Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsspekulasjoner / ønsker vinter 2011/2012

Flat Trådet Nøstet
Side 31 av 50 31

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 16 feb 12, 10:16

Opprinnelig postet av Erikk

Når det gjelder Rafn måtte jo han avgryte treningsleieren pga skade, som jeg vil anta er en ettervirking etter grisetaklingen på Melløs. Vet noen hvor spilleklar han er?

Les alt om skaden(e) hans her.

Anbefaler alle Rafn-kritikerne til å lese dette faktisk.

Hvis vi skal starte å selge Askar mfl nå kan vi bare pakke sammen, da blir det nedrykk. 


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 16 feb 12, 10:18

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Erikk

Når det gjelder Rafn måtte jo han avgryte treningsleieren pga skade, som jeg vil anta er en ettervirking etter grisetaklingen på Melløs. Vet noen hvor spilleklar han er?

Les alt om skaden(e) hans her.

Anbefaler alle Rafn-kritikerne til å lese dette faktisk.

Hvis vi skal starte å selge Askar mfl nå kan vi bare pakke sammen, da blir det nedrykk. 

 

Støttes veldigLaughing


madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 16 feb 12, 11:32

[quote=ffkmufc]

Råttent av Brann å by 1 mill for Amin Askar??? Våkn opp a gutter... Får vi 1 mill for han skal vi være fornøyd.

Simen Rafn kan bli like god, om han er skadefri og blir satsa på.

Det Amin har levert i FFK-trøya har ikke vært noe å skrive hjem om. Kan spille i flere posisjoner og hadde sånn sett vært en nyttig spiller, men at han er verdt over 1 mill i dagens marked, det får dere meg ikke med på.

[/quote

For å snu det litt på hodet: Hvis vi skulle kjøpte en kant/back  i dagens marked for ca 1 mill. Hva hadde vi fått?

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 16 feb 12, 11:55

Jeg tror nesten ingen her inne kjenner markedet godt nok, så hva vi får for 1 mill NOK er helt umulig å svare på. 

Vi her inne kjenner stort sett det norske markedet, og skal vi lete der finner vi ikke noen bedre enn Askar til den prisen. Hva som rører seg i utlandet er mye forskjellig, fra det meget gode til det helt håpløse.

Nei, skal vi overleve i Tippeligaen kan vi ikke svekke laget. Det gjør vi hvis vi selger Amin Askar. Han er soleklart førstevalg på FFK pdd. (Backup-spillere på høyrekanten er Rafn, Hansen, Valencia, Standerholen og Gueye. Tarik kan også spille der.)

Uansett er vi ikke gode nok til å overleve hvis vi skal begynne å selge spillere nå uten å få inn gode nok erstattere.


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 16 feb 12, 11:59
Endret: 16 feb 12, 12:02
Endret av: Flisa

Opprinnelig postet av Plankekæll

Uansett er vi ikke gode nok til å overleve hvis vi skal begynne å selge spillere nå uten å få inn gode nok erstattere.

Spørsmålet da er om vi kommer til å overleve i Norsk Toppfotball hvis vi ikke får inn ny kapital?

En ting er at Svein Johannessen sier at FFK som klubb ikke blir berørt - men går FFK Sport konkurs, må vi ha nye friske midler. Gjør man ikke dette ender man opp som Lyn - bare litt verre, da de faktisk kunne kjøpe seg en plass 2 divisjoner opp...

Forøvrig er det ikke avgjørende å selge Askar - da måtte man solgt seg større, som det ble nevnt av en annen. Hussain, Dure og Jabbie osv osv...

Uansett hva som skjer nå er det hele bare forbanna trist...

Noen som forøvrig har en komplett liste over hvem som eier, og hvor mye de eier av spillerne?

---------------------------

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 16 feb 12, 16:38

Opprinnelig postet av Plankekæll

Vi her inne kjenner stort sett det norske markedet, og skal vi lete der finner vi ikke noen bedre enn Askar til den prisen. Hva som rører seg i utlandet er mye forskjellig, fra det meget gode til det helt håpløse.

