Husk meg
Brukernavn
Passord

Raio Piiroja-saken

Flat Trådet Nøstet
Side 14 av 14 14

rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 15 nov 11, 16:29

Opprinnelig postet av Kai Roger

 

Men Rajo må nok ut med en million i straffeskatt,helt fortjent ,spør du meg.



Det forutsettes at dette er ulovlig. Det er tatt beslag for å hindre at pengene forsvinner ut av landet, da er det for sent. Det er ingen dom ennå og inntil det er så er faktisk Raioa uskyldig.

Det kan jo faktisk hende at penge står plassert slik at han kan få ut et stipend når han kommer tilbake til Estland.

Dette tror jeg er tenkt ut av andre enn Raio og MA . Har ingen holdepunkter, men synes dette virker som en løsning som andre har prøvd før.
Etter det jeg vet så er heller ikke vi skattepliktige av penger vi har tjent i utlandet - før vi tar de inn til Norge.

Det hende at det er kreativ løsninger som ikke er ulovlig, selv om skattemyndighetene ønsker det. Jeg tror alle skal besinne seg inntil dom er falt. Enn så lenge har ikke Raio gjort noe straffbart

 

 


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 15 nov 11, 11:32

Opprinnelig postet av Erikk


Jeg vil anta at Raio skulle ha ny kontrakt og hadde ønsker vedr lønn. FFK foreslo at man isteden for å ha høy lønn overfører penger til et firma i Estland som Raio kunne starte. Dermed ble det mindre å betale for FFK samtidig som Raio fik de samme pengene. Dermed vil det være naturlig for Raio å spørre om dette er lovlig, og naturlig å tro at han ble svart ja.

Jeg vil gjenta at det som står over er noe jeg TROR men ikke VET.

Hvis jeg har rett i hendelssesforløpet vil spørmålet være om Raio burde forstått at dette var ulovlig.

 

 

Eller har Raio en meget kreativ agent som har brukt denne løsningen i forhold til andre spillere.

Tror ikke det er FFK som har foreslått, men de har helt klart gått med på og akseptert

 

 

 


Bærra

Juniorspiller
Ble medlem: 15 aug 08
Innlegg: 116

Lagt til: 12 jan 12, 07:40

Hva skjer nå? Slått til mot FFK igjen! Har dem virkelig rotet det til så jævlig?!?  Tror nok dette har blitt gjort i "god tro" jeg, men hvis dem har vært usikre hadde det vel gått an å sjekke ut lovverket? Det er allikevel merkelig hvor "artig" det virker som om politi og skattemyndigheter har med denne saken!


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 12 jan 12, 18:19


Eller så finner de ingeting på FFK og må lete etter flere bevis Tongue out


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 11 jul 13, 21:16

Nok en ny vending i denne saken...

Solvoll har visstnok blitt tatt av saken på grunn av sine mediautspill og oversendelse av dokumenter i pågående straffesak til media uten hjemmel i loven. Statsadvokaten tar nå over saken grunnet lekkasje av sensitiv informasjon til media.

Reagerte selv veldig på artikkelen som ble publisert i f-b i forrige uke.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4691

Lagt til: 11 jul 13, 21:55

Det er jo i så fall amatørmessig av Solvoll. Det jeg personlig har reagert mest på er at det har tatt så lang tid å etterforske saken.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 11 jul 13, 23:14

Opprinnelig postet av Holters

Nok en ny vending i denne saken...

Solvoll har visstnok blitt tatt av saken på grunn av sine mediautspill og oversendelse av dokumenter i pågående straffesak til media uten hjemmel i loven. Statsadvokaten tar nå over saken grunnet lekkasje av sensitiv informasjon til media.

Reagerte selv veldig på artikkelen som ble publisert i f-b i forrige uke.

