Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsspekulasjoner / ønsker vinter 2011/2012

Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 50 11

sarpen

Juniorspiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 136

Lagt til: 18 nov 11, 20:37

Opprinnelig postet av Robbie

Er det bare jeg som ikke forstår hvorfor Heieren Hansen er så ettertraktet. En høyst middemådig stopper, spør du meg. En ting er at FFK var ute etter ham, det kan jeg på sett og vis forstå, men at Molde skal ha brukt for hans tjenester, er meg en stor gåte. Så han i en del kamper i fjor, og har sikkert sett sarp i ti-tolv kamper i år. Kan noen fortelle meg hva jeg tydeligvis ikke ser?

Jørgensen kan jeg derimot se at er ettertraktet. Han har definitivt noe spennende ved seg.

Her er jeg enig med deg Robbie! Heieren Hansen har fallt fullstendig igjennom i tippeligaen. På defensiv dødball og cornere ser ham ut som en juniorspiller som overhodet ikke henger med. Jeg tror han har tapt et sted mellom 80-90% av duellene særlig på cornere imot.

Jørgensen er i forhandlinger med TIL. Har vært på besøk i klubben og byen denne uken og Høgmo er åpenbart intressert. Personlig vil jeg anta at Jørgensen selges for et sted mellom 2-3 mill. Dersom den svenske klubben som har vist interesse og Brann (ubekreftet) hiver seg inn i kampen, kan en budrunde gavne oss. Viking skal også ha vist intresse og den kanskje intensiveres ettersom Sokolowski er på vei til Brann? 

Correct me if im wrong, men jeg mener å ha hørt at efefkå la inn et bud på Jørgensen som var rundt 1 mill. Sportslig leder responderte mailen iløpet av 1 sekund med et høflig NEI TAKK og lykke til videre. 


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 18 nov 11, 23:25

Opprinnelig postet av sarpen

Opprinnelig postet av Robbie

Er det bare jeg som ikke forstår hvorfor Heieren Hansen er så ettertraktet. En høyst middemådig stopper, spør du meg. En ting er at FFK var ute etter ham, det kan jeg på sett og vis forstå, men at Molde skal ha brukt for hans tjenester, er meg en stor gåte. Så han i en del kamper i fjor, og har sikkert sett sarp i ti-tolv kamper i år. Kan noen fortelle meg hva jeg tydeligvis ikke ser?

Jørgensen kan jeg derimot se at er ettertraktet. Han har definitivt noe spennende ved seg.

Her er jeg enig med deg Robbie! Heieren Hansen har fallt fullstendig igjennom i tippeligaen. På defensiv dødball og cornere ser ham ut som en juniorspiller som overhodet ikke henger med. Jeg tror han har tapt et sted mellom 80-90% av duellene særlig på cornere imot.

Jørgensen er i forhandlinger med TIL. Har vært på besøk i klubben og byen denne uken og Høgmo er åpenbart intressert. Personlig vil jeg anta at Jørgensen selges for et sted mellom 2-3 mill. Dersom den svenske klubben som har vist interesse og Brann (ubekreftet) hiver seg inn i kampen, kan en budrunde gavne oss. Viking skal også ha vist intresse og den kanskje intensiveres ettersom Sokolowski er på vei til Brann? 

Correct me if im wrong, men jeg mener å ha hørt at efefkå la inn et bud på Jørgensen som var rundt 1 mill. Sportslig leder responderte mailen iløpet av 1 sekund med et høflig NEI TAKK og lykke til videre. 

Så vidt jeg har fått med meg så har TIL ikke mye penger på bok, det samme gjelder Brann...... Da må vel de selge noe for å få råd til JJ?? Tror vel også at det er andre spillere som muligens er mer attraktive på overgangsmarkedet enn JJ hvis 08 forsøker å kjøre opp prisen.

Man kan vel ikke kalle JJ en outstanding TL spiller som alle sikler etter?? Grei forsterkning og ikke noe annet enn det.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 nov 11, 01:13

Opprinnelig postet av sarpen

Correct me if im wrong, men jeg mener å ha hørt at efefkå la inn et bud på Jørgensen som var rundt 1 mill. Sportslig leder responderte mailen iløpet av 1 sekund med et høflig NEI TAKK og lykke til videre. 