Nei, skal vi overleve i Tippeligaen kan vi ikke svekke laget. Det gjør vi hvis vi selger Amin Askar. Han er soleklart førstevalg på FFK pdd. (Backup-spillere på høyrekanten er Rafn, Hansen, Valencia, Standerholen og Gueye. Tarik kan også spille der.)

Uansett er vi ikke gode nok til å overleve hvis vi skal begynne å selge spillere nå uten å få inn gode nok erstattere.

 

My point exactly.....

Dessuten, 1 mill fram eller tilbake slik ting tydeligvis er nå, tror jeg ikke betyr noe som helst. 


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 16 feb 12, 16:56


en million er nok som en dråpe i havet her, og Askar er en av de mest verdifulle for klubben som flere her sier.

Demokraten sa vel 10 mill i underskud, kanskje det er så høyt som 15 også..

budsjettene for 2012 går heller ikke sammen, så den mil blir nok en dråpe ja.


RG

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 16 feb 12, 18:58

Send hjem denne eksil bergenseren Valencia og la Brann ta den regningen i stedet.

---------------------------

# Seriegull 1937 1938 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006

”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 16 feb 12, 19:45

Opprinnelig postet av RG

Send hjem denne eksil bergenseren Valencia og la Brann ta den regningen i stedet.

Nei nei nei! Vi trenger alle spillerne vi har nå for troppen er ikke stor.Greit han har vært mye skadet og har høy lønn men en valencia skadefri kan bli gull værdt for FFK i serien i år!SmileHvis jeg ikke har regnet helt feil så tok vi mest poeng ifjor med Valencia på banen en uten!Men ja han er desverre mye skadet men jeg tror og håper at han får spilt mye mer i år!

Greit klubben trenger penger men vi trenger da også spillere!

Jeg stiller heller et stort spm ang å hente Knutsen og Holm når vi er nær konkurs.Det er noe som ikke stemmer her!

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 16 feb 12, 23:19
Endret: 16 feb 12, 23:20
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av kjell-H

Opprinnelig postet av RG

Send hjem denne eksil bergenseren Valencia og la Brann ta den regningen i stedet.

Nei nei nei! Vi trenger alle spillerne vi har nå for troppen er ikke stor.Greit han har vært mye skadet og har høy lønn men en valencia skadefri kan bli gull værdt for FFK i serien i år!

Valencia vil aldri bli helt skadefri. Kneet hans er råttent, og han går nok ikke igjennom en ny legesjekk.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 17 feb 12, 11:49

Opprinnelig postet av Erikk


Når det gjelder Rafn måtte jo han avgryte treningsleieren pga skade, som jeg vil anta er en ettervirking etter grisetaklingen på Melløs. Vet noen hvor spilleklar han er?

 

Han avbryt ikke treningsleiren pga skade men fordi han hadde avtalt operasjon på siste legg den 1.februar. Simen er veldig fornøyd med operasjonene som synes å være 100% vellykket(alle 3..) Ettervirkningen etter taklingen i Moss ble operert i begynnelsen av desember. De 2 siste pga leggsmerter grunnet compartments syndrom.

Han er igang med opptrening og gjennomfører ganske harde økter på bl.a tredemølle . Alle øktene uten de smertene som har hindret ham de siste 21/2 årene. Begynner vel forsiktig med ball i neste uke.

Fortsetter fremgangen så kan han nok kanskje rekke seriestart.

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 17 feb 12, 11:56

Gledelig lesning Rafn sr.

