Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: 9. serierunde Molde - FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 16 mai 12, 20:05

Opprinnelig postet av bjervell

 

Det mer negative er at avstanden opp til lag som vi må ta mål av oss til å holde bak oss allerede begynner å bli stor. Jeg er redd vi kan se langt etter Lillestrøm, Brann, Aalesund og Viking og at det er lag som Sandnes/Ulf og Sogndal vi må jakte på. Og de er allerede 6 poeng foran oss...

1-0 til Odd i skrivende stund. Kan lufta gå ut av Ulf her og nå? Det hadde gjort seg. Men det hjelper ikke oss dersom vi ikke begynner å vinne kamper. Godset fikk smekk i Ålesund på søndag, men reiste seg igjen i dag. Vanskelig å si hva vi kan vente oss mot dem på lørdag.

Etter det gjenstår Brann og Viking før EM-pausen. Ingen av de lagene har imponert nevneverdig, det er bare å håpe at det kan løsne for oss før det løsner for dem, og at vi kan få med oss et par seire før serien tar pause.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Sulla

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 16 mai 12, 20:20

På tross av et 2-0 tap kan jeg spillemessig ikke se på dette som annet enn en liten opptur, var det virkelig noen som forventet seier borte mot regjerende seriemester? 1 poeng hadde vært en ren bonus. Når forsvaret begynner å sitte kommer nok måla også  snart, så får vi håpe og be om at det skjer noe på den økonomiske fronten i løpet av sommeren.

---------------------------

Værste ut av FFK!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 16 mai 12, 20:27

Opprinnelig postet av hasse33

Greit vi ligger under, men synes vi gjør en helt ok kamp. Setter store spørsmålstegn ved Hansen, Halvorsen og Ruud Tveter, synes vel ikke de holder helt.

Helt enig - OK kamp mot regjerende seriemestere som får til tidvis bra spill.

Hansen er helt grei, men Halvorsen og Ruud Tveter er for meg bare pjatt. En buss akselererer raskere enn Tveter, og Halvorsen vet jo ikke selv hva han vil engang. Benjamin Dahl Hagen er heller ikke særlig imponerende.. Aaaah forbanna skuffende, men gutta skal ha for at de jobber. Mange unggutter som vil uansett hvor mye som bikker mot dem.

Trist at tidligere dritt dårlig ledelse skal ødelegge såpass for et bra mannskap som faktisk vil få til noe, busstur eller hva de nå enn må tåle.

Skjer det ikke noe stort snart, som gjør at klubben får litt mer handlingsrom, så blir det nok Adeccoen neste år. Jeg har troa på Tippeligaen, men det er ikke realistisk med så tynn stall.

 

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 16 mai 12, 20:29

Synes jeg ser tendenser som er oppløftende.... savner Ramberg og Jabbie (mulig Valencia og Holm også). Er også enig at det er på tide å la Rafn (mener selvsagt jr.) få spilletid og la Stranderholen få innhopp. Strømsborg og Martinsen gjør en god jobb.

Når man ser hvor mottakene til Landgren kontra hva Ruud Tveter får til er det klasseforskjell på de. Mads Hansen hadde noen bra gjennvinninger, men makan til forutsigbar spiller..... 


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 16 mai 12, 20:32

Opprinnelig postet av hasse33

 Mads Hansen hadde noen bra gjennvinninger, men makan til forutsigbar spiller..... 

Mads kan hvis han vil, og han har tempo til  å få det til, men det virker som om han ikke har troa på seg selv? Det ser nesten ut som at han tenker "Jeg får prøve meg, men det går ikke." før han skal drible eller utfordre. Det er trist ass, for han kan raide.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 16 mai 12, 20:35

Opprinnelig postet av Welhaven

Opprinnelig postet av hasse33

 Mads Hansen hadde noen bra gjennvinninger, men makan til forutsigbar spiller..... 

Mads kan hvis han vil, og han har tempo til  å få det til, men det virker som om han ikke har troa på seg selv? Det ser nesten ut som at han tenker "Jeg får prøve meg, men det går ikke." før han skal drible eller utfordre. Det er trist ass, for han kan raide.

Når har Mads Hansen vist at han kan ?? Da har du sett noe jeg ikke har sett Cool


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 16 mai 12, 20:38

Opprinnelig postet av hasse33

Når har Mads Hansen vist at han kan ?? Da har du sett noe jeg ikke har sett Cool

I Mjøndalen! Innocent Hehe..

