Husk meg
Brukernavn
Passord

Plankehaugens boikott av VIF-FFK Mandag 31.10

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 13 okt 11, 20:20


Dette er ingen musefis  . Supporterne har stått samlet om dette i hele år med aksjonen http://www.fotballihelgen.no/ .

Det har blitt gjort aksjoner i Norge i hele år .. Det har blitt lagt merke til.!

Det er viktig å si ifra når man føler seg uretferdig behandlet.  Bare se åssen det har blitt i England . Skal vi la det gå så langt før noen sier noe ?

---------------------------

Dont worry, be happy!!! :D


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 13 okt 11, 20:49

Opprinnelig postet av hedvalen


Skal vi la det gå så langt før noen sier noe ?

Igjen

Er ikke uenig - vi skal si noe, men poenget mitt er hvordan og når og i hvilket fora. At alle supporterorganisasjonene står samlet mot mandagskamper - er en styrke. At PH boikotter engakampen er et musefis :-)

 

 


olav3232

Juniorspiller

Ble medlem: 12 sep 10
Innlegg: 191

Lagt til: 13 okt 11, 21:18

Opprinnelig postet av rød og hvit

Opprinnelig postet av hedvalen


Skal vi la det gå så langt før noen sier noe ?

Igjen

Er ikke uenig - vi skal si noe, men poenget mitt er hvordan og når og i hvilket fora. At alle supporterorganisasjonene står samlet mot mandagskamper - er en styrke. At PH boikotter engakampen er et musefis :-)

 

 


Ja vell, kanskje du syns det er en musefis at Supras OG Plankehaugen måtte droppe det som var planlagt som årets tur, hver sin mening.
Kanskje hver boikott ikke er så mye verdt. Men når man til nå i år har hatt 3 boikotter som jeg kommer på i farta (inkludert denne) .
Av henholdsvis Fredrikstad, Lillestrøm og Rosenborg.
Da synes jeg det virkelig begynner å ligne på noe, da kan du ta musefisen din og slippe den et annet sted, for når tre reltativt store supporterklubber boikotter kamper, da begynner det å merkes.

Og ja, laget mister støtten de sier er så viktig, men da burde vell også det få folk til å få opp øya, hvis vi skal komme oss på kamp og gi de støtten de trenger, så må vi også ha kamper dager som man får gått på kamp uten å droppe jobb og skole.
Klubbene burde derfor komme med en klar melding til NFF og NTF om at de også er lei av hverdagskamper.

Tilskuersvikten i Norge mener jeg har mange grunner, blant annet disse.
1. Prisene på billetter stiger, nivået på prisene har steget altfor mye de siste årene, folk har rett og slett nesten ikke råd lenger.

2. Fotballen i Norge er rett og slett ræva, nivået er vanligvis ikke noe å skryte av.

3. For godt TV tilbud, når man kan sitte i go'stolen hjemme med en kald pils, sammenlignet med å sitte på et plastsete i dårlig vær på stadion blir valget lett for mange.
 

---------------------------

MOT den moderne fotballen!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 14 okt 11, 08:49

Opprinnelig postet av olav3232

 

Ja vell, kanskje du syns det er en musefis at Supras OG Plankehaugen måtte droppe det som var planlagt som årets tur, hver sin mening.
Kanskje hver boikott ikke er så mye verdt. Men når man til nå i år har hatt 3 boikotter som jeg kommer på i farta (inkludert denne) .
Av henholdsvis Fredrikstad, Lillestrøm og Rosenborg.
Da synes jeg det virkelig begynner å ligne på noe, da kan du ta musefisen din og slippe den et annet sted, for når tre reltativt store supporterklubber boikotter kamper, da begynner det å merkes.

Og ja, laget mister støtten de sier er så viktig, men da burde vell også det få folk til å få opp øya, hvis vi skal komme oss på kamp og gi de støtten de trenger, så må vi også ha kamper dager som man får gått på kamp uten å droppe jobb og skole.
Klubbene burde derfor komme med en klar melding til NFF og NTF om at de også er lei av hverdagskamper.

