Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd 18 serierunde: Strømsgodset - FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 27 jul 12, 20:39
Endret: 27 jul 12, 20:41
Endret av: Knuty


Godset går mot sin største seier denne sesongen - hele 5-0 nå.

Som forventet blir de stakkars (?) unggutta sendt hjem som slakt. Har ingen tro på poeng mot Tromsø heller.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 27 jul 12, 20:40

5-0 nå mangler bare et rødt kort.............................


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 27 jul 12, 20:44

Opprinnelig postet av Knuty


Godset går mot sin største seier denne sesongen - hele 5-0 nå.

Som forventet blir de stakkars (?) unggutta sendt hjem som slakt. Har ingen tro på poeng mot Tromsø heller.

Tja. Denne ydmykelsen kan føre til total resignasjon, eller til det motsatte. JEg håper på det siste.

For kampen i dag gidder jeg ikke å mene noe om enkeltspilleres innsats. Før pause var vi nesten på høyde med Godset. Så scorer de 2-0 etter angrepsspill på et nivå man ikke ser så mange ganger i løpet av en Tippeliga-sesong, og etter det klapper laget kollektivt sammen. Fram til 2-0 var det ingen som hadde vært fryktelig dårlige. Etter 2-0 er det ikke én på laget som har holdt noe over 2.divisjonsnivå, Det gjør vondt, men jeg så det komme i det den ungarske gulrota satte inn 2-9.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 27 jul 12, 20:45

Orker ikke skrive noe ikveld......blir bare ..verre   og verre   og vondt verre....FLAUT.

Men....er ikke overaska heller....har ikke hatt,og har ikke trua på Ta som trener,selv om gutta selvfølgelig har ansvaret,så er det treneren sin jobb å motivere,og legge en 'kamp-plan'

Kan enkelt begynne å planlegge neste år i Adeco,med over halve stallen på lån.

PS: det blei litt skriving allikevell.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 27 jul 12, 20:45

Møkklei...

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 27 jul 12, 20:48

Jeg gleder meg til neste helg.

 

 

 

 

... for da har jeg ferie.

 

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 27 jul 12, 20:50

Det verste er at dette kamputfallet ikke var direkte overraskende (årets vanskeligste kamp).

Likevel (selv om man naturligvis aldri skal gi opp) er det på tide å innse realitene. Det skal veldig mye til for at vi vinner minst halvparten av de gjenstående kampene, noe som trolig må skje for at vi skal berge kvalik. Vi rykker ned.

Den viktigste kampen foregår nok da utenfor banen. I klubblokalene og de finansielle omgivelsene rundt FFK. De riktige folkene må rett og slett sette seg ned og legge en plan som innebærer at FFK overlever som profesjonell fotballklubb. Det er det eneste som er viktig nå. For det er vel knapt noen tvil om at et nedrykk, med de økonomiske konsekvensene det medfører, vil resultere i en konkurs for FFK Sport ASA innen kort tid. Dersom det ikke gjøres konkrete, drastiske grep som gjør overlevelse mulig på lang sikt.

At vi blir rundspilt i 45 minutter i Drammen og taper med mange mål mot ligaens beste hjemmelag, er mindre viktig i dette perspektivet.


madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 27 jul 12, 20:52
Lurer litt på hva hylekoret som ville bli kvitt Aune synes om hva Amundsen har fått til...... Skal vi være ærlige var vel egentlig nedrykk et faktum i begynnelsen av mai. Får bare håpe vi ikke går lenger ned enn adeccodassen.

Thygesen

Juniorspiller

Ble medlem: 06 mar 08
Innlegg: 153

Lagt til: 27 jul 12, 20:57
Endret: 27 jul 12, 21:08
Endret av: Thygesen


Det finnes ikke økonomisk grunnlag for å drive med toppfotball i Fredrikstad. Vi har bygd ned dette laget sportslig nå i 2-3 år. Ikke rart at vi rykker ned til slutt da. Vi har ikke råd til ass. trener, ikke råd til banesjef, ikke råd eller mulighet til å kjøpe nye spillere, og vi har hvertfall ikke råd til å rykke ned.

Enten vi vil eller ikke så er det penger som trengs for å kunne drive et tippeliga lag sportslig. Med den leie vi må betale for den stadion "vår", og alle andre inntektsgivende tiltak som går et helt annen sted enn i pengekassa til ffk,ser jeg ikke hvordan klubben kan bestå hvis den nåværende leieavtalen skal fortsette.

