Husk meg
Brukernavn
Passord

Ekstraordinært årsmøte tirsdag 20 mars kl 19

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 20 mar 12, 08:45

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Er det da noen som kan ta ansvar og stille forslaget i morgen?
Selv har jeg desverre ingen mulighet.

Jeg stiller, og kommer med benkeforslag, hvis ingen andre gjør det. Så er det opp til Holters å hold en valgtale som får medlemmene opp av stolene! :-)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 20 mar 12, 08:52

Opprinnelig postet av General Gardener

 

 Den folkeligheten Jan Rafn har fremvist som styremedlem har i mine øyne vært et gedigent løft for klubbens troverdighet – med Holters vil dette bli enda mer styrket.

 

Den viktigste kompetansen til et styremedlem er kompetanse. Han kan gjerne være folkelig også, hvis det ikke går på bekostning av kompetansen

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 20 mar 12, 09:09


Er det noen som skal reise fra Oslo til årsmøtet i dag?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 20 mar 12, 20:13

Da er årsmøtet over og alle valgkomiteens forslag ble valgt inn.

Det kom et benkeforslag, Holters, mot Frank Jensen som varemedlem. Frank Jensen ble valgt inn med 37(? husker ikke eksakt) stemmer. Totalt 52 med stemmerett møtte opp.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 20 mar 12, 20:20

Opprinnelig postet av Rey

Da er årsmøtet over og alle valgkomiteens forslag ble valgt inn.

Det kom et benkeforslag, Holters, mot Frank Jensen som varemedlem. Frank Jensen ble valgt inn med 37(? husker ikke eksakt) stemmer. Totalt 52 med stemmerett møtte opp.

Desverre så falt benkeforslaget.

Synd at det ikke ble mobilisert bedre.

Får virkelig håpe du blir forespurt av valgkomiteen neste gang Holters!

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 mar 12, 21:06

Klubbdemokratiet har talt, og Frank Jensen ble valgt inn med 37 mot 15 stemmer. Det hele var en ryddig prosess uten noen stor dramatikk.

Jeg regnet med at det ville bli vanskelig å gå mot et Old Boys-medlem, så jeg var veldig forberedt på utfallet, og tar det veldig pent. Jeg er verken vemodig eller bitter.

Det gikk ikke min vei i år, men jeg har mange år igjen som jeg kan bidra. Dere kan derfor være trygge på at jeg ikke har tenkt å melde meg ut av den grunn. Min tid kommer.

Takk til alle som støttet meg, og en spesiell takk til dere som stemte på meg.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 20 mar 12, 21:31

Opprinnelig postet av Holters

Lykke til neste gang Holters.

Synd at engasjementet var så lavt blant medlemmene, jeg hadde virkelig hatt tro på at nok medlemmer ville møte opp for å stemme deg inn.

37 mot 15 stemmer.........

Nå skal det nye styret opp til eksamen, det blir spennende å følge med framover. De har nok å henge fingrene i, får virkelig håpe de lykkes med å styre skuta inn i smult farvann.

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 20 mar 12, 22:11

Opprinnelig postet av Willy René

Lykke til neste gang Holters.

Synd at engasjementet var så lavt blant medlemmene, jeg hadde virkelig hatt tro på at nok medlemmer ville møte opp for å stemme deg inn.

37 mot 15 stemmer.........

Nå skal det nye styret opp til eksamen, det blir spennende å følge med framover. De har nok å henge fingrene i, får virkelig håpe de lykkes med å styre skuta inn i smult farvann.

Som sjølutnevnt "vaktbikkje" på årsmøtene: Det de nye styremedlemmene sa beroliga meg slett ikke. De sa i sine presentasjoner ikke noenting om framtid, FFK, visjoner, anlegg eller identitet. "Vi skal gjøre så godt vi kan" holder liksom ikke helt i mine øyne. Jeg hadde håpa at det nye styret skulle overbevise meg om at de var rett folk på rett plass, men jeg blir ikke rolig av at ingen av dem snakka om FFKs framtid...

Hvis jeg hadde sagt meg villig til å stille som styremedlem i FFKs styre, så hadde jeg da for pokker forberedt å si noe om FFK! Jeg ville da sørge for å gi folk en grunn til å stemme på meg!

