Husk meg
Brukernavn
Passord

Premier League 2011/2012

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 09 apr 12, 13:44

Opprinnelig postet av Plankekæll

Jo, jeg ser armen hans. Men han dytter ikke. Han er ikke borti Young engang. 

 

Se fra 2:45 på linken jeg la ut du. Så kan du skrive at det ikke er kontakt igjen.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 09 apr 12, 13:51

Opprinnelig postet av ffkmufc

Er han ikke borti? 

Nei så dæven. Pekefingeren til Derry subbet borti drakta til Young gitt. Ikke rart at han deiser i bakken som en sekk med poteter.

Det setter jo situasjonen i et helt annet lys.

Soleklar straffe og rødt kort. Stygt!


rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 09 apr 12, 13:52

Opprinnelig postet av ffkmufc

http://watchhighlightsonline.blogspot.com/2012/04/video-man-united-2-0-qpr-highlights-and_08.html 

Fra 2:45 på linken. Ikke snakk om holding. Dytt i rygg. Lite? Ja. Billig? Ja. Detter lett? Ja. Ulovlig forseelse? Ja.

Det der er ingen dytt i ryggen. Fotball er en kontaktsport. Hvis man ikke tåler å bli presset av motspiller når man kommer innefor 16meteren får man heller finne på noe annet å gjøre.

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
"If you can't support us when we lose or draw, don't support us when we win" -Bill Shankly


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 09 apr 12, 14:10

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av ffkmufc

Er han ikke borti? 

Nei så dæven. Pekefingeren til Derry subbet borti drakta til Young gitt. Ikke rart at han deiser i bakken som en sekk med poteter.

Det setter jo situasjonen i et helt annet lys.

Soleklar straffe og rødt kort. Stygt!

Hvem har sagt det? Du blir usaklig som vanlig. God påske!


Frank Hvam

Bedriftsspiller

Ble medlem: 14 mar 12
Innlegg: 14

Lagt til: 09 apr 12, 14:20

Alle ser at det er soleklar filming!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 09 apr 12, 14:38

Opprinnelig postet av Frank Hvam

Alle ser at det er soleklar filming!

Nei, ikke alle. Han som kaller meg usaklig klarer ikke å se det. 

Men men, jeg er vel alt annet enn overrasket.

"Diskusjon" død for min del.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 09 apr 12, 15:53

Opprinnelig postet av ffkmufc
Carrol filmer pga null kontakt, her er det kontakt, det skjer en forseelse og det dettes lett. 2 meget ulike situasjoner.

Meget ulike? Begge hendelser er soleklare filminger, bare at den til Carroll er flauere å se på. Det samme kan sies om Newcastle-fyren som fikk Reina utvist.

Hvis Young faller så lett for omtrent ingen kontakt, så skulle han jo havnet langt oppå tribunene hver gang han fikk en pasning fra en motspiller da.

Det er ikke noe vits i å prøve å bortforklare den hendelsen der med kontakt engang, det er i grunn bare å legge seg flat og innrømme at det var pinlig filming.

Men, Carroll er fortsatt ikke eneren. Denne vil aldri Gamsten komme seg unna. Ser ikke ut som han fikk gult kort engang.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 09 apr 12, 16:03

Opprinnelig postet av arte et labore

Det samme kan sies om Newcastle-fyren som fikk Reina utvist.

Huff, den var fæl. Dommeren lar seg dessverre lure, men har ikke Newcastle-spilleren noe selvrespekt? Flaut å se på.

Det samme kan sies om Joey Barton da ha falt død om etter et lite klaps fra Gervinho i serieåpningen denne sesongen. Klart rødt til Gervinho, men man kan holde seg på bena likevel. Pinlig å se på det også.

Nå vinner United serien, og jeg øyner et ørlite håp om 2.plass til laget mitt.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 14 apr 12, 19:17

2. plass for Arsenal henger i en tynn tråd, for nå har smurfene funnet borteformen igjen (ser det ut til). Om ikke United vinner over Villa i morgen (og helst også mot Everton neste helg) er tittelkampen vidåpen igjen, og derbyet den 30. april kan få mer betydning enn det så ut til for fire dager siden.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 14 apr 12, 19:57
Endret: 14 apr 12, 20:14
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Tøfflus

2. plass for Arsenal henger i en tynn tråd, for nå har smurfene funnet borteformen igjen (ser det ut til). Om ikke United vinner over Villa i morgen (og helst også mot Everton neste helg) er tittelkampen vidåpen igjen, og derbyet den 30. april kan få mer betydning enn det så ut til for fire dager siden.

Jeg er Arsenalsupporter selv, og har aldri i denne sesongen så mye som tenkt tanken på 2. plassen engang. Gitt årets horrible sesongstart er jeg strålende fornøyd med det som ser ut til å bli en topp fire-plassering. Spillet etter nyttår har vært veldig oppløftende.

Håper vi berger tredjeplassen - det er fort gjort å trekke meget kapable lag (Spanske, Italienske mv i en kvalifiseringskamp).

Når det gjelder gullkampen tror jeg fortsatt United kontrollerer dette greit inn. Rett nok var Wigan et stygt feilskjær. Hjemmekamper mot Villa, Everton, Swansea er ikke avskrekkende. Avsluttende bortekamp mot et Sunderland i ingenmannsland virker også greit nok.

Jeg er heller ikke så sikker på at City tar med seg tre poeng hjem fra Newcastle.

Jeg tror United tar dette på erfaringen, uavhengig av hva som skjer på Etihad 30. april.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 14 apr 12, 21:30
Endret: 14 apr 12, 21:32
Endret av: Plankekæll

Opprinnelig postet av Tøfflus

2. plass for Arsenal henger i en tynn tråd.

