Husk meg
Brukernavn
Passord

Valg 2011

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 10 jun 11, 00:00

Ja nå går det mot Valg igjen dere.. Til høsten skal det stemmes igjen..
Tror ikke FRP - Høyre får ny tillit i Fredrikstad etter det som har skjedd de fire årene her i byen.. Kan hende politikken deres er bra for byen, ikke vet jeg.. men jeg er ikke fornøyd...

Idag kom dette frem:

http://www.f-b.no/nyheter/selger-borg-buss-1.6295128

Selger aksjene sine i Borg Buss, et selskap som gir kommunen en solid inntekt sammen med kinoen og FREVAR..

Det er ikke det eneste de har gjort: De skulle fjerne eiendomsskatten - det har ikke blitt gjort

Privatisering av to sykehjem er satt i gang, kommunen sliter.. Barnehagene får ikke bruke vikarer omtrent.. Bomstasjoner blir satt opp, og underskudd på over 100 millioner..

Vet ikke hvem jeg vil stemme på til høsten, gir snart opp hele politikken.. Bare se på regjeringen.. Fomler rundt med Arbeiderpartiet om dagen.. 

Hva tror dere? Får FRP ny tillit? Eller blir det skifte til høsten?

OBS! Vet at det kanskje er dumt å diskutere politikk på et fotballforum, men er du ikke interresert kan tråden bare skippes og hoppes over.. Ønsker litt saklige diskusjoner Smile

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 10 jun 11, 08:35

Uansett om de får fornyett tilitt eller ikke så er ikke AP helt uskyldig i det uføre man er i. Man må huske på at det er AP som mer eller mindre sammenhengende har styrt byn siden krigen. Mye (sier ikke alt) skyldes jo gammel moro som nå kommer til overflaten. Fredrikstad by er jo gjennom samme kur som FFK.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 10 jun 11, 08:37

Syntes AP driver med litt mye rart for tiden, blantannet i regjeringen.. De har gode saker for kommunen, men jeg har ikke helt troa.. Er veeeeeeeldig usikker på hva jeg skal stemme i år..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 10 jun 11, 08:56
Tror dere AP vil innføre Norges høyeste eiendomskatt igjen hvis de får makten tilbake i byen?

General Gardener

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 10 jun 11, 11:32

Jeg må nok dessverre vente til stortingsvalget 2013 før jeg får stemt, men retten til å synse litt kan ingen ta fra meg. Wink

Frp og Høyre har vel ikke akkurat vist seg tilliten de har fått verdig. Det er vel nærmest pinlig å se hvordan kommunen har blitt styrt de siste årene.

Det viktigste for meg, er å få et kommunestyre som satser på klima- og miljøvennlige tiltak. Flere veier har fått flotte oppussinger de siste årene, nå er det på tide å utbedre sykkelveiene og kollektivtrafikken.

Det blir også viktig å forsøke å få kontroll over økonomien. Blant annet er det helt urealistisk å kutte i eiendomsskatten.

Viktig for meg er også satsningen på skole og utdanning.

Jeg håper at SV, som har fått en ny, flink og engasjert leder, kan gjøre et bra valg her i byen. Jeg kan dessverre ikke se noe annet parti som tar miljøtruslene på alvor, eller som har en satsning på skole jeg støtter.

---------------------------

http://www.twitter.com/banksy8


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 10 jun 11, 11:49
Endret: 10 jun 11, 11:52
Endret av: Willy René
Opprinnelig postet av Erikk
Tror dere AP vil innføre Norges høyeste eiendomskatt igjen hvis de får makten tilbake i byen?
I utgangspunktet er jeg blå politisk, men styringen av Fredrikstad Kommune de senere år gir en flau smak i munnen. Pinlig å se at FrP vant valget på eiendomsskattesaken, det sier vel litt om velgerne også, egoistiske velgere som ikke forstår at etter den søte kløe kommer den sure svie. Eiendomskatt er en viktig inntektskilde for kommunene for å gjøre de i stand til å utføre sine oppgaver. Så kan man mene hva man vil om skatt på bolig, men vi må nok forberede oss på at bolig og annen eiendom vil bli gjenstand for økende beskatning i fremtiden, det vil si at beskatningen vil bli vridd over fra inntekt til eiendom.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 11 jun 11, 08:19
Opprinnelig postet av mysthical

Uansett om de får fornyett tilitt eller ikke så er ikke AP helt uskyldig i det uføre man er i. Man må huske på at det er AP som mer eller mindre sammenhengende har styrt byn siden krigen. Mye (sier ikke alt) skyldes jo gammel moro som nå kommer til overflaten. Fredrikstad by er jo gjennom samme kur som FFK.

