Husk meg
Brukernavn
Passord

Pressekonferansen i dag 16. august

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 16 aug 12, 09:56

Sport AS og klubb inviterer til pressekonferanse i dag, uten å hentyde hva som er tema.

Spekuler i vei. kun en drøy time til.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


MLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 16 aug 12, 10:02

Står om det på demokraten.no


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 16 aug 12, 10:07
Hurra for stabilitet!

Robbie

Juniorspiller
Ble medlem: 15 feb 11
Innlegg: 105

Lagt til: 16 aug 12, 10:07

Stene gir seg som daglig leder.


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 16 aug 12, 10:27


Trist å si, men later til at "rottene forlater det synkende skipet"

Langt mellom de gode nyhetene...

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 16 aug 12, 12:53
Endret: 16 aug 12, 12:55
Endret av: Plankekæll

Hva f..n trodde Stene da han begynte i jobben da? At ting var på stell? At arbeidsdagene skulle være korte og bekymringsfrie? Han må da ha visst at han begynte i et vepsebol evt rottereir som Kosten og forgjengerne hadde gitt videre.

Nei, gi deg du hvis du ikke orker dette. Vi trenger folk som virkelig vil og orker dette her. Også trenger vi noen som virkelig tør å ta et skikkelig oppgjør med stadionavtalen og Værste. 

Synd, for jeg hadde faktisk troa på Stene. Synd han har vært naiv og uvitende.

Lykke til videre. Håper du finner en jobb med litt mindre press, og der man har mulighet til å være litt mer med familien.

For en klubb! Hvem vil jobbe her da? Stakkars den som tar over jobben etter Stene.


– "Ting har vært annerledes enn jeg hadde forespeilet meg. Den økonomiske situasjonen har gjort jobben min annerledes og vanskeligere enn jeg hadde forestilt meg".

DING DING!! HALLO!!!?? 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 16 aug 12, 13:35

Opprinnelig postet av Plankekæll

Hva f..n trodde Stene da han begynte i jobben da? At ting var på stell? At arbeidsdagene skulle være korte og bekymringsfrie? Han må da ha visst at han begynte i et vepsebol evt rottereir som Kosten og forgjengerne hadde gitt videre.

Nei, gi deg du hvis du ikke orker dette. Vi trenger folk som virkelig vil og orker dette her. Også trenger vi noen som virkelig tør å ta et skikkelig oppgjør med stadionavtalen og Værste. 

Synd, for jeg hadde faktisk troa på Stene. Synd han har vært naiv og uvitende.

Lykke til videre. Håper du finner en jobb med litt mindre press, og der man har mulighet til å være litt mer med familien.

For en klubb! Hvem vil jobbe her da? Stakkars den som tar over jobben etter Stene.


– "Ting har vært annerledes enn jeg hadde forespeilet meg. Den økonomiske situasjonen har gjort jobben min annerledes og vanskeligere enn jeg hadde forestilt meg".

DING DING!! HALLO!!!?? 

Han hadde nok en ide om ståa. Dette kan vel tyde på at situasjonen er værre enn "det som er alment kjent".

Slik jeg har forstått det er Sport AS og det sportslige, mer eller mindre satt under administrasjon av Værste AS. Det er nok ikke veldig inspirerende å være en leder som må fronte alt utad i en slik situasjon.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 16 aug 12, 14:12

Nå håper jeg ihvertall NOE kan bli gjort. Ikke mist iforhold til arbeidsinstruks,og kanskje forholdet Klubb-Værste.

Han slutta sikkert,fordi han ikke så at det blir noen levelig løsning her. Så spørsmålet nå er jo; hvem VIL ha en slik jobb? Spesielt når forholdene er som jeg tror de er.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 16 aug 12, 14:21

Hvis stene ikke ser noen levlig løsning for FFK?Veldig skeptisk jeg nå. Når Stene sier opp så må vell sitvasjonen være helt ille i FFK? Jeg velger å se positivt på fremtiden og håper ting snur til litt mere positivt snart!

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 16 aug 12, 16:04

Skal dette ingen ende ta.  Mye positivt om dagen!!!

 

---------------------------

Heia FFK


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 16 aug 12, 20:54

Opprinnelig postet av Lex

Skal dette ingen ende ta.  Mye positivt om dagen!!!

 

Må ikke være så storforlangende,vi fikk jo en kjempenyhet her om dagen. Ny ass.trener som begynner neste år!!!!!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 16 aug 12, 21:08

Enten er situasjonen mye verre enn hva mannen i gata får informasjon om, eller så var han bare ikke rett mann for jobben. Min antakelse er vel at han ikke var rett mann.

