Husk meg
Brukernavn
Passord

23. serierunde: FFK - Molde, lør. 17.09 kl 18:00

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 7 6

kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 17 sep 11, 21:16

Opprinnelig postet av Arte et labore

Om laget ikke rykker ned så er i hvert fall jeg fornøyd med tingenes tilstand, og akkurat nå ser det ut som vi gjør akkurat det.

Fremdeles noen som ikke vil inse fakta. Du er klar over at vi har tatt 1 poeng på de siste 6 kamper ? Det betyr at vi er på god vei mot nedrykk. Setter Start og 08 inn en sluttspurt, er vi ferdige....

---------------------------

"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 17 sep 11, 21:19

forventer virkelig folk, at med den stallen vi har, så skal vi slå de beste hver gang?? 

Idag var det EN tabbe som ødela.. Ellers gjorde vi det godt..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 sep 11, 21:21

Opprinnelig postet av kratos
Fremdeles noen som ikke vil inse fakta. Du er klar over at vi har tatt 1 poeng på de siste 6 kamper ? Det betyr at vi er på god vei mot nedrykk. Setter Start og 08 inn en sluttspurt, er vi ferdige....

Innse fakta? Om det er fakta du skal ha, så kan jeg si at Sarpsborg har ett poeng på åtte kamper, mens Start har tre poeng på syv kamper og den trepoengeren kom mot nettopp jumbokollega S0. Hvis Start og S0 setter inn en sluttspurt? Har du sett noe som i det hele tatt antyder det?


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 17 sep 11, 21:24

Opprinnelig postet av FFKgutt1

forventer virkelig folk, at med den stallen vi har, så skal vi slå de beste hver gang?? 

Idag var det EN tabbe som ødela.. Ellers gjorde vi det godt..

Nei, men som sagt, 1 poeng på de 6 siste. Bare flaks at Start og 08 er såppas svake, ellers hadde vi vært under streken... Blir akuratt som i fjor, var ikke pga av egeninsats at vi kapra 3 plassen i adecco, men at de under oss var enda svakere....

---------------------------

"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 17 sep 11, 21:28

Opprinnelig postet av Arte et labore

Opprinnelig postet av kratos
Fremdeles noen som ikke vil inse fakta. Du er klar over at vi har tatt 1 poeng på de siste 6 kamper ? Det betyr at vi er på god vei mot nedrykk. Setter Start og 08 inn en sluttspurt, er vi ferdige....

Innse fakta? Om det er fakta du skal ha, så kan jeg si at Sarpsborg har ett poeng på åtte kamper, mens Start har tre poeng på syv kamper og den trepoengeren kom mot nettopp jumbokollega S0. Hvis Start og S0 setter inn en sluttspurt? Har du sett noe som i det hele tatt antyder det?

Vi kan da ikke basere oss på det da.... Desuten kommer publikum til å svikte om ikke det blir noen seiere snart... Fikk ikke med meg tallet i dag, men det så glissent ut på tabben ihverfall...

---------------------------

"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 17 sep 11, 21:30

Opprinnelig postet av kratos

Blir akuratt som i fjor, var ikke pga av egeninsats at vi kapra 3 plassen i adecco, men at de under oss var enda svakere....

Og akkurat som i 2008. Var ikke på grunn av egeninnsats at vi tok sølv men fordi de under oss var enda svakere. Bare tull med andre ord.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 17 sep 11, 21:31
Endret: 17 sep 11, 21:32
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av kratos

Fikk ikke med meg tallet i dag, men det så glissent ut på tabben ihverfall...

Det var veldig glissent ja, 7388 ble det vel oppgitt (og det er vel inkludert alle solgte sesongkort).


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 sep 11, 21:34

Opprinnelig postet av kratos
Vi kan da ikke basere oss på det da.... Desuten kommer publikum til å svikte om ikke det blir noen seiere snart... Fikk ikke med meg tallet i dag, men det så glissent ut på tabben ihverfall...

