Husk meg
Brukernavn
Passord

Årsmøtet (1. mars 2012)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 23 feb 12, 14:58

Kan lastes ned herfra:

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/4693/652/

Det irriterer meg så grenseløst at de gjemmer bort og ikke presenterer konsernregnskapet for medlemmene. Det er det eneste som betyr noe.

I tillegg er det jo helt fantastisk å lese at "Det er avholdt 1 fellesmøte mellom styrene i Klubb og Sport"...

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 23 feb 12, 15:04

Ser at vi tapte 6 132 326 på akjser. Hadde vært fint med en forklaring på hva det er. Tidligere har vi vel fått et vedlegg med forklaring på regnskapet. Hvorfor ikke denne gangen?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 23 feb 12, 15:23


Samtidig ser jeg at for klubben er altså gjelden betraktelig redusert - hva har dette å si for situasjonen? Er dette gjeld som rett og slett er overført til AS?

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Ellis

Knøttespiller
Ble medlem: 24 aug 06
Innlegg: 48

Lagt til: 23 feb 12, 15:26


Ser litt på budsjettet men klarer ikke å finne de ekstra inntektene fra spillersalg??! Dette var vel midler som skulle tilføres klubben? Da tenker jeg selvføgelig på Piiroja og Gamboa... Jeg stiller meg ellers helt uforstående til at man klarer å bomme med så store summer når man i tillegg for ekstra inntekter i 10 millionersklassen???? Et barn med bind for øya og propper i øra kan klare å gå med fortjeneste med de forutsetningene!


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 23 feb 12, 15:27

Opprinnelig postet av Rey

Ser at vi tapte 6 132 326 på akjser. Hadde vært fint med en forklaring på hva det er. Tidligere har vi vel fått et vedlegg med forklaring på regnskapet. Hvorfor ikke denne gangen?

Det kan se ut til at man har omgjort ca 17 000 000 i lån til ren EK, samtidig som man har nedgradert askjeposten med 6 500 000 og lagt inn dette i EK. Totalt 23 000 000 EK - FFK Eiendom AS.

Bare flytting av tall?

---------------------------

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 23 feb 12, 15:28

Opprinnelig postet av Ellis


Ser litt på budsjettet men klarer ikke å finne de ekstra inntektene fra spillersalg??! Dette var vel midler som skulle tilføres klubben?

Det går inn i regnskapet til Sport AS, ikke klubben

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 23 feb 12, 15:29

Det ser ut som lånene er flyttet over til ASet, og man har gått fra 23 000 000,- i lån til 5 000 000,- i lån.

Er dette for å stille klubben i en bedre situasjon ved en konkurs av ASet?

---------------------------

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 23 feb 12, 15:31


Forøvrig kommer jeg til å skrike ut om dette punktet:

1.1 Klubbens farger er hvitt og rødt. Klubbens drakt er hvit overdel og røde bukser.

Hvis man finner på å ha svarte bortedrakter i år igjen...

Blæ...

---------------------------

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 23 feb 12, 15:34

Opprinnelig postet av Flisa

Opprinnelig postet av Rey

Ser at vi tapte 6 132 326 på akjser. Hadde vært fint med en forklaring på hva det er. Tidligere har vi vel fått et vedlegg med forklaring på regnskapet. Hvorfor ikke denne gangen?

Det kan se ut til at man har omgjort ca 17 000 000 i lån til ren EK, samtidig som man har nedgradert askjeposten med 6 500 000 og lagt inn dette i EK. Totalt 23 000 000 EK - FFK Eiendom AS.

Bare flytting av tall?

Ganske sikker på at dette stammer fra oppgjøret av gamle Fredrikstad stadion. FFK ble vel tilført 28 mNOK fra Bøchmanngruppen?

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 23 feb 12, 15:35

Ser også at det ikke blir noe valg av styre i denne omgang.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 23 feb 12, 15:35

Opprinnelig postet av Rey

Det går inn i regnskapet til Sport AS, ikke klubben

Det samme gjelder altså billettinntekter? Ser at også feltene for dette er tomme i regnskapet.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 23 feb 12, 15:36

Det gjelder også billettene ja

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Ellis

Knøttespiller
Ble medlem: 24 aug 06
Innlegg: 48

Lagt til: 23 feb 12, 15:40

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av Ellis


Ser litt på budsjettet men klarer ikke å finne de ekstra inntektene fra spillersalg??! Dette var vel midler som skulle tilføres klubben?