Det har ellers blitt en vane at det er de samme folka som tar ordet på hvert årsmøte, og 95% sitter der tilsynelatende uten en mening... Vi får håpe engasjementet kommer seg ved neste korsvei.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 20 mar 12, 22:43

Kjedelig og forventet.

Men da har vi lært at vi må mobilisere skikkelig hvis vi skal få noe til.
Resultatet betyr tross alt Holters har tilhengere er langt utover dette forumet.
Nå kjenner flere hans ambisjoner som gjør det stadig vanskeligere for Sørlie og Co og ignorere.

Og til neste år er det hele tre potensielle plasser til valg.

 

---------------------------

http://twitter.com/GardC


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 21 mar 12, 08:15

Det som er det helt spesielle her er at man har en person med tung økonomiutdanning som ønsker sterkt å bidra uten å få lov

I vinter var jeg i selskap med en i valgkomiteen, i følge han var det vanskelig å få personer til å stille i styret.

Da kan man jo lurer på hva som skjer, 


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 21 mar 12, 08:51

Opprinnelig postet av tomroar

Da kan man jo lurer på hva som skjer, 

Lite visjonært fra valgkomiteens side når de utelater Holters. Faktisk litt feigt også, trygt med "det gamle og forventede"

Når man ikke har plass til ungt og brennende engasjement, samtidig en meget ressurssterk person med meget bra kompetanse innen det ikke uviktige faget økonomi.

Sier som tomroar:

Da kan man jo lure på hva som skjer.

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 mar 12, 10:04
Endret: 21 mar 12, 10:06
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av tomroar

Det som er det helt spesielle her er at man har en person med tung økonomiutdanning som ønsker sterkt å bidra uten å få lov

Ett av argumentene som ble brukt imot meg (av to Old Boys) var at de mente man hadde nok folk nå som hadde peiling på økonomi. Det man trengte var noen som kunne fotball, for det hadde vært mangelvare tidligere og det hadde de savnet.

Dette til tross for at to tidligere FFK-spillere (Terje Jensen og Jan Rafn) har sittet - og sitter - i styret. Med Frank Jenssen på plass er tre av seks styremedlemmer tidligere FFK-spillere.

Windingstad tok til orde for at jeg også kunne fotball (ut ifra hva hun hadde lest i forumet) og sa at man trengte ikke å være tidligere toppspiller for å kunne fotball. Deretter sa hun at helt ærlig talt, det er ikke på det sportslige FFK har slitt til nå. Det er på det økonomiske.

Jeg er usikker på om det i det hele tatt sitter én økonom i styret.

Det må i så fall være Umbach Hansen.

For spesielt interesserte kan jeg jo legge ut utkastet til valgtalen - som ble noe lenger, da den faktisk ble fremført

Opprinnelig postet av Valgtale

Hei. Mitt navn er Øystein Holt.

Først vil jeg takke alle de som har oppmuntret meg den siste uken og spurt om jeg er villig til å stille ved et eventuelt benkeforslag. Uten dere, hadde jeg nok ikke stilt, for jeg ønsker ikke å skape noe støy rundt klubben som betyr så mye for meg. Samtidig sitter jeg på et glødende ønske om å bidra, og jeg føler at tiden er inne.

Men la oss spole litt tilbake, hvem er nå egentlig Øystein?

Jeg er født og oppvoskst i Fredrikstad. Jeg er grunnlegger og primus motor bak ffksupporter.net, som for øvrig fyller 9 år om tre dager.

Jeg er straks utdannet siviløkonom ved Norges Handelshøyskole med spesialisering i økonomisk styring og strategi som støtteprofil. I tillegg har jeg en minor i entreprenørskap fra UC Berkeley og er ansatt i BDO som revisor fra høsten av. Jeg kan jo også nevne at masteroppgaven min er en analyse av økonomien i Tippeligaen med fokus på budsjett som styringssystem.