Du skal altså få lov til å bruke FFKs dårlige form som argument for at vi rykker ned, men jeg kan ikke bruke de to andre lagene sin dårlige form som motargument?

De to lagene under strekene må i snitt nesten ta et poeng mer enn FFK på alle de siste åtte kampene for å komme forbi oss. Hittill i år har de tatt 0,3 poeng mindre per kamp enn oss.

Det var to som ville diskutere fakta her, og faktaopplysningene ligger jo der. Synsingen din om at Start eller Sarpsborg plutselig skal vinne kamper er ikke faktaopplysning.

Det kan selvsagt skje, at en av lagene begynner å vinne kamper helt mot slutten, men akkurat nå ser det ikke slik ut.


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 17 sep 11, 21:39
Nå har jeg sittito her nede i Spania i flere uker og sett kampene. En mening har jeg gjort opp for meg selv, og den er tøff. Vi har tippeligens svakeste venstre back. Mannen har ett bein og det holder ikke i dagens toppfotball.

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 17 sep 11, 21:41


Det er mulig det er begrensede midler !   Skal vi ta en opptelling av nye spillere i år, er det vel få som slår oss

Hansen, Hussein, Dure, Myrie , Landgren, Keene,Horn , Jabbie og Ruud Tveter

Ut: Piroja og Gamboa

Kanskje jeg har glemt noen !

Mulig Molde og RBK har hentet flere

 

Det sier vel det meste

 


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 sep 11, 21:46
Endret: 17 sep 11, 21:48
Endret av: Arte et labore

Opprinnelig postet av tomroar
Det sier vel det meste

Hva skulle det si, at vi har hatt mye penger? Samlet overgangssum for disse er ikke rare greiene, vi fikk vel nesten mer for Piiroja alene enn disse kostet tilsammen. Selvsagt kommer det lønn etc inn i bilde, men listen FFK har lagt seg på nå er vesentlig lavere enn før. Da ville det blitt helt feil signaler om vi hentet inn Eggen som sikkert ikke ville vært billig. Hva tror du spillere som har måtte takket til lav lønn på grunn av økonomien hadde sagt om FFK hentet inn en dyr trener?

Det blir uansett feil signal å hente inn Eggen plutselig nå. Slike nødløsninger har vi prøvd så mange ganger før. Kanskje vi for en gangs skyld skal ha tålmodighet? FFK har nå startet på en skikkelig grunnmur for fremtiden, da syns jeg de skal få lov til å bygge ferdig hele huset før vi feller en dom.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 17 sep 11, 21:47

To ting er ihvertfall helt sikkert slik jeg ser det for øyeblikket:

1) Borges må benkes. Har mistet all interesse og lyst virker det som, og tenker mer på hvor han skal spille neste sesong. Utrolig at han igjen fullfører 90min på banen.

2) Etzaz Hussain MÅ starte hver eneste kamp han er skadefri og ikke er suspendert. Han er den kreative kraften på midten og med Ramberg og Jabbie på banen finnes det ingen kreativitet overhode. Etter dagens kamp ønsker jeg å se Hussain og Jabbie sentralt mot Brann.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 17 sep 11, 21:57

Vi bygger vel ikke en grunn mur, vi har vel satt opp et helt nytt hus !  Setter man opp et nytt hus bør det være noe bedre enn det gamle !

Investering er en sak, løpende driftsutgifter er en annen sak, de henger ofta sammen.

Greit å få noe billig i innkjøp, men man glemmer ikke hva de koster videre.  Mulig man må slutte med å tru at man plutselig er best i norge på innkjøp. Greit å ta ut kortsiktig gevinst, men det plutselig er det ikke så hyggelig alikevel om man skulle rykke ned med tilhørende inntektstap.  Vi vet ikke hva en midlertidig trener koster oss totalt sett, mulig Eggen tar på deg et slikt oppdrag uten for mye lønn. Det  trengs ikke å gjøre en blunder ala Norlie, det man skriver en langtidskontrakt.

Ønsker personlig å ha tålmodighet og kontinuitet, men var sterkt kritisk til Aune fra dag en.  Tror ikke han er rett man for FFK fremover.