Tilskuersvikten i Norge mener jeg har mange grunner, blant annet disse.
1. Prisene på billetter stiger, nivået på prisene har steget altfor mye de siste årene, folk har rett og slett nesten ikke råd lenger.

2. Fotballen i Norge er rett og slett ræva, nivået er vanligvis ikke noe å skryte av.

3. For godt TV tilbud, når man kan sitte i go'stolen hjemme med en kald pils, sammenlignet med å sitte på et plastsete i dårlig vær på stadion blir valget lett for mange.
 

Selv følger jeg FFK og tippeligaen ganske tett. Har ikke fått med meg at det har vært noen boikott tidligere.

Når det gjelder teorien din om tilskuersvikt har jeg følgende kommentar:

1. Prisene har da ikke steget mye siden publikumstallene var på topp(2009), om noe?

2. Nivået har vel heller ikke falt nevneverdig siden 2009. Går vi lenger tilbake var det mange kamper tidlig og sent på sesongen som var preget av dårlige baner. Tippeligaen er på ingen måte verdens beste liga, men det er vår liga.

3. Dette er vel heller ikke nevneverdig endret de siste årene.

4. Det som virkelig betyr noe er hvordan de klubbene som normalt trekker publikum hevder seg. Tromsø og Molde er små byer, og har begrenset publikums potensiale. Hadde RBK, VIF, Viking, Brann ligget i toppen, og Aafk, Start og FFK på plassene bak, hadde nok dette sett annerledes ut.

Det er helt klart at TV avtalen har gitt mer penger enn kvalitet på kort sikt. Men, skal vi heve nivået på tippeligaen vil det også koste penger. Hvis inntektene på billetter og TV avtalen skal gå ned, hvor skal da pengene komme fra?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


A.Hegerfors

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 14 okt 11, 10:02
Endret: 14 okt 11, 10:03
Endret av: A.Hegerfors

Opprinnelig postet av Gardarson

 

For å fortsette din gode sammenlikning:

Tror du den ENE bussen, for det ville ikke blitt flere, som ville dratt innover hadde hatt noe å si på kampen? Tror du dem hadde klart å overdøve klanen? Tror du det er forskjellen mellom tap og uavgjort? I såfall må jeg bare gratulere. Da skulle altså alle kamper blitt vunnet av det laget med flest tilskuere.

 

Nei. Tror personlig ikke det betyr en dritt. Men signaleffekten. Supporterklubben til et lag som kjemper for å overleve - for det gjør vi - velger å oppfordre til å boikotte en kamp der laget trenger støtte. Tror den signaleffekten blir lagt mye mer merke til en at en buss ikke kommer.

Og sier som kanogvetalt, hvis du ikke tror det betyr noe, hvorfor boikotte?

 

FFK i tykt og tynt... Nuvel, sier jeg....
Er dere så opptatt av politikk, så meld dere inn i et parti istedet da vel!

---------------------------

Sverige marscherade ut ur VM-90: 1-2, 1-2, 1-2


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 14 okt 11, 17:42

Opprinnelig postet av hedvalen
Norsk fotball er i krise om dagen . Fotball Norge har hatt en gedigen opptur på supporterfronten på 2000 tallet, med de 2 siste årene har det sakket akterut ..

Det som var forutsigbart, nytt, morro og frigjørende. er nå usikkert, vrient og dyrt.

Nå vet jeg ikke om det var dette du mente, men det er vel ikke flytting av kamper alene som er årsaken til dette, men at man har utvidet serien til 16 lag. Folk velger, som de fleste visste på forhånd, ut enkeltkamper i større grad en før. For, det er ikke så mange som kjøper sesongkort som før, ei heller som kjøper enkeltbilletter til hver kamp.