Nei, budet var som nevnt nærmere det dobbelte av det du påstår.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 20 nov 11, 12:39

Opprinnelig postet av keiko99

Her ser senegalesiske Mohamed «Momo» Gueye (17) på drakten han håper å ikle seg neste sesong.

Mannen som hentet Diouf X 2 og Thioune til Norge skryter av Momo på sin egen blogg. Spilleren har også imponert  trenerapparatet i FFK.

En varslet suksess

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 20 nov 11, 13:06

Spennende dette. Men Thorstensen var også agenten som solgte inn Kouadio og Fofana til FFK, uten at det (av ulike årsaker) ble noen suksess. Da er det nok enklere å reklamere med at han også har hentet Diouf og Thioune, ja.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 20 nov 11, 13:11

Han er vel ikke agent?

Trodde han var speider jeg...

Nå er det vel sånn at alle speidere mislykkes en gang i blant også. La oss bare håpe denne spilleren er så god som alle sier. Og litt mindre uspiselig enn Nani.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 20 nov 11, 13:20

Opprinnelig postet av Plankekæll

Han er vel ikke agent?

Trodde han var speider jeg...

Nå er det vel sånn at alle speidere mislykkes en gang i blant også. La oss bare håpe denne spilleren er så god som alle sier. Og litt mindre uspiselig enn Nani.

Jeg skrev feil. Det stemmer at han er speider, ikke agent. Omtaler seg selv ofte som "arkitekt".


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 21 nov 11, 21:18

Rykter er så mangt, og jeg har alltid saltet lett tilgjengelig når jeg hører et nytt. I dag hørte jeg dog et rykte om at Brenne er ventet å vende tilbake til FFK neste sesong. Jeg kjenner ikke til kontraktlengden hans i Odd, men er noe skeptisk til at dette stemmer. Andre som har hørt lignende?

---------------------------

Vi har igjen mistet Tippekampen med Arne Scheie! =(
Fortsatt god bedring Dagfinn.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 21 nov 11, 21:24

Opprinnelig postet av Scout

Rykter er så mangt, og jeg har alltid saltet lett tilgjengelig når jeg hører et nytt. I dag hørte jeg dog et rykte om at Brenne er ventet å vende tilbake til FFK neste sesong. Jeg kjenner ikke til kontraktlengden hans i Odd, men er noe skeptisk til at dette stemmer. Andre som har hørt lignende?

Hvis det ryktet stemmer så skal jeg juble helt til sesongstart 2012Sealed

 

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 21 nov 11, 21:43

han skrev vel ny kontakt mener jeg med odd...

Det er mange bra ledige spillere i stabæk fortiden

---------------------------

Jeg vil si som statsmenisteren sa det: Ondskap kan drepe et menneske, men aldri beseire et helt folk


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 21 nov 11, 23:16

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 23 nov 11, 13:12
Endret: 23 nov 11, 13:13
Endret av: Holters

Jon Knudsen er tidligere landslagskeeper og mangeårig solid sisteskanse i Tippeligaen. Ingen ekstrem keeper, men har tidligere prestert på et jevnt nivå uten de store tabbene.

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article215546.ece

Knudsen ble vraket som landslagskeeper, men stod flere gode kamper med flagget på brystet. Hinter videre frempå at det trolig er økonomiske motiver som har ført til at han har blitt vraket som førstekeeper i Stabæk, noe som ikke virker usannsynlig når vi nå før høre at han har hundretusener i kampbonus.

Staw har bare kontrakt ut juni 2012, så noe må gjøres på keeperfronten. Valget står mellom å forlenge eller å hente inn en ny keeper.

Hva mener folket?

Vi har lenge ønsket en solid sisteskanse.

Kunne Jon Knudsen ha vært noe for FFK?

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 23 nov 11, 13:32

Knudsen er en bra keeper, men hvis det er økonomiske grunner til at Stabæk vil la ham gå, tyder det vel på at han er godt vant lønnsmessig og kanskje blir for dyr for FFK?