De som kjenner meg, vet at jeg tenker på FFK døgnet rundt. Det er så frustrerende å sitte på utsiden og ikke kunne bidra når klubben i ens hjerte er i ferd med å gå dunken. I september hadde man kontroll. I februar var det fare for konkurs. Den eneste forklaringen vi har fått er at man benyttet feil snittpris. Og det på et tidspunkt hvor 26 av 30 kamper var spilt med over 5000 solgte sesongkort. Med min bakgrunn har jeg vanskelig for å akseptere den forklaringen.

Det tror jeg ikke jeg er alene om. Jeg synes det er så leit når jeg hører folk si at «jeg kjenner meg igjen i spørreundersøkelsen til Fredriksstad Blad». Man har ikke lenger tillit til klubben, man er lei av at klubben man bruker tusenvis av kroner på hvert eneste år blir så dårlig drevet. Denne likegyldigheten kan ikke FFK leve med. Jeg klarer i hvert fall ikke det. Det er jo engasjementet som gjør FFK så unikt!

Og da står man ved et veiskille: Enten må man bidra, eller så må man gi opp.

Jeg velger å bidra.

Vi må aldri glemme at klubben det er oss. Medlemmer, supportere, mannen i gata. Det er det som er klubben. Mitt største ønske er at FFK igjen skal bli en klubb av medlemmene, for medlemmene. Og jeg ønsker å bidra til større åpenhet og bedre kommunikasjon – både innad og utad.

Ja, jeg er ung. Det legger jeg ikke skjul på, men la oss tenke litt over hvordan det er i fotballen. Et godt lag består av en god miks av både unge og rutinerte spillere. Og på fotballbanen heter det at er du god nok, så er du også gammel nok. Dette synes jeg også bør gjelde for et styreverv i FFK.

Samtidig skal dere vite at jeg er veldig ydmyk overfor den utfordringen det er å være styremedlem i FFK. Jeg skal ikke inn i styret for å krige. Jeg kommer ikke med alle løsningene. Men jeg ønsker å bidra til dialog, slik at vi sammen kan gjøre det beste for Fredrikstad Fotballklubb.

De som stemmer på meg kan jeg love et genuint engasjement, økonomisk forståelse, en solid dose sunn fornuft og et ønske om å gjøre det beste for klubben.

Jeg skal kjempe for åpenhet.

Jeg skal kjempe for dere som er medlemmer av verdens beste fotballklubb.

Så Jan, skulle dette gå min vei, får du bare leve med at du ikke lenger er yngste mann i styret.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 21 mar 12, 10:23

Opprinnelig postet av Willy René

.

Sier som tomroar:

Da kan man jo lure på hva som skjer.

Det er vel et retorisk spørsmål, men ganske interessant fra utsiden... Ny styreformann blir en 68-åring med bakgrunn fra et kommunalt havneselskap (hvor det er umulig å ikke tjene penger) og et havarert boligbyggelag.. Ingen formening om den omtalte personlig, men antar at kjennskapen til styre og stell i diverse rotaryer/kommunale kroker/næringsinteresser er mer fremtrendende enn kunnskapen om den (moderne) norske fotballen og organisasjonsarbeid..

Attpåtil klarer en valgkomite å overse antagelig den mest relevante og sterkeste CV noen styrekandidat i norsk fotball kan fremvise på bekostning av en pensjonert kioskeier hvis fremste fortrinn (i hvertfall offentlig) ser ut til å være kioskeier og svigerfar ?

Happy days !!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 21 mar 12, 10:33

Opprinnelig postet av foyn

 

Attpåtil klarer en valgkomite å overse antagelig den mest relevante og sterkeste CV noen styrekandidat i norsk fotball kan fremvise på bekostning av en pensjonert kioskeier hvis fremste fortrinn (i hvertfall offentlig) ser ut til å være kioskeier og svigerfar ?

Bare for å få fakta korrekt: Det er den nye styreformannen som er svigerfar. Kioskeieren er tidligere A-lagsspiller (Kioskeieren er sikkert svigerfar han også, men det var vel svigerfar til Bertelsen du siktet til regner jeg med?)

Uansett positivt med benkeforslag i går slik at valgkomiteen ihvertfall fikk et signal om at ikke alle er fornøyd med jobben de har gjort.

