Husk meg
Brukernavn
Passord

Norske lag i Europa 2011/2012

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 20 jun 11, 12:35
Endret: 20 jun 11, 13:34
Endret av: Tøfflus

Nå i dag trekkes kvalifiseringsrundene for Champions League og Europa League.

Rosenborg starter i 2. kvalifiseringsrunde til CL, hvor de møter Breidablik fra Island.

Tromsø og Aalesund skal inn i 1. kvalifiseringsrunde til EL, og kan trekke motstandere fra kremnasjoner som Færøyene, Wales og Luxembourg (som for eksempel Käerjeng, som slo ut LSK for noen år siden).

Personlig håper jeg at alle lagene gjør det bra, men jeg er usikker på om jeg håper RBK kommer seg til gruppespillet i CL. Det er så mye peng involvert, spesielt sett i forhold til de beløpene som er i omløp i Norge. For europeiske storklubber er nok penga fra gruppespillet mindre viktig. Jeg synes strengt tatt at CL har blitt en for stor pengegalopp - den økonomiske forskjellen på å komme med og ikke, er enorm.

PS:

AaFK skal møte Neath FC (Wales), mens Tromsø får den ære å møte Daugava Daugavapils fra Latvia. Dette er lag de bør banke, men norske lag har driti seg ut mot tilsvarende motstand før.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 30 jun 11, 19:53
Endret: 30 jun 11, 20:54
Endret av: Knuty

Tromsø vant sin bortekamp mot FK Daugava hele 5-0, noe som gjør hjemmekampen til en ren formalitet.

Ålesund leder 2-1 til pause hjemme mot walisiske Neath. Tipper Ålesund pynter litt på det resultatet etter pause.

Edit: 4-1 til full tid. Som forventet grei skuring for de norske lagene i aksjon i dag.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 07 jul 11, 22:18
Endret: 07 jul 11, 22:33
Endret av: Knuty

Tromsø og Ålesund er begge komfortabelt videre, som forventet. Tromsø vant 2-1 hjemme (7-1 sammenlagt), mens Ålesund vant 2-0 borte (6-1 sammenlagt).

I andre kvalifiseringsrunderunde møter Ålesund ungarnske Ferencváros. Tromsø møter et annet ungarsk lag, Paksi. I andre runde kommer også Vålerenga inn, hvor de møter Armenske Mika FC. Alle de tre norske lagene var seedet i andre runde.

Kampene i andre runde spilles 14. og 21. juli.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 08 jul 11, 08:33

Samtidig starter også Champions League-kvalifiseringen, hvor Rosenborg møter islandske Breidablik. Disse kampene spilles 13. og 20. juli, RBK starter hjemme.

De norske lagene bør komme seg videre til tredje kvalrunde. Skal ett av dem ryke tipper jeg det blir AaFK.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 13 jul 11, 22:35
Endret: 13 jul 11, 22:36
Endret av: Knuty

Som forventet ble lille Breiðablik lett match for Rosenborg. Hele 5-0 på hjemmebane gjør returoppgjøret på Island neste uke til en formalitet.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 14 jul 11, 08:24
Endret: 14 jul 11, 08:25
Endret av: Tøfflus

Det var som ventet ja. Da jeg kjørte forbi Lerkendal i går kveld, under kampen, var det lett å se at trønderne også hadde forventet lett match. Det var ikke akkurat fullt hus.

I kveld skal intet mindre enn tre norske lag i aksjon; Aalesund, Tromsø og Vålerenga skal opp mot henholdsvis Ferencvaros (Ungarn, borte), Paksi (Ungarn, borte) og MIKA (Armenia, hjemme). Jeg krysser fingrene for alle de tre norske lagene.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 14 jul 11, 20:53
Endret: 14 jul 11, 22:37
Endret av: Knuty

Vålerenga slo MIKA 1-0 hjemme.

Ålesund tapte 1-2 borte mot Ferencvaros.

Tromsø spilte 1-1 borte mot Paksi.

Brukbare utgangspunkt for alle tre, men heller ikke noe mer.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 14 jul 11, 22:41
Endret: 14 jul 11, 23:17
Endret av: Knuty

Ser ut til at UEFA har gjort klar trekningsgruppene for tredje kvalikkrunde allerede. Trekningen gjøres visst i morgen. Med litt flaks kan det bli ganske så ukjent motstand også i tredje runde. Med litt uflaks (?) kan det bli sterkere klubber med kjente navn på besøk:

Group 1:
Seeded
Club Atlético de Madrid (ESP), BSC Young Boys (SUI), FK Mladá Boleslav (CZE), FK Crvena zvezda (SRB), FC Alania Vladikavkaz (RUS)

Unseeded
TPS Turku (FIN)/KVC Westerlo (BEL), FC Shakhtyor Soligorsk (BLR)/FK Ventspils (LVA), Kecskeméti TE (HUN)/FC Aktobe (KAZ), Floriana FC (MLT)/AEK Larnaca FC (CYP), Strømsgodset IF (NOR). 