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 14 okt 11, 17:46

Opprinnelig postet av hedvalen
Det har blitt gjort aksjoner i Norge i hele år .. Det har blitt lagt merke til.!

Av ren nysgjerrighet: Av hvem har dette blitt lagt merke til? Av arrangøren? TV2 nevner nesten ikke denne auksjonen naturligvis, men nøyer seg med at "nå er det liv på tribunen igjen" etter de ti minuttene.

Nå har denne aksjonen vart i hele år, har det kommet signaler fra TV2 og andre med rettigheter at dette er noe som har fått dem på andre tanker? Nå har jeg ikke fulgt med på alt av fotballsendinger i år, men er det for eksempel tatt opp i en debatt på TV i år?

 

 


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 14 okt 11, 18:28

trur ikke det hjelper stort at bare ph gjør dette. ta et møte med all supporterklubbene å bli enig om at alle boikotter bortekamper på mandag. da trur jeg det hadde blitt lagt merke til.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 okt 11, 21:53

tror pressem driter opp i om ingen kommer.. kampene blir spilt og sendt på tv. Det er vi som driter oss ut... nei støtt klubben for dem trenger det.. bruk denne energien dere har på laget og ikke detta pisset...

Greit med 10 min stillhet, men noe mere en det er bare teite ting...

---------------------------

Jeg vil si som statsmenisteren sa det: Ondskap kan drepe et menneske, men aldri beseire et helt folk


matcha

Bedriftsspiller
Ble medlem: 02 sep 10
Innlegg: 15

Lagt til: 15 okt 11, 01:37

Åssen kan du si att 10 min stillhet er greit? Du prøver jo å synge hver gang vi har det!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 okt 11, 08:13
Endret: 15 okt 11, 08:53
Endret av: keiko99

Værste jeg vet er folk som  lyver og du er en av dem.. jeg har vitner på at jeg ikke gjør det så du bør faen meg ta deg sammen

Jævlig fin link til deg

---------------------------

Jeg vil si som statsmenisteren sa det: Ondskap kan drepe et menneske, men aldri beseire et helt folk


RG

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 15 okt 11, 09:00

Javel PH boikotter, dvs dem ikke setter opp buss, hvor mange lar seg stoppe av den grunn?

Jeg snakker for min del og vil dra på den kampen uansett,

tidspunktet for en boikott kunne vært bedre, men jeg ser handlingen.

Det er vel kanskje da 40-50 stk som velger og bli hjemme, mens andre finner alternativ transport.

Problemstillingen som jeg ser i PH om dagen minner meg om en Barnehage, alle er uenige om hvilke "leker" dem vil leke.

Hvem er egentlig forsanger ( hvor mange skal det være 1-9 stk ??)

Masse intern uro og personlig hets.

Stemningen er RÆVA og det er helt andre ting enn og støtte laget som er fokus.

Jeg ser ingen umiddelbar løsning på problemet, men NOE MÅ GJØRES !!!!

---------------------------

# Seriegull 1937 1938 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006

”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 15 okt 11, 10:10

Hvis en boikott av mandagskamper skal ha noen mening må jo hjemmelaget også boikotte kampen.  Da måtte jo tv-selskapene tatt hensyn til kravet om at kamper skal spilles i helga.  Er jo dårlig reklame hvis kampen går for tomme tribuner.  Slik som det er nå tjener jo hjemmelaget på boikottene. 


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 15 okt 11, 10:13

Syntes det boikottgreine som blir bedrevet med for tiden er bare tull. Det supporterklubbene bør gjøre er å samle seg sammen og ha et møte sammen hvor det også blir avtalt møte med NFF og Canal Digital/TV2 om disse mandagskampene..

Ser ikke ut som om det hjelper med ti minutters stillhet som vi har under hver Mandagskamp, supporterne bør gå hardere til verks.. Regner med at de som ikke reiser innover til Oslo den dagen heller ikke ser kampen på TV2Zebra da..?