Dem gikk ihvertfall med overskudd når dem gikk av. Med dem vi har nå har vel det meste blitt værre, eiendomskatten har vel blitt noe lavere, men langtifra verd prisen på det vanstyre vi har nå. Å oppleve Eva christin, Vik og resten av gjengen fra frp er nesten en farse. Hadde frp styrt alene ville eiendomskatten vært borte og kommunen hadde allerede ligget med brukket rygg. Nå selger dem seg ut her og der for å redde seg noelunde økonomisk. Å pisse i buksa for å holde varmen er vel et annet uttykk...

JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 12 jun 11, 10:49

Fjerning av eiendomsskatt er jo noe som må gjøres sentralt, og er umulig for Fredrikstad Kommune å gjøre selv.

Når ikke engang FPR greide å forsvare å fjerne den, så bør folk stemme med andre ting i tankene i år.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 12 jun 11, 10:57
Endret: 12 jun 11, 12:34
Endret av: General Gardener

Opprinnelig postet av JipJap

Fjerning av eiendomsskatt er jo noe som må gjøres sentralt, og er umulig for Fredrikstad Kommune å gjøre selv.

Når ikke engang FPR greide å forsvare å fjerne den, så bør folk stemme med andre ting i tankene i år.

Eiendomsskatt er en skatt som skrives ut av kommunene. Derfor er det ikke eiendomsskatt i alle kommuner. Eigedomskattelova,kap. 1 § 3.: "Kommunestyret kan skrive ut eigedomsskatt........... Altså, denne skatten skrives ikke ut sentralt. Men at vi i fremtiden helt sikkert vil se mer skatt på fast eiedom som da blir utskrevet sentralt er hevet over enhver tvil, men det er ikke slik i dag.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 12 jun 11, 12:00

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Opprinnelig postet av mysthical

Uansett om de får fornyett tilitt eller ikke så er ikke AP helt uskyldig i det uføre man er i. Man må huske på at det er AP som mer eller mindre sammenhengende har styrt byn siden krigen. Mye (sier ikke alt) skyldes jo gammel moro som nå kommer til overflaten. Fredrikstad by er jo gjennom samme kur som FFK.

Dem gikk ihvertfall med overskudd når dem gikk av. Med dem vi har nå har vel det meste blitt værre, eiendomskatten har vel blitt noe lavere, men langtifra verd prisen på det vanstyre vi har nå. Å oppleve Eva christin, Vik og resten av gjengen fra frp er nesten en farse. Hadde frp styrt alene ville eiendomskatten vært borte og kommunen hadde allerede ligget med brukket rygg. Nå selger dem seg ut her og der for å redde seg noelunde økonomisk. Å pisse i buksa for å holde varmen er vel et annet uttykk...

 

Fredrikstad har ikke vært så utrolig bra styrt under AP perioden, bare se veistandarden i byn. Det skyldes 10 år med ignoranse. Problemet er at man valgte å endre politisk rettning midt under en finanskrise som da forværret det hele, så man kan nok i etterpåkolskapens navn gi styre refs for å gå så drastisk til verks midt i en global krise. Så lenge man er tolmodig så vil man snart se fruktene av H/FRP politik. Man vil aldri klare å endre en by eller ett land på kun 4 år. Man trenger nok lenger tid en som så.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 12 jun 11, 23:22
Nei, men man kan se en tendens, pil og rettning og den går ikke oppover på noen områder med dagens ledelse. Ei heller er det lett å oppdage noen mål eller visjoner. Foruten eiendomskatten som skal bort da. Apropo veier, ja det kunne nok ha vært gjort en bedre jobb, men det skjer helt sikkert ikke med den frp/h gjengen vi har nå. Dem har jo stilt seg i en posisjon som knapt gjør at vi får måka dem samme veiene med litt ekstra kraftig vinter...