Group 2:
Seeded
AZ Alkmaar (NED), FK Rudar Pljevlja (MNE)/FK Austria Wien (AUT), Bursaspor (TUR), FK Željezničar (BIH)/FC Sheriff (MDA), FK Sūduva (LTU)/IF Elfsborg (SWE)

Unseeded
Maccabi Tel-Aviv FC (ISR)/Xäzär Länkäran FK (AZE), KS Flamurtari (ALB)/FK Jablonec (CZE), Ferencvárosi TC (HUN)/Aalesunds FK (NOR), NK Olimpija Ljubljana (SVN)/Bohemian FC (IRL), FC Gomel (BLR)

Group 6:
Seeded
AC Sparta Praha (CZE), Stoke City FC (ENG), Anorthosis Famagusta FC (CYP)/FC Gagra (GEO), Glentoran FC (NIR)/FC Vorskla Poltava (UKR), Heart of Midlothian FC (SCO)

Unseeded
HNK Hajduk Split (CRO), Paksi SE (HUN)/Tromsø IL (NOR), AC Juvenes-Dogana (SMR)/FK Rabotnicki (MKD), Örebro SK (SWE)/FK Sarajevo (BIH), Sligo Rovers FC (IRL)

Group 7:
Seeded
Crusaders FC (NIR)/Fulham FC (ENG), PAOK FC (GRE), FH Hafnarfjördur (ISL)/CD Nacional (POR), Brøndby IF (DEN), FK Metalurg Skopje (MKD)/PFC Lokomotiv Sofia (BUL)

Unseeded
WKS Śląsk Wrocław (POL)/Dundee United FC (SCO), Vålerenga Fotball (NOR)/FC Mika (ARM), SV Ried (AUT), BK Häcken (SWE)/FC Honka Espoo (FIN), NK Domžale (SVN)/RNK Split (CRO).

 --

Når det gjelder Rosenborg i CL er de seedet:

Group 2:
Seeded
Rangers FC (SCO)*, Linfield FC (NIR)/FC BATE Borisov (BLR), Rosenborg BK (NOR)/Breidablik (ISL), FK Partizan (SRB)/FK Skendija 79 (MKD), SK Sturm Graz (AUT)/Videoton FC (HUN)

Unseeded
KRC Genk (BEL), FC Pyunik (ARM)/FC Viktoria Plzeň (CZE), Valletta FC (MLT)/FK Ekranas (LTU), FC Zestafoni (GEO)/FC Dacia Chisinau (MDA), Malmö FF (SWE)/HB Tórshavn (FRO)


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 15 jul 11, 12:34
Endret: 15 jul 11, 12:37
Endret av: Knuty

Rosenborg møter etter all sannsynlighet tsjekkiske Viktoria Plzen i tredje kvalikkrunde til CL. Tsjekkerne leder 4-0 over Pyunik etter første kamp i andre runde. Seriemester i Tsjekkia sist sesong - og trolig en relativt tøff motstander for trønderne. Martin Fillo er forøvrig i Plzen nå.

Kampene spilles 26. eller 27. august og 2. eller 3. august.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 15 jul 11, 13:51

I Europa League ble trekningen som følger:

Strømsgodset - Atletico Madrid (Spania)
Aalesund / Ferencvaros - Süduva (Litauen) / Elfsborg (Sverige)
Tromsø / Paksi - Hearts (Skottland)
Vålerenga / Mika - PAOK (Hellas)

 

 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 15 jul 11, 13:54
Endret: 15 jul 11, 13:57
Endret av: Tøfflus

Bah. Du var raskere enn meg der.

Kan jo kommentere på motstanderne. Jeg anser oppgjørene til VIF, AaFK og Tromsø for jevne. Godset må nok trå til med et lite mirakel for å komme seg videre ...

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 15 jul 11, 13:59

Opprinnelig postet av Knuty
Strømsgodset - Atletico Madrid (Spania)

Ikke at de har en sjanse i havet, men allikevel. Når man først skal ut og spille litt i Europa så er det jo slike lang som er gøy å møte. Vi måtte jo selvsagt møte et realt drittlag fra Sverige når vi først skulle ut i Europa.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 15 jul 11, 14:16
Endret: 15 jul 11, 14:18
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Arte et labore

Opprinnelig postet av Knuty
Strømsgodset - Atletico Madrid (Spania)

Ikke at de har en sjanse i havet, men allikevel. Når man først skal ut og spille litt i Europa så er det jo slike lang som er gøy å møte. Vi måtte jo selvsagt møte et realt drittlag fra Sverige når vi først skulle ut i Europa.

Blir spennende å hvorvidt publikum møter opp. Synes tilskuertallene mot kjente europeiske motstandere gjerne er veldig skuffende i europacupene. Synd.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 20 jul 11, 09:23

Atletico Madrid klinger nok så godt at jeg tror drammenserne møter opp - i det minste i samme antall som pleier å møte på seriekamper.

