Husk meg
Brukernavn
Passord

10. serierunde: Strømsgodset - FFK, lør. 28. mai kl 18:00

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 26 mai 11, 00:03
Endret: 31 mai 11, 21:01
Endret av: Rey

Dommer     Ken Henry Johnsen
Assistentdommer 1     Leif Erik Opland, TRONDHEIM
Assistentdommer 2     Magnus Lundberg, ÅSMARKA
4. dommer     Espen Eskås, OSLO
Dommerveileder     Espen Eriksen, SANDE I VESTFOLD
Kampdelegat     Ole Andreas Glette, Haugesund

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 26 mai 11, 08:25

Aune får en lei kabal å legge her. Ikke nok med at Borges og Gamboa er på Amerika-tur, i tillegg er Jørgen Horn utestengt etter fem gule kort. Det betyr vel at vi må tørke støv av Ophaug - og da blir det fort ham og Raio som stoppere og Martinsen som høyreback, alternativt Martinsen og Raio sentralt og Askar som back. Jeg tror laget blir noe slikt som dette.:

Staw - Askar, Martinsen, Piiroja, Thomassen - Valencia, Ramberg, Jabbie, Hansen - Elyounussi, Tveter.

Jeg skulle virkelig ønske at vi hadde en mer defensivt skikkelig spiller som alternativ til Ramberg i vriene bortekamper som denne. Ramberg er god i kamper hvor vi fører, hvor midtbanen har ballen mye og hvor han kan komme på smarte løp. Han sliter i kamper hvor midtbanen må jage ball. Jabbie har potensialet, men foreløpig har heller ikke han det som skal til for å ta tak når motstanderen dominerer på midten.

Når vi blir presset fungerer riktignok Tarik nesten som en tredjemann sentralt på midten i og med at han faller tilbake og jager ballfører, men Jabbie/Ramberg er ikke helt på nivå med Fletcher/Carrick når det kommer til de defensive oppgavene uten ball ... Det er i slike kamper som jeg forventer på lørdag, at forskjellen mellom Ramberg/Jabbie og for eksempel Wehrman/Gashi kommer tydeligst fram.

Jeg forventer stryk, men om laget blir slik jeg tipper her, skal vi i hvert fall ha kontringsstyrke så det holder, hvis Godset byr oss på muligheten.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 26 mai 11, 09:26

Regner med at Askar starter som høyreback. Det var der han startet karrieren sin i FFK, og han spilte også høyreback igår. Ophaug starter nok på benken.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 26 mai 11, 16:08
Endret: 26 mai 11, 16:08
Endret av: Supreme NTM

Askar kommer til å klare seg kjempebra offensivt, håper han også får kontroll defensivt. Tror ikke Gamboa blir verst, Borges er det nok verre med selv om mange tydeligvis undervurderer han noe forferdelig fordi han ikke har peaket formen sin enda. Selv når Borges er i dårlig form er han en kjempeviktig brikke i spillet vårt, han er sterk, smart og har et enormt fotballhode. Klart vi vil savne han, vi må bare legge om spillestilen en smule. 10'ern vår er borte.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 26 mai 11, 16:20
Får vi skade på en av de 4 bak der kommer Ophaug inn, men 4 ern bak er ganske gitt. Var jo også derfor Askar ble preppa i den posisjonen mot Lørenskog. Staw Askar Piiroja Martinsen Thomassen Valencia Ramberg Jabbie Hansen Ruud Tveter Tarik Benk: Masalin, Ophaug, Elvestad, Hussain, Rafn, (Odi, Mulac).

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)
Fredrikstad tar Gull! (2011)


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 27 mai 11, 18:04
Endret: 27 mai 11, 18:05
Endret av: Knuty

Dagens formasjonstrening bekrefter at elleveren nok blir akkurat som forventet, i følge f-b

                                         Lasse Staw

Amin Askar, Vidar Martinsen, Raio Piiroja, Joachim Thomassen

Alex Valencia, Hans Erik Ramberg, Khalifa Jabbie, Mads Hansen

                   Alexander Ruud Tveter, Tarik Elyounoussi.


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 27 mai 11, 22:18

Huff, gruer meg til den kampen. Detta blir skrell....

---------------------------

"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin


Davisak

Knøttespiller
Ble medlem: 18 jun 09
Innlegg: 44

Lagt til: 27 mai 11, 22:20

Mange som tar turen?

