Husk meg
Brukernavn
Passord

Dagens F-B, 18. august

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

T1974

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 12
Innlegg: 67

Lagt til: 20 aug 12, 11:03

 Det er fint at det er blitt løftet litt på lokket og sluppet ut en del informasjon.

Det er vel ikke tvil at det var noen hårreisende år hvor klubben var vanstyrt som er hovedårsaken til der vi er nå. Hvem som har skylden er usikkert og kanskje ikke lenger relevant. For å si det slik, så er det flere enn daglig leder som det burde vært undersøkt hvis man skal finne svarteper.

De to store utfordringene er at når man bygde stadion så ga man ikke et økonomisk fundament utenom stadion drift. Eksempelvis skulle jo utbygging av holmen dekkes og få inntakter fra et leilighetskompleks. På Værste er alt næringsvirksomhet skilt ut og driftes av Værste AS.
For det første så var det et dårlig strategisk valg av FFK, men det åpner også opp for spørsmål om FFK har betalt uforholdsmessig mye for tomt og byggekostnader.
Argumentet om at Værste AS kunne ha tjent mer på tomtearealet om de bygget skyskraper er nok irrelevant. FFK stadion var nok like viktig for at område skulle bli utviklet som rundkjøringen ved siden av er. Man kan ikke klage på at man kunne fått mer hvis man bygget annet enn rundkjøring, fordi denne er en forutsetning for at de andre delene av Værste tomta skal bli verdt noe.

Det andre problemet er driftskostnadene.
9% av byggekostnadene i leie er over markedsleie. Det slår til og med den uavhengige rapporten fast. Denne er nå nedjustert til ca 6%. Det er vel rett under markedsleie, men fortsatt ikke en sum som skulle tilsi at man har et hjerte for klubben. Hvem eier VIP avdelingen?
FFK ser ut til at de har gått minus på dette. Og det for en del av stadion det ikke er krav om!
Ser at mange tar det for gitt at man måtte ha denne. For å slå fast det, Stadion overholder NFF sine krav om VIP fasiliteter uten VIP delen! Denne delen er kun nødvendig i forhold til UEFA sine krav, og dermed bare i forhold til UEFA kamper!
Den store kostnaden er byggelånet. Hvis man slår sammen tallene fra Josimar og f-b.no (som i å for seg ikke er ulike) så har man et byggelån på 41 millioner som skal nedbetales over 40 år til en rente som ligger rett under 20%.
Det er vel her det store ubesvarte spørsmålet er, hvor er disse pengene lånt?
Det den som sitter på dette lånet som er den som melker kua. Vi snakker om at klubben må ut med 240-320 millioner over 40 år om tallene fra f-b.no og Josimar stemmer. Og de tallene er like begge steder.

Til sist så er det et annet interessant spørsmål.
Siden FFK ettergir lån, for at Værste skal ettergi gjeld, samt at andre ”fordringer” kan omskapes til aksjer, så kontrollerer Værste stadig mer av stadion og FFK mindre. Det er magert håp om eliteseriespill neste år, og dermed går man videre ned i gjørma økonomisk. Hva skjer med stadion når FFK ikke kan betale?
Blir det som Telenor arena et nytt konferansesenter i Fredrikstad?
Ulempen er at i motsetning til Stabæk som hadde Nadderud i bakhånd så er Holmen borte.
Blir det degradering og maks 2 divisjon på mercur?
Kommunen eiere 1/3 av Værste og det er vel relevant og spørre de hvilke planer de har for en av de viktigste kultur og turist attraksjonen byen har….

---------------------------

Thomas


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 20 aug 12, 12:12

Et kjapt søk i arkivet til FB for første halvår 2004 avdekket to interessante ledere. Disse kan leses i sin helhet ved å søke i arkivet på angitte datoer.