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 21 mar 12, 10:41


Sedvanlig slurv fra min side der, og trengte egentlig ikke å smøre på for å understreke poenget men da er jeg med.. Cool


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 21 mar 12, 10:59

Det å forandre tenkinga rundt hvem man spør om å sitte i styret er en seig prosess. Og man trenger ikke lage konspirasjonsteorier. Kanskje det er så enkelt som at old boysen som stiller opp mye og har hatt hjerte for klubben hele livet har savnet en som de føler er "sin" mann. Den lukkede stilen som har vært i styret den siste tiden har vel påvirket gamlekara også?

Jeg tolker møtet, og kommentarer fra medlemmer i valgkomiteen etter møtet, slik at porten står mer enn på gløtt for Holters til neste år. Laughing  Også betyr det vel at de her inne som vil at han skal inn i styret bør melde seg inn i klubben nå slik at de har stemmerett til neste år. Og komme på møtet da selvsagt.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 21 mar 12, 12:26

Opprinnelig postet av foyn

Sedvanlig slurv fra min side der, og trengte egentlig ikke å smøre på for å understreke poenget men da er jeg med.. Cool

Slurv er en ting. Poenget ditt er ikke mindre oppsiktsvekkende av den grunn!


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 21 mar 12, 13:15

Det som vil skje neste år er at det blir valg på:

  • Biorn Arnesen - nestleder - velges for 1 år
  • Jan Rafn - styremedlem (gjenstår 1 år)
  • Terje Jensen - styremedlem (gjenstår 1 år)
  • Vigdis A. Grøndahl - styremedlem  (gjenstår 1 år)

De øvrige styremedlemmene sitter nå for 2 år og vil derfor ikke være på valg neste år.

Vigdis er en av to kvinner i styret og det er viktig for FFK og opprettholde kvinneandelen i styret. Detfor kan sannsynligvis ikke Holters sloss om den plassen. Da har vi igjen Bjorn, Terje og Jan sine plasser.

En annen ting er jo det at alle disse som nå sitter i styret kan jo ønske om å gå på neste år også. Da må Holters eller andre kandidater sloss mot etablerte styrerepr.

 

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 21 mar 12, 13:25
Endret: 21 mar 12, 14:31
Endret av: Holters

Organisasjonsplan for Fredrikstad Fotballklubb

PUNKT 1 KLUBBFARGER

1.1 Klubbens farger er hvitt og rødt. Klubbens drakt er hvit overdel og røde bukser.

PUNKT 2 TILLITSVALGTE – styret

2.1 Styreleder

Leder i Fotballklubben og ansvarlig for klubbens drift. Pressekontakt generelt for klubb. For øvrig henvises det til samarbeidsavtale mellom FFK og FFK Sport AS.

2.2 Nestleder

Ansvarlig leder i styreleders fravær.

2.3 Sportslig leder

Ansvarsområde utarbeides av Sportssjef for FFK, og vedtas av klubbstyret.

2.4  2 representanter i FFK AS

I henhold til avtale mellom Fredrikstad fotballklubb og FFK AS skal 2 representanter fra klubben være representert i FFK AS.

2.5 Styre- og varamedlemmer

Utover dette består styret av ordinære styremedlemmer og et varamedlem.

For øvrig vises det til NIFs lov Retningslinjer for avtaler mellom idrettslag og annet rettssubjekt om hel eller delvis overføring av idrettslagets kommersielle virksomhet – pkt. 3- Idrettslagets plikt til å ivareta sin selvstendighet med underpunkt - 3.2 Idrettslagets representasjon i Selskapets styret, hvor FFK kan ha 2 representanter.

Styret, gis fullmakt til å utpeke 2 representanter til AS styret, hvorav minst en av disse kommer fra det til enhver tid sittende styre.

---

Denne organisasjonsplan ble godkjent på det ordinære årsmøte. Dette betyr at klubben kan utvide styret sin med x personer.

Videre skal styret finne representanter til AS styret. En av disse SKAL være fra klubbstyret. Den andre må være medlem av klubben.

Dette betyr at klubbstyret kan utvides neste år,  og at Holters som medlem kan velges inn i AS styret som klubbrepresentant.

Dette er bare en tanke..........

