Husk meg
Brukernavn
Passord

Tor-Kristian Karlsen sportsdirektør i Monaco

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 mar 12, 16:38

Mannen FFK jaget på dør ble i dag - mandag - ansatt som sportsdirektør i Monaco:

– Det er en stor ære for meg å få en slik jobb i en så stor og tradisjonsrik klubb som AS Monaco. Nå er det vår plikt å forsøke å få klubben tilbake på det nivået den en gang var, forteller Karlsen til TV 2 Sporten på telefon fra Monaco.

– Hva blir dine viktigste arbeidsoppgaver som klubbens nye sportsdirektør?

– Det viktigste blir jo daglig sportslig ansvar rundt førstelaget og ungdomslag, oppgaver i den sportslige administrasjonen og begynne planleggingen av spillerlogistikk til sommeren, forteller Karlsen.

– Hvorfor tror du at du fikk jobben?

– Jeg har inntil nå jobbet i russisk fotball og vil tro at jeg har gjort et godt inntrykk der som gjør meg denne tilliten verdig. Jeg går ydmykt inn i denne jobben og ser frem til spennende oppgaver, svarer Karlsen.

www.tv2.no/sport/fotball/torkristian-karlsen-blir-ny-sportsdirektoer-i-monaco-3730912.html

Synd han ikke var kompetent nok for FFK... I rest my case.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 12 mar 12, 16:50

Flaks at vi satset videre på Anders Grönhagen, kaosstyre, gamle spillere og fandens oldemor. Det er pinlig å la en slik mann forsvinne ut dørene på Værste fordi styret plutselig gjorde helomvending og tilbød Grönis - mannen TKK mente bremset/ødela FFK - ny kontrakt.

Gratulerer!

Lykke til i Monaco Tor-Kristian Karlsen. Håper de holder det de lover.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 12 mar 12, 18:31
Endret: 12 mar 12, 18:31
Endret av: arte et labore

De kunne gitt Tom Nordlie, Anders Prytz og Ciaran Martyn alle livtidskontrakter og det ville likevel vært en dummere avgjørelse å la TKK gå.

Tipper klubben hadde hatt god økonomi om han hadde sittet ved roret i dag, og vi hadde allerede hatt "Celso Borges 8" i klubben, og solgt de 7 andre for en god slump penger.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 12 mar 12, 18:36

Opprinnelig postet av Holters

Synd han ikke var kompetent nok for FFK... I rest my case.

Tja, FFK er i øverste divisjon. Monaco er på nivå 2. Bakgårdsklubb Tongue out

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 12 mar 12, 18:57


Etterpåklokskap er en eksakt vitenskap. Hvordan kan vi vite at det hadde gått så bra med TKK i FFK? Disse spekulasjonene er fulle av synsing.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 12 mar 12, 19:08

Opprinnelig postet av Topscorer
Hvordan kan vi vite at det hadde gått så bra med TKK i FFK? Disse spekulasjonene er fulle av synsing.

Det kunne vel strengt tatt ikke ha gått noe verre i hvert fall? Nedrykk rett etterpå omtrent, elendig økonomi og bare rot.


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 12 mar 12, 19:20


Det pengerotet var jo TKK med på.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 12 mar 12, 19:24


HA!!!! Det er vel kanskje litt feil eller?? Mannen ønsket at klubben skulle kvitte seg med godt gasjerte spillere over 30 år og heller bruke pengene på unge spillere som er billigere i drift. Akuratt det FFK gjør den dag idag. Takk og pris. Hvor lenge var han i FFK 1,5 mnd?


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 12 mar 12, 19:27


Så fint at vi vet alt som skjedde, og at alt ville blitt så bra med TKK. Fantastisk!!! Husker du hvor bra det var når Carl-Morten ble leder, eller hvor bra det var med Grønnis? Historia er kansje noe mer nyansert.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 12 mar 12, 21:29

Først. Jeg skal ikke skyte noen for å mene noe annet enn meg.

