Husk meg
Brukernavn
Passord

27. serierunde: FFK - Start, lør. 05.11 kl. 19:00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 10 1

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 16 okt 11, 19:58
Endret: 07 nov 11, 22:27
Endret av: Per Egil

Ble dessverre poengtap mot Haugesund idag men vi prøvde å kjempe oss til 1 poeng hvertfall.. Det er mot Start det gjelder.. Vi ødela for dem i 2005 ved å berge plassen der borte mens de tapte gullet.. Skal vi klare det igjen ved å sende de ned i Adeccoen og banke Mons Ivar Mjelde..?

Dessverre for oss er Hussain og Dure ute med landslagsoppdrag.. Så da tipper jeg laget blir:

Masalin

Landgren, Martinsen, Horn, Thomassen 

Askar, Ramberg, Jabbie, Valencia/Rafn

Borges og Tarik

Evt kan vi prøve Tarik på høyrekant og Keene sammen med Borges, eller skyve Borges ned på midten og Keene inn for han og Askar på venstreback hvis skaden til Jokke er veldig dårlig.. hmm..

noe ala:

Landgren, Martinsen, Horn, Thomassen

Askar, Borges, Jabbie, Rafn/Valencia

Keene og Tarik

eller:

Landgren, Martinsen, Horn, Askar

Tarik, Ramberg, Jabbie, Valencia/Rafn

Keene og Tarik

 

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 16 okt 11, 20:01

Har vi solgt Mads Hansen?

Alex Valencia? Lever han enda??


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 16 okt 11, 20:03

Årets viktigste kamp. Denne kampen SKAL vinnes!!!


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 16 okt 11, 20:20

Opprinnelig postet av Plankekæll

Har vi solgt Mads Hansen?

Alex Valencia? Lever han enda??

Valencia lever enda.. Mads Hansen har hatt en dalene kurve.. tenkte bare å prøve noe nytt noe jeg.. Kan hende Mads må spille venstreback også, håper skaden til Thomassen ikke er alvorlig..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Ghost of Sparta

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 16 okt 11, 20:37

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Ble dessverre poengtap mot Haugesund idag men vi prøvde å kjempe oss til 1 poeng hvertfall.. Det er mot Start det gjelder.. Vi ødela for dem i 2005 ved å berge plassen der borte mens de tapte gullet.. Skal vi klare det igjen ved å sende de ned i Adeccoen og banke Mons Ivar Mjelde..?

 

Er det endelig bekreftet at de ikke spiller ? I såfall sier jeg bare Velcome to Adecco....

---------------------------

"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 16 okt 11, 20:40

Har ikke hørt noe annet ;)

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Ghost of Sparta

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 16 okt 11, 21:25


I følge Mr T (via pm på facebook) vil det sansynlig komme info om det i morra...

---------------------------

"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 16 okt 11, 21:47


Er ille nervøs nå, tror dette er vinn eller forsvinn. Utrolig viktig med 3 poeng her. Bare Start taper i morra så mister de kanskje trua litt.

Håper Hussain og Dure blir hjemme.

Vi må fylle stadion og støtte gutta 110% til søndagen.

 

Vi skal klare å beholde plassen!!!

 

---------------------------

Tippeligaen 2011!! Go FFK!!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 okt 11, 22:00

jeg syns ikke Durè har spilt seg ut av laget... hvorfor sier du: Dure blir hjemme. ????

 

Nei bytter vi mye nå såå driter vi oss ut og værdall i forsvaret...

Hussain gjordet en ok kamp han syns jeg, men haugesund er faen ikke lett og slå og vi må bare se det i øynene at det var ikke der vi skulle ta poenga....

 

---------------------------

Jeg vil si som statsmenisteren sa det: Ondskap kan drepe et menneske, men aldri beseire et helt folk


Ghost of Sparta

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 16 okt 11, 22:03

Opprinnelig postet av Stoni


Er ille nervøs nå, tror dette er vinn eller forsvinn. Utrolig viktig med 3 poeng her. Bare Start taper i morra så mister de kanskje trua litt.

 

 

Enig. Fikk tilbake trua etter Smurfekampen, men er nå tilbake der jeg var, dvs utrolig pessemist....

---------------------------

"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin


Ghost of Sparta

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 16 okt 11, 22:10

Opprinnelig postet av keiko99

jeg syns ikke Durè har spilt seg ut av laget... hvorfor sier du: Dure blir hjemme. ????

 

Nei bytter vi mye nå såå driter vi oss ut og værdall i forsvaret...

Hussain gjordet en ok kamp han syns jeg, men haugesund er faen ikke lett og slå og vi må bare se det i øynene at det var ikke der vi skulle ta poenga....

 

 

Har du glemt at de er tatt ut til G18-landskamper som spilles samtidig med kampene mot Start og Enga ?

---------------------------

"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 okt 11, 22:21

FFK kan nekte dem og siden vi er med i kampen om og berge plassen tipper jeg FFK nekter dem... vi trenger dem det må vi bare si

---------------------------

Jeg vil si som statsmenisteren sa det: Ondskap kan drepe et menneske, men aldri beseire et helt folk


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 16 okt 11, 23:15

Dure og Hussain MÅ spille for FFK i en av årets viktigste kamper!! 

Forøvrig idiotisk av NFF å legge landskamper samtidig som seriekamper.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 16 okt 11, 23:45


Vi skal spille "nedrykkfinale", Taper vi er det stor sansynlighet for at vi rykker ned, og det vil være galskap i ikke bruke det beste laget vi kan stille. Vårt beste lag for tiden inkluderer Dure og Hussain, derfor kan de ikke reise.


madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 17 okt 11, 07:42

Slik sesongen har utartet seg, blir dette dette årets viktigste kamp. Her bør folk kjenne sin besøkelsestid og fylle opp stadion til randen.