Moderator (Holters): Fjernet html-formatering (stor skriftstørrelse) og skilte ut hva som var sitater. Innholdet er uendret.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 22 mar 12, 00:19

Opprinnelig postet av Topscorer

Det som vil skje neste år er at det blir valg på:

  • Biorn Arnesen - nestleder - velges for 1 år
  • Jan Rafn - styremedlem (gjenstår 1 år)
  • Terje Jensen - styremedlem (gjenstår 1 år)
  • Vigdis A. Grøndahl - styremedlem  (gjenstår 1 år)

De øvrige styremedlemmene sitter nå for 2 år og vil derfor ikke være på valg neste år.

Vigdis er en av to kvinner i styret og det er viktig for FFK og opprettholde kvinneandelen i styret. Detfor kan sannsynligvis ikke Holters sloss om den plassen. Da har vi igjen Bjorn, Terje og Jan sine plasser.

En annen ting er jo det at alle disse som nå sitter i styret kan jo ønske om å gå på neste år også. Da må Holters eller andre kandidater sloss mot etablerte styrerepr.

Jeg tipper og håper Jan har lyst til å fortsette. Jeg vil ha Jan med i styret i en periode til. Han blir nok vanskelig å danke ut som benkeforslag og, siden han garantert har støtte i old-boys. Folkelig, lytter overalt. Åpen for forslag, snur hver sten, brenner for rekruttering og klubben. Jeg skulle vel gjerne også sett Rafn med litt dedikert ansvar og.

Terje har sittet lenge, og jeg sitter med en følelse av at han kommer til trekke seg ut neste år. Men aller helst ville jeg vel egentlig gjerne også sett Terje i neste års styre, for makan til hyggelig fyr! Klubbfokus har'n, og.

Da må vi utvide hvis vi skal ha med Holters. :-) Og jeg ser ingen betenkeligheter med å utvide. Det blir flere poster å fylle hvert år, joa, men styret må reflektere medlemsmassen, og da må vi ha inn yngre folk der!

Så får vi se åssen det går med Biorn Arnesen. Han var vara i forrige periode, og "røkka opp" i forb. med ordinært årsmøte.

Jeg mener også å huske at leder skal velges hvert år, mens de andre sitter på "toårskontrakter". Det er umulig å si hvordan Umbach-Hansen fungerer, og framfor alt, det er umulig å si hvordan han etter et år sjøl ser på gjenvalg. Husk at Svein egentlig bare ville sitte bare ett år, men tok et år til, under tvil. Og han har vært den sterkeste lederen i FFK på svært, svært lang tid. Det skal godt gjøres om Umbach-Hansen klarer å fylle Sveins sko, og framfor alt, det skal godt gjøres at han klarer å fylle Sveins bukser!!!

Jeg anser ffksupporter.no for en viktig bidragsyter til bred debatt om FFK. Det yrer av idéer her inne, og viktige aspekter ved FFK blir tidvis også analysert og utreda i stor detalj. Forumet framstår som den delen av FFK som faktisk har størst åpen debatt om det aller meste. Vi har glimrende muligheter til å organisere oss, og det er viktig nå at så mange som mulig av oss her inne løser medlemskontingent for 2012 for å kunne stemme neste år. Forumet er en glimrende "indikator" og temperaturmåler for styret, og jeg bare håper flere enn Jan (ære være han) bruker tid her inne.

Personlig brenner jeg for "klubbutvikling". Definisjon av identitetssaker. Årsmøtet må få en mye større rolle. Medlemmer må dras med i alle de viktige prosessene som kommer forut for avgjørelser i klubben. Årsmøtet må bli en forsikring om rett fokus. Og styret må svare for årsmøtet, og ingen andre! Verdiprosessen som vi var gjennom ble et vrengebilde av det jeg hadde sett for meg da jeg fikk gjennom saken årsmøtet før.

Og det er på høy tid å fylle ut organisasjonsplanen (som er det dokumentet som skal internt styre klubben) med noe kjøtt på benet. Nå står det ingenting der! Årsmøtet kan ikke lenger skyve styret foran seg ved å gi dem all makt, sånn som jeg ser det. Nå må årsmøtet finne tilbake engasjementet, og gjerne diskutere så flisene fyker så lenge fokuset er FFK og FFKs framtid.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3