Jeg hadde ikke hatt noe imot å hatt Knudsen og Staw som våre to keepere, men det er mulig Lasse da heller ville finne en klubb i 1. divisjon hvor han fikk stå fast.  Jeg vil ikke tro noen tippeligaklubber på FFKs nivå og oppover er sterkt interesserte i å hente ham per dags dato. For å være aktuell for toppklubbene bør han vel helst ha stått fast for FFK en hel sesong og ha unngått grove feil - og klubbene som er på vårt nivå størrelsesmessig (som Godset, Aalesund, Lillestrøm) ser vel neppe Lasse som noe bedre enn keeperne de har. Dermed er det 1. divisjon som gjelder om han vil spille fast, i det tilfellet at FFK henter en ny førstekeeper.

 

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 23 nov 11, 13:39

Opprinnelig postet av Tøfflus

Knudsen er en bra keeper, men hvis det er økonomiske grunner til at Stabæk vil la ham gå, tyder det vel på at han er godt vant lønnsmessig og kanskje blir for dyr for FFK?

Nå skal jo Stabæk kvitte seg med halvparten av de 12-13 spillerne de har under kontrakt til året. En klubb som har levd helt toalt over evne med millionlønninger. Om Knudsen ikke lenger har en jobb, så kan det jo være at han kan passe innunder FFKs økonomiske rammer. Kan liksojm ikke se for meg at han er ekstremt ettertraktet for tida (litt glemt?).

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Robbie

Juniorspiller
Ble medlem: 15 feb 11
Innlegg: 105

Lagt til: 23 nov 11, 13:39

En skadefri Jon Knudsen kunne definitivt gjort sine saker bra for FFK i to, tre sesonger. Men er svært usikker på om jeg vil at klubben skal kvitte seg med Staw. Har brukt lang tid på å "utvikle" den gutten, og surt å gi ham opp nå.

Mener fremdeles at Staw har det som skal til fysisk for å bli en norsk toppkeeper. Det mentale virker dog ikke helt på høyde. Men jeg har ikke gitt ham opp. Han trenger fortsatt tillit, og selvsagt en sesong uten skader.

 

---------------------------

Kråkerøy


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 23 nov 11, 13:53

Forsåvidt riktig, men det spørs hvor mye tid og tillit FFK kan gi ham basert på godvilje. Han må, som andre, prestere eller slite benken.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 634

Lagt til: 23 nov 11, 13:56


Jeg vil fortsatt at det satses på Staw som 1.keeper og Masalin som backup. Tror nok at Knudsen blir litt for dyr for oss,men nå som start rykker ned vil kanskje Kenneth Høie eller Lund Hansen flytte litt på seg?


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 23 nov 11, 14:09


Jeg vil mer enn gjerne ha Staw i klubben. Han stod ikke særlig bra i Adeccoen, masse feil og dårlig med selvtillit. Føler han har tatt et stort sprang i Tippeligaen. Han gjør mindre feilvurderinger, og han har faktisk bidratt med mange meget gode redninger som har reddet oss flere ganger.

Derimot må jo hans motivasjon for videre spill i FFK også være tilstede, men det vet jeg ingenting om. Fortsetter han å kjøre dette løpet så vil det uansett bli en solid keeper for fremtiden.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 23 nov 11, 14:27

Hvis jeg måtte velge mellom staw el knudsen så hadde helt klart svaret blitt Staw da han fortsatt er en ung keeper.  Har ikke helt sansen for Knudsen.Synes han ikke er bra nok desverre! Men jeg har ikke tillit til Staw lengre el så dette er en vanskelig sitvasjon.Hehe. Men ja seff håper jeg at Staw blir en bra keeper for oss men desverre så har jeg mistet litt trua på det!

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 23 nov 11, 16:06


Jeg vil tro at Jon Knudsen har lønnskrav som er langt unna det vi kan betale og at saken løser seg med det. Jeg mener også at vi ikke skal "sprenge banken" for å få han heller. Vedr Staw tror jeg også han har større krav ann hva vi kan/bør betale siden kontrakten han har nå er tegnet på et tidspunkt som er gunstig for han. Hvis jeg tar feil og Staw er villig til å signere en kontrakt med "fornuftig" lønn mener jeg vi bør satse på han. Spillet han har vist i år har slik jeg ser det vært jevnt bra, og han har vist før at han er veldig god hvis forsvaret er godt og hvis han er 100% skadefri.

Hvis Staw ikke vil signere ny kontrakt mener jeg vi må selge han snarest istedenfor å vente til han blir Bosman. Hvis vi dermed må ha ny keeper er kanskje Origi mannen vi bør satse på?



Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 50 11

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3