Men jeg var positiv til noe av hva klubben foretok seg av div skifter mellom 2006-2008. Det var fordi jeg ønsket å gi alle enn sjans før jeg gjorde meg opp en mening.  Jeg syntes det var positivt at klubben blandt annet ansatte en sports.dir når Morgan kom inn. Jeg var skepist mtp Mikel-saken. Morgan gjorde mye bra. Jeg var ikke positiv til at Eggen gikk istede for MA. Når først Grønnhagen kom var jeg også positiv til ham. Det må man når en ny trener, dog ett ubeskrevet blad for meg, at  Nordli kom inn var noe jeg var sterkt imot, fordi jeg kjenner hans stil rimelig godt, både ved observasjon, men også ved å lese og høre om hans metoder som trener. På leder siden var jeg positiv til Henriksen- inntil han begynte å vise sin rette side. Den flere med meg ikke helt forstod, men også misslikte. Når jeg utaler meg om TKK saken så forholder jeg meg til det jeg vet, etter samtaler med mennesker innenfor stadionveggene, og for mine egen observasjoner samt erfaringen min jeg har fra å jobbe med mennesker i prestasjonsmiljøer  For min del så har prosessene som har vært gjort fra styrene vært  horible. Det har vært ttatt populistiske avgjørelser. Både i ansetelser, valg og avskjedligelser. Jeg synes at Perioden mellom 2007-2009 har det vært gjort få gode avgjørelser og beslutninger på styrenivå for at FFK skal a fremgang. Allerede i 2008 var jeg sterkt kritsk til den utviklingen jeg så ble gjort i FFK. Jeg satt med min far under kampen mot Lyn ( siste kamp i 2008) og sa at dette laget rykker ned til neste år.

På bakgrunn av dette var jeg veldig positiv til at FFK ansatte TKK for at FFK skulle ta nye steg i rettningen av å bli en topp drevet eliteklubb. Klubben var rett og slett for dårlig spent på det sportslige området. Man hadde flere prosjekter som gikk på forskjellige steder i klubben, men det var dårlig samandling mellom A-Trenere, Jr Trenere, Byprosjekt, FFK college.. Når man begynte å snakke om at klubben skulle ha opp egene unge spillere med lokal tilhørliget så skal ikke hovedt trener engang få lov til å nekte. Om klubben bestemmer seg for ett satsningsfelt så får bare treneren lytte. Og det er dette som er sakens kjerne. Sportsdirektøren har sportselig koordinativt ansvar, og om ikke styrets ønsker blir gjennomført, fordi styret plutselig vender nesen andre veien. Og fordi treneren legger opp til maktkamp. Da skjønner jeg veldig godt hvorfor man trekker seg.

FFK har hatt beslutningsproblemer helt siden 80 tallet og det er på ledersiden ansvaret sitter. Er man ikke tro mot sine prinsipper og følger sne planer, ja da skjønner jeg at man trekker seg ut om arbeidsmiljøet blir for vanskelig. Det ville jeg selv gjort. Og noe jeg har gjort både med egene prosjekter og fra ansettelser.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 13 mar 12, 08:47

Opprinnelig postet av Topscorer


Etterpåklokskap er en eksakt vitenskap. Hvordan kan vi vite at det hadde gått så bra med TKK i FFK? Disse spekulasjonene er fulle av synsing.

Ansettelsen av TKK var klønete, da ansvarsfordeling og konsekvenser av dette ikke var gjennomtenkt. TKK ønsket å starte prosessen med å skape et FFK etter sine ideer fra dag en på jobb.  Grönhagen så dette som en trussel mot sin posisjon og kjørte en maktkamp. Han hadde gitt klubben ett seriesølv og visste han stod sterkt. Det gjorde klubbledelsen også. Og selv om de innså at det var feil på lengre sikt turde de ikke ta TKK sitt parti mot Grönhagen. Resten er historie.

Og det som skapte historie denne gangen var feighet.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 10 sep 12, 16:12
Endret: 10 sep 12, 16:12
Endret av: arte et labore

Nå har han steget ytterligere i graden tydeligvis og kan tittulere seg som administrerende direktør i samme klubb.

http://www.f-b.no/sport/blir-big-boss-i-monaco-1.7531782

Hva i all verden var det vi egentlig ga slipp på? Jeg lurer på hvor klubben hadde vært i dag om Karlsen hadde blitt sittende. Jeg nekter å tro at vi hadde vært i den samme håpløse situasjonen, og kanskje hadde fått gleden av flere spillere med Borges kaliber, og hadde videresolgt disse til utlandet, ikke til skampriser i Norge til førstbyende.

