Husk meg
Brukernavn
Passord

Er Aune rett mann

Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 12 9

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 30 okt 11, 23:23

Opprinnelig postet av 1947modell
Jeg har vært av og på med Aune , men nå er jeg av, og der er jeg ikke alene. Men hva skal styret gjøre ? Det beste er vel å håpe på tippeliga neste år , men da må det ny trener inn. Hadde vært artig at det kon inn ønsker her nå.

Av de som er ledig på markedet hadde kanskje Kjell Jonevret vært en spennende trener, han har hvertfall en fotballfilosofi som burde passe bra til vårt lag.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


FleXUS

Juniorspiller
Ble medlem: 12 mar 05
Innlegg: 105

Lagt til: 31 okt 11, 00:19


Supergod kandidat, men tror mange bør tenke seg om.

Aune har ikke tippeligaens beste stall, men en ung stall.

Det tar tid å få det laget FFK har nå oppover på tabellen. Alt annet enn å rykke ned i år er en godkjent sesong samtidig som klubben fikk inn noen kroner på spillersalg.

Skulle gjerne sett Borges på midtbanen. Mer 4-3-3(FFK sitt mannskap hadde passet langt bedre i den formasjonen etter min mening). Likevel ser det ut som vi klarer å beholde plassen i år.

Om Aune er riktig person videre kan man gjerne diskutere etter sesongen, men nå er det viktige kamper som skal sende Start ned og holde FFK i tippeligaen. Avstanden opp er ikke skremmende, men klubben må bygge videre på årets sesong og ta et steg om gangen :)

---------------------------

"Trying is the first step towards failure" Homer Simpson


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 01 nov 11, 08:57
Endret: 01 nov 11, 08:58
Endret av: Welhaven

Opprinnelig postet av Knuty

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Welhaven

Får håpe vi drar i land dette, for Adeccoen igjen med Strømmen på besøk er bare ikke det samme.

Det skjer ikke, for Strømmen rykker ned i år.

Off-topic: Litt tidlig å konkludere med det? Strømmen fikset en storseier (og fikk hjelp av Sandefjord), og berget med det plassen..  

Får krysse fingra for at vi slipper slikt besøk på stadion til året..

Off-topic2: Jupp - de berget jo plassen sin så. Og ja, vi krysser fingrene for å slippe slikt besøk.

On-topic: Heia Aune :-)

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 01 nov 11, 09:10

For det første mener jeg FFK ikke har underprestert i år.

Ung stall, med få spillere med TL erfaring, som jeg hadde tippet på 12. plass(da er det vanskelig å ikke være en del av nedrykksstriden).

Av de alternativene til trenere som er nevnt er det ingen som vil garantere å gi laget ett løft. Prisen på ett bytte vil være svært høy, uten garantert resultat. Mener Aune har bevist at han er en mann for fremtiden. Han får lage til å fremstå som "best når det gjelder". Det tyder på gode taktiske ferdigheter, og en lojal spillergruppe. Hva mer kan man ønske seg?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 01 nov 11, 09:40


Med seieren til oss mot VIF og seieren til Odd på Sør Arena er situasjonen snudd. Uavgjort på lørdag og sesongens mål er nådd. Dermed har Aune gjort jobben sin og skal ha stor kred for det.

Jeg ønsker at vi fortsetter ungdomsprofilen og mener at med litt tålodighet og rett matching kan vi få et veldig bra lag om noen år. Man bør ikke være noen stor spåmann for å si at f.eks Jabbie, Hussain og Dure kan bli veldig gode.

Aune er garantisten for at ungdomslinjen blir fortsatt, vil også minne om at det er en ledig stilling i trenerteamet siden Amundsen skal bli spillerutvikler.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 01 nov 11, 10:26

Opprinnelig postet av Erikk

vil også minne om at det er en ledig stilling i trenerteamet siden Amundsen skal bli spillerutvikler.

Han kan jo ikke gi seg, han har jo sørget for alle seirene våre i år. Hvordan kommer dette til å gå neste år da uten han? Surprised

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 01 nov 11, 10:34

Hehe

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Ståle

Juniorspiller
Ble medlem: 26 okt 10
Innlegg: 87

Lagt til: 01 nov 11, 14:05


Perspektivet bør ifølge meg være at vi skal bli bedre neste år enn vi var iår. Hvordan skal vi få til det?. Nå ser det heldigvis ut som om vi berger oss denne gangen. Men Nå håper jeg at vi evaluerer og skjerper oss før neste sesong så vi slipper å få denne ekstra spenningen neste år. Og Ikke minst, at gutta gøtser 100% og kjemper Start isenk i neste kamp.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 01 nov 11, 21:13

Bare minne på hva Aune har sagt hele sesongen:

- Vi har et lag med unge gutter, vi må regne med at de bølger litt i prestasjonene. 

- Målet til klubben er å overleve i Tippeligaen og unngå nedrykk, så skal vi bygge videre på laget og etablere oss i Tippeligaen. 