Først et lite utdrag fra lederen av 21/5 2004, med overskriften ”Kan FFK si nei til Værste?” (Utheving foretatt av Satch) :

”Onsdag presenterte Værste AS skisser og tegninger for nytt stadion på FMV-området. Det var utrolig spennende visjoner som ble lagt frem. – Fotballen kommer hjem, sa arkitekt Geir Hermansen i Griff. Anlegget blir bygd rundt de gamle hallene proppfulle av historie. Etter å ha sett de første foreløpige løsningene tyder dette på å bli et fremtidsrettet anlegg med historisk sus.
Det viktigste for Fredrikstad Fotballklubb er at de får et tidsriktig anlegg de har råd til å bruke. Værste AS garanterer at FFK ikke skal betale mer i leie enn de gjør på Holmen i dag. Det skal opprettes et nytt selskap som skal bygge og stå for driften av Nye Fredrikstad Stadion”

Avisen følger så den 27/5 opp med en leder med tittel ”Utidig Høili-press” – ledsaget av en lite ærbødig karikaturtegning av Terje Høili. Her er et lite utdrag:

“Terje Høili har sin del av æren for at FFK er tilbake i fotballens elitedivisjon. Høilis håndsrekning har vært mer enn kjærkommen. Nå har den «snille onkel» skiftet stil, og i gårsdagens avis fremsto han nærmest som en furten guttunge som ikke får viljen sin. Blir ikke stadion værende på Holmen, er det slutt på pengestøtten, lyder beskjeden fra byens rikeste mann. Svaret må være: Hvis det ligger slike forutsetninger bak sponsingen, får klubben heller klare seg uten Høilis hjelp. ”

Lederen m/ følgekarikatur framstår som helhet i datidens lys nesten som ren sjikane av Terje Høili.

Sett i etterpåklokskapens lys er jo dette et rent partsinnlegg for Værste – og er en direkte rødt kort takling bakfra på en Terje Høili som for det praktiske økonomiske innhold langt på vei hadde rett i sine påstander den gangen!

Hvem som nå framstår som utidig er vel dermed ganske klart. Sett i lys av helgens grensesprengende ”granskning” i FB framstår dette svært underlig.

Jeg venter spent på FB’s forklaring av sammenhengen mellom uthevingen i lederen foran og ”granskningen” i helgen.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 20 aug 12, 12:21

Flott at du fant fram disse gamle lederne. Disse understreker desverre igjen at FB slett ikke er nøytrale i denne saken.


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 20 aug 12, 12:23
Endret: 20 aug 12, 12:24
Endret av: Satch

Opprinnelig postet av T1974

Den store kostnaden er byggelånet. Hvis man slår sammen tallene fra Josimar og f-b.no (som i å for seg ikke er ulike) så har man et byggelån på 41 millioner som skal nedbetales over 40 år til en rente som ligger rett under 20%.
Det er vel her det store ubesvarte spørsmålet er, hvor er disse pengene lånt?
Det den som sitter på dette lånet som er den som melker kua. Vi snakker om at klubben må ut med 240-320 millioner over 40 år om tallene fra f-b.no og Josimar stemmer. Og de tallene er like begge steder.

Fredrikstad Stadion as hadde en rentekostnad i 2010 på ca 5,5%, og i 2009 på ca 4,3%. Dette alle finanskostnader målt mot langsiktig gjeld. Det er grunn til å tro (med den dårlige likviditeten det er i systemet) at en del av disse finanskostnadene hører til kortsiktig gjeld. Ergo er langsiktige rentebetingelser lavere enn de over angitte 5,5 hhv 4,3 %. Tallene er hentet direkte fra regnskapet.

 


T1974

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 12
Innlegg: 67

Lagt til: 20 aug 12, 13:00

Det klubben er forutsatt å betale er mellom 6-8 millioner i året.
Med rente 5,5 tilsvarer det ca 2,5mill i året -renter og avdrag


Det er finansiert gjennom at man får 25% av bilettintektene.
Siden det er betalt "kun" 5 millioner om året så er resten omgjort til opsjoner og langsiktig gjeld.
I tillegg er det ikke betalt avdrag på lån, bare renter i følge intervju f-b.no

 

Så da er det Fredrikstad Stadion AS som melker da.

---------------------------

Thomas


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 20 aug 12, 13:36

Opprinnelig postet av T1974

Så da er det Fredrikstad Stadion AS som melker da.

Nix. FSAS har ideelt formål, og skal derfor ikke på noen måte prioritere utbytte eller overskudd. Det var en del av dealen som ble gjort mellom Værste og FFK.

Tror ikke Værste ville akseptert pengesluk i FSAS all den tid Sport AS ikke kan gjøre opp for seg.

Det som hadde vært artig hadde vært å se hvordan regnskapet til Sport AS ser ut uten gjeldshåndteringa. For det er DET regnskapet som forteller oss om det er liv laga å ha tippeligaklubb i Fredrikstad.

