Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK - Follo i krangel om Ruud Tveter..

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 08 jun 11, 15:07

Ja, Follo har utvilsomt brukt penger på å fostre opp spilleren.

Ja, Follo har gjort en feil med formalitetene her. Klønete, dumt, kall det hva du vil.

Jeg ser selvsagt det moralske i saken - men synes ikke det kan trekkes altfor langt her.

FFK kan jo ikke her premiere Follos udugelighet? Tenk hva slags signaleffekt det gir i andre lignende overganger. De får rett og slett ta dette som en kostbar lærepenge, og ikke sutre til FFK om at det er "vår skyld". Som Holters også sier - det er nok av eksempler på overganger hvor utdanningskompensasjon ikke betales.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 08 jun 11, 15:11

Nå må du slutte med gnålet Vidar.

Follo har ikke krav på en dritt. Ja, Follo har utviklet Ruud Tveter, men de er ikke berettiget noen kompensasjon. Man følger rett og slett regelboka her, og ikke hva du synes burde vært reglene. Det er Follos egen udugelighet som har gjort at de mister disse 220.000 kronene. Fredrikstad skal vel ikke bli straffet fordi Follos ledelse (eller mangel på ledelse) er tilbakestående. At de bruker som unnskyldning at man skulle spille fotballkamp mot Rosenborg i cupen er bare latterlig, pinlig og flaut. Som også Joachim Jonsson sier er det ikke sikkert at FFK hadde tatt seg bryet med å hente Ruud Tveter hvis prisen hadde vært 220.000 kroner. Dette er et beløp FFK ikke hadde hatt råd til å betale.

FFK skal vel for pokker ikke i ettertid være dumsnille og betale Follo penger fordi Follo har vært udugelige. Og ihvertfall ikke når man ikke må.

Nei, ta dette som en lærepenge og kom dere videre i verden!

 


Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 239

Lagt til: 08 jun 11, 16:01

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Samme hvor mye du snur og vender på det her Vidar.. Så er det FOLLO som har tabbet seg ut.. Ikke FFK..

 

Joda, Follo har tabbet seg ut og FFK er smarte. Men dette er ikke måten å skaffe seg venner på. Venner koster mange millioner har vel FFK erfart. Men takke meg til Follo som stadig utvikler juniorer med sunn idrettsmoral framfor kjøpelaget Fredrikstad.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 08 jun 11, 16:16

Opprinnelig postet av Vidar

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Samme hvor mye du snur og vender på det her Vidar.. Så er det FOLLO som har tabbet seg ut.. Ikke FFK..

 

Joda, Follo har tabbet seg ut og FFK er smarte. Men dette er ikke måten å skaffe seg venner på. Venner koster mange millioner har vel FFK erfart. Men takke meg til Follo som stadig utvikler juniorer med sunn idrettsmoral framfor kjøpelaget Fredrikstad.

Hva preker du om kjøpelag for? Kan fortelle deg dette om årets FFK lag:

* Gamboa kom hit for 500.000 kroner - penger samlet inn av PUBLIKUM

* Alexander Ruud Tveter kom hit gratis (denne saken vi diskuterer nå)

* Simen Rafn er tatt opp fra jrlaget i fjor

* Dino Mulac kom hit gjennom byprosjektet

* Odilon Kashama er tatt opp fra jr laget

* Jørgen Horn kom hit gratis

Kan fortsette i det uendelige.. Hva har du i mot FFK Vidar? hva er problemet ditt?? FOLLO har IKKE fulgt reglene og prøver nå å dytte det over på FFK.. Og Follo er ikke kjøpelag?? Åssen i svarte kan de da sitte med 4 millioner i gjeld??

Og hva med Sarpsborg08 som du kom med istad, ikke alt de gjør riktig der oppe ved fossen heller.. Meto som jeg nevnte istad som ble skrytt langt oppi skyene er løst fra kontrakten og skviset ut.. Tror du dem hadde betalt 220.000 for Ruud Tveter etter 5 måneder etter overgangen? Tror du Enga, Viking, RBK, Moss, Tromsø, Brann, Glimt osv hadde betalt 220.000 kroner til Follo ??? Svaret er enkelt NEI... 