Drar med 2 venner i hvertfall :)


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 27 mai 11, 23:09

Tipper det blir uavgjort 2 - 2

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 27 mai 11, 23:39

Jaja, det er vel kanskje slik det må bli uten Borges og Gamboa.. men jeg er sikker på at selv Masalin ville gjort det bedre enn Ramberg :p

Jeg får dessverre ikke sett kampen i det hele tatt i morgen, men jeg håper virkelig Ramberg har en god dag, for da kan han faktisk gjøre ting, men det er så sjeldent at jeg ikke skjønner hvorfor han gang på gang får full tillit.

Blir uansett ikke en kamp jeg trur vi vinner, selvom jeg virkelig håper det... Har en på jobben jeg helst vil mobbe selv, ikke bli mobbet av:p


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 28 mai 11, 10:07
Opprinnelig postet av kratos

Huff, gruer meg til den kampen. Detta blir skrell....

Ingenting å grue seg til da. FFK seier er skrell til 3,5 i odds..

lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 28 mai 11, 10:51

ffk vinner med minst 3 mål ......Cool

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 28 mai 11, 10:54

Nervøs som f***... =/

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 28 mai 11, 11:49

Sånn jeg ser det er nok dagens kamp en av de absolutt vanskligste kampene i årets sesong.

Så i dag er jeg sikker på tap,så får jeg heller bli gledelig overrasket etterpå.  Wink


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 28 mai 11, 13:38

Hvilken kanal går kampen på? Finner den ikke på Tv2 Sport?? Skal dem ikke sende fra alle kampene?

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


morten

Moderator
Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 627

Lagt til: 28 mai 11, 13:45

Kampen går på MAX

---------------------------

"When in doubt, choke'em out!"
Slåssing på gata er for aper - mennesker slåss i bur!

We are all atheists about most of the gods that societies have ever believed in. Some of us just go one god further.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 28 mai 11, 23:16

Dette gikk vel som forventet. En lite velspilt kamp, med fryktelig mye frispark og oppstykket spill. Alt i alt fortjent at godset tar hjem poengene.


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 29 mai 11, 09:32
Irriterte meg den tversover passningen,som var foranledningen til corneren,som igjen resulterte i scoringen.Kunne fort ha fått med 1 poeng i denne kampen.

kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 29 mai 11, 11:03

Opprinnelig postet av Haarek
Irriterte meg den tversover passningen,som var foranledningen til corneren,som igjen resulterte i scoringen.Kunne fort ha fått med 1 poeng i denne kampen.

Enig, men det som beskymrer meg mest, er at vi har sluttet å score mål. Tamme i Molde og tamme i Drammen. Tror guttane at serien er ferdigspilt ? Nå må Aune ta tak føre dette går rett i dass...

---------------------------

"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 29 mai 11, 11:20

Går i dass? Ene øyeblikket er Aune kongen, andre blir han slaktet.. Vi har 13 poeng, like mange som Fossen AS og kommer sterkere tilbake Cool Smile

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 29 mai 11, 11:29
Jeg synes ikke vi spilte dårlig og man må ta hensyn til at dette var en vansklelig bortkamp mot det laget som i dag leder serien.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 29 mai 11, 12:23

Vi spiller en helt ok kamp.

Vi møter seriens beste lag pr dags dato, vi mangler 4 av våre beste spillere (Gamboa, Horn, Valencia og Borges), og har vel på et tidspunkt 4 spillere på 20 år og yngre utpå der.

Vi stiller opp med det beste laget vi kan stille opp med pga skader, karantener og spillere på landslagsoppdrag, og med litt marginer får vi 1 poeng i dag. Da hadde ingen klaget.

Godset var best og vant fortjent, noe annet ville vært overraskende med den troppen FFK kom med i går.

Når man ikke har verdens største og beste stall må man spille med de man har, og som sagt synes jeg de gjorde det helt greit.

Når det er sagt, håper jeg FFK har mulighet til å hente inn to nye spillere i sommervinduet som er utfordrere til startelleveren.

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 29 mai 11, 12:25

Opprinnelig postet av kratos

Opprinnelig postet av Haarek
Irriterte meg den tversover passningen,som var foranledningen til corneren,som igjen resulterte i scoringen.Kunne fort ha fått med 1 poeng i denne kampen.

Enig, men det som beskymrer meg mest, er at vi har sluttet å score mål. Tamme i Molde og tamme i Drammen. Tror guttane at serien er ferdigspilt ? Nå må Aune ta tak føre dette går rett i dass...