Spillerinvenst er lunkne, det samme gjelder vel sponsorer. Slik sitasjonen er nå prøver vi bare å holde klubben kunstig i livet.

"kom å bygg stadion på Værste, her er det flott, det skal IKKE GÅ UTOVER DET SPORTSLIGE" Ble det sagt.

Det er utrolig at klubben har satt seg i en situasjon som sakte men sikkert tar kvelertak på seg selv. Det er bare trist.

R.I.P FFK

 

 

 

---------------------------

"Vanlig sunn fornuft er ikke særlig vanlig."

-Francois de Voltaire


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 27 jul 12, 20:58

Opprinnelig postet av madserazzi
Lurer litt på hva hylekoret som ville bli kvitt Aune synes om hva Amundsen har fått til...... Skal vi være ærlige var vel egentlig nedrykk et faktum i begynnelsen av mai. Får bare håpe vi ikke går lenger ned enn adeccodassen.

Ja, det er begrenset hva et trenerskifte betyr når stallen i utgangspunktet er så tynn at man ofte stiller med ledige plasser på benken. Det var ren ønsketenkning å tro at Amundsen skulle forvandle laget fra nedrykkskandidater til noe annet.

For å si det slik. Med dagens stall er vi omtrent på nivå med de beste lagene i Adeccodassen. Selger vi Tarik og Etzaz er vi ca på nivå med lag som Mjøndalen, Ranheim og Bryne og kan forberede oss på en lengre tilværelse der nede.

 

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 27 jul 12, 21:15

Kan vi ikke flytte leie av stadion til Lisleby eller Østsiden, så kan horefolka i Værste bruke stadion til pynt? BaaaahCry

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 27 jul 12, 21:20

Opprinnelig postet av Welhaven

Kan vi ikke flytte leie av stadion til Lisleby eller Østsiden, så kan horefolka i Værste bruke stadion til pynt? BaaaahCry

Jeg møter på Sentralidrettsanlegget også, jeg. Ellers kan jeg anbefale gressmatta i Torsnes. Veldig fin matte. Dårlige tribunefasiliteter, dog.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 27 jul 12, 21:22

Møter opp uansett hvor vi spiller og hvem divisjon vi spiller i jeg!

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

24.08.2010 :)


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 27 jul 12, 21:31

Betaler ikke FFK noen millioner i leie for stadion? Trenger ikke halvparten engang for å bygge noen sitteplasser rundt en eller annen matte. Sikkert en eller annen sinna jævel i et byggafirma et sted som mer enn gjerne vil få FFK bort fra Værste. Ahhh hadde vært en drøm akkurat nå, heller det enn å bli kastet rundt av pengehaiene.

 

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 27 jul 12, 21:31

Største tapet i Tippeligaen noensinne! Inntil nå var 5-1-tapet mot Stabæk i sølvsesongen (!) det største, i tillegg til noen 0-4-tap. Likevel, positivt overrasket. Jeg hadde nemlig 6-0 på siffertipset, det ble bare 5-0.

0-10 på de tre siste kampene. Jeg tror vi alle skjønner at dette ender med nedrykk. Det er større sjanse for at Drillo blir med i neste runde av Skal vi danse enn at vi skal klare dette nå.

Det er nesten så jeg skal gå til første bortekamp neste år om den blir i Tippeligaen.


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 27 jul 12, 21:51


Triste saker og dessverre ikke uventet..

Det er pr i dag heller ikke et grunnlag til stede for å eksistere som TL klubb.

Livsgrunnlaget er borte og det er slik det er nå ingen lys i tunellen for en bedre økonomisk tilværelse. Det kommer noen små drypp av noen "redningspakker" som gjør at hodet så vidt er over vannet, mens klubben går lenger og lenger ned i sumpa.

Det er snakk om så astronomiske summer som skal til for at klubben skal få status som en veldreven klubb med økonomisk pondus til å hevde seg som tl lag.

Nedrykket er høyst sannsynlig et faktum. Det klubben bør gjøre etter sesongen er å nærmest stille et ultimatum til Værsted, næringsliv, etc om de faktisk er interesserte i klubben sin eksistens som toppklubb. Om ikke er det ikke liv laga for videre drift.