Igjen - les om skadene + operasjonene hans her.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 19 feb 12, 18:59

Regner med at billettbodene blir nedløpt i morra etter denne nyheten.

http://www.f-b.no/ffk/askar-blir-brann-spiller-1.6784104


Gargamel

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 19 feb 12, 19:01
Endret: 19 feb 12, 19:02
Endret av: Gargamel

Opprinnelig postet av solano2

Regner med at billettbodene blir nedløpt i morra etter denne nyheten.

http://www.f-b.no/ffk/askar-blir-brann-spiller-1.6784104

 Nå, det er da bare spekulasjoner fra f-b, men er de reelle så er det bare å forberede seg på nedrykk. Skal vi klare å holde plassen i år, kan vi ikke selge de beste. Stallen er ikke så stor..


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 19 feb 12, 19:16
Endret: 19 feb 12, 19:17
Endret av: madcow

Fornuftig valg å selge Askar om vi får ~1m for han når han kun har snaue 4 måneder igjen av kontrakta. Helt latterlig av de flere her inne å klage på at Borges ikke ble solgt når vi kunne få noe for han, og samtidig starte hylekoret det sekundet klubben gjør det eneste som er økonomisk forsvarlig.

Samtidig: Det kunne vært verre. Han kunne endt i Lillestrøm... *grøss*

Lykke til videre om du forsvinner i morra Amin, skal fortsette å holde et øye med deg og ønsker lykke til videre i karrieren.

 

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 19 feb 12, 19:46


Trist, men dessverre ganske sikkert det riktige å gjøre. Ikke det at disse kronene kaster så mange skvetter vann ut av skuta, men det viser i allefall de som evt skal redde klubben fra situasjonen de er i at man gjør noen grep selv i klubben.

 

 

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 19 feb 12, 20:09

Hvordan er eierforholdet i Askar? Eier FFK 100%?


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 19 feb 12, 20:31

Opprinnelig postet av madcow

Fornuftig valg å selge Askar om vi får ~1m for han når han kun har snaue 4 måneder igjen av kontrakta. Helt latterlig av de flere her inne å klage på at Borges ikke ble solgt når vi kunne få noe for han, og samtidig starte hylekoret det sekundet klubben gjør det eneste som er økonomisk forsvarlig.

Samtidig: Det kunne vært verre. Han kunne endt i Lillestrøm... *grøss*

Lykke til videre om du forsvinner i morra Amin, skal fortsette å holde et øye med deg og ønsker lykke til videre i karrieren.

 

Nå har ikke jeg klaget på at Borges ikke ble solgt,men synes vel ikke det kan sammenlignes. Borges ville ikke forlenge med FFK,så man var jo klar over at man ikke ville få noen penger for ham,hvis han ikke ble solgt. Har ikke lest eller hørt noe om at Askar ikke vil forlenge med FFK. Det har vel heller virket som det han har gitt utrykk for er,at jeg er FFK spiller!Det var i tilfelle ikke lenge det varte.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 19 feb 12, 22:16

Sa ikke Kosten her om dagen at vi ikke trengte å selge spillere? Eller at vi ikke skulle selge spillere?

Er det noe annet enn ljug og fanteri fra den kanten?

Et salg av Askar til en direkte konkurrent er intet mindre enn latterlig. Denne summen som FFK tjener på han mister FFK i tapte billettinntekter uansett.

Dette blir en tøff kamp mot nedrykk (ikke ironi), og for en positivitet dette sprer til supportere og folk i byen. (IRONIVARSEL)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 19 feb 12, 22:46

Opprinnelig postet av Plankekæll

Et salg av Askar til en direkte konkurrent er intet mindre enn latterlig. Denne summen som FFK tjener på han mister FFK i tapte billettinntekter uansett.

Blir litt catch 22 her. Litt av årsaken til det akutte problemet er det sviktende sesongkortsalget som gjør at vi må selge for å få inn penger. Når vi selger de beste spillerne selger vi mindre billetter og vi er tilbake der vi startet. Vi kunne kanskje latt være å selge spillere, men det ville vært ren gambling, og mye tyder på at det allerede har vært forsøkt. Opptil flere ganger

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 31 av 50 31

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24