Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: 17. serierunde FFK-Hønefoss

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 22 jul 12, 21:07

Opprinnelig postet av Holters

Vi er ikke bedre.

Liten tvil om at du har rett i det...

Men som en annen skriver: Spiller for spiller burde vi kunne klare å holde oss i TL. Problemet med det resonnementet er at det krever at disse spillerne må være i form og til stede på banen.

Vi har så liten stall at når en av disse spilleren, hvis kvalitet skal gjøre at vi burde holde oss i TL, er ute av form, skada eller suspendert er gapet i kvalitet til de neste spillerne for stort. Det gjør at vi blir tvunget til å spille med f.eks. Jabbie selv om alt tyder på at han er helt ute av form og hadde hatt godt av en liten pause.

Jeg har vanskelig for å se dette ende opp noe annet sted i Adecco hvis ikke laget forsterkes. Og tåler FFK et nedrykk? Når de ikke engang klarer å gå i balanse i TL? Det eneste man er garantert ved et nedrykk er lavere inntekter - lavere utgifter er ikke like lett å få til...

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 22 jul 12, 21:09

Opprinnelig postet av 1947modell

Den største fallgruben med WR hadde vært ; flott vin og gastronomiske opplevelser. Men heller det. 

Vel, spillerne fortjener ikke det med slik innsats. Vassgraut, sild og poteter er mer passende. I dag skapte vi bare to-tre målsjanser. Mot HØNEFOSS! Tror jaggu jeg må ha meg en trøstepils.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 22 jul 12, 21:10

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av 1947modell

Den største fallgruben med WR hadde vært ; flott vin og gastronomiske opplevelser. Men heller det. 

Vel, spillerne fortjener ikke det med slik innsats. Vassgraut, sild og poteter er mer passende. I dag skapte vi bare to-tre målsjanser. Mot HØNEFOSS! Tror jaggu jeg må ha meg en trøstepils.

Hønefoss har bedre stall enn FFK og Norges mest spennende trener. Det var ikke FFK som var favoritter idag. På tide å våkne Tøfflus, FFK har ikke så god stall!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 22 jul 12, 21:15

Opprinnelig postet av ffkmufc

Hønefoss har bedre stall enn FFK og Norges mest spennende trener. Det var ikke FFK som var favoritter idag. På tide å våkne Tøfflus, FFK har ikke så god stall!

Ikke at vi skulle være favoritter, på npen måte, men vi har levert bedre enn dette mot bedre lag enn dette. Vi skapte for eksempel langt mer mot det laget som per dags dato leder Tippeligaen (selv om vi tapte den kampen også).

Det at Hønefoss er en anstendig motstander er ingen unnskyldning for en råtten prestasjon av oss. Det var ikke Hønefoss som fikk våre offensive spillere til å stå stille.

Jeg ser folk som skriver at vi ikke er bedre. Vel, man er jo ikke bedre enn den siste kampen viser, men vi har da jaggu spilt mye bedre enn dette tidligere i år.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 22 jul 12, 21:16

Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av Tøfflus

 

Vel, spillerne fortjener ikke det med slik innsats. Vassgraut, sild og poteter er mer passende. I dag skapte vi bare to-tre målsjanser. Mot HØNEFOSS! Tror jaggu jeg må ha meg en trøstepils.

Hønefoss har bedre stall enn FFK og Norges mest spennende trener. Det var ikke FFK som var favoritter idag. På tide å våkne Tøfflus, FFK har ikke så god stall!

Det er fortsatt for dårlig å skape så lite når vi er i situasjonen vi er i...

Men all ære til Hønefoss - de spilte en taktisk nærmest prikkfri kamp. Tvinger oss til å slå langt (godt hjulpet av at vi åpenbart ikke ønsket å spille oss ut gjennom midtbanen før Holm erstattet Jabbie), ligger godt organisert og er direkte med lange baller - vekselvis i bakrom og til duell. Ikke vakkert å se på (spesielt ikke for oss...), men veldig effektivt. Spesielt mot dagens FFK-lag.