Vi slipper inn alt for enkle mål, samt at vi sjelden kommer til gode innlegg fra kantene. 

Synes derfor laget bør være noe ala dette:

                                                         Keeper

       Landgren.                Vidar.                     Horn.                Jokke/Mads 

                                                       Jabbie.    

 

                        Hussain/ramberg                             Borges

 

         Askar.                                                                                Tarik

                                                         Keene

 

Innlegg fra kant blir det aldri noe av uansett, og når det kommer har vi nesten aldri noen i boksen. Med denne konstellasjonen vil Jabbie fungere mer som en tredje stopper, noe vi sårt trenger for å bli flinkere til å klarere ballen. Særlig før vi eventuellt får en i sekken og ligger under. Vi har sluppet inn masse køddemål fordi vi aldri får klarert skikkelig.  Er hussain tilgjengelig spiller han.   

Vi skal tydeligvis tråkle oss gjennom midten, og da bør vi ha gode ballspillere på midten offensivt.

 

 


MR.T

Juniorspiller

Ble medlem: 31 jan 09
Innlegg: 191

Lagt til: 17 okt 11, 09:19

Kampen utsettes etter all sannsynlighet - se http://www.fredrikstadfk.no/content/view/4437/372/

---------------------------

mvh
Thomas Torjusen
www.fredrikstadfk.no
Arrangementssjef, Mediesjef, Billettansvarlig m.m. i FFK


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 17 okt 11, 12:35

Flott at kampen ble utsatt.

Da får vi bare håpe at ikke noen av spillerne våre pådrar seg karantene før Start-kampen da. Da er vi liksom "like langt" igjen.

La oss også håpe også at Thomassen blir skadefri til denne kampen.


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 17 okt 11, 12:43

Suverent!

nå blir det ramaskrik fra foyn og resten av smurfelandslaget!


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 17 okt 11, 12:54

Opprinnelig postet av thorsen

Suverent!

nå blir det ramaskrik fra foyn og resten av smurfelandslaget!

 

Ja vel..

Hvis du hadde tatt deg bryet med å lese den opprinnelige diskusjonen så ville du sett at jeg syns det blir feil at f.eks Sarpsborg fikk en ulempe fordi man hadde spillere på NORSKE ungdomslandslag. Nå var reglene såpass klare og firkantede at det ikke ga grunn for flytting av kamp. Jeg argumenterte med at man kunne bruke skjønn; alternativt på sikt å endre regelverket, men det var en relativt dårlig sak..

Når FFK har kjøpt inn to gode spillere til NORSKE ungdomslandslag og det er lovhjemmel for å flytte kampen, så vil jeg selvfølgelig applaudere en slik beslutning..

Skiller nok ikke mellom rødt og blått her, men mer oss supportere som evner å ha en prinsipiell tilnærming og kunne se slike beslutninger inn i en større sammenheng for hva som er best for norsk fotball..

Sånn, nå får du hoppe tilbake i sandkasse di thorsen Sealed


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 17 okt 11, 13:11
Endret: 17 okt 11, 13:28
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av foyn

Opprinnelig postet av thorsen

Suverent!

nå blir det ramaskrik fra foyn og resten av smurfelandslaget!

Nå var reglene såpass klare og firkantede at det ikke ga grunn for flytting av kamp. Jeg argumenterte med at man kunne bruke skjønn; alternativt på sikt å endre regelverket, men det var en relativt dårlig sak..

Det du ikke skjønte den gang, og heller ikke skjønner nå, er at NFF kan ikke bare vilkårlig benytte skjønn. De må følge regelverket. At det fortsatt er så vanskelig for deg å forstå er direkte fascinerende.

Opprinnelig postet av foyn

Nå var reglene såpass klare og firkantede at det ikke ga grunn for flytting av kamp. Jeg argumenterte (...) alternativt på sikt å endre regelverket, men det var en relativt dårlig sak..

Nei, det gjorde du aldri. Du innså ikke at reglene var så klare som de var; FFK oppfylte kriteriene, Sarpsborg gjorde det ikke.

I det store og det hele var det en tåpelig diskusjon fra din side, der du forfektet at NFF skulle overse regelverket og heller bare benytte skjønn, noe som er helt totalt urealistisk og aldri ville ha fungert i praksis.

Hadde du derimot innsett hvordan regelverket var, og argumentert ut ifra et prinsipielt ståsted om at reglene muligens burde revurderes, så hadde kanskje noen giddet å hørt på deg.

I stedet ble det bare svada fra ende til annen med argumenter som at "hadde Sarpsborg vært en storklubb, så hadde NFF gjort anerledes - bare se hvordan de fordelaktig behandler FFK", mens i realiteten fikk all involverte parter nøyaktig den behandlingen regelverket tilsa.

La oss friske opp hukommelsen din:

"Patetisk som vanlig fra NFF og FFK kan fortsette å inkludere NFF på julekortlista.."

"hvis alta hadde hatt to spillere fra jomfruøyene - hadde de fått flyttet en kamp ? I don't think so.."

"i å etterfølge et regelverk 100 % også der hvor det er mulig å utøve skjønn"

Herlig lesning av noe du over kaller en "prinsipiell" diskusjon når det i bunn og grunn var uvitenhet og manglende regelforståelse som var bakgrunnen for utbruddet ditt.

PS! Du finner selv regeltolkning fra Eirik W. Sandsten (seksjonsleder, juridisk seksjon, NFF) i den tråden. I motsetningen til deg, så forholder jeg meg til fakta, og tok kontakt med overnevnte...

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 10 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24