Nå ser det ut som om klubben er reddet fra nedrykk + at økonomien er på vei til å bedres.. Blir det kamp om nedrykk neste sesong syntes jeg Aune kan diskuteres..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 02 nov 11, 08:38

Opprinnelig postet av kanogvetalt

For det første mener jeg FFK ikke har underprestert i år.

Ung stall, med få spillere med TL erfaring, som jeg hadde tippet på 12. plass(da er det vanskelig å ikke være en del av nedrykksstriden).

Av de alternativene til trenere som er nevnt er det ingen som vil garantere å gi laget ett løft. Prisen på ett bytte vil være svært høy, uten garantert resultat. Mener Aune har bevist at han er en mann for fremtiden. Han får lage til å fremstå som "best når det gjelder". Det tyder på gode taktiske ferdigheter, og en lojal spillergruppe. Hva mer kan man ønske seg?

Vel, best når det gjelder. Når gjelder det mest i ett seriespill?  Godt at laget presterer med kniven på strupen, men for å få en god sesong må man ta poeng i dem mindre sexy kampene også. Det er i disse kampene treneren virkelig har en jobb å gjøre, dem andre har ytre omstendigheter som motiverer uansett...


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 02 nov 11, 14:59

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Vel, best når det gjelder. Når gjelder det mest i ett seriespill?  Godt at laget presterer med kniven på strupen, men for å få en god sesong må man ta poeng i dem mindre sexy kampene også. Det er i disse kampene treneren virkelig har en jobb å gjøre, dem andre har ytre omstendigheter som motiverer uansett...

Såklart - en god trener skal prestere bra jevnt over, men nå har ikke dette vært forventet for årets FFK da, iallefall ikke i min bok. Jeg er veldig fornøyd om vi bare la vær å rykke ned. Hadde ikke vært noe særlig realistisk med en mye høyere tabellplassering uansett.

Derimot, neste år, når alle har fått mer kjøtt på beina, fått en litt mer konstant tilværelse hvor vi faktisk lå i samme liga året før, da kan man begynne å sette fingeren på slike ting. Aune er også "ny" når det gjelder dette, han må også vokse i rollen som gutta gjør i sine roller.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 02 nov 11, 15:51

syns det er veldig synd at vi må ha kniven på strupen for å spille bra fotball. vi spiller som regel bra mot gode lag, og dårlig mot mindre gode lag. det må jo ha noe med gnisten til spillerne, de må prøve å holde tenninga oppe mot dårligere motstand, prøve å late som om vi spiller mot barcelona i hver seriekamp kanskje, hehe.

det er i mine øyne en treners jobb, holde tempo oppe i alle kamper. savner en klar spillestil og eventuelt spillere som passer inn i den stilen, gode trenere trenger ikke de beste spillerne hvis de passer inn i spillestilen hans. se på haugesund, de har i mine øyne ikke noe bedre stall en det vi har, men de jobber og kjemper.

savner også en del kreativitet i laget, frispark og corner varianter, vi slår inn i 16 meterne og håper på det beste, dette har vært litt for dårlig etter at kvisvik forsvant syns jeg.

så et intervju med ferguson om solskjær, han sa at solskjær var veldig dyktig på detaljer, han skrev ned ting i en notatbok og jobbet mye med å analysere motstanderen, spes keeper siden han var spiss. kom han alene med keeper så visste han hvor han skulle plassere ballen, pga at han vet hvordan keeperen beveger seg. dette er også ting som ffk spillerne bør prøve å jobbe litt bedre med syns jeg.


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 03 nov 11, 13:50

http://www.fotbollskanalen.se/1.2349007/2011/11/03/klart_magnus_haglund_lamnar_elfsborg

Vet ikke om dette er nevnt, eller hvor mye som ligger i det. Han er i allefall linket til klubben.

 

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 03 nov 11, 14:11

syns det er synd å se at de sier de har tillit til aune og samtidig at det er en ny trener som blir linket til oss. håper enten at dette ikke er sant, eller at aune har fått beskjed om at noe er på gang.

hvis han kommer hit, så håper jeg han er klar over at han har en stor jobb foran seg. og at han ikke får mye frihet til spillerkjøp pga økonomien vår. håper han skjønner at vi må satse som vi har gjort i år. prøve å finne gull i billige spillere. men det regner jeg med at klubben sier klart ifra.


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 03 nov 11, 14:28

Snodige kommentarer under artikkelen. Ser ut som halvparten er glad for å bli kvitt han omtrent, mens du også finner slike kommentarer:

han har ju legat bakom förvandlingen från en av allsvenskans sämre klubbar till en av dem bästa. topp fyra varje år sen 2006 ingen annan klubb har klarat av det. de har en nästan tredubblad omsättning och allt är helt anorlunda.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 03 nov 11, 14:45

Opprinnelig postet av shaggy

http://www.fotbollskanalen.se/1.2349007/2011/11/03/klart_magnus_haglund_lamnar_elfsborg

Vet ikke om dette er nevnt, eller hvor mye som ligger i det. Han er i allefall linket til klubben.