Du får unnskylde mitt innlegg her sånn, men nå merker jeg at tålmodigheten min er slutt og at du neppe henger med i dagens samfunn i det hele tatt.. Og for å sittere andre her:

FFK har IKKE (med 10 understreker) midler sånn som du kommer med her.. 

Du kan jo ringe Terje Høili selv og høre om han vil betale til Follo... du får helt sikkert NEI der også.. 

Kan jo bare se hva Follo skriver her:

Follo FK vedgår dog at ny kontrakt ikke ble tilbudt Alexander Ruud Tveter da hans kontrakt utgikk 31.12.10. Ny kontrakt skulle formelt ha vært tilbudt Ruud Tveter før 31.10.10, men den lille fotballklubben hadde på dette tidspunktet mer enn nok med å planlegge og gjennomføre semifinalen mot Rosenborg på Ski stadion. Follo FK var i tillegg i dyp økonomisk krise med en betydelig gjeld som klubben hadde problemer med å betjene. Det viste seg også at søknad til Fotballforbundet om fortsatt plass i Adeccoligaen ikke var sendt innen fristens utløp. Dette medførte at Follo FK mistet plassen i Adeccoligaen til tross for at de sportslig sett kvalifiserte seg til fortsatt spill. Forannevnte medførte at det gamle styret trakk seg bare få dager før cupfinalen i november.

 

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 08 jun 11, 16:19

Opprinnelig postet av Vidar

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Samme hvor mye du snur og vender på det her Vidar.. Så er det FOLLO som har tabbet seg ut.. Ikke FFK..

 

Joda, Follo har tabbet seg ut og FFK er smarte. Men dette er ikke måten å skaffe seg venner på. Venner koster mange millioner har vel FFK erfart. Men takke meg til Follo som stadig utvikler juniorer med sunn idrettsmoral framfor kjøpelaget Fredrikstad.

Hvorfor gnåler du forsatt?

Som det har blitt sakt tidligere av jocke :

Da vi hentet Ruud Tveter klarerte vi med hans agent at overgangen var kostnadsfri.

I den settning virker det for meg at de ikke har gått ut etter å lurer follo. De har hørt med agenten også har de snakket med Rud Tveter.

Det du kan gnåle om er om hvorfor sa ikke agente ifra? han hadde kansje selv tjent noe kr på det.

Og hvorfor Tveter ikke sa noe til klubben selv??


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 09 jun 11, 16:57

Opprinnelig postet av Vidar

 

 Jævla bønder egentlig.

 

Du vet vel at Fredrikstad er Norges 6. største by ?

---------------------------

"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 09 jun 11, 17:47

http://www.f-b.no/ffk/nff-regelverket-er-pa-fredrikstads-side-1.6294354

Hva sier du nå Vidar?

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 09 jun 11, 18:23
Han forandrer sikkert ikke mening for det,det er jo noe som har blitt skrevet flere ganger allerede,uansett ok å få det svart på hvitt fra NFF.Lurer på hvor mange andre klubber som hadde betalt 220000kr uten grunn.

Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 239

Lagt til: 09 jun 11, 18:29

Joda, FFK har retten på sin side. Men representanten fra NFF sier også at "- Vi har også eksempler hvor slike saker løser seg, men reglene ligger der, sier han." . Nekene i administrasjonen tenkte bare på Alexander sitt beste. Det var aldri aktuelt å fortsette i Follo når det var tilbud fra tippeligalag. Follos styreleder håper bare det er mulig å få FFK til å betale 220 000 som man fortjener. Husk at FFK for noen få år siden glatt betalte 3-4-5 millioner for slike spillere.