Jeg har troa.. Vent å se.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 16 mai 12, 20:38

Opprinnelig postet av kjell-H

Ta ut Tarik. Seriøst han holder jo ikke tippeliga nivået lengre!

At du kan omtale FFK`s eneste klassespiller på denne måten, nå blir jeg provosert.

For Tariks skyld håper jeg at han går til en klubb i Europa som vil la ham få spilletid og satse på ham, jeg tenker faktisk mer på hans muligheter enn FFK sine. FFK er fortapt uansett, er det ikke det vi alle ser?

En årlig stadionkostnad som klubben overhode ikke har mulighet til å innfri, et inntektsgrunnlag som tilsier at FFK som er en av Norges mest tradisjonsrike klubber som viser at klubben er de av eller kanskje den klubben som har minst midler til sportslig satsing. (Etter de årlige stadionutbetalingene)

Mulig at Værste AS lemper på FFK´s likviditetproblemer ved å ha diverse redningsaksjoner hvert år eller annet hvert år. Mens gresset gror så dør kua allikevel. Først nå ser den vanlige FFK-patriot det T. Høili så for noen år siden. Stadionavtalen dreper FFK, og publikum mister engasjementet.

Litt ut på viddene, men allikevel, klag ikke på Tarik, han er vel det største FFK-produktet på flere decennier.

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 16 mai 12, 20:47

Opprinnelig postet av hasse33

Opprinnelig postet av Welhaven

Opprinnelig postet av hasse33

 

Når har Mads Hansen vist at han kan ?? Da har du sett noe jeg ikke har sett Cool

Nå er det på tide at vi som FFK-supportere klager på enkeltspillere, de gjør alltid så godt de kan.

Nå er det på tide å sette søkelyset på hva som skjedde den gang man skrev under på avtalen om ny stadion på værste, på tide å se på lovnadene og hva som ble virkelighet.,

På tide å sette søkelyset på om FFK i det hele tatt hadde juridisk support og økonomiekspertise som kunne bidra med viten som kunne få klubben den gang til å handle annerledes.

Og også sette søkelys på forholdet til etikk de senere år, jeg sier ikke mer, hva jeg tenker på er nok ganske opplagt.

For meg virker det som om klubben råtner på rot, ugresset fra noen år tilbake får overtaket og de økonomiske rammebetingelsene synes umulig å drive en tippeligaklubb under.

Selv kjenner jeg at engasjementet, i allefall det følelsesmessige (som gir utslag i glede eller depresjon) forsvinner mer og mer. Det er faktisk viktigere ting i livet.

Men jeg sier igjen, klag ikke på spillerne, forsøk å avdekk årsakene til hvorfor Fugl Føniks oppstigen fra røken endte (sannsynligvis) i fallet i ravinen.

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 16 mai 12, 20:51

Opprinnelig postet av Sulla

På tross av et 2-0 tap kan jeg spillemessig ikke se på dette som annet enn en liten opptur, var det virkelig noen som forventet seier borte mot regjerende seriemester? 1 poeng hadde vært en ren bonus. Når forsvaret begynner å sitte kommer nok måla også  snart, så får vi håpe og be om at det skjer noe på den økonomiske fronten i løpet av sommeren.

0 poeng borte, 1 poeng hjemme = nedrykk.

Tabellen lyver ikke, det er faktisk for tiden 14 tippeligalag som er (betydelig) bedre enn FFK.

Håpet har jeg, men ikke troen.

Klubben fremstår som en breddeklubb med de rammebetingelsene de har i dag, selv banemesteren har fått fyken.

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


RG

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 16 mai 12, 20:52

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av hasse33

Opprinnelig postet av Welhaven

Opprinnelig postet av hasse33

 

Når har Mads Hansen vist at han kan ?? Da har du sett noe jeg ikke har sett Cool

Nå er det på tide at vi som FFK-supportere klager på enkeltspillere, de gjør alltid så godt de kan.

 

mhm !!!!!!!!!

---------------------------

# Seriegull 1937 1938 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006

”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 16 mai 12, 20:56

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av bjervell

 

 Kan lufta gå ut av Ulf her og nå?

Nå er vi allerede, i midten av mai kommet dithen av vi håper andre resultater skal gå vår vei.

Dette går mot nedrykk. Er det noen som tror at Stabæk overlever? Les tabellen, er det mange i fotball-Norge som tror vi overlever?