Vi var muligens tamme i går, men i Molde synes jeg vi i andre omgang spilte strålende. Da var det uflaks at vi ikke fikk med oss alle poengene faktisk.

Det blir naturlig nok tynt på Marienlyst med fire sentrale spillere ute av laget.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 29 mai 11, 19:31

Synes Askar gjorde en meget bra jobb på backplassen, Raio rydda bra unna, Ramberg jobba bra.... synes det var mye positivt til tross for 4 meget sentrale spillere ute


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 29 mai 11, 21:21

Helt ok kamp men ja var surt med tap.Det vi trenger en en ny midtbane spiller som virkelig kan styre midtbanen og målet de fikk igår var grunn av feil av ffk spiller.Men jaja vi vinner neste kampSmileHeia FFK!

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 29 mai 11, 21:46
Opprinnelig postet av FFKgutt1

Går i dass? Ene øyeblikket er Aune kongen, andre blir han slaktet.. Vi har 13 poeng, like mange som Fossen AS og kommer sterkere tilbake Cool Smile

At vi har like mange poeng som 08 er dårlig trøst,men ingen grunn til å grave seg ned,synes FFK har gjort det ganske bra så langt.Kunne med litt tur hatt en del poeng til.Lykke treffet til Viking,frispark til Staw på målet LSK fikk,.....

Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 29 mai 11, 21:49
Opprinnelig postet av hasse33

Synes Askar gjorde en meget bra jobb på backplassen, Raio rydda bra unna, Ramberg jobba bra.... synes det var mye positivt til tross for 4 meget sentrale spillere ute

Synes også Askar spilte bra i går,også vil jeg nevne Lasse Staw som spilte en solid kamp.

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 29 mai 11, 22:58

Opprinnelig postet av Haarek
Opprinnelig postet av FFKgutt1

Går i dass? Ene øyeblikket er Aune kongen, andre blir han slaktet.. Vi har 13 poeng, like mange som Fossen AS og kommer sterkere tilbake Cool Smile

At vi har like mange poeng som 08 er dårlig trøst,men ingen grunn til å grave seg ned,synes FFK har gjort det ganske bra så langt.Kunne med litt tur hatt en del poeng til.Lykke treffet til Viking,frispark til Staw på målet LSK fikk,.....

Ja sant :)

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 31 mai 11, 12:50

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av kratos

Opprinnelig postet av Haarek
Irriterte meg den tversover passningen,som var foranledningen til corneren,som igjen resulterte i scoringen.Kunne fort ha fått med 1 poeng i denne kampen.

Enig, men det som beskymrer meg mest, er at vi har sluttet å score mål. Tamme i Molde og tamme i Drammen. Tror guttane at serien er ferdigspilt ? Nå må Aune ta tak føre dette går rett i dass...

Vi var muligens tamme i går, men i Molde synes jeg vi i andre omgang spilte strålende. Da var det uflaks at vi ikke fikk med oss alle poengene faktisk.

Det blir naturlig nok tynt på Marienlyst med fire sentrale spillere ute av laget.

 

Syns vi var fullt på høyde med Godset. Særlig i slutten av første omgang og begynnelsen av 2, da vi faktisk hadde mest ball, men det hjelper lite når vi ikke scorer mål... Målet til Godset kom via flipperspill og slikt er vanskelig å forsvare seg mot.  Ja, vi har hatt en fantastisk start, men det må da være mulig å kunne forsette.

Det er lett å rose Aune opp i skyene når ting går på skinner, men han mangler evnen til å sette inn motrekk når ting går tråkt..

Hvordan Søpla 08 gjør det, kunne ikke ha interesert meg mindre (selv om det er litt smådeilig når de taper)

---------------------------

"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 31 mai 11, 13:05

Opprinnelig postet av kratos

(...)

Det er lett å rose Aune opp i skyene når ting går på skinner, men han mangler evnen til å sette inn motrekk når ting går tråkt..

(...)

Et problem nå når Gamboa og Borges ikke er tilgjengelig, er jo nettopp at det er få spillere igjen på benken som kan komme inn og være et "mottrekk når ting går tråkt"?

Selvfølgelig er det mulig å gjøre taktiske disposisjoner med de spillerne vi har, men med unntak av Etzaz Hussein (som jo også kom inn) ser jeg ikke helt hvem av ungutta som i øyeblikket har formen inne til å snu en tippeligakamp.

---------------------------

Svaberget for alltid!