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 11 sep 12, 10:10

Opprinnelig postet av arte et labore

Nå har han steget ytterligere i graden tydeligvis og kan tittulere seg som administrerende direktør i samme klubb.

http://www.f-b.no/sport/blir-big-boss-i-monaco-1.7531782

Hva i all verden var det vi egentlig ga slipp på? Jeg lurer på hvor klubben hadde vært i dag om Karlsen hadde blitt sittende. Jeg nekter å tro at vi hadde vært i den samme håpløse situasjonen, og kanskje hadde fått gleden av flere spillere med Borges kaliber, og hadde videresolgt disse til utlandet, ikke til skampriser i Norge til førstbyende.

Moro at "arrogante" Karlsen får det til i Frankrike. 

Han prøvde å rydde opp her også etter alle apekattene som har rævkjørt klubben de siste 15 årene. Istedet valgte man å beholde Grönis og kaste Karlsen på dør. Fantastisk prestasjon av gutta boys i styre og stell i klubben.

Hadde Karlsen fått fortsette hadde vi hatt en sunn klubbdrift i dag, vi hadde hatt gode unge spillere her som vi kunne tjent gode penger på. Vi hadde hatt en ung, god trener som kunne drevet klubben fremover.

Istedet gikk vi fra Grönis til Aune til Nordlie (Yell) til Aune til Amundsen. Det er virkelig triste saker.

Men men, sånn er det bare. Denne muligheten får aldri FFK igjen. Snart forsvinner vel Jocke også, så kan vi bare pakke sammen.

Lykke til videre i Monaco Tor-Kristian. Dette er en klubb som passer bedre til deg.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 11 sep 12, 14:46

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av arte et labore

Nå har han steget ytterligere i graden tydeligvis og kan tittulere seg som administrerende direktør i samme klubb.

http://www.f-b.no/sport/blir-big-boss-i-monaco-1.7531782

Hva i all verden var det vi egentlig ga slipp på? Jeg lurer på hvor klubben hadde vært i dag om Karlsen hadde blitt sittende. Jeg nekter å tro at vi hadde vært i den samme håpløse situasjonen, og kanskje hadde fått gleden av flere spillere med Borges kaliber, og hadde videresolgt disse til utlandet, ikke til skampriser i Norge til førstbyende.

Moro at "arrogante" Karlsen får det til i Frankrike. 

Han prøvde å rydde opp her også etter alle apekattene som har rævkjørt klubben de siste 15 årene. Istedet valgte man å beholde Grönis og kaste Karlsen på dør. Fantastisk prestasjon av gutta boys i styre og stell i klubben.

Hadde Karlsen fått fortsette hadde vi hatt en sunn klubbdrift i dag, vi hadde hatt gode unge spillere her som vi kunne tjent gode penger på. Vi hadde hatt en ung, god trener som kunne drevet klubben fremover.

Istedet gikk vi fra Grönis til Aune til Nordlie (Yell) til Aune til Amundsen. Det er virkelig triste saker.

Men men, sånn er det bare. Denne muligheten får aldri FFK igjen. Snart forsvinner vel Jocke også, så kan vi bare pakke sammen.

Lykke til videre i Monaco Tor-Kristian. Dette er en klubb som passer bedre til deg.

Psst:  TKK  er i Monaco som er et eget land og ikke ligger i Frankrike. Du imponerer også med dine synske evner: Hadde Karlsen fått fortsette hadde vi hatt en sunn klubbdrift i dag, vi hadde hatt gode unge spillere her som vi kunne tjent gode penger på. Vi hadde hatt en ung, god trener som kunne drevet klubben fremover. Cool

Vil også påpeke den utrolige positve negativiteten du kommer med.......




Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 11 sep 12, 18:29

De spiller i den franske ligaen - derfor var jeg kanskje litt kjapp der.

