Husk meg
Brukernavn
Passord

"Momo"

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

morteno

Juniorspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 81

Lagt til: 18 jan 12, 18:58

Momo ble på permanent basis leser jeg.. i hvertfall ut 2015. Håper virkelig han slår til

---------------------------

Stå på guttæne


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 18 jan 12, 20:06

Velkommen.En meget spennende spissSmile

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 24 jan 12, 21:59
Endret: 24 jan 12, 22:00
Endret av: Costanza

Speider Jon Thorstensen om Mohamed Guye til Dagbladet:

Den neste Diouf er kanskje han i Fredrikstad, Mohamed Gueye, som er et produkt fra akademiet. Han kommer til å bli rene Nani. Gi ham dette året, og han kommer til å bli virkelig god. Han har vært innom St. Etienne i Frankrike, og Damien Comolli (nå fotballdirektør i Liverpool) elsker ham. Mohamed kan gå begge veier, har bra teknikk og god fart. Når han kommer til en klubb hvor han kan spille med Etzaz Hussain og Tarik Elyonoussi, blir det veldig bra, sier Thorstensen. 

Han bidrar ikke akkurat til å senke forventningene i hvert fall...

PS! Må vi virkelig kalle ham for Momo? Vi hadde jo en spiller med samme kallenavn for noen sesonger siden, og klarer ikke å unngå å tenke på ham når Momo-navnet trekkes opp. Dessuten høres det teit ut.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 24 jan 12, 22:20

Comolli hadde også 345millioner kroners tro på Andy Carrol ;)

Ingen fasit i i fotball, men høres absolutt spennende ut, MEN, han må få tid og vi skal vel ikke forvente det helt store umiddelbart. Kan matches som et 3,4 valg bak Tarik+ Ny spiss.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)
Fredrikstad tar Gull! (2011)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 24 jan 12, 22:28

Opprinnelig postet av bateman

Kan matches som et 3,4 valg bak Tarik+ Ny spiss.

Hvorfor i allverden skal han matches som et tredje- eller fjerdevalg hvis det viser seg at han er mer enn god nok? Nei, la de som er gode nok få spille. Bare se på Duré, Jabbie og Hussain som har gått rett inn på laget som 18-åringer og til tider dominert. 

Gueye kan helt sikkert gjøre en utmerket jobb allerede nå. 

Er man god nok er man gammel nok, og heldigvis er det ikke fastsatt før sesongen hvilket valg man er på en evt spissplass. De(n) beste til enhver tid spiller kamper.


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 26 jan 12, 02:00

Quote Askar på twitter: "One 2 watch Mohammed Gueye..årets outsider til toppscorertittelen.."


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 21 mar 12, 23:38

er det noen som har sett han i kamp? er han såpass god at han kan starte kamper den første delen av sesongen, eller er de andre vi har bedre? veldig spent på hva han kan få til i år, forventer ikke at han skal slå til med en gang, men det hadde jo vært morro.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 mar 12, 23:59
Endret: 21 mar 12, 23:59
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av scheien

er det noen som har sett han i kamp? er han såpass god at han kan starte kamper den første delen av sesongen, eller er de andre vi har bedre?

Tarik er bedre.

Momo viser tidvis glimt av storhet, men vi skal ikke glemme at gutten nettopp fylte atten år og bor hjemmefra for første gang. Det er mye som skal læres og inntrykk som skal fordøyes. Råmaterialet er absolutt bra, så Momo kan bli en hit om vi foredler ham riktig og er flinke med utvikling.

Momo faller ikke igjennom om han må spille (/starte) kamper i den første delen av sesongen.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 22 mar 12, 12:13

det er bra å høre, virker som en veldig spennende spiller, håper vi klarer å få det beste ut av han. hvor står han i forhold til ruud tveter? vet de har helt forskjellige spillestiler, men hvem av de ville startet en kamp hvis tarik er syk. spørs vel veldig på taktikk sikkert også men.

vet du hvordan han er integrert i laget, er det noen av spillerne han er mer sammen med enn andre? håper bare at han ikke er mye alene, det er ikke bra for fremgang.


Robbie

Juniorspiller
Ble medlem: 15 feb 11
Innlegg: 105

Lagt til: 25 apr 12, 18:08
Endret: 27 apr 12, 14:57
Endret av: Rey

Ser at enkelte ønsker "Momo" inn på laget. Baserer dere det på hva gutten har prestert i de minuttene han har fått så langt i sesongen, eller har dere sett noe jeg ikke har sett på trening?

Så langt har han vist seg som spiller med enkelte kvaliteter her og der, men som samtidig er fullstendig blottet for fotballforståelse. Ja, han kommer fra en ukjent kultur og skal selvsagt få tid til å utvikle seg. Men ut ifra det jeg har sett har han ingenting i en startellever å gjøre ennå.

 EDIT (Rey): Flyttet diskusjon om Momo fra kamptråd til egen tråd


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 25 apr 12, 18:14
Endret: 25 apr 12, 18:17
Endret av: Kai Roger

Opprinnelig postet av Robbie

Ser at enkelte ønsker "Momo" inn på laget. Baserer dere det på hva gutten har prestert i de minuttene han har fått så langt i sesongen, eller har dere sett noe jeg ikke har sett på trening?