 

Hva slags 'agenda' har denne mannen hatt da? Har han hatt noen gamle 'feider' med noen i klubben tidligere? Virker jo som om han lar det gå personlig prestisje i saken.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 12 jul 13, 09:08

Jeg synes det virker som det har gått prestisje i denne saken desverre


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4691

Lagt til: 12 feb 14, 17:47

henlegges saken mot 13 av de 20 siktede på grunn av bevisets stilling. Skulle ikke forbause meg om de allerede vedtatte bøtene til FFK og enkeltpersoner blir det eneste resultatet. Ja, og så skattekravene mot de aktuelle spillerne.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 12 feb 14, 18:20

Opprinnelig postet av Tøfflus

henlegges saken mot 13 av de 20 siktede på grunn av bevisets stilling. Skulle ikke forbause meg om de allerede vedtatte bøtene til FFK og enkeltpersoner blir det eneste resultatet. Ja, og så skattekravene mot de aktuelle spillerne.

Jeg tenker også litt på den foretakstraffen som FFK ble ilagt.

Skulle ikke forundre meg om det kan bli en omkamp på denne også, avhengig kanskje av hvordan Piroja- og Westsaken kommer ut da muligens.

Brian West ble tydeligvis pissredd og gikk canossagang til myndighetene og innrømte sine synder.....

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 12 feb 14, 19:23

Ikke utenkelig att de luker ut de som de har vanskeligheter for å finne bevis mot for å fokusere på hovedsaken (pirroia). De har også nevnt tidligere att det kan komme flere saker mot FFK, uten att det har blitt nevnt hva. 

Er jo ikke noe galt av Brian west imrømmer urettmessigheter. uansett hvordan man ser på det så bør spillereglene være like for alle lag, og da skal man ikkke spille unna med økonomi juks. 

Men blir spennende å se hva som blir utfalle til slutt, bare håper ikke klubben får svi mere nå, trenger ikke flere slag i tryne økonomisk nå.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4691

Lagt til: 12 feb 14, 19:32
Endret: 12 feb 14, 19:32
Endret av: Tøfflus

Jeg vil si at den lange saksbehandlingen er et sterkt argument for at klubben skal slippe ytterligere straffeforfølgelse. Riktignok er rettssubjektet FFK det samme nå som den gang de eventuelle ulovlighetene ble begått, men et er knapt noen igjen i admiistrasjonen fra den gang. I tillegg er klubbens økonomiske situasjon en helt annen nå enn da. En ny runde etterforskning, rettssak og straff nå vil i praksis være å straffe noen for andres feil. Rette baker for smed, eller straffe barn for fedrenes synder (for å dra gammeltestamentlige paralleller).

Dette argumentet er selvsagt ikke relevant for hvorvidt enkeltpersoner skal straffeforfølges, men det kan ikke være tvil om at den uforholdsmessig lange etterforskningstiden må telle sterkt i formildende retning ved en eventuell dom.

(Ta med i betraktningen at jeg ikke er jurist - dette er kun synsing Smile)

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 12 feb 14, 19:45

Det er vel flere ting som kan taes fram når det gjelder straffe formildene saker. 

Den overdrevne lange behandlingstiden, det faktum att klubben er blakk og ikke har noe å betale med så vi kan ikke gi oss noen kjempe bot (da er sjansen for konkurs og da for de ingen ting) pluss att tviler på att de tør stå "ansvarlig" for att klubben kollaps. og som du også nevnte, att de som styrte skuta den gang er ute av systemet og vi har gjort alt i vår makt for å hjelpe til i etterforskningen. 


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 12 feb 14, 20:18

Når jeg trekker inn foretakstraffen som FFK er ilagt, så er det jo med tanke på at den sannsynligvis er betalt, og hvis sakene henlegges en etter en, så var det i min ujuridiske hjerne en tanke for at kanskje denne boten kunne bli kansellert og tilbakebetalt til klubben.

 

Ikke vet jeg, men bare en tanke.

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 12 feb 14, 21:32

Se viedo på f-b.no hvor Morgan går hardt ut mot Skatt Øst.

 

http://www.f-b.no/fbtv?videoId=E6F019CC


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5523

Lagt til: 13 feb 14, 14:09

Foretaksstraffen FFK fikk ble vedtatt, og dermed ute av verden. Dette var nødvendig for å få mest mulig ro. All støyen en runde i rettssystemet ville medført hadde kostet mer.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 16 feb 14, 10:31

Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 03 mar 14, 17:37

Pressens rolle i høyprofilerte saker. Er det greit at de får lov å tråkke på mennesker akkurat som de vil ?

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.



Flat Trådet Nøstet
Side 14 av 14 14

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340