Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsspekulasjoner / ønsker vinter 2011/2012

Flat Trådet Nøstet
Side 49 av 50 49

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 20 mar 12, 19:01

Opprinnelig postet av niggle

Siste jeg hørte fra Holters var vel at Piroja kanskje var skattepliktig til Esland allikevel. Er vel ikke noe vits å selge bjørnen før den er skutt osv osv..  Fort så blir saken henlagt. Uansett tar det nok laaang tid dersom det blir sak(er)

Laaang tid?

Det er ikke noe bra for klubben å ha en prosess gående over år.

Jeg håper du har rett, at saken fort blir henlagt ;-) , men tviler.

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 20 mar 12, 19:12

Opprinnelig postet av Willy René
Er det noen som vet hvor "Jeg er med"-midlene går? 

Det er vel sagt at disse pengene er øremerket nye spillere! 

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 20 mar 12, 19:22

Opprinnelig postet av endre

Opprinnelig postet av Willy René
Er det noen som vet hvor "Jeg er med"-midlene går? 

Det er vel sagt at disse pengene er øremerket nye spillere! 

Det spiller ikke mye rolle for meg hvis pengene går til samme rettssubjekt som evt. må betale en evt. regning til myndighetene.

Da betyr ikke øremerking så mye.

Men for å fremheve noe "possetift":

Får håpe at Holters dundrer inn i FFK-styret i kveld!!!!!!!!!!!!!

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 20 mar 12, 20:10


Hvis et firma får en faktura fra et annet land f.eks FFK får faktura fra et selskap i Estland så har det vel ingen ting å si om en person er skattemessig bodsatt i Norge eller ikke.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 20 mar 12, 20:17

Opprinnelig postet av Erikk


Hvis et firma får en faktura fra et annet land f.eks FFK får faktura fra et selskap i Estland så har det vel ingen ting å si om en person er skattemessig bodsatt i Norge eller ikke.

Erikk da! Jeg mener å huske at du har sagt at du er økonom? Eller var det han andre Erik?

Hvis fakturaen er utstedt som et proformaverk for å hjelpe en skatteyter i Norge til å unndra beskatning av inntekt i Norge så har vel skattemessig bosted absolutt noe å si i den sakens anledning.

Det er ikke så enkelt å skyve fra seg skatteansvaret ved å lage konstellasjoner og tilpasninger som kun er ment for å unngå skatt. Da har myndighetene en klar gjennomskjæringsadgang (heldigvis).

Det som betyr noe i denne saken er hvilken person som er den endelige mottaker, og hvorfor personen får disse pengene. Hvis personen har fått pengene som dekning for arbeid i Norge mens personen var skattemessig bosatt i Norge så er det ikke mye tvil igjen.

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 20 mar 12, 20:31


Får si du har en flott måte å argumentere på Willy Rene, mulig vi bør spare resten av leserne for flere slike innlegg.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 20 mar 12, 20:32

Opprinnelig postet av Erikk


Får si du har en flott måte å argumentere på Willy Rene, mulig vi bør spare resten av leserne for flere slike innlegg.

Helt i orden for meg.

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 21 mar 12, 06:12


Det går rykter om at en spiller til er på inn, noen som vet hvordan spillertype det er, det var forrøvrig Tarik som har uttalt det til Byavisa, ett par spillere til, det uttalte han før Vålerengaspilleren kom


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 21 mar 12, 08:26

Opprinnelig postet av Patrioten


Det går rykter om at en spiller til er på inn, noen som vet hvordan spillertype det er, det var forrøvrig Tarik som har uttalt det til Byavisa, ett par spillere til, det uttalte han før Vålerengaspilleren kom

Tror ikke du skal ta det som står i byavisa for god fisk..!!

Men jeg også håper på en spiss inn i siste minutt, da hadde faktisk laget begynt å sett ganske bra ut..Wink

 

---------------------------

You`ll never walk alone...