Hadde mannen fått lov til å starte opprydningen i klubben da han kom hadde det ikke sett så dårlig ut som det gjør nå. Han har i tillegg et enormt nettverk fordi han har jobbet som speider/sjefsspeider i mange år. Hvis du tror at Borges var den eneste spilleren han hadde hentet må du tro om igjen. Han har også et meget godt nettverk hva gjelder å hente nye, spennende trenere. Trenere som ikke har gått NøFFe-skolen i 10-12 år.

Dette har ingenting med å være synsk å gjøre. Dette har med edruelighet og sunn økonomisk klubbdrift å gjøre. Man må investere i objekter som kan gi god avkastning, som feks Celso Borges. 

Jeg sier det igjen - FFK har virkelig dreti seg loddrett ut. De har bæsja ned begge bena sine.

Hvorfor skal jeg være positiv i min omtale av det man klarte å få til i 2009 da Karlsen forsvant fra FFK? Det er intet mindre enn trist, jævli trist.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 11 sep 12, 18:37

Opprinnelig postet av Plankekæll

De spiller i den franske ligaen - derfor var jeg kanskje litt kjapp der.

Hadde mannen fått lov til å starte opprydningen i klubben da han kom hadde det ikke sett så dårlig ut som det gjør nå. Han har i tillegg et enormt nettverk fordi han har jobbet som speider/sjefsspeider i mange år. Hvis du tror at Borges var den eneste spilleren han hadde hentet må du tro om igjen. Han har også et meget godt nettverk hva gjelder å hente nye, spennende trenere. Trenere som ikke har gått NøFFe-skolen i 10-12 år.

Dette har ingenting med å være synsk å gjøre. Dette har med edruelighet og sunn økonomisk klubbdrift å gjøre. Man må investere i objekter som kan gi god avkastning, som feks Celso Borges. 

Jeg sier det igjen - FFK har virkelig dreti seg loddrett ut. De har bæsja ned begge bena sine.

Hvorfor skal jeg være positiv i min omtale av det man klarte å få til i 2009 da Karlsen forsvant fra FFK? Det er intet mindre enn trist, jævli trist.

Med all respekt så blir det litt for mye om og men og hvis....

Det er ingen tvil at TTK kunne ha gjort en god jobb, hans filosofi var vel å "kjøpe billig, selge dyrt". Jeg ser all elendigheten  som er i klubben nå, men er alikevel usikker på om det hadde vært anderledes om TKK hadde fortsatt i jobben..... og det er jo noe vi aldri vil få vite.......


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 11 sep 12, 20:21

Er nok bortimot den største tabben FFK har gjort i moderne tid! Flytting til Værste included!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 19 sep 12, 13:15

Opprinnelig postet av Holters

Synd han ikke var kompetent nok for FFK... I rest my case.

 

Var saken at TKK ikke var kompetent nok? Det handlet vel snarere om at han hadde en filosofi som skapte splittelse innad i klubben, fordi TKK ønsket å gjøre FKK om til en ren businessdrevet butikk, hvor spillerne ble redusert fra fotballspillere til handelsvarer som klubben burde investere i for å styrke sin økonomi.

Etter denne tankegangen hadde faktorer som lokal tilhørighet, erfaring, stabilitet, lederegenskaper og liknende ingen plass. Det eneste som betydde noe var hvilken markedsverdiutvikling spillerne potensielt hadde. Kjøp og salg av spillere avgjøres utelukkende på økonomisk grunnlag - klubben bør gjøre det klubben tjener penger på - osv. Hva som er sportslig gunstig, for klubben eller for spilleren, er uvesentlig.

Problemet med denne filosofi er ikke at man vil holde orden på økonomien, eller være bevisst på hvor klubbens inntektspotensiale ligger. Problemet er at når -alt- i klubben skal omregnes til markedsverdi så får man et sterkt skjevt bilde av klubbens relle verdier. Unge lovende spillere som kanskje vil være verdensstjerner om ti år hauses enormt opp, pga hva de kan komme til å bli, ikke hva de er. Mens erfarne spillere forsvinner ut for tidlig, fordi de ikke har noen lovende fremtid lenger.

