Husk meg
Brukernavn
Passord

Knut Torbjørn Eggen er død

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 24 feb 12, 13:03

Det er lett å se at Eggen var både avholdt og respektert av noe bortimot et samlet fotball-Norge ... det er ikke mange som ham.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 01 mar 12, 09:53

I dag er den ufattelig triste dagen da Knut Torbjørn Eggen skal begraves - mange, mange år for tidlig.

Jeg merka at jeg slet litt i forrige uke. Tankene går naturligvis først og fremst til Knut Torbjørns familie og venner som åpenbart må ha det veldig vondt nå. Men det er rart hvordan folk du ikke engang kjenner personlig kan gjøre inntrykk på deg.

Det er mye som burde vært sagt, men jeg har problemer med å finne tilstrekkelige ord også, sjøl fra min perifere posisjon. Heldigvis har andre klart det bedre - jeg vil gjerne få lov å linke til Roar Stokkes minneord som ett eksempel:

"Ingen ord har vært for store, ingen ord har vært for pompøse. Du fortjener hvert eneste et av dem.

Du vil aldri bli glemt."

Eggen i våre hjerter.

---------------------------

Hater hat!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 01 mar 12, 14:10

Minneord fra pappa Eggen:

- Vi sa så ofte at livet heldigvis er slik, at hvis det alltid er lyst, kan vi ikke se stjernene. Derfor har jeg ikke tenkt å bruke mer energi på å lure på hvorfor du gikk bort, og hva vi kunne gjort annerledes vi som var rundt deg. Jeg lover, Knut Torbjørn, at jeg skal ta vare på både din kone May Britt og barna Andrea og Leander, og jeg har allerede begynt å samle på de gode minnene fra mange gode samvær og diskusjoner.

"Jeg er stolt av deg", står det på kransen fra meg, og det er jeg, både det du utrettet på og utenfor banen. Mest stolt er jeg av den sykdommen du kjempet mot, og hvordan du klarte å leve med alt som foregikk i hodet ditt. Jeg forstår og aksepterer at angsten for å klare livet ble større enn angsten for døden. Jeg aksepterer det jeg, Knut Torbjørn, for jeg vet at du har fått fred.

Kilde: Fredriksstad Blad

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 01 mar 12, 14:21

Opprinnelig postet av Holters

Minneord fra pappa Eggen:

- Vi sa så ofte at livet heldigvis er slik, at hvis det alltid er lyst, kan vi ikke se stjernene. Derfor har jeg ikke tenkt å bruke mer energi på å lure på hvorfor du gikk bort, og hva vi kunne gjort annerledes vi som var rundt deg. Jeg lover, Knut Torbjørn, at jeg skal ta vare på både din kone May Britt og barna Andrea og Leander, og jeg har allerede begynt å samle på de gode minnene fra mange gode samvær og diskusjoner.

"Jeg er stolt av deg", står det på kransen fra meg, og det er jeg, både det du utrettet på og utenfor banen. Mest stolt er jeg av den sykdommen du kjempet mot, og hvordan du klarte å leve med alt som foregikk i hodet ditt. Jeg forstår og aksepterer at angsten for å klare livet ble større enn angsten for døden. Jeg aksepterer det jeg, Knut Torbjørn, for jeg vet at du har fått fred.

Kilde: Fredriksstad Blad

 

Sterke ord.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 01 mar 12, 15:25

Hele Nils Arne Eggens tale i begravelsen.

---------------------------

Hater hat!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 01 mar 12, 15:30

Veldig dypt fra Eggen sr - spesielt ordene "Jeg forstår og aksepterer at angsten for å klare livet ble større enn angsten for døden. Jeg aksepterer det jeg, Knut Torbjørn, for jeg vet at du har fått fred.".

Hvil i fred, Knut Torbjørn!

 

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 01 mar 12, 15:45

Det er sterkt å lese slike ord fra en far som har mistet sin sønn ...

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 05 mar 12, 21:39


Det er også sterkt å tenke over at et menneske som har levd med så store problemer og så mye vondt inne i seg har klart å gi så mye godt og så mye glede til så mange rundt seg. At han har klart å bære all belastningen inne i seg, og kun gitt positivt utad til andre. Ekte storhet, sjelden vare.

Jeg har ikke kjent godt nok til KTE til å kunne gjennomskue dette. Jeg har slett ikke visst om at han vært en så plaget mann. Det har vel heller ikke vært meningen at folk som meg skulle vite om det. Desto mer ydmyk blir jeg nå jeg får et mer helhetlig bilde. Dette setter en hel del ting i et nytt perspektiv for meg. 

Jeg ønsker virkelig av hele mitt hjerte at KTE har funnet fred nå, og at hans livsverk blir husket og vil fortsette å inspirere mange mennesker i lange tider.

 

 


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 mar 12, 23:01

minnekamp på stadion

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 20 feb 13, 11:44

Fotballsonen minnes Knut Torbjørn Eggen.

I morgen er det ett år siden hans tragiske bortgang.



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3