Husk meg
Brukernavn
Passord

Raio Piiroja-saken

Flat Trådet Nøstet
Side 13 av 14 13

kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 21 jun 12, 12:59
Endret: 21 jun 12, 12:59
Endret av: kjell-H

Ifølge F-B.no er de to tiltalte spillerne Brian West og Raio Piiroja.

West? Er jo en del år siden han sparket fotball?Synd å høre detta.

 

 http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3421927.ece

 

 

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 21 jun 12, 13:08

Opprinnelig postet av kjell-H

Ifølge F-B.no er de to tiltalte spillerne Brian West og Raio Piiroja.

West? Er jo en del år siden han sparket fotball?Synd å høre detta.

 

 http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3421927.ece

 

 

Var vel noen rykter om et eller annet på Cayman Islands i forbindelse med Brian West.

---------------------------

Fredd


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 29 nov 12, 09:14

- Piiroja risikerer ett års fengsel.

Ifølge VG skal den tidligere Fredrikstad-profilen Raio Piiroja ha unndratt rundt 1,7 millioner kroner i skatt, mens han spilte i norsk fotball.

Også tidligere Fredrikstad-spiller Brian West er under etterforskning for skatteunndragelse og amerikaneren skal ifølge VG ha unndratt rundt 2,2 millioner kroner. I motsetning til Piiroja har imidlertid West innrømmet unndragelsen, og slik sett vil han trolig ikke bli straffet like hardt.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 jul 13, 21:16

Nok en ny vending i denne saken...

Solvoll har visstnok blitt tatt av saken på grunn av sine mediautspill og oversendelse av dokumenter i pågående straffesak til media uten hjemmel i loven. Statsadvokaten tar nå over saken grunnet lekkasje av sensitiv informasjon til media.

Reagerte selv veldig på artikkelen som ble publisert i f-b i forrige uke.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 11 jul 13, 21:55

Det er jo i så fall amatørmessig av Solvoll. Det jeg personlig har reagert mest på er at det har tatt så lang tid å etterforske saken.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 11 jul 13, 23:14

Opprinnelig postet av Holters

Nok en ny vending i denne saken...

Solvoll har visstnok blitt tatt av saken på grunn av sine mediautspill og oversendelse av dokumenter i pågående straffesak til media uten hjemmel i loven. Statsadvokaten tar nå over saken grunnet lekkasje av sensitiv informasjon til media.

Reagerte selv veldig på artikkelen som ble publisert i f-b i forrige uke.

 

Hva slags 'agenda' har denne mannen hatt da? Har han hatt noen gamle 'feider' med noen i klubben tidligere? Virker jo som om han lar det gå personlig prestisje i saken.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 12 jul 13, 09:08

Jeg synes det virker som det har gått prestisje i denne saken desverre


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 12 feb 14, 17:47

henlegges saken mot 13 av de 20 siktede på grunn av bevisets stilling. Skulle ikke forbause meg om de allerede vedtatte bøtene til FFK og enkeltpersoner blir det eneste resultatet. Ja, og så skattekravene mot de aktuelle spillerne.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 12 feb 14, 18:20

Opprinnelig postet av Tøfflus

henlegges saken mot 13 av de 20 siktede på grunn av bevisets stilling. Skulle ikke forbause meg om de allerede vedtatte bøtene til FFK og enkeltpersoner blir det eneste resultatet. Ja, og så skattekravene mot de aktuelle spillerne.

Jeg tenker også litt på den foretakstraffen som FFK ble ilagt.

Skulle ikke forundre meg om det kan bli en omkamp på denne også, avhengig kanskje av hvordan Piroja- og Westsaken kommer ut da muligens.

Brian West ble tydeligvis pissredd og gikk canossagang til myndighetene og innrømte sine synder.....

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 12 feb 14, 19:23

Ikke utenkelig att de luker ut de som de har vanskeligheter for å finne bevis mot for å fokusere på hovedsaken (pirroia). De har også nevnt tidligere att det kan komme flere saker mot FFK, uten att det har blitt nevnt hva. 

Er jo ikke noe galt av Brian west imrømmer urettmessigheter. uansett hvordan man ser på det så bør spillereglene være like for alle lag, og da skal man ikkke spille unna med økonomi juks. 

Men blir spennende å se hva som blir utfalle til slutt, bare håper ikke klubben får svi mere nå, trenger ikke flere slag i tryne økonomisk nå.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 12 feb 14, 19:32
Endret: 12 feb 14, 19:32
Endret av: Tøfflus

Jeg vil si at den lange saksbehandlingen er et sterkt argument for at klubben skal slippe ytterligere straffeforfølgelse. Riktignok er rettssubjektet FFK det samme nå som den gang de eventuelle ulovlighetene ble begått, men et er knapt noen igjen i admiistrasjonen fra den gang. I tillegg er klubbens økonomiske situasjon en helt annen nå enn da. En ny runde etterforskning, rettssak og straff nå vil i praksis være å straffe noen for andres feil. Rette baker for smed, eller straffe barn for fedrenes synder (for å dra gammeltestamentlige paralleller).

Dette argumentet er selvsagt ikke relevant for hvorvidt enkeltpersoner skal straffeforfølges, men det kan ikke være tvil om at den uforholdsmessig lange etterforskningstiden må telle sterkt i formildende retning ved en eventuell dom.

(Ta med i betraktningen at jeg ikke er jurist - dette er kun synsing Smile)

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 12 feb 14, 19:45

Det er vel flere ting som kan taes fram når det gjelder straffe formildene saker. 

Den overdrevne lange behandlingstiden, det faktum att klubben er blakk og ikke har noe å betale med så vi kan ikke gi oss noen kjempe bot (da er sjansen for konkurs og da for de ingen ting) pluss att tviler på att de tør stå "ansvarlig" for att klubben kollaps. og som du også nevnte, att de som styrte skuta den gang er ute av systemet og vi har gjort alt i vår makt for å hjelpe til i etterforskningen. 


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 12 feb 14, 20:18

Når jeg trekker inn foretakstraffen som FFK er ilagt, så er det jo med tanke på at den sannsynligvis er betalt, og hvis sakene henlegges en etter en, så var det i min ujuridiske hjerne en tanke for at kanskje denne boten kunne bli kansellert og tilbakebetalt til klubben.

 

Ikke vet jeg, men bare en tanke.

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 12 feb 14, 21:32

Se viedo på f-b.no hvor Morgan går hardt ut mot Skatt Øst.

 

http://www.f-b.no/fbtv?videoId=E6F019CC


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 13 feb 14, 14:09

Foretaksstraffen FFK fikk ble vedtatt, og dermed ute av verden. Dette var nødvendig for å få mest mulig ro. All støyen en runde i rettssystemet ville medført hadde kostet mer.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 16 feb 14, 10:31

Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 03 mar 14, 17:37

Pressens rolle i høyprofilerte saker. Er det greit at de får lov å tråkke på mennesker akkurat som de vil ?

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 31 mar 14, 16:18

Opprinnelig postet av kjell-H

Ifølge F-B.no er de to tiltalte spillerne Brian West og Raio Piiroja.

West? Er jo en del år siden han sparket fotball?Synd å høre detta.

 http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3421927.ece

Nå er West dømt.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 31 mar 14, 20:37

betyr dette at han må sone  inne ?

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 31 mar 14, 20:52

Betinget fengsel betyr at han slipper å sone så lenge han ikke gjør noe annet gæli

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 13 av 14 13

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3