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 22 jul 12, 21:20

Opprinnelig postet av bjervell

Det er fortsatt for dårlig å skape så lite når vi er i situasjonen vi er i...

Syns ikke det. Hvis du ser på situasjonen FFK er i, så ser du at FFK starter dagens kamp med disse 4 på midten: Hansen, Ramberg, Jabbie og Rafn. Og dere mener FFK har et bra lag spiller for spiller. 4 av de som starta i dag skal holde bra TL nivå, resten er søppel.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 22 jul 12, 21:21
Endret: 22 jul 12, 21:22
Endret av: ffkmufc

For de som lurer, de 4 er: Landgren, Horn, Hussain og Tarik.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 22 jul 12, 21:31

Opprinnelig postet av ffkmufc

For de som lurer, de 4 er: Landgren, Horn, Hussain og Tarik.

Hussain var katastrofe i dag. Ramberg var bedre. Videre synes jeg absolutt ikke Vidar Martinsen var søppel i dag, ei heller at han er søppel til vanlig.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 22 jul 12, 21:32

Hussain fikk gult idag og må vel stå over mot Godset.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5378

Lagt til: 22 jul 12, 21:34

Opprinnelig postet av ffkmufc

Hønefoss har bedre stall enn FFK og Norges mest spennende trener. Det var ikke FFK som var favoritter idag.

Vet ikke hvem du mener hvem som er favoritter i de forskjellige kampene, men bettingselskapene hadde FFK som favoritter med en odds på rundt 2 og en odd på rundt 3 på seier til Hønefoss.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 22 jul 12, 21:34

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av ffkmufc

For de som lurer, de 4 er: Landgren, Horn, Hussain og Tarik.

Hussain var katastrofe i dag. Ramberg var bedre. Videre synes jeg absolutt ikke Vidar Martinsen var søppel i dag, ei heller at han er søppel til vanlig.

Jeg skrev at de skal holde bra TL klasse, ikke at de var gode idag. Ikke enig i at Vidar holder bra TL klasse til vanlig. Han er langt under snittet av TL stoppere.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 22 jul 12, 21:35

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av ffkmufc

Hønefoss har bedre stall enn FFK og Norges mest spennende trener. Det var ikke FFK som var favoritter idag.

Vet ikke hvem du mener hvem som er favoritter i de forskjellige kampene, men bettingselskapene hadde FFK som favoritter med en odds på rundt 2 og en odd på rundt 3 på seier til Hønefoss.

Jeg hadde Hønefoss som favoritt og tjente derfor gode penger på de idag.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 22 jul 12, 22:25

Opprinnelig postet av 1947modell

 

Dyktig revisor eksternt har vi i patrioten Willy R.  Har sittet og kost meg hans innlegg i en trist kveldstime. Synd han ikke har treningskunnskaper. Da hadde klubben vært i økonomiske trygge hender. Den største fallgruben med WR hadde vært ; flott vin og gastronomiske opplevelser. Men heller det. 

Nå er det hardkokte egg og nystekte rundstykker som er på menyen for ikveld.

 

Ha en god dag.

He-he, humor og glimt i øyet varmer i tunge stunder!

Og tunge stunder er det i FFK for tiden, og hva fremtiden kan bringe gir frykt for tunge skyer og tordenskrall....

Jeg er enig med Jens Henrik (sønn) som sier at laget nok er godt nok for tippeligaen spiller for spiller, men problemet er at stallen er så tynn at man aldri kan spille 11 mot 11 på trening og det medfører at samhandlingsmønster og struktur blir totalt fraværende i kamp.

Og så mener jeg at det vi nå høster er hva udugelig ledelse gjennom mange år har sådd. TA eller TFA er ikke det det dreier seg om, klubbens problemer stikker dypere enn trenerspørsmålet.