De har ikke sjans på 2.plass nå slik som City spiller, men jeg er strålende fornøyd med en evt 3.plass etter tidenes dårligste ligastart med baklengsmål i bøtter, spann og trillebårer.

Opprinnelig postet av Tøfflus

Om ikke United vinner over Villa i morgen (og helst også mot Everton neste helg) er tittelkampen vidåpen igjen, og derbyet den 30. april kan få mer betydning enn det så ut til for fire dager siden.

Hvis United spiller uavgjort i morgen mot Aston Villa tror jeg faktisk Manchester City vinner ligaen. Da leder United med 3 mål og har 8 mål dårligere målforskjell. Jeg tror City slår United på Etihad, og da er de mest sannsynlig foran på tabellen også. Slik som City spiller nå er de det beste laget, men jeg er meget skeptisk til det defensive hos de lyseblå. 

Denne avslutningen på sesongen blir mye mer spennende enn jeg hadde trodd for bare et par uker siden.

Kampen om 4.plassen blir også morsom. Jeg håper Newcastle tar 4.plassen foran Chelsea på 5.plass og Tottenham på 6.plass. Dette er ikke veldig usannsynlig heller. Når det er sagt er ingenting gitt mtp 3.plassen heller. Arsenal har igjen Chelsea på Emirates også, og der kan alt skje.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 15 apr 12, 17:11
Endret: 15 apr 12, 17:26
Endret av: arte et labore

Har Premier League blitt den nye filmeligaen? Pinlig flaut å se Young nok en gang sprelle som en tosk for å få straffespark. Er det tredje hjemmekamp på rad at United får dommerhjelp nå? Fulham, QPR og nå Aston Villa? I tillegg til Wigan-kampen hvor det riktignok ble dømt feil begge veier.

På tide å straffe disse filmingene, i hvert fall når samme person gjør den samme flaue opptreden for andre gang. Andre spillere velger å ikke juble når de scorer mot tidligere lag de har spilt for. Young valgte filming.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 15 apr 12, 17:29
Endret: 15 apr 12, 17:49
Endret av: Knuty

Nok en stygg filming av Young, ja. Overraskende er det riktignok på ingen måte.

Meget synd at gullkampen så til de grader blir preget av juks, og håpløse dommeravgjørelser. Kampen er langt på vei ødelagt, Villa kommer aldri tilbake etter å ha havnet under så tidlig.

Ferguson burde i det minste ha vett til å eksplisitt ta avstand fra dette jukset / filmingen i klubben hans - og sette gutten ut av laget en stund. Dessverre har han ved gjentatte anledninger vist at det ikke er aktuelt.


Carlsberg07

Knøttespiller
Ble medlem: 17 nov 06
Innlegg: 38

Lagt til: 15 apr 12, 17:41

Dette er vel en prototype på diving.

Man ser klart at han tror han skal stupe fra 3 meteren.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 15 apr 12, 17:42

Ashley Young synker veldig i verdi hos meg nå. Dette er en spiller som er fantastisk morsom å se på når han spiller fotball på sitt beste, en spiller jeg har likt helt siden han var i Watford.

Men nå Ashley Young, nå er det bare pinlig det du driver med. Talentløst av dommerne å ikke se det forferdelige mageplasket han presterer.

Bare vent til etter kampen, da kommer nok den skotske gamle kølla med rød nese til å si at det var en klar felling og straffe, akkurat som han gjorde etter skandalen mot QPR.

Dette gjør meg ikke forbanna - rett og slett bare trist og lei. Pinlig for hele sporten.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 15 apr 12, 17:54

Personlig mener jeg denne er mye styggere enn den forrige. Ikke bra i det hele tatt.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 15 apr 12, 17:57

Flaut av Young. I den grad det er en felling er det Young som oppsøker den.Jeg har ikke lyst til å se slikt av United-spillere. Men vær så snill å kutte ut "dommerhjelp"-tøvet. Dommeren blir lurt. Det er ikke akkurat kun United som får slike straffer.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 15 apr 12, 17:59

Stygg filming. Når det er sagt, United er gode idag! Scholes, Valenica, Rafael og Welbeck koser seg idag.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 15 apr 12, 18:04

Det er ingenting å si på at de leder, og også kommer til å vinne fortjent. De spiller meget bra fotball.

Men ja, jeg blir matt av slike situasjoner som med Young. Tipper Villa-fansen ser litt annerledes på han nå enn de gjorde i fjor.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 15 apr 12, 18:04
Endret: 15 apr 12, 18:13
Endret av: arte et labore

Opprinnelig postet av Tøfflus
Men vær så snill å kutte ut "dommerhjelp"-tøvet. Dommeren blir lurt. Det er ikke akkurat kun United som får slike straffer.

Nå er det jo dommeren som blåser straffe, så de får jo hjelp av en udugelig dommer. Altså, dommerhjelp. Og nei, det er ikke bare United som får slike straffer, men det blir veldig synlig når de nesten hver gang de siste rundene har fått hjelp av dommeren.

Det er jo også så utrolig unødvendig. Young har nå jukset seg til straffespark etter 15 minutter forrige gang og etter  5 minutter nå. Hva er poenget? United ville mest sannsynlig slått både QPR og Villa uansett, så hvorfor ty til slike metoder tidlig i kampene? I tillegg risikerer man jo gult kort, for filming, etter kun få minutter.

Hadde det vært et desperat og frustert forsøk på overtid i en kamp de trengte å vinne, så kunne man skjønt litt av tankegangen, men etter fem minutter mot klubben som har videreutviklet han i fire sesonger? Jeg skjønner det bare ikke.



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24