Viking. Horn gjorde en feil mot LSK...og det var å tape duellen Helstad scora på.

Ellers veldig enig med Holters: mye skada........og alltid 5-8 gule kort iløpet av sesongen. Ofte gule kort,pga tempo trøbbel mener jeg da. Men for all del.....får han en trenings-oppkjøring uten skader,så er Horn/Grorud kjempegode midtstopper par. Mange som rynket på nesa da Grorud kom. Jeg synes han har innfridd.


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 03 sep 12, 22:44

Opprinnelig postet av Holters

og jeg hadde gjerne sett at FFK hentet en slik stoppertype på sikt - gjerne som makker til Horn.

Der er jeg uenig med deg. Horn er en bra duellspiller, men jeg mener allikevel at han er best når han er den som kan falle av og styre spillet bakfra. Det får han gjøre når han spiller med Grorud, men ikke med en type alà Martinsen. 


monton82

Bedriftsspiller
Ble medlem: 03 sep 12
Innlegg: 2

Lagt til: 04 sep 12, 09:52

Enig i mye av det du skriver om Horns sine styrker og svakheter. Jeg vil også påpeke at han etter min mening er udisiplinert og har faktisk i enkelte situasjoner vist mangel på timing og posisjonering.

Men hans "vinnerskalle" og fighteregenskaper er "second to none" det er også en del av forklaringen på hans mange gule kort (noe skyldes også at han er som nevnt før udisiplinert) FFK ville nok savne en slik kriger og vinnertype, men jeg var mer betenkt når en kreativ type som Hussain forsvant og ikke minst Tarik, som Holters skrev så er midtstoppere relativt enkelt å erstatte og Norge er ett land hvor midtstoppere vokser på trærWink

---------------------------

el Boss


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 04 sep 12, 10:02

Ryktene sier at Lillestrøm og IFK Gøteborg er interessert i Horn, så vi får se.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 04 sep 12, 11:05

Opprinnelig postet av niggle

Ryktene sier at Lillestrøm er interessert i Horn, så vi får se.

Ikke så rart. De er jo interessert i alt og alle som klarer å snøre på seg et par fotballsko...


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 04 sep 12, 12:14

Har LSK en plan med innkjøpene sine? Virker grusomt lite gjennomtenkt flere av overgangene. Ikke troa på prosjektet de har på gang. Bruk og kast mentalitet av verste sort. Flere eldre spillere hentet inn, spillere uten videresalgspotensialet. Mye mer sansen for hvordan Molde, Godset og til dels RBK jobber. Henter unge og spennende spillere fra Norge og utlandet. Dette er spillere som kan bidre i noen år før de forhåpentligvis selges videre med god profitt. FFK har forøvrig meldt seg på her, og strategien vi kjører på overganger kunne vært lang mer fruktbar hadde ikke klubben blitt tvunget til å selge til spottpriser (eks Hussain for 3mill).

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)
Fredrikstad tar Gull! (2011)


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 05 sep 12, 09:38

Leste på en fb gruppe 'For FFK' at  Dominic Adiyiah ønsker seg tilbake til FFK. Kanskje ifra 2013 sesongen?


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 05 sep 12, 09:42

Han fikk jo ikke akkurat mye tillit her, så litt rart om han ønsker seg tilbake.

Med tiden i Fredrikstad, fire utlånsklubber, derav en av de er klubben han spiller for nå, så har han 2 mål på 45 kamper.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 05 sep 12, 10:52

Noen bør fortelle Dominic at lønninger er halvert, banemann er sparket og det er stor splid i styret.....


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 10 sep 12, 07:48

Piiroja var i samtaler med FFK

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 10 sep 12, 11:21

Opprinnelig postet av niggle

Ryktene sier at Lillestrøm og IFK Gøteborg er interessert i Horn, så vi får se.

Vet at klubbfølelsen i spillere ikke teller så mye lengre, men akkurat i dette tilfellet må jeg si jeg blir overrasket om Vålerenga- bohemen Jørgen Horn drar til LSK.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 16 sep 12, 21:31

Har vi muligheten til å forlenge kontraktene til vårt nye spiss par? Håper virkelig det! Pusic eies vell ikke lengre av vif?Stene?

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 16 sep 12, 21:47

Av det jeg har sett av Stene sålangt så håper jeg ikke vi forlenger. Pusic derimot har imponert stort.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 16 sep 12, 22:08

Pusic har vært god de 2 kampene han har spilt, håper han er hos oss neste år også.


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 16 sep 12, 22:45

Opprinnelig postet av solano2

Av det jeg har sett av Stene sålangt så håper jeg ikke vi forlenger. Pusic derimot har imponert stort.

Tror Stene har utviklingspotensial. Det vil ta tid for han å heve seg til tippeliga-tempo, og nivå, men han har noen ferdigheter som kan bli bra å ha i avslutningen. Men forsåvidt enig i at han langt fra har imponert så langt, men han har noe ved seg..tror på en ketchupeffekt når han tar nivået og blir mer fremoverrettet i pasningsvalg og spillestil. Flere av hans mangler og feil er så tydelig preget av usikkerhet...håper jeg!

Pusic kan meget vel bli vår "frelser", fantastisk lojal, og herlig goalgetter så langt!!

---------------------------

Mot normalt..!



Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 11 9

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24