Hvorfor spøtter Værste inn penger i FFK-systemet? Er det fordi de har et stort hjerte for klubben? Neppe!

Det er fordi de sjøl ser at utgiftsnivået har vært altfor høyt, og at avtalen om stadion er urimelig. Aksjonærene ville aldri ha godtatt barmhjertighetsmillioner.

 


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 20 aug 12, 13:50

Mange av dere har kjempegod greie på budsjetter osv,og jeg har et par spørsmål: Er det liv laga for at vi skal være i TL neste år,sånn økonomisk,eller er det 'bedre å ta noen år i Adecoen? Eller vil økonomien bli enda værre hvis vi spiller i Adecoen?

Det jeg ikke skjønner er: dette året har vi solgt spillere for ca 7-8 millioner (Thomassen,Askar,Tarik,Hussain),og enda går vi mest sansynlig ikke i pluss. Neste år har vi muligens ikke noen spillere å selge...hva da? Neste år vil vi også merke skikkelig at vi ikke har Banemann,ikke har vi Torjussen,og alt ...nesten alt skal drives på dugnad.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 20 aug 12, 13:55

Opprinnelig postet av Kai Roger

Mange av dere har kjempegod greie på budsjetter osv,

Virkelig også.. Hvor var dere når den nye stadion skulle bygges? Hehe. Imponerende uansett. Mye kompetanse her inne. Gøy å lese, dog ikke alltid lett å forstå ;-)

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


T1974

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 12
Innlegg: 67

Lagt til: 20 aug 12, 13:59

Det jeg sier er at summene henger ikke sammen.
Den åpemhenten som er vist stikker ikke dypt nok.

Jeg sier ikke at det skjer, men det er mange måter å skjule utbytte på. Hva er det økonomiske forholdet Stadion As og Værste?

Som jeg nevnte i innledningen så har FFK seg selv å takke, da det ble vandrevet i flere år.
Men hvor går pengene nå?
Er deler av FFK sitt lån til Værste avskrevet eller ikke?
Er noe av lånet på 41 mill nedbetalt eller ikke?
De siste 5 årene har det gått en betydelig millionsum fra FFK til diverse aktører. Noe er ikke betalt og det er dårlig drift av FFK. Men hvis FFK har betalt 19 mill i stadion leie og låneforholdet tilsier at det er 10 mill så "mangler 9 mill.
Det ser ut til at FFK har dekket også andre diverse driftsutgifter og små investeringer som tavler osv fra artiklene.
Det som ikke er betalt er det tap av investores forventede inntekter eller er det faktiske renter fra banken?

Sumasumarum sier artiklene lite om pengestrømmen i denne suppa. Selv om mange mener FFK skulle betalt mer, virker det som at de har betalt mer enn hva faktisk drift og lån skulle tilsi.

---------------------------

Thomas


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 20 aug 12, 14:53

Jeg bare tenker på hvor mange spekulasjoner som hadde vært unngått hvis vi hadde et detaljert regnskap og en detaljert gjeldsoversikt hvor det tydelig går fram hva det tidligere vanstyret av klubben koster i dag og hva stadion koster.

 

 

 


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 20 aug 12, 15:23
Endret: 20 aug 12, 15:26
Endret av: Satch

Opprinnelig postet av T1974

Det jeg sier er at summene henger ikke sammen.
Den åpemhenten som er vist stikker ikke dypt nok.

 

Her tror jeg vi er ved sakens kjerne. Det er altfor mange løse tråder her som kan "tolkes" i den retning man vil. Som jeg har foreslått i en annen tråd tror jeg det hadde vært klokt av klubben å få hele greia - rubbel og bit - gransket av en gruppe UHILDEDE medlemmer, hvor alle som overhodet har vært borte i styring av klubben eller noen av samarbeidspartnerne de siste 20 årene holder fingrene langt fra fatet. Også hva gjelder granskningens mandat - som vel ellers burde være ganske klart.

Det er da en klar forutsetning at man får tilgang til ALLE avtaler - også de som ligger innerst i 3.skrivebordskuff.