FFK var vel på absolutt bunn rett før han kom inn, med tanke på tidenes bom med budsjettering av billettsalg og lignende. Vet liksom ikke hva som har gjort økonomien så sinnsykt mye dårligere etter dette?

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


SpaceBob

Juniorspiller

Ble medlem: 20 jan 06
Innlegg: 144

Lagt til: 17 aug 12, 09:41


Stene var/er mer markedsfører eller merkevarebygger enn en revisor e.l.

Og det har vel vist seg at en med mer struktur og økonomi forståelse burde vært tilsatt.

Når det er nevnt så tror jeg Stene hadde vært en meget god mann for FFK hvis han kunne fått drive med det han har erfaring og resultater med tidligere. Ref. markedsføring m.m.

 

Mitt ønske er nå at de ansetter en rigid økonom med baller som kan legge økt press mht stadionavtalen og andre utflukter som har dratt vårt kjære FFK ned i driten.

 


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 17 aug 12, 11:21

Opprinnelig postet av SpaceBob


Stene var/er mer markedsfører eller merkevarebygger enn en revisor e.l.

Og det har vel vist seg at en med mer struktur og økonomi forståelse burde vært tilsatt.

Når det er nevnt så tror jeg Stene hadde vært en meget god mann for FFK hvis han kunne fått drive med det han har erfaring og resultater med tidligere. Ref. markedsføring m.m.

 

Mitt ønske er nå at de ansetter en rigid økonom med baller som kan legge økt press mht stadionavtalen og andre utflukter som har dratt vårt kjære FFK ned i driten.

 

Enig! Trenger en med pondus og erfaring!

---------------------------

Fredd


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 17 aug 12, 12:35

Opprinnelig postet av SpaceBob


Stene var/er mer markedsfører eller merkevarebygger enn en revisor e.l.

Og det har vel vist seg at en med mer struktur og økonomi forståelse burde vært tilsatt.

Når det er nevnt så tror jeg Stene hadde vært en meget god mann for FFK hvis han kunne fått drive med det han har erfaring og resultater med tidligere. Ref. markedsføring m.m.

 

Mitt ønske er nå at de ansetter en rigid økonom med baller som kan legge økt press mht stadionavtalen og andre utflukter som har dratt vårt kjære FFK ned i driten.

 

Uansett om han har mer erfaring med markedsføring enn andre ting så tror jeg han skjønner forskjellen på pluss og minus. Det er mer enn man kan si om noen av de som har styrt skuta tidligere. Og det er vel en av grunnene til at han gir seg også, at det var så mye minustall overalt at han rett og slett ikke så noen løsning på problemene lenger. Håper ting løser seg fremover etter hvert som man får kontroll på kostnadene, men jeg er nok desverre redd for at den største kostnaden, Værste, ikke er så lett å gjøre noe med. Håper jeg tar feil og at ting løser seg.


Gladmann

Bedriftsspiller
Ble medlem: 16 des 06
Innlegg: 15

Lagt til: 17 aug 12, 21:06


Helt enig PK. Jeg tror at Stene er en meget kompetent person om forholdene legges till rette. Men å bli styrt av Værste er nok ikke lett. Synd, tror han kunne gjort en bra jobb. Har hans avgang å gjøre med hva pengene for Tarik og Etzas ble burkt til ?

---------------------------

FFK FOR ALLTID


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 20 aug 12, 18:01

Det er meget beklagelig at Lars-Thomas Stene måtte slutte. Han virket som en som kunne ha gjort en meget god jobb for FFK. Men det er ikke lett når forutsetningene er som de er.

Jeg har tro på at han har et stort hjerte for klubben i sin, FFK. Husker han fortalte om hvor lenge han hadde hatt sesongkort med fast plass på stadion, og hvor brennende engasjert FFK-supporter han var. 

Jeg tror grunnen til at han sluttet er ganske enkel. Han så et FFK som blir utnyttet av et grådig Værste AS, som gir med den ene hånden og tar det dobbelt tilbake med den andre hånden. Et Værste AS som holder på og sluke hele FFK og ødelegge klubben vår.

Ikke tvil på dette: Værste AS er ingen snill onkel, men et kynisk profittjagende eiendomsselskap. De kommer aldrig til å gi FFK penger uten at de kan gjøre stor profitt på investeringen sin. Dette likte nok Lars-Thomas like lite som oss andre ekte FFK-supportere.

Tipper at Lars-Thomas gjør det samme som meg. Ser tilbake til den gode tiden med Terje HøIli og co. som førte FFK opp i eliten igjen.

Lite klokt valg av FFK(Værste AS) å ansette en ekte FFK-supporter til å styre FFK-skuta.


PS!