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 09 jun 11, 19:09

At ikke du forstår at muligheten for at Ruud Tveter hadde kommet til fredrikstad om prisen hadde vært 220 000,- er tilnærmet null er det som skremmer meg mest. FFK har gjort en handel under visse forutsetninger, hva du mener rundt dette er riv røskendes likegyldig i denne sammenhengen. Personlig så mener jeg det hadde vært fint om klubben vår hadde hatt en økonomi hvor det var mulig å strø om seg med penger til de mindre klubbene... men slik er ikke situasjonen nå.. men som du selv påpeker, for noen få år tilbake så var den det - og da kunne vi gi mye penger for uslepne diamanter.

Få hodet ut av ræva Vidar og orienter deg om omgivelsene. Så kan du forsøke å se om du fortsatt mener verden er fæl. (den er det forøvrig.)

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 239

Lagt til: 09 jun 11, 19:30

Det som skremmer meg er FFK holdninger til spillerutvikling. En spiller som må utvikles videre er altså verdt kroner 0, selv om han er god nok for a-troppen. En diamant er en diamant selv om den må slipes videre for virkelig å skinne, vil jeg si, men i Fredrikstad har man tydeligvis ingen tillit til sin egen evne til å utvikle spillere. Det er vel det som er kjernen i å være et kjøpelag; at man handler inn ferdige spillere som man slenger utpå (og håper at innsatsen er der.).


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 09 jun 11, 20:00

Opprinnelig postet av Vidar

Det som skremmer meg er FFK holdninger til spillerutvikling. En spiller som må utvikles videre er altså verdt kroner 0, selv om han er god nok for a-troppen. En diamant er en diamant selv om den må slipes videre for virkelig å skinne, vil jeg si, men i Fredrikstad har man tydeligvis ingen tillit til sin egen evne til å utvikle spillere. Det er vel det som er kjernen i å være et kjøpelag; at man handler inn ferdige spillere som man slenger utpå (og håper at innsatsen er der.).

Er du TJUKK I HUE eller har du vanskelig med å få det inn i huet?? Lurer forresten på hvor du er fra og hvem du holder med..?

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 09 jun 11, 20:05

Hvis du hater klubben så ille, hvorfor diskuterer du med oss da?

HVA ER DITT PROBLEM????

Vi er ikke mer kjøpe lag enn andre lag i tippeligaen. til og med 08 kjøper mange spillere. det er faktisk flere lokale spillere i FFK enn i 08. Skjerp deg din DOTT


Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 239

Lagt til: 09 jun 11, 20:07

Hehe du må være bra tjukk i hue om du ikke skjønner jeg er fra Ski og holder med Follo FK.

 

Har riktignok slekt i Fredrikstad og holdt med FFK før i tiden.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 09 jun 11, 20:29

Opprinnelig postet av Vidar

Hehe du må være bra tjukk i hue om du ikke skjønner jeg er fra Ski og holder med Follo FK.

 

Har riktignok slekt i Fredrikstad og holdt med FFK før i tiden.

Kunne tenke meg det, ja er vel kanskje tjukk i hue jeg også da vel.. Wink

Men den disuksjonen her kommer du ikke langt med min gode venn.. Follo får ikke 220.000 kroner, det fikk heller ikke Odd for noen år siden, og det får heller ikke andre klubber så lenge spilleren er kontraktsløs og går gratis..

Og det kjøpelaggreine kan du bare kutte ut med en gang.. Se på ditt eget lag.. ville heller kritisert dem for måten de tar saken på + at de har klart å skaffe seg en gjeld på over 4 millioner..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 09 jun 11, 21:16

Opprinnelig postet av Vidar
En diamant er en diamant selv om den må slipes videre for virkelig å skinne, vil jeg si, men i Fredrikstad har man tydeligvis ingen tillit til sin egen evne til å utvikle spillere. Det er vel det som er kjernen i å være et kjøpelag; at man handler inn ferdige spillere som man slenger utpå (og håper at innsatsen er der.).

Den kommentaren hadde vel passet meget bra for noen år siden. Nå er den egentlig en stor skivebom. Snittalderen i stallen er rett over 24 år. Det sier seg selv at det ikke er mange ferdigutviklede spillere i den troppen da. Alexander Ruud Tveter var langt fra noe "ferdig spiller", han hadde - og har fortsatt - en lang vei å gå videre.