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 sep 11, 22:09
Endret: 17 sep 11, 22:12
Endret av: Arte et labore

Opprinnelig postet av tomroar
Vi bygger vel ikke en grunn mur, vi har vel satt opp et helt nytt hus !  Setter man opp et nytt hus bør det være noe bedre enn det gamle !

Tror du FFK er ferdig med fornyelsesprosessen? Nei, klubben har så vidt startet å bygge. Arbeidet vil nok aldri bli ferdig, men vi vil nok se resultatene først om et par år. Strømsgodset og Ronny Deila gjorde noe lignende for et par år siden, og de bygger ennå.

Strategien til FFK er vel å hente inn unge spillere, la de utvikle seg og selge enkelte videre til større klubber. Det er ikke slik at man skal selge alle spillerne så fort man har muligheten. I år har vi solgt Gamboa og kunne ha solgt Borges. Om klubben selger en til to slike spillere hvert år, så svekker ikke det laget så lenge vi får inn spillere som kan utfylle oppgavene.

Vi har blitt så uendelig mye bedre på innkjøp av spillere nå enn før. Om ikke best i Tippeligaen, så ligger vi i hver fall i toppen der et eller annet sted. Jocke har gjort en enorm jobb der og feilprosenten hans er latterlig lav.

Du er for tålmodighet og kontinuitet, mens skal likevel ha Eggen inn på korttidskontrakt? Eggen gjorde da ikke en så veldig god jobb sist han var her. Åttendeplassen i serien var vel maks, og da hadde han hånden godt ned i pengesekken til Høili og kunne hente etablerte spillere.Tviler på om Eggen hadde fått til så veldig mye mer med de rammebetingelsene Aune har. Hvor mange talenter fikk spilletid under Eggen? Husk at det var Drillo som dro Tarik opp på A-laget blant annet.

Husk også at Aune ikke er ferdig utlært som trener. Han utvikler seg videre han også.

 


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 17 sep 11, 22:21

Problemet er at FFK gang på gang legger seg veldig bakpå på hjemme bane. hjelper ikke at ja det var en tabbe som ødla for oss idag når vi ikke klarer å score mål.vi scorer rett og slett for lite. jeg synes Ramberg klarte seg bra idag.Dure gjorde også en grei jobb idag. Jeg mener at vi bør hente en ny keeper til neste sesong.For sånne tabber som idag skal VIRKELIG ikke skje! Det kostet oss en viktig 1poenger! Ja jeg synes helt ærlig at en trener bør få mere ut av det laget vi har.For det laget er bedre en å tape så mange kamper på hjemme bane. Hva gjør Aune feil?El er det spillerne som ikke hører på han?

Det får vi nok aldrig vite! Ta å benk Borges og heller bruk de gutta som faktisk skal spille for FFK lengre en bare denne sesongen.Viktig å få spilt inn en fast 11 nå!

Men ja jeg føler med Staw ikveld.Han heller synes ikke at detta var noe artig!Men han gjør for mye rart løpet av en sesong desverre!

Har jeg trua på at dette kan snu?Ja vist pokker har jeg trua på det.Kom igjen gutta nå spiller vi bedre resten av sesongen så vi hvertfall kan sikkre tippeliga neste år!

Jeg skal trofast møte opp og støtte dere så skal vi alle sammen snu detta! Heia FFK!

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 17 sep 11, 22:23

Er enig at man skal bygge opp et lag og videreutvikle dette kontrollert.

Hadde vel 10 spillere i sist oppstilling, men regnet med at dere så at Tarik var uteglemt, lite trolig at Godset har gjort det samme, ihvertfall ikke SA08.

Det er ikke altid at mye kvantitet er det beste, når man sier at man skal satse på kontinuitet..

Ang rammebetingelser, så vet jeg at vi ikke konkurerer med de beste, svaret er vel antall spillere, da er det bare å sammenlige med de vi konkurerer med.