 

En slik link trenger ikke være sterkere enn at en tilfeldig journalist har lest akkurat denne tråden, konkludert med at FFK-fans ønsker ny trener og dermed legger to og to sammen (og får fem). Dette tar jeg med en middels stor saltgruve.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 04 nov 11, 14:31

Opprinnelig postet av shaggy

http://www.fotbollskanalen.se/1.2349007/2011/11/03/klart_magnus_haglund_lamnar_elfsborg

Vet ikke om dette er nevnt, eller hvor mye som ligger i det. Han er i allefall linket til klubben.

 

Rart at han er linket til oss siden vi tross alt har en hovedtrener! Da er det merkelig at de skal nevne oss som en kandidat, så sant ikke vi faktisk har vært i kontakt med han og allerede planlegger neste sesong med tanke på Aune som assistent og en ny hovedtrener inn.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 05 nov 11, 00:28

Opprinnelig postet av scheien

syns det er synd å se at de sier de har tillit til aune og samtidig at det er en ny trener som blir linket til oss. håper enten at dette ikke er sant, eller at aune har fått beskjed om at noe er på gang.

hvis han kommer hit, så håper jeg han er klar over at han har en stor jobb foran seg. og at han ikke får mye frihet til spillerkjøp pga økonomien vår. håper han skjønner at vi må satse som vi har gjort i år. prøve å finne gull i billige spillere. men det regner jeg med at klubben sier klart ifra.

Jeg må si jeg ikke helt skjønner folk her inne, gett.

FFK har stått på konkursens rand i lang tid. Svein har tatt styring over det sportslige, og har samarbeida godt med "konkursbobestyrer" for å komme på fote igjen. Men fremdeles skylder man mange millioner. Vi har blitt kvitt dyre kontrakter på spillere og trenere, og har fått en flott gjeng med unge, men urutinerte spillere.

Vi har mista to klare første-ellever-spillere i løpet av sesongen, og Borges har ikke fungert på langt nær så godt som vi har forventa. Piiroja har vært en kanonspiller for FFK, også denne sesongen; jeg har bare sett en kamp han ble regelmessig slått i hodedueller. Gamboa var god offensivt, og var nok en mye viktigere brikke i stallen enn vi trodde. Det er først i de siste kampene at vi har en høyre-side som begynner å fungere igjen med Landgren.

En stor del av nøkkelspillerene våre er under 20 år gamle, og de varierer fra ganske dårlig til helt fantastisk.

Så viser det seg at vi sannsynligvis holder oss i divisjonen, om enn etter en fryktelig svak periode, først og fremst fordi vi er langt bedre enn begge laga under streken. Og jeg gjentar; til tross for fryktelig svak økonomi, svært urutinert stall, og utskifting av nøkkelspillere i sesongen, holder vi oss høyst sannsynlig i divisjonen.

Så til treneren. For det første er han 110% klubb-lojal. For det andre har han en fornuftig lønn. TFA forlater ikke skuta bare fordi det går dårlig. Han kjenner FFKs fotballkultur, og er svært godt likt av spillerene (jeg ser bare hva som skjer når vi scorer). For det tredje driver han ikke med den drittslenginga og sytinga som mange andre trenere gjør. Han har fokus på egne prestasjoner, og er ydmyk overfor oppgaven.

Til tross for alt over, som jo svært mange vil være enige med meg i, så driver nå folk å prater om at en annen trener ville ha hatt mye større effekt enn TFA.

Jeg har bare følgende å si til hylekoret:

  • Klubbstyret gjennom Svein bestemmer hvem som skal trene FFK uansett hva folk sier om saken, så det er faktisk ikke noen vits i å klage
  • Og bare for å få det inn med teskje: Vi har ikke penger til noen nysignering av trener nå, aller minst en profilert en! Vi tillater heller ikke at rikmenn kommer og lover gull og grønne skoger, for vi må beholde styringa på det sportslige. VI HAR IKKE RÅD! Har vi ikke lært av å bruke penger vi ikke har? Hvor dårlig hukommelse har folk egentlig?
  • Det å påstå at en annen trener ville ha gitt helt andre resultater er i beste fall usikkert, i verste fall rent destruktivt, bare egna til å spre usikkerhet og negative vibrasjoner. Fotball er en komplisert sport hvor svært mange faktorer påvirker både spillet og resultatene, og de som mener at gode resultater kommer "lett" med en god trener har ikke peiling på fotball! Se på RBK!
  • FFK som fotballklubb kommer ALDRI til å lykkes så lenge det alltid står et hylekor klart for å hive seg over alt negativt som skjer. For det eneste jeg er sikker på ndg FFKs framtid er: Det kommer til å gå opp og ned! All erfaring viser det! Og det er hvordan vi takler motgang som avgjør hvordan vi lykkes i framtida, og IKKE hvordan vi takler medgang!

Ahhhh, det var godt å få det ut....

DA kan jeg konsentrere meg om å glede meg til kampen mot Start imorra!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 05 nov 11, 00:56

Applaus til Asgeir for et av årets beste og mest fornuftige innlegg på denne nettsiden!!

Godt sagt! Smile


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 05 nov 11, 01:04
Endret: 05 nov 11, 01:04
Endret av: Plankehue

jeg henger meg med på den Smile



Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 12 9

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3