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


becks723

Juniorspiller
Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 145

Lagt til: 16 okt 11, 10:18

Opprinnelig postet av Fredrik Reiten @ Facebook

For å oppklare litt rundt "boikotten" av Vålerenga-kampen. Det er bare å innse det at med et så latterlig tidspunkt hadde vi KANSKJE klart å fylle halvannen buss. Dere som påstår at vi nå ødelegger ved å la klanen få overtaket: Tror dere virkelig de 60 ekstra hadde lagd nok liv til å overdøve klanen? Når vi i tillegg vet at Supras heller ikke hadde tatt turen?

Som styremedlem Reiten forteller, så hadde Plankehaugen ikke klart å fylle opp mer enn halvannen buss til Oslo.

Har det egentlig vært noen fler på en eneste bortekamp i år? (hvis man ser bort ifra Sarpsborg kampen) Hvis man skal bevise at man virkelig vil at fotball skal spilles i helgen - regner jeg med at en av de resterende bortekampene (som spilles i helgen) blir en "satsningskamp", slik at man virkelig ser at det blir bedre stemning og liv i helgene.

Jeg personlig kommer til å dra inn til Oslo denne mandagen for å støtte laget i mitt hjerte, og jeg håper virkelig at mange andre gjør det også! Jeg tror faktisk at vi kommer til å bli mange på Ullevaal Stadion denne dagen, kanskje den borte kampen med mest liv på tribunen (hvis man igjen ser bort i fra 08-kampen), og hvem taper på det? Kun Plankehaugen og Supras, ingen andre!


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 16 okt 11, 23:32
Endret: 16 okt 11, 23:34
Endret av: Arte et labore

Opprinnelig postet av becks723
Som styremedlem Reiten forteller, så hadde Plankehaugen ikke klart å fylle opp mer enn halvannen buss til Oslo.

Og hva er da poenget med å boikotte dette? En boikott som ikke vil være merkbar engang, hva er poenget i det?

Et fancy ord for å si at det ikke var nok påmeldte til bussen og turen ble avlyst?

(Ble litt feil svar egentlig, ettersom det ikke er deg jeg stiller spørsmålene)

Angående fotball i helgene-protestene:

Hvis man først skulle protestere mot dette, så får heller alle samle seg rundt siste serierunde når alt mest sannsynlig er avgjort, kanskje gull, sølv, bronse og nedrykk er klart.

Så kan man holde kjeft en hel kamp, uansett scoring eller idiotdommere. Da hadde det i hvert fall blitt merkbart. Eventuelt kjøpt billett, men ikke møtt opp. Tomme tribuner, men klubbene hadde fått pengene sine for det.

En Tippeliga-runde for nesten tomme tribuner ville fått frem poenget, men tviler på at det er gjennomførbart, men 90 minutter med stillhet bør være det.


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 18 okt 11, 08:33


Kanskje på tide å avlyse denne teite boikotten nå? Det er tydligvis ingenting som går vår vei. Her må det kjempes steinhardt for å berge plassen. 1 poeng kan være avgjørende. Og så skal vi boikotte kampen? Istedetfor å mobilisere som f..n for å gi gutta støtte? Hvordan var sangen? Vi står her for deg- vi skal ikke svikte deg? Så gå på kampen da!

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 18 okt 11, 11:05

I gode og onde dager, skal vi trofast møte opp.....

Nei vent, ikke på mandager. Foot in mouth


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 18 okt 11, 14:05

Synes denne passer bra inn:

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


matcha

Bedriftsspiller
Ble medlem: 02 sep 10
Innlegg: 15

Lagt til: 20 okt 11, 16:37

Opprinnelig postet av keiko99

Værste jeg vet er folk som  lyver og du er en av dem.. jeg har vitner på at jeg ikke gjør det så du bør faen meg ta deg sammen

Jævlig fin link til deg



Jeg har en del vitner til att du prøver på det en gang i mellom, du klarer jo ikke å holde kjeft!



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24