Det holder ikke lenger med små godtgjørelser og ytterligere innsparinger....

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 27 jul 12, 22:13

Opprinnelig postet av shaggy


Triste saker og dessverre ikke uventet..

Det er pr i dag heller ikke et grunnlag til stede for å eksistere som TL klubb.

Livsgrunnlaget er borte og det er slik det er nå ingen lys i tunellen for en bedre økonomisk tilværelse. Det kommer noen små drypp av noen "redningspakker" som gjør at hodet så vidt er over vannet, mens klubben går lenger og lenger ned i sumpa.

Det er snakk om så astronomiske summer som skal til for at klubben skal få status som en veldreven klubb med økonomisk pondus til å hevde seg som tl lag.

Nedrykket er høyst sannsynlig et faktum. Det klubben bør gjøre etter sesongen er å nærmest stille et ultimatum til Værsted, næringsliv, etc om de faktisk er interesserte i klubben sin eksistens som toppklubb. Om ikke er det ikke liv laga for videre drift.

Det holder ikke lenger med små godtgjørelser og ytterligere innsparinger....

 

Helt enig. Disse 100 lappene i 'jeg er med' bidrar kun til kortsiktige løsninger-les lån av spillere. Jeg trodde 'jeg er med' skulle gå til en ung spiller,som vi kunne utvikle ,for så å selge videre..slik son Jabbie,Gamboa? Det som er skjedd nå,er at ca 420tusen ifra 'jeg er med' har gått/går til lånte spilere....Dahl og han serberen. Noe som er kortsiktige investeringer....de er her KUN fordi vi ikke har nok spillere,skader eller karantener. I desember har vi ikke disse spillerne her,og penga er på en måte borte. Alt for å holde klubben 'kunstig' i live.

Etter mitt syn er det bare å stikke fingeren i jorda,og se på hva byen,næringsliv og klubben VIL videre. Så få tak en trener som alle kan samles rundt,også skrive kontrakter med spillere,slik at vi kan bygge et lag iløpet av 2-3 år. (desverre tror jeg det tar såpass tid å kanskje rykke opp i TL igjen----hvis vi da ikke havner i 2.div,noe som desverre er stor mulighet for også)

Det vi kan oppleve utover høsten,er at Horn selges,sammen med Tarik+kanskje et par andre. Alt dette fordi økonimien har blitt kjørt så kraftig på rompa,igjennom år .


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 27 jul 12, 22:25

Opprinnelig postet av arte et labore

Det er nesten så jeg skal gå til første bortekamp neste år om den blir i Tippeligaen.

Hvis vi berger plassen får du håpe på følgende:

  • Sarpsborg 08 rykker opp, OG
  • NFF er greie nok (mot deg) til å la oss serieåpne borte mot dem! 17 km skulle de fleste klare.

Gåtur til Tromsø i mars kan jo bli trivelig ... men skal jeg være ærlig tror jeg du slipper.Siden det er fredag unner jeg meg en liten trøstekonjakk. Er redd det blir gravøl til høsten.

 

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 27 jul 12, 22:32

Hvorfor sutrer alle om Adecco etter at vi tapte SOM FORVENTET mot Godset..... at vi skulle tape så grovt var i overkant, men første omgang var jevn.....vi må prøve å ta med det positive......


Thygesen

Juniorspiller

Ble medlem: 06 mar 08
Innlegg: 153

Lagt til: 27 jul 12, 22:43

Opprinnelig postet av hasse33

Hvorfor sutrer alle om Adecco etter at vi tapte SOM FORVENTET mot Godset..... at vi skulle tape så grovt var i overkant, men første omgang var jevn.....vi må prøve å ta med det positive......

Fordi vi forholder oss til fakta, OG innser realitetene? Vi har ikke et godt nok produkt til å være i tippeligaen, og vi har ingen økonomiske midler til å gjøre noe med det heller. Håper ffk stikker fingern i jorda snart og innser hvilke håpløse avtaler med værste osv som vi må forholde oss til. Men hvordan komme seg ut av det? Det er heller ikke billig

Hver minste øre går bare en svipptur innom kontoen til ffk før det til slutt havner på kontoen til Værste og en mann vi ikke nevne med navn fordi han ikke er verdt det.....

---------------------------

"Vanlig sunn fornuft er ikke særlig vanlig."

-Francois de Voltaire



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24