Tror det hadde vært lurt om lokale (medlemsinterne) krefter raskt gjorde den jobben. Om VG, Dagbladet eller TV2 tar tak i dette (rart det ikke har skjedd ennå) så kan det bli skikkelig stygt. Forresten, i VG er det vel en sjefsredaktør med lang fartstid i FB, så VG blir det nok ikke :) 

Men èn ting burde være forholdsvis enkelt å finne ut av i store trekk: Ble det virkelig lovet som beslutningsunderlag for stadion på Værste at det ikke skulle koste mer enn på Holmen? (Ref FB-leder over) I tilfelle hva kostet Holmen med 6000 i snitt, og hva kostet Holmen med 10500 i snitt? Og tilsvarende nå på Værste?

Holters? Vet du?

 

 


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 20 aug 12, 19:21
Endret: 20 aug 12, 21:11
Endret av: hasse33

Jeg må bare si at jeg finner det litt pussig med tre nye forumdeltagere som har dukket opp her som T1974, Bjørn1 og  Fredrikstadsupporter. Etter hva jeg kan se har de kun brukt dette forumet til emne om: "Dagens F-B, 18 august" tråden og aldri kommentert noe annet her på ffksupporterforum.net. 

Samtidig synes jeg det er litt rart at Holters (som virker som en bra mann) eller Rafn har kommentert noe her på dette emnet.

Synes noen av de tre "nye" er veldig positive til "Værste". og ja ...jeg innrømmer også at jeg er veldig glad i konspirasjonsteorier Cool

 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 20 aug 12, 20:01

Jeg forstår godt at Rafn ikke kan si for mye om denne saken siden han sitter i styret men synes også det er litt rart at Holters er tyst. Han har jo tidligere vært svært kritisk til stadonavtalen og Værste i likhet med de fleste av de "gamle" på forum ink meg.

Vedr 3 nye synes jeg det er flott at de bidrar til debatten her på forum og jeg har tidligere også hatt konspirasjonstanker rundt deltakere på forum (nå tenker jeg på noen andre enn de tre nye)

 


Sulla

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 21 aug 12, 00:13

Opprinnelig postet av Erikk

Vedr 3 nye synes jeg det er flott at de bidrar til debatten her på forum og jeg har tidligere også hatt konspirasjonstanker rundt deltakere på forum (nå tenker jeg på noen andre enn de tre nye)

 

Det hender jeg savner Paco og hans absolutt ensporede støtte til alt Morgan A foretok seg, gode tider.

---------------------------

Værste ut av FFK!


suggas

Juniorspiller

Ble medlem: 23 aug 09
Innlegg: 79

Lagt til: 21 aug 12, 01:11

Hvis det viser seg at avtalen Værste har med FFK er særdeles gunstig for de, men prøver å hemmeligholde denne eller sår tvil om hva som står i den, er det ett høyt spill av Værste. Hvis det viser seg at josimar og finansavisen har rett, er de så godt som ferdige i byen og har ødelagt det meste for seg selv. Derfor håper jeg for deres del at det som stod i FB på lørdag er korrekt. Ellers så vil jeg si at artikkelen som stod i FB på lørdag forvirrer mer en den forklarer. Som flere hevder kunne den likegodt ha skrevet av Værste selv. Ingen vil stå frem og belyse saken fra flere sider, ikke er josimar og finansavisen sine argumenter vedrørende avtalen tilbakevist. Kanskje har FFK ødelagt for seg selv etter flere år med betydelige overforbruk? Er det derfor det ser mørkt ut i dag? Hvis man ser på FFK idag så har de solgt flere gode spillere, har lave lønninger og liten stall og administrasjon og ikke betalt det de skal til Værste. Allikevel kan man håpe på at man driver i null iår. Hva med neste år da har man ikke samme potensiale i spillerstallen mht salg. Da vil man jo gå dyktig i underskudd. Hvor blir det av pengene? Spilleinvest vil ikke være med lenger. Hvorfor det og hva vet de som ikke vi vet? Kanskje de ser at pengene går til Værste? Hele rapporten som firmaet som gikk gjennom avtalen med FFK og Værste blir en del av denne holdt tilbake. Hvorfor det ? Alle disse ballene som svever der oppe i det blå blir det bare flere av. Ingenting er landet. FB skulle aldri har skrevet om avtalen på lørdag da ingenting som står der er forklarende. Konspirasjons teorier eller ikke. Dette må komme frem i lyset før FFK igjen får ett positivt omdømme, og man kan igjen bygge merkevaren FFK og sponsorer og publikum kommer tilbake. 