Lasse Staw, Joachim Thomassen, Christian Gamboa, Vidar Martinsen, Khalifa Jabbie, Martin Elvestad, Amin Askar, Etzaz Hussein, Simen Rafn, Tarik Elyounoussi, Alexander Ruud Tveter, Dino Mulac, Odillon Kashama, ja selv ikke Celso Borges var komplett da de først kom til FFK. Fjorten spillere av en tropp på 21.

Det virker på meg som Fredrikstad har stor tro på sine ferdigheter med å utvikle spillere. Eller mener du at noen på den listen der faktisk var ferdige spillere da de kom til FFK? At de ikke trengte noe hjelp fra FFKs trenerteam for å hevde seg for klubben?

Jeg skjønner at du er skuffet over at Follo har rotet det til og mister verdifulle penger. Dette er som alle andre har prøvd å forklare deg ikke FFKs problem. Om du skal rette kritikken din, så er beste (og eneste riktige) plass å rette den må de som satt/sitter med ansvaret i Follo.

Du skriver innleggene dine på en måte som tilsier at FFK er eneste klubb i hele verden som er sånn. At FFK er verstingklubben og at ingen burde røre klubben med ildtang omtrent. Da har man ikke fulgt helt med i timen. Dette er dagligdags.


Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 239

Lagt til: 09 jun 11, 21:19

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Kunne tenke meg det, ja er vel kanskje tjukk i hue jeg også da vel.. Wink

Men den disuksjonen her kommer du ikke langt med min gode venn.. Follo får ikke 220.000 kroner, det fikk heller ikke Odd for noen år siden, og det får heller ikke andre klubber så lenge spilleren er kontraktsløs og går gratis..

Og det kjøpelaggreine kan du bare kutte ut med en gang.. Se på ditt eget lag.. ville heller kritisert dem for måten de tar saken på + at de har klart å skaffe seg en gjeld på over 4 millioner..

 

Jeg har ikke påstått at Fredrikstad er mere kjøpelag enn andre tippeligalag, minus Sarpsborg08 og Haugesund muligens, men kjøpelag er dere nok. Vel en del mindre nå i år enn før pga økonomiske problemer og føles det ikke godt med mer positivt og ærlig arbeid liksom, ikke som før hvor det toppet seg til det helt ekstreme under Nordlie..

Styreleder skjønte  nok saken var tapt så lenge FFK ikke er villige til å ta rimelighetshensyn, men det føltes vel nødvendig å blåse ut og fortelle verden hva man sliter med.. Tro det eller ei, men all gjelda skriver seg fra fire-fem år tilbake og tidligere da Follo hadde et AS og helt andre personer styrte med pengene der og Follo spilte ekstrem Drillo-fotball. Etter den tid har Follo snudd totalt til possesion fotball med egne rekrutter. De koster faktisk ikke noe ekstra å terpe på ballkontroll og egne juniorer er jo de mest lærenemme. Man har faktisk stadig nedbetalt gjeld til tross for dårlig med publikum og sponsorer for ikke å si rike onkler.  Fjorårets prestasjoner i cupen trenger jeg vel ikke nevne. Norge burde elske Follo hvis man tror at nordmenn selvsagt kan spille fotball også ikke bare gå på ski. Selv om penger selvsagt spiller en viktig rolle i virkelighetens verden så er det aldri noen som er blitt flinkere av penger.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 09 jun 11, 21:26

Opprinnelig postet av Vidar

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Kunne tenke meg det, ja er vel kanskje tjukk i hue jeg også da vel.. Wink

Men den disuksjonen her kommer du ikke langt med min gode venn.. Follo får ikke 220.000 kroner, det fikk heller ikke Odd for noen år siden, og det får heller ikke andre klubber så lenge spilleren er kontraktsløs og går gratis..

