Husk meg
Brukernavn
Passord

Exit for Raio Piiroja

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 24 jun 11, 07:29
Endret: 04 jul 11, 18:46
Endret av: Arte et labore

Fikk sjokk på morran i nord. FFK vil ikke forlenge kontrakten sier fb, men Jokke uttrykker tydelig at det er økonomien som stopper det hele; vi vil gjerne beholde han. 

 

Nå bør vi sette alle kluter til å få samla inn kroner slik at han avslutter sin karriere hos FFK. Her inne er det mange som sitter på noen kroner ! Det har vist seg ved tidligere anledninger. 

Dette bør vi klare. Håper dette er den allmene oppfatning her inne slik at noen kan ta tak i dette. RAFN ?


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 634

Lagt til: 24 jun 11, 07:56
Nja. Vet ikke helt. Vil gjerne beholde Piiroja,og han har betydd veldig mye for FFK,men syns han har tapt seg veldig i år. Så skulle man lønne en midtstopper med f.eks 1 mill i året er det nok bedre spillere å få tak i. Synd for han har vært en favoritt fra kamp 1 i FFK

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 24 jun 11, 08:25
Endret: 24 jun 11, 08:48
Endret av: Holters

Piiroja har vært en bra spiller for FFK, men tiden er kanskje inne for å la ham gå. Han er en vanskelig, ustrukturert stopper å spille sammen med. Om laget skal utvikles videre, bil nok en mer ballsikker og strukturer stopper være å foretrekke. Midtstoppere er generelt ikke den vanskeligste posisjonen å finne habile spillere til, og duell- og hodesterke stoppere finnes det dusinvis av. Dersom Piiroja krever voldsomme summer for å forlenge, finnes det kanskje bedre alternativer.

Når det er sagt, så hadde det vært moro om Piiroja ble en klubblegende med over 10 sesonger i FFK. Det er ikke så ofte det skjer på øverste nivå lenger, og er det én ting Piiroja har, så er det 100% innsats til enhver tid. En mann som blør for drakta.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 24 jun 11, 08:31
Triste greier.. Det er jo den gode gamle klippen det er snakk om, men sånn er fotballen og sånn er økonomien. Tror ikke det skal tas for tungt derimot, en erstartter finnes det alltid.

Når er det egentlig overgangsvinduet åpner?

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 24 jun 11, 08:32

Jeg føler at ting vil løse seg til slutt, men om det ikke vil løse seg så må vi bare gå vidre uten Raio Cry

FFK skal nok klare seg. Vi vil nok trenge midtstopper

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 24 jun 11, 08:44
En trist dag, har vært og vil alltid være favorittspiller nr 1.

---------------------------

"Det er ingenting danskene er mer redd for, enn å bli slått av et Drillo-spillende norsk landslag. Det er deres ultimate mareritt, og en stor og grunnleggende nasjonal frykt. Danmark har alt å tape"


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 24 jun 11, 08:58

Jeg har full tillit til at klubbledelsen nå er i stand til å foreta de rette valgene både når det gjelder spillere og økonomi. Jeg stoler på at beslutningstagerne har tenkt vel gjennom saken før de har foretatt sitt valg.

Jeg ser ikke noen stor dramatikk i dette, bare at det selvfølgelig er synd for Raio som faktisk er blitt litt "Mr. FFK"

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 24 jun 11, 09:09

Veldig synd om vi ikke har råd til å beholde Raio. En veldig kjip nyhet å starte fredagen med.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 24 jun 11, 09:10
Mtp utviklingen innen tippeligaen er det en helt grei sportslig vurdering å ikke forlenge med en 32-årig spiller som har hjerte/holdninger men som er relativt begrenset spillemessig. Ser at man bruker det økonomiske som hovedargument, men mtp skatteliste-info på piroja er han jo moderat betalt, men forstår at man ikke vil fronte det sportslige for en slik spiller

Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 24 jun 11, 09:18
Hvor mye penger er det snakk om da?Hvor mye tjener han,var det ikke han som hadde så "dårlig"betalt i forhold til en del andre for et par år sia.Nå hadde riktignok dem andre litt vel mye den gangen.Håper han blir,alltid 100% innsats.

Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 24 jun 11, 09:33

Opprinnelig postet av 1947modell

Dette bør vi klare. Håper dette er den allmene oppfatning her inne slik at noen kan ta tak i dette. RAFN ?

 

Som alle andre så synes jeg det er trist å miste en spiller som Raio. Han har blitt en bauta og en stor favoritt blandt supporterne.

Hvis det er noen som ønsker å dra igang en kronerulling for å beholde ham så hadde det vært fantastisk. Som styremedlem blir det derimot feil om jeg fronter dette.

 

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 24 jun 11, 09:50
Nå ble det jo skrevet ny kontrakt med Vidar Martinsen,og fint er det synes jeg,men Raio får ikke ny kontrakt,men han blir foretrukket foran Vidar når laget taes ut!Litt merkelig ,men det må være lønnen da,krever han så mye da,mener jeg leste tidligere at han fikk rundt 600000kr i lønn.

Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08
Innlegg: 212

Lagt til: 24 jun 11, 10:01
Hva med å gjøre Raio til Folkets spiller i 2011???

Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 24 jun 11, 10:10

Raijo er på en måte Mr FFK nå. Spør folk andre steder i landet,og de vil med en gang vite at Piroja og FFK hører sammen.

 

Jeg synes Piroja har vært litt  uvanlig 'rusten' dette halvåret,og all den tid han fikk beskjeden i januar,så har dette kanskje sin forklaring.

 

Håper de kommer til enighet,hvis ikke: Lykke til videre  og takk for alt:)


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 24 jun 11, 10:52
Endret: 24 jun 11, 11:00
Endret av: Knuty

Synes ikke det er noe grunn til å ta helt av for dette - dette er en vurdering klubben gjør på bedre grunnlag enn oss supportere. Det gjelder både rent sportslig, og ikke minst økonomisk.

Raio er en god spiller - og langt på vei en klubblegende i nyere tid. Sånn sett er det selvsagt trist å la han gå. En fantastisk duellspiller, som gir 100%.  Strålende ryddegutt på defensiv dødball. Scorer litt mål - selv om det er ganske langt mellom scoringene i det siste.

Når det er sagt, han har sine opplagte svakheter også. Først og fremst er han svært uryddig i stilen, lager en del klønete frispark og farlige situasjoner. Viser klare svakheter mot mer tekniske motstandere som holder ballen langs bakken. Jeg unner ingen jobben å spille stopper ved Raios side. Han er heller ikke mye til ballspiller, oppspillene hans er ofte måk og mæl uten en skikkelig plan. BIdrar på ingen måte til ballbesittende oppbygningsspill.

Raio må nok erstattes likevel. Bak Horn//Martinsen er det pt. relativt tynt. Som Holters korrekt påpeker - midtstoppere er ikke det vanskeligste å erstatte. Her har klubben god tid til å gjøre et godt valg.

PS - Angående folkets spiller. Å vurdere Raio her blir helt feil. Folkets spiller bør (i alle falli mine øyne) være en ung, uferdig spiller for fremtiden.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 24 jun 11, 10:54

Opprinnelig postet av Modric
Hva med å gjøre Raio til Folkets spiller i 2011???

Syns det uansett blir feil å bruke disse pengene til en "gammel" spiller. Da tanken virker som at de pengene skal brukes som en invistering.

Men hadde vært spennende å se hvor mye som eventuelt hadde kommet inn bare for Raio. Men skulle dette være mulig må jo summen vi snakker om her komme ut. Og hvis det er snakk om 3 års kontrakt, så vil det vel eventuelt være mellomlegget fra FFKs krav mot Raios krav.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 24 jun 11, 11:18

bli med på facebook gruppen

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 24 jun 11, 11:41
Endret: 24 jun 11, 11:58
Endret av: kjell-H

Jeg er fan av Raio men han begynner å dra på åra så det er vell kanskje greit at han går videre.Håper bare at FFK har råd til å lønne evt ny spiller.Har vi ikke råd til en ny mann så kan det bli veldig tynt bak. Men jeg stoler på at FFK og jocke har god kontroll på detteSmile

Heia FFK!

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 24 jun 11, 12:46

Støtter FFK fullt ut på dette.

Raio er sikkert ingen billig mann for FFK, selv om skattelistene mener han tjener 600.000 kroner. Det er bare tull. 

Raio har vært utrolig viktig for FFK helt siden 2004, men nå er faktisk tiden inne for å tenke nytt og annerledes. Mannen er 32 år gammel, er svakere enn for 2-3 sesonger siden, og er en vanskelig spiller å spille sammen med pga sin uryddige stil.

Jeg trenger egentlig ikke å si så mye mer, Holters har sagt alt det jeg ville si uansett. Det blir likevel spennende å se om det er noen klubber som henter Piiroja allerede i sommer. 

Det hadde vært gøy om FFK kunne hentet inn Sarpsborg 08's Ole Christoffer Heieren Hansen før neste sesong. Men kjenner jeg Jocke rett står det bedre midtstoppere på hans liste. Smile

 

Jeg registrerer at også Mulac, Ramberg, Ophaug og Odi har utløpende kontrakter. Her har vel Ramberg og Ophaug kontrakter som ikke står i stil med deres kvaliteter på banen. Ingen av disse fire spillerne bør bli tilbudt noen ny kontrakt etter min mening. Martin Elvestad vil jeg gjerne ha med videre, men hva er vitsen når han aldri blir benyttet?


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 24 jun 11, 15:33

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av 1947modell

Dette bør vi klare. Håper dette er den allmene oppfatning her inne slik at noen kan ta tak i dette. RAFN ?

 

Som alle andre så synes jeg det er trist å miste en spiller som Raio. Han har blitt en bauta og en stor favoritt blandt supporterne.

Hvis det er noen som ønsker å dra igang en kronerulling for å beholde ham så hadde det vært fantastisk. Som styremedlem blir det derimot feil om jeg fronter dette.

 

Jeg også syns det er trist å miste Raio, men nå sitter ikke jeg på pengekassa til FFK og vet hvor mye det er der, så jeg regner med at klubben vet hva den driver med...

Det er kanskje fortrolig info om hvor mye penger spriket var på ?

---------------------------

"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3