Drømte i natt om at de snille onklene med Terje Høili spissen som bygde et nytt fantastisk stadion langt borte fra Værsteområdet, og at Lars-Thomas kom tilbake som leder av FFK-skuta igjen. Cry

 

 

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 20 aug 12, 18:45

 


PS!

Drømte i natt om at de snille onklene med Terje Høili spissen som bygde et nytt fantastisk stadion langt borte fra Værsteområdet, og at Lars-Thomas kom tilbake som leder av FFK-skuta igjen. Cry

 

 

[/quote]

Håper du er sann-drømt.......tenk om dette kunne blitt en realitet...........NOPECry


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 21 aug 12, 09:33

Opprinnelig postet av benksliter`n

Det er meget beklagelig at Lars-Thomas Stene måtte slutte. Han virket som en som kunne ha gjort en meget god jobb for FFK. Men det er ikke lett når forutsetningene er som de er.

Jeg har tro på at han har et stort hjerte for klubben i sin, FFK. Husker han fortalte om hvor lenge han hadde hatt sesongkort med fast plass på stadion, og hvor brennende engasjert FFK-supporter han var. 

Jeg tror grunnen til at han sluttet er ganske enkel. Han så et FFK som blir utnyttet av et grådig Værste AS, som gir med den ene hånden og tar det dobbelt tilbake med den andre hånden. Et Værste AS som holder på og sluke hele FFK og ødelegge klubben vår.

Jeg synes det virker som om FFK er en kasteball mellom et antall enkeltpersoner og organisasjoner i skjønn forening (hvor mange hatter som finnes i dette systeme vet gudene) som alle vil bestemme. Den sannsynlige grunnen til at Stene sa opp var at han hadde fryktelig mange sjefer som alle mente han hadde forskjellig mandat og som instruerte ham etter hjertens lyst. Blir umulig å bli en samlende faktor da. Blir umulig å rydde opp. Osv.

Vårt store problem er at pengefolka hele tida griper inn i de sportslige avgjørelsene. Høili gjør det, Brynildsen gjør det, Værste gjør det, Sport AS gjør det. Og i det siste har jaggu kommunen begynt å gjøre det og (kunstgress-saken). I det siste har vi hatt en helt absurd nedskjæring i det sportslige apparatet uten at det har funnet sted nedskjæring i f.eks leieavtaler om lokaler på stadion. Mistenkelig? Absolutt. Frustrerende for supportere? Definitivt!!

Hadde FFK vært styrt uten et Sport AS, med full kontroll over egen økonomi ville vi ha sett en helt annen klubb. En klubb med god økonomi, fornuftig ressursbruk og gjennomtenkt sportslig satsning. Og uten press utenfra hadde høyst sannsynlig klubben fortsatt spilt sine kamper på Holmen. Vi hadde kanskje ikke ligget på toppen av tabellen, for ingenting er så vanskelig som å garantere sportslig suksess. Men det hadde ikke gjort noe om vi hadde vært lenger nede, fordi vi hadde hatt en økonomi som hadde tålt varierende resultater.

Det er dette jeg hele tida har snakka om når jeg sier at vi må "ta tilbake fotballklubben vår". De sportslige avgjørelser skal tas i klubben, og intet annet sted. Med fornuftig ledelse ville også klubben ha klart seg uten rike onkler og spillerinvest-grupper.

I Sarpsborg 08 har de ikke AS. Bare tradisjonell klubb-drift. Og de sliter i perioder med økonomien. Men de har skjea i egen hånd! De har reell mulighet til å fikse på ting! Sånn som jeg ser det er FFK i dag bundet på hender og føtter, uten makt over egen skjebne. Avtalene om stadion må gjerne være juridisk perfekt for alt jeg vet, men det driter jeg en lang marsj i all den tid FFK og FFKs årsmøte, IKKE har noe å si for FFKs framtid. Dette er følelsen jeg har sittet igjen med etter de siste års årsmøter, og det viser seg at den følelsen holder stikk, mener jeg.

Hele konstruksjonen med Klubb og AS skulle vært forkasta! Og ja, klubb vil da være gjenstand for konkurs hvis ting går gæernt, men da er man ihvertfall sjef i eget hus og har makt over sin egen framtid.

Som supporter har jeg følelsen av å bli tygd på for så å bli spøtta ut igjen. Igjen og igjen. Det er fullt mulig å rasjonalisere bort den følelsen, men man skal ta sånne opplevelser på alvor, for det er supporterne som ER klubben. Og uten supportere kan vi bare slå kroken på døra.


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 21 aug 12, 13:10

Jeg har stilt samme spørsmål som mahbge her inne tidligere,men hva mener dere ?

Er det bedre å kutte ut dette A/S selskapet,og heller være en klubb? En klubb der klubben bestemmer-altså medlemmer?



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24