Balto

Juniorspiller
Ble medlem: 23 jun 09
Innlegg: 201

Lagt til: 31 mai 11, 18:50
Lasse Staw på rundens lag i VG

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 31 mai 11, 19:17

Opprinnelig postet av kratos

Det er lett å rose Aune opp i skyene når ting går på skinner, men han mangler evnen til å sette inn motrekk når ting går tråkt..

Artig setning. Du er vel beviset på at det letteste er nettopp det motsatte. Synsing uten substans. Når du skriver noe sånt bør du ha flere eksempler å vise til. Du har tross alt sagt at det er et problem helt siden Aune ble ansatt. Samtidig vet man at FFK har hatt en minimal bredde i troppen i den samme perioden, at du ser bort fra det er ganske utrolig.

Mads Hansen og Tvedter har kommet inn fra benken for å score. Hvem andre mener du burde ha "avgjort" kampene våre fra benken?

Når ble Aune rost opp i skyene? Aune har tatt imot utrolig mye dritt, men han har ikke fått veldig mye oppmerksomhet til tross for FFKs gode start i år. Ikke at jeg klager, det er mange som undervurderer Aune, og det kan de bare fortsette med.


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 07 jun 11, 15:13

Leser i SA om fredagen at en full FFKspiller ble bøtlagt for å urinere før/under/etter den kampen. Har ikke sett noe om det andre steder. Har noen andre hørt noe om dette ?

---------------------------

"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 07 jun 11, 15:23
Endret: 07 jun 11, 15:24
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av kratos

Leser i SA om fredagen at en full FFKspiller ble bøtlagt for å urinere før/under/etter den kampen. Har ikke sett noe om det andre steder. Har noen andre hørt noe om dette ?

Dette var omtalt i de store riksdekkende avisene ja, og "diskutert" på Fotball Generelt her på forumet. F-B skrev også om det. Det var forøvrig en godset-spiller også i samme situasjon. Bare søk i vei.

Klubben behandler dette som en personalsak, og spilleren angrer. Case closed for min del.


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 07 jun 11, 15:30

Opprinnelig postet av Knuty

Opprinnelig postet av kratos

Leser i SA om fredagen at en full FFKspiller ble bøtlagt for å urinere før/under/etter den kampen. Har ikke sett noe om det andre steder. Har noen andre hørt noe om dette ?

Dette var omtalt i de store riksdekkende avisene ja, og "diskutert" på Fotball Generelt her på forumet. F-B skrev også om det. Det var forøvrig en godset-spiller også i samme situasjon. Bare søk i vei.

Klubben behandler dette som en personalsak, og spilleren angrer. Case closed for min del.

 

Ok, lurte bare på om dette var noe søppelavisa hadde kokt i hop iom jeg ikke hadde sett det noe steder...

---------------------------

"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 07 jun 11, 15:38

Opprinnelig postet av kratos

Ok, lurte bare på om dette var noe søppelavisa hadde kokt i hop iom jeg ikke hadde sett det noe steder...

Ser den.. Drammens Tidende hadde vel originalartikkelen.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 07 jun 11, 15:53

Opprinnelig postet av Knuty

Klubben behandler dette som en personalsak, og spilleren angrer. Case closed for min del.

Enig i dette. Han har ikke skadet noen. Hadde han havnet i slagsmål hadde det vært noe annet. Eller dyrket marihuana i stua :)

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 07 jun 11, 17:00

Opprinnelig postet av Knuty

Klubben behandler dette som en personalsak, og spilleren angrer. Case closed for min del.

Case closed....!? Det kommer vel egentlig an på hvem spiller det dreier seg om også. Er dette en førstegangsforseelse, så stiller saken seg annerledes enn om det er en spiller som har historikk på lignende episoder. Men... alle kan gjøre feil, og små enkeltepisoder bør vel tilgis, muligens med en, eller annen form for konsekvens/straff.

 

 

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 07 jun 11, 18:04

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av Knuty

Klubben behandler dette som en personalsak, og spilleren angrer. Case closed for min del.

Enig i dette. Han har ikke skadet noen. Hadde han havnet i slagsmål hadde det vært noe annet. Eller dyrket marihuana i stua :)

 

Enig at dette er case closed. Dumme ting i fylla er det fort å gjøre, og urinering er ikke av det dummeste man kan gjøre.... Tom dyrke "gress" i stua er tydligvis greit for Søpla08 iom spilleren var på banen i LSK-kampen, at supportere springer ut på banen og takler en av motstanderlaget i en treningskamp er tydligvis også greit for den klubben der....

---------------------------

"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin



Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f