Problemet idag er ikke at TKK ble sendt på dør. Problemet er at FFK er i dag delt i to, hvor den ene halvdel driver -etter TKK inspirert tankengang, mens den andre halvdelen forsøker, mer og mer desperat, å fortsette å være en forballklubb.

Det virker på meg som om ca halve FFK forsto at klubbens sjel forsvinner hvis man omregner alt til bedriftsøkonomiske størrelser, mens de som er svake for tallenes logiske overbevisningskraft selvsagt er blinde for problemet.

Takk og pris for at Tor Kristian Karlsen har fått seg jobb i en hel annen klubb i et helt annet land. Det kan godt være at han passer utmerket inn i Monacos klubbkultur. I FKK har TKK desverre gjort en vartig skade, ved å skape en spilttelse som i dag river klubben fra hverandre innenfra.

Men det lar seg sikkert gjøre å regne ut at alt egentlig er Morgan Andersens skyld.

Personlig har jeg stor fremgang med å lede en fotballklubb etter den filosofi som TKK fremfor noen har bragt til FFK. I FIFA Manager er det nøkkelen til suksess å tjene store penger på spillerhandler. Men i virkeligheten er det ikke sånn. I alle fall ikke for oss som anser at tall og økonomisstyring kun er et hjelpemiddel, ikke Den Guddommelig Sannhet som forteller alt en trenger å vite.  


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 19 sep 12, 13:33

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

I FFK har TKK desverre gjort en vartig skade, ved å skape en spilttelse som i dag river klubben fra hverandre innenfra.

Hahaha. Laughing

Det er vel muligens det største vrøvlet jeg har lest her inne i 2012. Så det er altså Karlsens feil at FFK som klubb er en kaosklubb med splittelse osv...?!!!?!?! Kaoset rådet leeeeeenge før hans inntog i klubben.

TKK ville også styrke og profesjonalisere ungdomsavdelingen til FFK, nettopp fordi han ville ha opp gode spillere med lokal forankring. 

Anders Grönis visste vel ikke at FFK hadde juniorlag engang. Hospitering var helt uaktuelt. Sånn kan man ikke drive i min bok.  

Jeg vil heller ha en velfungerende, økonomisk sunn drevet klubb/organisasjon enn en kaosklubb som kjøper spillere på kreditt. Jeg vil heller ha et lag med 6 søramerikanere som man kan tjene masse penger på enn Espen Hoff, Alex Valencia, Mattias Andersson, Ardian Gashi og Kasey Wehrman som er omtrent som å kaste penger ut av vinduet pga høy alder.

Tenk så deilig det hadde vært om FFK hadde en kjempetrygg økonomi med mulighet for å investere i anlegg, trenere, støtteapparat osv. Vi kunne sendt spillere i fly til og fra lange bortekamper. Vi kunne hentet bedre og mer attraktive spillere til klubben, vi kunne hatt gode trenere på gutte- og juniorlag fordi man kunne lønne dem. Mulighetene hadde vært mye større for at man kunne fått frem gode spillere.

Nei, lykke til videre i Monaco Karlsen. Her i plankebyen ville vi ikke ha deg, vi ville ha Anders Grönhagen. Yell


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 19 sep 12, 13:48

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av Holters

Synd han ikke var kompetent nok for FFK... I rest my case.

 

Mye rart

Dette er sprøyt.

Anders Gönhagen ønsket ikke noen sportsdirektør som han skulle svare til. Han hadde levert seriesølv, og brukte det for alt det var verdt(det ville vel de fleste gjort). TKK var utålmodig med å komme igang med jobben. Det ble full kræsj.

FFK's styrer måtte velge. De gikk for den feige løsningen. Situasjonen ble uholdbar for TKK, og han ble enig med klubben om å avslutte.

I bunn og grunn handlet dette ikke om TKK's filosofi, men om hvem som skulle bestemme over det sportslige. Grönhagens ferske suksess kom slik sett svært ubeleilig. Klubbstyrene regnet med at treneren hadde oponionen på sin side, og valgte å svømme medstrøms.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3