Mulig du lever på en annen planet, men har gamle Eggen vært her før !

Jo som trener for et annet lag.  Unge Eggen har vært her før..


 


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 17 sep 11, 22:56

En siste ting så skal jeg ikke klage mer!

Jeg vil ikke se Borges mer i fredrikstad drakt.Gutten har sine tanker en helt annet sted en FFK om dagen!

Bruk heller gutta som har kontrakt lengre en ut bare denne sesongen!

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 sep 11, 23:18
Endret: 17 sep 11, 23:22
Endret av: Arte et labore

Opprinnelig postet av tomroar

Hadde vel 10 spillere i sist oppstilling, men regnet med at dere så at Tarik var uteglemt, lite trolig at Godset har gjort det samme, ihvertfall ikke SA08.

Det er ikke altid at mye kvantitet er det beste, når man sier at man skal satse på kontinuitet..

Godset hadde et gamlehjem av en stall. På rekordtid har Deila byttet ut hele den stallen med mye unge talenter. Det generasjonsskifte de tok er rett og slett imponerende.

Kvantitet? Av de som er hentet inn permanent denne sesongen, er det mye kvantitet å se der? De fleste av dem har imponert allerede, og det er egentlig flere år før vi skal høste godt av dem.

Etzaz Hussain har allerede bevist at han er mer enn god nok for FFK. Jørgen Horn har gjort en meget god figur. Jabbie har vært litt opp og ned, men det er ikke gjort i en håndvending å få en afrikaner til å prestere i Norge. Tveter er en uslepen diamant og som er uredd i spillestilen. Kommer til å bli god de neste årene. Mads Hansen har etter en treg start blitt litt varmere i trøya, men skulle kanskje ha prestert enda et hakk over det han har gjort. Er det dette du kaller for kvantitet? Halve Tippeligaen erger seg over at vi snappet opp Hussain, en del også over at Horn og Dure valgte FFK.

Jeg så ikke i farten at det var Eggen senior du mente, men det gjør vel ikke saken bedre. Skal han inn på korttidskontrakt ut året? Hva skal han bidra med, drille inn nytt system og kjefte spillerne til å prestere de åtte siste kampene? Sorry, den prøvde vi i grunn i 2009 da redningsmannen over alle redningsmenn kom, og feilet.

Ang rammebetingelser, så vet jeg at vi ikke konkurerer med de beste, svaret er vel antall spillere, da er det bare å sammenlige med de vi konkurerer med.

Her skjønte jeg egentlig ikke hva du ville frem til. Vi har hentet inn billig og vi har hentet inn bra. Husk at de fleste trenere er resultatfokuserte med kort sikt. Få er interessert i å kaste bort flere år av sin trenertid til å bygge opp et lag fra grunnen av. Aune er kanskje en av få som har komptansen til å trene FFK og samtidig et ønske om klubbens beste, ikke nødvendigvis skaffe seg den beste CVen.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 17 sep 11, 23:44
Endret: 17 sep 11, 23:44
Endret av: keiko99

Det som skuffer meg mest er at FFK ikke vil vise sånn innsats i alle kamper.. vi hadde aldri tapt mot odd om vi hadde spilt som mot molde. Det var kun ett uhel fra staw som førte til tap, men så er det sånn da at lag i medgang vinner og lag i motgang taper... vi husker da RBK kom til stadion og kunne ledet 0-1, men motganen til RBK ville det ikkke slik.

Det er trist at staw svikta, men la oss ikke hugge hue av gutten... dette var en 0-0 kamp eller 1-1 kamp...

Jeg tror forsatt vi løfter oss...

---------------------------

Jeg vil si som statsmenisteren sa det: Ondskap kan drepe et menneske, men aldri beseire et helt folk


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 18 sep 11, 00:02

6 siste seriekamper så sitter vi igjen med 1uavgjordt og 5tap? Aune og co detta er rett og slett flaut med tanke på den troppen vi har.Nei vi har ikke tropp til topp4 i serien men hvertfall bedre en 14plass til nå!

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 7 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f