 

 


‰-kungen

Knøttespiller
Ble medlem: 30 sep 08
Innlegg: 69

Lagt til: 21 aug 12, 10:42

 

Jeg har et forlag til Værste og FFK: Dere gikk sammen, med store planer, og bygde en stadion som var godkjent for Champions League-spill. Kan vi ikke da si at avtalene reforhandles noenlunde slik:
1. FFK får overført stadionanlegget, inkl evnt trenings/VIP/administrasjonsområder
2. Værste dekker FFKs bankgjeld og sletter FFKs gjeldsposter til Værste AS.
3. Værste får krav på 30% av alle fremtidige inntekter Fredrikstad Fotballklubb får av mesterliga-organisasjonen i 30 år fremover.

Dette bør være vinn-vinn situasjon og i tråd med ambisjonene som lå til grunn når avtalen ble lagt. FFK får et solid fundament for videre satsing, og Værste får mulighet til å tjene penger på FFKs sportslige fremgang i fremtiden istedenfor å bidra til å brekke ryggen til klubben på både kort og lang sikt.

 

 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 21 aug 12, 13:10

La oss si at vi neste år selger Jabbie, Dure, Landgren og Halvorsen, spiller i Adecccoen og har et tilskuersnitt på ca 70% av det vi hadde i adeccoen sist., og sponsorer ca 70% av det vi hadde sist i Adeccoen.

Slik jeg har forstått det vil disse tallene gi et nytt underskudd og hva gjør vi da hvis ingen flere spillere kan selges og inntekter fra sponsorer og publikum går ytterligere ned?

 


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 21 aug 12, 17:03

Noen tanker:

Sponsorer er ikke like interesserte som før,da de ser at penga ikke går til Sport,men til 'noe annet' ingen helt vet. Klubben sliter dermed med et dårlig rykte,og ingen bedrifter vil assosieres med dette rykte.

Jeg tror,hvis mulig,at klubben burde gå tilbake til røttene,og være en KLUBB,uten A/S. A/S,ser ut til å være en finurlig måte,og budsjetere på.,og det er nok store kostnader til drift,ikke minst lønn i et A/S.

Nå er ikke jeg ekspert på sånne A/S'er,men med 50 millioner i omsettning,MÅ vi vel ha en eller annen form for styring. Vi MÅ ha daglig leder ansatt,og ikke minst på markedsbiten. Finnes det andre muligheter enn å ha et A/S,til å håntere dette her?

Jeg tror som sagt,at hvis Klubben,gikk tilbake til røttene sine,og ble en klubb for alle i Fredrikstad,ikke minst for medlemmene sine,ville også næringslivet i større grad innvolvere seg også. Slik det er idag,vil jo ikke bedrifter betale,for at Værste skal bli større og sterkere.

En ide,er å leie Stadion,til en leie ,som er tillpasset klubbens økonomi. Kanskje en ide,og kunne betale en viss prosent andel av omsettning,i leie? Jeg mener 3-5% av omsettning er akseptabel leie.

Det mange av oss ønsker oss,er jo at det snart blir en slags forutsigbarhet i Klubben vår. Vi ønsker at vi kan se framover,og kan drømme om en cuptriumf,og kanskje en god plassering i serien noen år. For potensiale er jo her i byen.......Det vikrigste er på plass,nemlig interessen,og publikum. 

Vi har noe få klubber i Norge har,nemlig publikums interesse. Er kun Bergen som kan sammenlignes med Fredrikstad. Tenk hvilket utgangspunkt vi har. Hvis vi itillegg kunne få forutsigbarhet ,så har vi alle muligheter til å prege norsk fotball. For det er nettopp det dette dreier seg om,FOTBALL. Fredrikstad FotballKlubb preges desverre av mye mere annet enn Fotball de siste årene. 

Til slutt: Hvis det som er skrevet her inne og i media stemmer,ser jeg ingen annen mulighet enn at klubben løsriver seg ifra denne Stadion A/S,Værste A/S selskapene,og blir en KLUBB igjen. Da tror jeg mange folk kommer ned ifra gjerdet,og vil støtte klubben også,og mange av de som er hjemme ifra kamp idag,vil komme tilbake også. Vi må prøve å la KLUBBEN bli for alle i byen,og folket må ta klubben tilbake.