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 mar 12, 16:14

Lasse Staw er ferdig i FFK

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 22 mar 12, 16:31

Opprinnelig postet av keiko99

Lasse Staw er ferdig i FFK

Det må vel sies å være det beste for begge parter så lenge det, såvidt jeg har skjønt, ikke var mulig for FFK og Lasse å bli enige om en ny kontrakt.

Lykke til videre, Lasse! Synd det ikke ble i FFK du kunne utvikle deg til å bli en toppkeeper, men sånn er nå fotballen...

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 22 mar 12, 16:46

For FFK er det en vinn-vinn situasjon, ettersom det er en kjent sak at Staw er klubbens best betalte spiller.

Best betalte? Eller en av de beste, FB? Uansett godt at det løste seg.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 22 mar 12, 17:32
Endret: 22 mar 12, 17:34
Endret av: Patrioten

Opprinnelig postet av Ziggy Stardust

Opprinnelig postet av Patrioten


Det går rykter om at en spiller til er på inn, noen som vet hvordan spillertype det er, det var forrøvrig Tarik som har uttalt det til Byavisa, ett par spillere til, det uttalte han før Vålerengaspilleren kom

Tror ikke du skal ta det som står i byavisa for god fisk..!!

Men jeg også håper på en spiss inn i siste minutt, da hadde faktisk laget begynt å sett ganske bra ut..Wink

 Kanskje Byavisa hadde riktig likevel

 

 

Nå er det ikke lenge til før den nye spilleren kommer, forusetningen var jo at Lasse forsvinner og det er ikke lenge til, for håpe at det blir en spiss


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 23 mar 12, 20:20


Vet du noe mer, Mr Insider?

---------------------------

You`ll never walk alone...


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 24 mar 12, 07:42

Ikke noe mer enn det Tarik uttalte til avisa, men nå har de jo penger å bruke hvis Lasse forsvinner og spillere trenger vi, håper at det kommer en spiss


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 24 mar 12, 10:37
FFK har jo ikke penger, så det er jo absolutt ingen automatikk at det kommer en spiller inn selv om Lasse blir solgt.

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 24 mar 12, 11:26

Opprinnelig postet av solano2
FFK har jo ikke penger, så det er jo absolutt ingen automatikk at det kommer en spiller inn selv om Lasse blir solgt.
Det er vel heller ingen automatikk at han er solgt heller.... Kan jo hende han slippes på samme grunnlag som Gashi.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 24 mar 12, 13:13

Det som blir gevisten for FFK er sparte lønnsutgifter i 4 mnd. Hvis Lasse skal ha kompensasjon så blir gevisten mindre. Personlig mener jeg Lasse bare bør gå. Går dette i vasken bør han alternativt ikke bli brukt selv på 2 laget. At han skal få/ krever kompensasjon for å få karrieren sin på stell er umoralsk, og viser i så fall bare hvor grisk han er . Så lenge FFK slipper han gratis og han får en solid sign on fee i Sverige skal han bare være jetteglad.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 24 mar 12, 13:51

Mener jeg leste et sted der det står at FFK må betale Staw for å løse han fra sin kontrakt.Men husker ikke hvor!

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 24 mar 12, 14:01
Endret: 24 mar 12, 22:12
Endret av: Plankekæll

Opprinnelig postet av kjell-H

Mener jeg leste et sted der det står at FFK må betale Staw for å løse han fra sin kontrakt.Men husker ikke hvor!

Er jo ikke så merkelig det.

Si han sitter på en årslønn på 1 mill NOK da, også får han 500.000 hos Syrianska. Da er det vel ikke så merkelig hvis FFK "må" betale Lasse den resterende summen frem til sommeren.

Hvis ikke kan jo Lasse bare traske rundt i Østfold og tjene fete penger frem til sommeren.

Men dette ordner seg sikkert. Uansett så vil FFK tjene penger på dette.



Flat Trådet Nøstet
Side 49 av 50 49

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3