Det går inn i regnskapet til Sport AS, ikke klubben

Da kan jeg vel kanskje si det samme om Sport AS? Merkelig nær konkurs med en uforutsett inntekt på 10mill i 2011? Hvordan sto det egentlig til med selskapets økonomi før de to salgene ble gjort?


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 23 feb 12, 15:52

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Flisa

Opprinnelig postet av Rey

Ser at vi tapte 6 132 326 på akjser. Hadde vært fint med en forklaring på hva det er. Tidligere har vi vel fått et vedlegg med forklaring på regnskapet. Hvorfor ikke denne gangen?

Det kan se ut til at man har omgjort ca 17 000 000 i lån til ren EK, samtidig som man har nedgradert askjeposten med 6 500 000 og lagt inn dette i EK. Totalt 23 000 000 EK - FFK Eiendom AS.

Bare flytting av tall?

Ganske sikker på at dette stammer fra oppgjøret av gamle Fredrikstad stadion. FFK ble vel tilført 28 mNOK fra Bøchmanngruppen?

Det e nok helt riktig. Her var det tidligere en konflikt om byggetillatelse mener jeg som medførte at oppgjør strakk ut i tid. Løsning på dette skjedde i andre halvår i fjor.


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 23 feb 12, 16:02


Ja - da blir det noe mer forklarende...

Men forøvrig vil jeg si at jeg er glad jeg ikke sitter i disse styrene og dermed økonomisk ansvarlig. Å signere på disse regnskapene kan ikke være noen god følelse...

Kan heller ikke finne noen godkjenning fra revisor på regnskapet fra 2011?

---------------------------

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07
Innlegg: 161

Lagt til: 13 mar 12, 15:17

Valgkomiteens instilling til nytt styre:

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/4736/652/

Noen som kjenner til hva denne Gunnar Umbacj Hansen har drevet med tidligere? Eneste jeg vet er at han vel satt som styreleder da det gikk til helvette med FOBBL?

---------------------------

Supras Fredrikstad

-Millions are paid for pair of feet
Football became the Wall Street
Mot den moderne fotballen!


MLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 13 mar 12, 15:19

Opprinnelig postet av Ramp

Valgkomiteens instilling til nytt styre:

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/4736/652/

Noen som kjenner til hva denne Gunnar Umbacj Hansen har drevet med tidligere? Eneste jeg vet er at han vel satt som styreleder da det gikk til helvette med FOBBL?

For tiden er han vel havnesjef i Borg Havn.


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 13 mar 12, 15:23


Her er det mye å si. Først får vi en leder som aldri har vist spesiell interesse for fotball. Videre ei tidligere håndballjente nå golfjente som eneste fotballalibi må være at hun er gift med Sander Solberg. Sist men ikke minst Frank Jensen som vara. Dette lover ikke godt tror jeg. Håper jeg tar feil. Vet at Holters var interessert og at en dame (vil ikke si navnet nå) med stor arbeidskapasitet var interessert. Skjønner ikke hvorfor disse er utelatt.

 

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 13 mar 12, 15:38

Opprinnelig postet av Topscorer


 Først får vi en leder som aldri har vist spesiell interesse for fotball.  

Fotball-Norge har vel sekken full av fotballinteresserte ledere, sågar tidligere fotballspillere som har vist seg som udugeligheter når det gjelder å styre/lede en klubb.

Langtidsplanlegging og strategier, ledelse og beslutningsevne og økonomiske styring og oversikt er egenskaper man godt kan inneha selv uten fotballinteresse eller erfaring.

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 mar 12, 16:19
Endret: 13 mar 12, 16:37
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Topscorer

Vet at Holters var interessert (...) Skjønner ikke hvorfor disse er utelatt.

Jeg har fortalt de som har spurt at jeg gjerne bidrar dersom valgkomiteen innstilte meg. Vet at jeg har blitt spilt inn fra flere kanter, men jeg har ikke hørt noe fra valgkomiteen. Veldig trist, da jeg tror jeg kunne ha bidratt med både sunn fornuft, kompetanse (økonomi) og engasjement.

Kjenner ikke til noen av personene som har blitt innstilt, men ut ifra det du skriver, så synes jeg det er leit om vi får et styre med overvekt av personer uten genuin fotballinteresse. Det har vi hatt tidligere uten hell. Styret skal tross alt reflektere klubbmedlemmenes ønsker, og man bør være fotballinteressert for å sitte i et klubbstyre, samt fungere som en motvekt til AS-et.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24