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 23 jul 12, 09:24

Har ikke fått redigert den enda, men har laget en video med høydepunkter fra årets sesong:

 

https://p.twimg.com/AyeF5z_CIAA877S.png


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 23 jul 12, 09:27

Opprinnelig postet av niggle

Har ikke fått redigert den enda, men har laget en video med høydepunkter fra årets sesong:

 

https://p.twimg.com/AyeF5z_CIAA877S.png

Den videoen kan umulig bli lang SmileLaughing

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 23 jul 12, 10:19

Nope. Bilde av råfila ligger jo der Cool

 


nilz1

Knøttespiller

Ble medlem: 12 aug 08
Innlegg: 68

Lagt til: 23 jul 12, 15:25

Tror vi kan diskutere i flere år hvem som er dårlige, ikke har dagen, er ute av form osv... Det som er litt rart er at Amundsen hevder at vi taper fordi mange spiller i uvante posisjoner på banen... Så da har jeg tenkt litt rundt start elveren i går og kommer fram til følgende....

Målmann Jon Knutsen har vel sjeldent spilt på andre plasser...
Forsvarsfireren med Langren, Martinsen, Horn og Hagen...  Ja Langren VAR midtbanespiller men det er leeenge siden nå.
Midtbanen med Hansen, Jabbie, Ramberg og Rafn...  Ser ingen umiddelbare endringer på posisjoner her heller...
Spissparet Tarik og Hussain vel... Nå er det vel bare Tarik som er utpreget spiss av de to...

Så da kommer jeg fram til at vi tapte kampen fordi Hussain spilte spiss... Men det blir vel en litt vel enkel konklusjon. Saken er jo den at i går så var ikke de fem bak aller dårligst. Bedre ble det også med Strømsborg tilbake på banen...  Men midtbanen, den var katastrofalt dårlig, og godkjent får kun Ramberg av meg. En spiller jeg har kritisert til det kjedsommelige ved tidligere anledninger...  Mads Hansen er best til å twitre ser det ut til for fotballferdigheter er det ikke mye å se til, Jabbie var katastrofalt dårlig, og hans erstatter Holm, var indirekte årsaken til 2-0 målet og viste ellers at han er flere måneder unna kampform... Så da står vi igjen med stakkars Simen Rafn som ikke har noe som helst i fare med i tippeligaen dessverre...

Så de to på topp... at Tarik blir kåret til banens beste av publikum forteller meg at det er mange som elsker Tarik men ikke så mange som kan fotball...  Hussain, ja han var på lik linje med Jabbie katastrofalt dårlig...

I avisa i dag mener jeg det står et utsagn med bilde av Tarik som forteller at det er mange som "vet at de får spille uansett..." Vel det er kanskje ikke så fin uttalelse av lagets kaptein...  Heller ikke at han sier at han gjerne spiller i England hvis han får en mulghet... Han burde vel si noe slikt som...: " slik jeg spiller i dag så er det vel ærlig talt ingen som kan være interessert i å hente meg til en større liga..." (sitat slutt)

I en kamp som i går burde det vært satset mer på fart på kantene. Vi var vitne til at det ble forsøkt, men gang på gang endte forsøkene ut i ingen ting... Så ble det forsøkt å slå opp på Tarik, en Tarik som ser ut som Bambi på isen hver gang han får ballen i beina... Her skulle vi hatt Ruud Tveter på topp som kunne litt muskler på å ta luven fra Lafton, og med fart på kantene i Mommo og Tarik kunne vi nok skapt flere kjangser.... At det ville skapt muligheter så vi jo når Mommo kom inn på venstre kant... Vi skapte mer farligheter de 13-14 minuttene han var på banen enn i hele kampen før hans intreden...  Og at Tarik kan bomme alene med keeper på fem meter... ???

At tidligere nevnte Amundsen igjen uttaler at vi må bruke de vi har... Ja, da undrer jeg meg på om de klarer å se hva som må til for å slå "dagens" motstander og legge en taktikk etter det...  For i går satt det 3 spillere på benken fra start som jeg mener kunne vært tungen på vekstskålen og berget tre poeng til plankebyen i går...   Mitt lag i går ville i en 4-4-2 formasjon vært: Knutsen - Langren, Horn, Strømsborg, Martinsen - Tarik, Ramberg, Hussain, Standerholen - Mommo, Ruud Tveter.  