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 12 jun 11, 23:41
Jeg bor i Oslo og her fungerer kommunen veldig godt og det er ingen eiendomskatt.

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 13 jun 11, 08:43

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Nei, men man kan se en tendens, pil og rettning og den går ikke oppover på noen områder med dagens ledelse. Ei heller er det lett å oppdage noen mål eller visjoner. Foruten eiendomskatten som skal bort da. Apropo veier, ja det kunne nok ha vært gjort en bedre jobb, men det skjer helt sikkert ikke med den frp/h gjengen vi har nå. Dem har jo stilt seg i en posisjon som knapt gjør at vi får måka dem samme veiene med litt ekstra kraftig vinter...

Må måke sjæl da se.. Wink

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


becks723

Juniorspiller
Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 145

Lagt til: 13 jun 11, 10:39

FrP tok over en kommune med balanse i økonomien, Fredrikstad kommune hadde gått i overskudd i tre år på rad, det var til og med satt av penger i fond. Også klarer de å kutte i tjenestene, bruke opp fondene og ødelegge økonomien. 

Det må vel også være et tegn når FrP sitt budsjett for 2011 blir nedstemt? Og at de nå styrer etter de rød-grønnes budsjett? Og først nå ser det ut til at økonomien begynner å stabilisere seg igjen...

Mulig jeg husker feil, men tror det var slik at FrP gikk til valg på følgende saker (selvsagt noen fler også..):

- Fjerne eiendomsskatt
- Nei til bomring
- Utelivs fredrikstad (alkoholservering)

Vil påstå at FrP har feilet på de tre punktene, greit at den siste har blitt endret på nå, men det har gått hardt utover Fredrikstads restauranter og utesteder, det kan ta tid før de er "oppe og går" igjen.

Håper virkelig at det blir skifte i Fredrikstad etter dette valget, virkelig!


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 18 jun 11, 22:54

I følge dagens FB (papir) så kan det gå mot blått styre fra høsten, men da med Petter Kuran og H i ordførervervet.. 

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 23 jun 11, 22:36

Leste på nettet at Jon-Ivar Nyggard var den personen Fredrikstadfolket vil ha som ny ordfører fra høsten.. Petter Kuran og Eva Kristin rekker ikke Nyggard opp til knærne en gang..

38 prosent vil ha Nygaard som ordfører..

23 prosent vil ha Petter Kuran

mens 12% vil ha Eva Kristin som ordfører..

 

http://www.f-b.no/nyheter/jon-ivar-nygard-slar-knockout-1.6322856

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 23 jun 11, 22:47

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Leste på nettet at Jon-Ivar Nyggard var den personen Fredrikstadfolket vil ha som ny ordfører fra høsten.. Petter Kuran og Eva Kristin rekker ikke Nyggard opp til knærne en gang..

38 prosent vil ha Nygaard som ordfører..

23 prosent vil ha Petter Kuran

mens 12% vil ha Eva Kristin som ordfører..

 

http://www.f-b.no/nyheter/jon-ivar-nygard-slar-knockout-1.6322856

Kanskje like så greit...


http://www.f-b.no/polopoly_fs/1.6324934!/image/3062803340.jpg_gen/derivatives/derivative_570/3062803340.jpg

http://www.f-b.no/polopoly_fs/her-er-bildet-som-kan-ha-knust-grand-prix-dr-mmen-7.66556!/image/derivative_570/1.6324389.1308838608.jpg


General Gardener

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 23 jun 11, 22:58

Ah, hvilke bilder. Det er vel muligens kun én person som kunne styrt Fredrikstad dårligere enn Eva Kristin Andesen, og det er Anita Vik.

---------------------------

http://www.twitter.com/banksy8


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 23 jun 11, 23:19

Opprinnelig postet av General Gardener

Ah, hvilke bilder. 

Og det var bare fra forsiden til f-b.no i kveld.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 23 jun 11, 23:23

Opprinnelig postet av General Gardener

Ah, hvilke bilder. Det er vel muligens kun én person som kunne styrt Fredrikstad dårligere enn Eva Kristin Andesen, og det er Anita Vik.

Neppe. Ingen er verre enn Hells Angels-førstedama. 



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24