Så langt har han vist seg som spiller med enkelte kvaliteter her og der, men som samtidig er fullstendig blottet for fotballforståelse. Ja, han kommer fra en ukjent kultur og skal selvsagt få tid til å utvikle seg. Men ut ifra det jeg har sett har han ingenting i en startellever å gjøre ennå.

 

 

Ok..takk for tilbakemelding.....jeg baserer meg kun på det som har blitt skrevet her og i media ellers.......har fått inntrykk av at Momo er en uslipt-diamant--som har ekstreme ferdigheter...emn mulig han trenger 1-2 år på å aklimatisere segWink

På en annen måte vil han vel ikke gjøre det sørlig dårligere enn det Ruud Tveter har vist hittill.....jeg er litt skuffa over hva han har prestert i de kampene han har vært skadefri.Virker tung,treg,og uten venn med ballen.


Robbie

Juniorspiller
Ble medlem: 15 feb 11
Innlegg: 105

Lagt til: 25 apr 12, 18:20

For all del enig i at han skal få tid på seg. Finnes nok av eksempler på afrikanske spillere som har brukt tid på å tilpasse seg den norske ligaen. Jeg håper vi sitter på en så uslepen diamant som enkelte vil ha det til :-)


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 26 apr 12, 17:53

Opprinnelig postet av Robbie

For all del enig i at han skal få tid på seg. Finnes nok av eksempler på afrikanske spillere som har brukt tid på å tilpasse seg den norske ligaen. Jeg håper vi sitter på en så uslepen diamant som enkelte vil ha det til :-)

Beklager, men det tror ikke jeg at vi gjør.

 

---------------------------

Heia FFK


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 26 apr 12, 22:04

Opprinnelig postet av Lex

Opprinnelig postet av Robbie

For all del enig i at han skal få tid på seg. Finnes nok av eksempler på afrikanske spillere som har brukt tid på å tilpasse seg den norske ligaen. Jeg håper vi sitter på en så uslepen diamant som enkelte vil ha det til :-)

Beklager, men det tror ikke jeg at vi gjør.

Fordi at...?

Mannen som hentet han (Jon Thorstensen) mener han er et like stort talent som Mame Biram Diouf, så vi får vel være litt mer tålmodige enn å gi han opp etter 4-5 innhopp i Tippeligaen. Husk at han er 18 år da. Det er ikke nå han skal være på sitt beste, men kanskje om 2-3 år.


Robbie

Juniorspiller
Ble medlem: 15 feb 11
Innlegg: 105

Lagt til: 27 apr 12, 10:08

Selvfølgelig skal han få tid. Det jeg mener er at han per i dag ikke er i nærheten av en startellever. Jeg synes han har vært direkte svak i de innhoppene han har hatt. Når det er sagt, er det vel bare et par av kampene han har fått nok minutter til at vi kan bedømme noe som helst.

Jeg har som sagt ikke sett ham på trening, men jeg kjenner flere som har gjort det. De klarer vel strengt tatt heller ikke å se det talentet som noen hevder gutten har.

Men igjen, gutten er 18 år og er langt unna hva han er vant med. Jeg skal selvsagt gi han plenty med tid. Men slik situasjonen er nå må han nøye seg med innhopp etter min mening.

PS: Vet svaret ikke var direkte ment til meg, men jeg valgte å svare likevel ;)


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 27 apr 12, 10:57

Opprinnelig postet av Plankekæll

Mannen som hentet han (Jon Thorstensen) mener han er et like stort talent som Mame Biram Diouf, så vi får vel være litt mer tålmodige enn å gi han opp etter 4-5 innhopp i Tippeligaen. Husk at han er 18 år da. Det er ikke nå han skal være på sitt beste, men kanskje om 2-3 år.

Forskjellen er at Momo blir satt rett inn i stallen. Diouf ble plassert på folkehøyskole i Molde det første året og akklimatiserte seg veldig raskt der. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 27 apr 12, 11:40


Han har jo bare fått noen minutter på slutten av kampene. Vi ser han er overtent og gjør noe dumme valg, men vi må jo gi han mer tid. Jeg mener han bør starte cupkampen i Askim, men ikke kampen mot Ulf i morgem.


Robbie

Juniorspiller
Ble medlem: 15 feb 11
Innlegg: 105

Lagt til: 27 apr 12, 11:47

Opprinnelig postet av Erikk


Han har jo bare fått noen minutter på slutten av kampene. Vi ser han er overtent og gjør noe dumme valg, men vi må jo gi han mer tid. Jeg mener han bør starte cupkampen i Askim, men ikke kampen mot Ulf i morgem.

DET er jeg helt enig i. Tre Momo-mål mot Askim hadde gjort seg.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 27 apr 12, 12:18

Opprinnelig postet av Robbie

Opprinnelig postet av Erikk


DET er jeg helt enig i. Tre Momo-mål mot Askim hadde gjort seg.

Uten sammenligning for øvrig; Gardar J. scoret 3 mot Lisleby, og det var jo starten på noe brukbart......

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


Robbie

Juniorspiller
Ble medlem: 15 feb 11
Innlegg: 105

Lagt til: 27 apr 12, 13:21

Hadde faktisk tenkt til å nevne det samme. Kjenner Lisleby-spillere som hevder de reddet FFK-karrieren til Gardar ;) Men som du sier; den situasjonen var en helt annen.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3