Årsbeste på stadion var kampen mot Viking og da var Hussain og Tarik ute med gule kort... et aldri så lite tankekors.... 

Så gjenstår bare et lite sukk og det blir et håp og ønske om at gutta går på jobb på fredag og "blør" for drakta, laget, byen og supporterne... Det må til for at vi skal få inn nytt blod som kan være med å redde oss fra degradering... Noe som betyr at vi igjen vil måtte møte drittlaget fra den andre byen...

Alt dette for egen regning, med et stort håp om bedring og nok poeng utover høsten til å sikre tippeliga spill også neste sesong.... 

---------------------------

FFK og Manchester United

Sitat fra en legende: I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste 20 minutter i mitt liv. (George Best, the world's best footballplayer - ever!!)


oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 23 jul 12, 17:03

Opprinnelig postet av nilz1

Årsbeste på stadion var kampen mot Viking og da var Hussain og Tarik ute med gule kort... et aldri så lite tankekors.... 

Det er jeg 100% enig i, den kampen var som å se et helt annet lag spille. Burde heller prøvde den lagoppstillinga en gang til, så heller se ann om Hussain og Tarik kan bli byttet inn etterhvert om det skulle passe seg.

Men ingen tvil om at både Hussain og Tarik er svært gode de dagene de faktisk har dagene :P 

---------------------------

Jeg er flau over at det er så mange nordmenn som ikke kan sitt eget språk.


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 23 jul 12, 18:04

Jeg tror at noe plagde gutta igår. Noe vi ikke vet. De hadde møte i uka som var,ang den økonomiske situasjonen i klubben,og jeg forstår at gutta,og de på Sport,MÅ bli lei av å høre alt negative hele tiden. Dette MÅ gå inn på en prestasjonsgruppe.

Jeg frikjenner IKKE dårlig innsats,men noe er riv ruskende galt,når en spiller ikke klarer å sentre ballen med innsiden av fot,3-5 meter. Eller ikke klarer å ta imot en ball,som kommer langs bakken. Ukonsentrasjon? Dårlige ferdigheter? Redsel? Ja...ikke lett å si. Når en hovedtrener 'skylder' på at spillere spiller i 'uvante' posisjoner...ja.....hva skal man si til det?

Jeg missunner ikke TA jobben han har nå. Han er superlojal til styre og stell. Men kanskje vi skulle hatt en motsatt trener nå...som kunne sagt klart ifra hvor skoen trykker,og satt krav. Noen ganger skaper konflikter progresjon i riktig retning.

Håper av hele mitt hjerte,at spillerinvest,og andre knaller til nå,hvis de vil ha TL lag i Byen. Hvis ikke er det bare å starte planleggingen for Adeco 2013,kanskje med en ny hovedtrener som heter Arne Sandstø. En kar som har bevist at han har kvaliteter,og en plan med det han gjør+jeg tror ikke han er dyr heller. Skulle vi slått på stortromma,ville jeg hatt Rekdal....en vinner...som vet å sette krav til lag og klubb-men...da måtte vi også hatt en knallsterk sportslig sjef,som kunne tatt 'fighten' med RekdalWink

Så kan TA gå tilbake til det han egentlig er ansatt som,nemlig spillerutvikler.

Håper/drømmer/ønsker virkelig at dette kan gå veien,selv om det ser fryktelig tøft ut.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 23 jul 12, 18:19

Jeg har forsvart spillerne etter beste evne siden vi er i den jævlige økonomiske situiasjonen.Men null innsats hjemme mot Hønefoss som vi virkelig trengte å slå, er helt uforståelig. At vi rykker ned er jeg overbevist om, men om vi er konkurs fi tilegg gjenstår å se.



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3