Når vi rykket opp første gang i nyere tid så hadde vi 9 poeng etter mer enn halvspilt serie og ble tippeligaens beste lag i de gjenstående kampene. Dette mirakelet kan vi ikke håpe på en gang til. Uten en betydelig poengavkastning fram til halvspilt serie så er toget gått tror jeg.......

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 16 mai 12, 21:03

Målet er å overleve i TL og da er det lag som Sandnes/Ulf, Sogndal, Hønenfoss, Lillestrøm pluss muligens noen andre som vi må vinne mot både hjemme og borte.

Jeg sitter med en god følelse og føler at TA har tatt noen grep som gjør at laget virker tryggere. Vi har en liten stall og i dag hadde vel hele reservebenken til Molde gått rett i inn i første 11`rn.

 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 16 mai 12, 21:31

Opprinnelig postet av Willy René

Nå er vi allerede, i midten av mai kommet dithen av vi håper andre resultater skal gå vår vei.

Dette går mot nedrykk. Er det noen som tror at Stabæk overlever? Les tabellen, er det mange i fotball-Norge som tror vi overlever?

Jeg synes midten av mai er for tidlig å kapitulere. Det er mange kamper igjen som kan vinnes. Forøvrig har Stabæk ett poeng og har blitt ydmyket i flere kamper. Vi har seks poeng og har ikke blitt ydmyket av noen (i hvert fall ikke om man ser på hele kamper - det første kvarteret mot VIF var nokså ydmykende). Vi har fått en dårlig start, vi må kjempe for å klare oss, men gi opp i mai? På ingen måte.

Men ja, selvsagt trener vi en kraftig poengfangst i tiden som kommer. Den bør starte allerede på lørdag, men vi kan ikke ta noe for gitt der heller. Godset leder serien ...

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 16 mai 12, 21:34

Opprinnelig postet av Willy René

FFK er fortapt uansett, er det ikke det vi alle ser?

Nei det er det ikke. Ingen supportere gir opp håpet om å unngå nedrykk med 21 kamper igjen spille og 1 poeng opp til kvalikk.

Det blir en tøff kamp ja, men det blir ikke lettere av å resignere med 2/3 av sesongen igjen.

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
"If you can't support us when we lose or draw, don't support us when we win" -Bill Shankly


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 16 mai 12, 22:34
Endret: 17 mai 12, 01:24
Endret av: Willy René

Opprinnelig postet av rasle

Opprinnelig postet av Willy René

FFK er fortapt uansett, er det ikke det vi alle ser?

Nei det er det ikke. Ingen supportere gir opp håpet om å unngå nedrykk med 21 kamper igjen spille og 1 poeng opp til kvalikk.

Det blir en tøff kamp ja, men det blir ikke lettere av å resignere med 2/3 av sesongen igjen.

Så klart jeg håper, kanskje litt for bastant sagt av meg at  "FFK er fortapt uansett", men det bare reflekterer det jeg føler er realismen i den nåværende situasjon for klubben. Med en Tarik som sannsynligvis forsvinner til utlandet i neste overgangsvindu og med en økonomisk handlefrihet som er som en tvangstrøye så er for meg fanden allerede ferdigmalt på veggen.

Men jo lenger tid det går før poengfangsten begynner å tilfredsstille kresne og neglebitende supportere så går man mot kun teoretiske overlevelsesmuligheter. Poengfangsten må igangsettes umiddelbart og ganske kraftig. >Vi har hørt det før, "så lenge det er liv er det håp", "Vi kjemper til the bitter end" osv.....

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 16 mai 12, 22:35

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av Willy René

Jeg synes midten av mai er for tidlig å kapitulere.

Du har rett i det, men faresignalene er overhengende.........

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


Dexter

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 jan 11
Innlegg: 13

Lagt til: 17 mai 12, 02:50

Opprinnelig postet av kjell-H

Ta ut Tarik. Seriøst han holder jo ikke tippeliga nivået lengre!

 

En klassespiller som fortjener en bedre klunn enn ffk. Hvis han ønsker å være med på landslaget, må han snarest bytte klubb...


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 17 mai 12, 02:54

Opprinnelig postet av Willy René
Nå er det på tide at vi som FFK-supportere klager på enkeltspillere, de gjør alltid så godt de kan.

Hadde de bare gjort det. Vi har sett de før og vi vet de kan mer.
De unge skal få tid til å gjøre feil, men de som har spillt fotball må vise at det finnes håp, og det er synd at det er de yngste som må vise vei på laget. 

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 17 mai 12, 08:06

For en gjeng med søppel.



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3