Og det kjøpelaggreine kan du bare kutte ut med en gang.. Se på ditt eget lag.. ville heller kritisert dem for måten de tar saken på + at de har klart å skaffe seg en gjeld på over 4 millioner..

 

Jeg har ikke påstått at Fredrikstad er mere kjøpelag enn andre tippeligalag, minus Sarpsborg08 og Haugesund muligens, men kjøpelag er dere nok. Vel en del mindre nå i år enn før pga økonomiske problemer og føles det ikke godt med mer positivt og ærlig arbeid liksom, ikke som før hvor det toppet seg til det helt ekstreme under Nordlie..

Styreleder skjønte  nok saken var tapt så lenge FFK ikke er villige til å ta rimelighetshensyn, men det føltes vel nødvendig å blåse ut og fortelle verden hva man sliter med.. Tro det eller ei, men all gjelda skriver seg fra fire-fem år tilbake og tidligere da Follo hadde et AS og helt andre personer styrte med pengene der og Follo spilte ekstrem Drillo-fotball. Etter den tid har Follo snudd totalt til possesion fotball med egne rekrutter. De koster faktisk ikke noe ekstra å terpe på ballkontroll og egne juniorer er jo de mest lærenemme. Man har faktisk stadig nedbetalt gjeld til tross for dårlig med publikum og sponsorer for ikke å si rike onkler.  Fjorårets prestasjoner i cupen trenger jeg vel ikke nevne. Norge burde elske Follo hvis man tror at nordmenn selvsagt kan spille fotball også ikke bare gå på ski. Selv om penger selvsagt spiller en viktig rolle i virkelighetens verden så er det aldri noen som er blitt flinkere av penger.

Det du skriver der er akkurat det FFK driver med om dagen også.. I 2009 DA var vi et kjøpelag.. mattias andersson, alex valencia osv kom hit for en god slump med penger.. Eneste som jeg kan tenke meg kom hit for en liten sum er Tarik Elyounoussi.. 2009 er nå forbi, og vi jobbet hele tiden ifjor med å rette opp økonomien.. 

Som andre har sagt her sånn: Vi har et styre som jobber gratis for klubben, vi har et webteam som reiser frivillig land og strand rundt for å gi leserne det de vil vite om klubben.. Jeg syntes det er synd at Follo er i situasjonen de er i og at de sårt trenger disse 220.000 kronene men jeg tror neppe de kommer til å se snurten av dem.. dessverre.. Av utenlandske spillere i stallen så er det tre som spiller fast på laget: Celso, Raio og Cristian Gamboa.. ellers er det norske unge fremadstormede spillere som er sultne..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 09 jun 11, 21:33

Dette starta bra, men nå synes jeg du bare har blitt bitter.

Dette er hovedsakelig en sak mellom Follo og NFF sitt regelverk. FFK har som NFF, ledelsen, fotballnorge og Follo selv sier ikke gjort noe galt. At FFK ikke gir bort 220 000 på en allerede skrapa klubbkasse bør sees på som en fremgang for klubben. Et år eller to tilbake så hadde du sett ansiktet til en viss kar på fremsiden av f-b og i resten av landets aviser med et stort glis og en stor sjekk rett over teksten "selvfølgelig bryr vi oss om breddeklubbene".

En fin gest (ekke det et ord?) fra FFK sin side kunne vært å gitt bort 5% videresalg eller noe, men etter dette vrælet håper jeg virkelig ikke det skjer.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 09 jun 11, 22:31

Opprinnelig postet av Vidar

Jeg har ikke påstått at Fredrikstad er mere kjøpelag enn andre tippeligalag, minus Sarpsborg08 og Haugesund muligens, men kjøpelag er dere nok.

Og hvorfor er 08 mindre kjøpe lag??

Greit nok det har hentet spillerene billige, men Hvor mange av dem er fra Sarp ell Østfold generelt???

hoås, thrulsen og  wiig er tidligere FFK spillere som 08 fikk billige, det vill jo bare si at FFK bryr seg om breddefotballenTongue out



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24