I kveld er det returoppgjør i CL-kvalifiseringen. RBK har vel neppe noen grunn til å ta ut mye for å slå ut Breidablik etter 5-0 på Lerkendal, men vi kan kanskje håpe at reisen sitter i når vi skal møte dem på søndag?

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 20 jul 11, 22:41

RBK tapte 2-0, men vant tilsammen 5-2. Det var ett RBK lag som sliter med selvtiliten... jeg ble ikke skremt av RBK og tror vi har en stor mulighet

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 21 jul 11, 08:41
Endret: 21 jul 11, 20:49
Endret av: Tøfflus

Ja, de som har villet friskmelde RBK må nok vente litt til. Etter hjemmeseieren over S08 har de kun spilt én god omgang på tre kamper (andreomgangen mot Breidablik på Lerkendal). Vi skal ikke se bort fra at FFK kan forlenge denne motgangsperioden litt.

I kveld skal TIL, VIF og AaFK i ilden igjen. TIL har med seg 1-1 fra bortekampen og ligger godt an, VIF vant 1-0 hjemme og må være skjerpet, mens AaFK har en jobb å gjøre etter å ha tapt bortekampen 2-1. Men med litt flyt går alle tre videre.

 

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 21 jul 11, 20:51

VIF greit videre med 1-0 også i bortekampen. PAOK blir nok en langt tøffere motstander - det var de som sendte VIF ut for to år siden.

Tromsø dret seg loddrett ut og tapte 3-0 mot mektige Paksi på hjemmebane. Det der er rimelig flaut mot et lag som nok er flere hakk svakere enn Lech Poznan, som ydmyket oss for to år siden. Dette er en av norsk fotballs større flauser i nyere tid, helt der oppe med RBKs tap mot Qarabagh og Branns nederlag mot Åtvidaberg.

AaFK lå lenge under, men har snudd til 2-1 mot Ferencvaros og skal spille ekstraomganger.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 21 jul 11, 20:53
Endret: 21 jul 11, 21:37
Endret av: Knuty

Tromsø er i alle fall ute, etter meget skuffende 0-3 hjemme mot Paksi. Direkte flaut, Høgmo er vel ganske så klar på at de skal ta europacup alvorlig også.

Aafk berget så vidt ekstraomganger, og avgjorde etter 119 minutter. To av tre norske lag videre er vel greit nok - men såpass må man vel kunne forvente mot relativt svak motstand. I tillegg kommer jo godset inn i neste runde.

For øvrig åpner AaFK hjemme i tredje runde, mens Vålerenga og Godset starter med bortekamper. Også Rosenborg må start hjemme i CL-kvalikken.

PAOK kan som nevnt nok bli ganske tøft for Vålerenga.
Elfsborg er heller ingen walkover. De ligger på andreplass i Allsvenskan etter over halvspilt serie, tre poeng bak Gashis Helsingborg.
Godset mot Atletico Madrid gir seg vel litt selv..


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 21 jul 11, 22:06

Opprinnelig postet av Tøfflus

VIF greit videre med 1-0 også i bortekampen. PAOK blir nok en langt tøffere motstander - det var de som sendte VIF ut for to år siden.

Tromsø dret seg loddrett ut og tapte 3-0 mot mektige Paksi på hjemmebane. Det der er rimelig flaut mot et lag som nok er flere hakk svakere enn Lech Poznan, som ydmyket oss for to år siden. Dette er en av norsk fotballs større flauser i nyere tid, helt der oppe med RBKs tap mot Qarabagh og Branns nederlag mot Åtvidaberg.

AaFK lå lenge under, men har snudd til 2-1 mot Ferencvaros og skal spille ekstraomganger.

  LSK tap mot amatørene fra Luxenburg er vel den største flausen et Norsk lag har gjort i nyere tid.

 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 22 jul 11, 08:39

Ja, jeg vurderte å nevne den også. Jeg syntes bare jeg hadde nevnt nok flauser Cool Käerjeng fra Luxembourg ja. Ikke akkurat kremen av iskrem.

Når vi nå vet at Godset skal opp mot Atletico Madrid, og at VIF neppe har mer enn 50% sjanse for å gå videre, tror jeg fort vi kan stå igjen med kun ett norsk lag i Europa når turneringene starter for alvor. RBK - i Europa League. For om de slår Viktoria Plzen, så er det langt fra sikkert at de vinner neste runde også. Skulle de tape mot tsjekkerne kan Norge fort stå med den nette sum av null lag i noe gruppespill i høst.

Det er trist å se hvordan norsk klubbfotball har blitt akterutseilt de siste ti årene. Vi er tilbake til ett og annet bra resultat oppe i en lang rekke med knepne seire over amatørlag og ydmykende tap mot lag fra land vi trodde vi var bedre enn.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340