Fredrikstadsupporter

Bedriftsspiller

Ble medlem: 09 aug 12
Innlegg: 5

Lagt til: 21 aug 12, 22:54

Opprinnelig postet av hasse33

Jeg må bare si at jeg finner det litt pussig med tre nye forumdeltagere som har dukket opp her som T1974, Bjørn1 og  Fredrikstadsupporter. Etter hva jeg kan se har de kun brukt dette forumet til emne om: "Dagens F-B, 18 august" tråden og aldri kommentert noe annet her på ffksupporterforum.net. 

Samtidig synes jeg det er litt rart at Holters (som virker som en bra mann) eller Rafn har kommentert noe her på dette emnet.

Synes noen av de tre "nye" er veldig positive til "Værste". og ja ...jeg innrømmer også at jeg er veldig glad i konspirasjonsteorier Cool

 

Ja, ja, Hasse.  Var også en måte å ønske folk velkommen til forumet på:  "Er dere ikke enige med meg så ligger det noe mystifistisk bak".  :)

For min del så har jeg vært registrert på forumet tidligere, men siden jeg også har litt andre ting å gjøre i perioder så har både brukernavn og passord gått i glemmeboka og jeg måtte registrere meg på nytt.

Når det er sagt så er nicket valgt veldig bevisst.  Jeg er medlem i FFK (et av de alt for få dessverre) og veldig opptatt av at klubben skal bestå, vokse og være et samlingspunkt for oss som hører til her.  At fotball ikke er min eneste interesse her i livet gjør nok at jeg skal avstå fra å diskutere spillere, laguttak og sånt.  Men jeg lar meg gjerne underholde og er derfor fast på stadion.

I den grad jeg har vært positiv til Værste - eller blir oppfattet sånn - så er det kanskje fordi jeg mener at det hjelper lite å dvele ved det en ikke kan gjøre noe med.  Klart en kan diskutere, men realitetene er at det foreligger avtaler som er juridisk bindende.  Da er jeg mer opptatt av det en kan gjøre noe med.  Og det ALLE kan bidra med er positiv tankegang, gode idèer, møte opp på stadion ..... Og melde seg inn i klubben og ta diskusjonene der hvor de kan bære frukter.

(Demokrati kan selvsagt være noe herk når en er i mindretall, men skal en kunne påvirke i nevneverdig grad så er det der beslutningene tas.)


Sulla

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 22 aug 12, 00:23

Opprinnelig postet av Fredrikstadsupporter

I den grad jeg har vært positiv til Værste - eller blir oppfattet sånn - så er det kanskje fordi jeg mener at det hjelper lite å dvele ved det en ikke kan gjøre noe med.  Klart en kan diskutere, men realitetene er at det foreligger avtaler som er juridisk bindende.  Da er jeg mer opptatt av det en kan gjøre noe med.  Og det ALLE kan bidra med er positiv tankegang, gode idèer, møte opp på stadion ..... Og melde seg inn i klubben og ta diskusjonene der hvor de kan bære frukter.

(Demokrati kan selvsagt være noe herk når en er i mindretall, men skal en kunne påvirke i nevneverdig grad så er det der beslutningene tas.)

Hvis du ikke har vært her på en stund er det mulig du ikke har fått det med deg, men det siste halvåret minst har det vært usaklig mange poster av typen "NÅ skal vi reise kjerringa dere, dra på stadion og synge oss hese, dra på medlemsmøte og ordne opp! Vær positive!" etc. etc. etc.

Jeg har i likhet med mange andre positivt dratt på stadion hver eneste kamp og etter hver eneste positive post tenkt at dette kanskje ordner seg. Belønningen er nesten symptomatisk et surt/pinlig/unødvendig tap etterfulgt av den ukentlige avisartikkelen om at det nå går enda mer ræva med penger, styre og stell i FFK.

Rett ut skal man nå være bra sveiseblind for ikke å se at nå går FFK-toget til helvete og at noen har smurt kyllingfett på togskinnene. Dagens forhold legger simpelthen ikke tilrette for at klubben vår skal kunne eksistere på det nivået vi ønsker, det trengs nå betraktelig sterkere lut til enn et par "kom igjen og syng så ordnær det seg" poster her på forumet for å fikse de problemene vi har. 

---------------------------

Værste ut av FFK!



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3