Husk meg
Brukernavn
Passord

Tippeligaen 2012-sesongen

Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 21 9

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 07 jul 12, 22:16
Endret: 07 jul 12, 22:16
Endret av: keiko99

Raaaaaaaaaaaaaaaaan av sogndal.. svakt av tromsø.. jaja

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 08 jul 12, 19:50
Endret: 08 jul 12, 19:52
Endret av: Tøfflus

Fine resultater for oss i dag - Stabæk og Ulf taper.

AaFK trodde de hadde satt 2-1 på overtid i kampen mot Viking, etter at Jarstein hadde gitt en fæl retur som Sander Post ekspederte i mål. Heldigvis for glassmesteren vinket linjekællen for offside.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 08 jul 12, 19:53

Hadde vært fint for oss om det målet ble gitt, men 1-1 er tross alt bedre enn at Viking vinner. Når dem scorte så sent som dem gjorde fryktet jeg det værste.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 08 jul 12, 22:32

... og RBK revansjerer cuptapet mot Molde. Dog synes jeg Molde skulle hatt straffe da Mostrøm ble revet ned på en dødballsituasjon. Men selv uten en straffe hadde Molde nok sjanser til at de burde fått med seg poeng, så de kan ikke klage på annet enn egen ineffektivitet.

Når vi ser på hva som venter neste helg, kan fort Strømsgodset ha seks-sju poengs luke når serien er halvspilt.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 jul 12, 12:47

Helstad til LSK

Han ble fristilt av den gamle klubben

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 11 jul 12, 20:57

Odd-Vif 2-3.. Odd sliter og vif stiger

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 12 jul 12, 23:59
Endret: 13 jul 12, 00:00
Endret av: FFKgutt1

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10066816

Ranheim avslutter samarbeidet med RBK på grunn av at RBK ikke ønsker å hjelpe Ranheim lenger.. RBK skylder på økonomi, kanskje de er redd for konkurranse?

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

24.08.2010 :)


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 13 jul 12, 09:03

For en gangs skyld en god nyhet. Ranheim har ingenting i Tippeligaen å gjøre og et eventuellt opprykk vil gi bensin til bålet til Semb & co som vil rasere Tippeligaen og reduserer anntall lag.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 13 jul 12, 20:21

Da gikk ikke overaskende Lillestrøm opp til 3-2 mot Tromsø. De har dermed kommet tilbake etter å ha ligget under med 2-0.

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 13 jul 12, 20:34

4-2 nå... Det snudde tydligvis for LSK mot oss akkurat som med Odd i fjor. Svarte!!

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 13 jul 12, 20:43

Her trodde jeg at Tromsø hadde klart det, men lsk snur og viser kvalitet... utrolig at dette skal være mulig, men det er mulig og vi for ingen hjelp der.. LSk er på vei opp over i tabbellen..

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 13 jul 12, 20:52

Opprinnelig postet av Erikk

For en gangs skyld en god nyhet. Ranheim har ingenting i Tippeligaen å gjøre og et eventuellt opprykk vil gi bensin til bålet til Semb & co som vil rasere Tippeligaen og reduserer anntall lag.

Enig i den betraktningen. Håper inderlig at lag med tidligere fartstid på øverste nivå rykker opp i år (Start og Glimt, for eksempel).

Dog har Semb og de andre krympetilhengerne et problem. Per dags dato er det ikke noen som helst garanti for at  de 12 som klarer seg vil være 12 klubber som alle har forutsetningene i orden for høy satsing, og mange halvstore klubber (som for eksempel FFK), som vil være på vippen, vil ikke kunne opprettholde noen god satsing om det vipper feil vei.

Med andre ord, man får ikke nødvendigvis en serie med så mange flere tette, jevne kamper om man kaster ut fire av lagene i dagens tippeliga. Det er allerede så jevnt mellom topp og bunn at bunnlagene på en god dag vinner mot topplagene.

Med tanke på at en krymping til 12 lag må medføre flere kamper mot hvert lag (en retur til 22 kamper i året vil de ikke ha) vil det for hvert av de 12 ikke være store endringen. Eller tror man at for eksempel RBKs tilskuertall vil få et stort oppsving ved at kampene mot Sogndal, FFK, Stabæk og Odd erstattes med en ekstra kamp mot Godset, Tromsø, Lillestrøm og Viking?

Det eneste argumentet som har noe for seg, slik jeg ser det, er at de gode norske spillerne fordeles på færre klubber. I dag har en talentfull 20-åring ikke noen god grunn til å forlate f. eks. Haugesund til fordel for f. eks. Viking, for selv om Viking altså har et større sportslig apparat, mer publikum og et større budsjett, er det ingen garanti for sportslig fremgang. Men dette igjen hviler på en forutsetning om at de 12 klubbene som blir på øverste nivå faktisk ønsker å benytte seg av muligheten til å hente flere norske spillere, framfor å fortsette med jevngode utlendinger på gjennomreise.

Personlig syntes jeg aldri argumentene for å gå fra 14 til 16 lag var spesielt gode, men en overreaksjon andre veien kan like gjerne gjøre vondt verre.

And on a different note, LSK vant jaggu 4.2 og Tromsø kan være på full fart ut av medaljekampen.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 17 jul 12, 14:06

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10051627

Da forsvant Stabæks beste (?) spiller til Bundesliga. Dette øker ikke sjangsene for at Stabæk klarer seg, men var vel ingen overaskelse.

 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 19 jul 12, 21:03

RBK, AaFK og TIL har vært i aksjon i Europa League-kvalifisering i kveld. AaFK og TIL fikk med seg uavgjort i bortekamper, og har gode muligheter for avansement. RBK spilte også uavgjort, men på hjemmebane (!) mot mektige Ordabasy fra Kasakhstan. Etter å ha ledet 2-0 til pause. Godt gjort, RBK.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 19 jul 12, 22:08

Helt KONGE jeg støtter alle norske lag i Europa, eller nei det gjør jeg ikke. Jeg støtter alle unntatt jævla Rosenborg


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 19 jul 12, 23:38

Opprinnelig postet av Erikk

Helt KONGE jeg støtter alle norske lag i Europa, eller nei det gjør jeg ikke. Jeg støtter alle unntatt jævla Rosenborg

Smile

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 20 jul 12, 20:57

Haugesund-Sogndal 0-0. Begge lag hadde gode muiligheter, men Haugesund var nok nærmest seieren med noen virkelig fete på overtid. Dumt for oss, men med mindre vi begnner å vinne mer regelmessig er resultater i andre kamper irrelevant ...

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 20 jul 12, 23:01

En positiv nyhet for osser at Gilles Ondo har avsluttet kontrakten sin med Sandnes Ulf og dratt hjem til Frankrike.De bør være svekket etter det i hvert fall... men det har som du sier ingenting å si hvis vi ikke begynner å vinne reglemessig snart.

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 21 jul 12, 09:05

Sogndal fikk poeng i Haugesund, ikke mange klarer det. Jeg tror fortsatt det står mellom oss, Stabæk, Sogndal og Ulf. Er desverre ikke optimistisk.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 21 jul 12, 11:28

Opprinnelig postet av Erikk
Sogndal fikk poeng i Haugesund, ikke mange klarer det.

Faktisk har fem av åtte motstandere på Haugesund stadion klart dette i år. De vant mot Brann og Molde i sine to første hjemmekamper i år, etter det så har det kun blitt hjemmeseier mot Aalesund 16. mai. Fire uavgjort og ett tap er faktisk like mye som i hele fjor og vi er kun halvveis.



Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 21 9

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f