Husk meg
Brukernavn
Passord

Stadionnavn

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 19 mai 11, 12:28
Vi hadde en navndebatt da stadion var ny. Hva skulle den nye stadion kalles. Muligheten til å selge navnet til en sponsor var høyaktuelt. Heldigvis gikk Terje Høili inn og betalte for navnet "Fredrikstad stadion" i 5 år. Nå er det vel tid for nye navn/sponsorforslag. Er det noen som vet hvordan markedsavdelingen jobber med dette? Ser at Petter Stordalen er god for ca 9 milliarder. Hva med Choice arena?

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 19 mai 11, 12:35
Hva med Fredrikstad Stadion?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 19 mai 11, 12:36

Gjerne for meg, men hvem betaler denne gangen??

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 19 mai 11, 12:50

Jeg håper virkelig de ikke ødelegger navnet på stadion til noe bedriftspiss. Fredrikstad Stadion er det den bør hete, og jeg håper ikke noe annet er noe tema. Vi har et navn som faktisk er et godt og logisk navn, et navn vi kan være stolte av.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 19 mai 11, 13:50

Fredrikstad stadion heter det. Enkelt og greit. Håper høili er grei og snill og kjøper navnet igjen.

 


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 19 mai 11, 13:50
Opprinnelig postet av oleoleole

Jeg håper virkelig de ikke ødelegger navnet på stadion til noe bedriftspiss. Fredrikstad Stadion er det den bør hete, og jeg håper ikke noe annet er noe tema. Vi har et navn som faktisk er et godt og logisk navn, et navn vi kan være stolte av.

Støttes 100%!

---------------------------

Vi har igjen mistet Tippekampen med Arne Scheie! =(
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 19 mai 11, 14:09

Hvis noen vil  legge f.eks 10 mill for å få navnet sitt på stadion i disse trange tidene vil jeg gjerne se den markeslederen/ styrelederen som sier nei. Det er ikke alle navn  som er helt på trynet, men skrekkens er vel komplett.no arena. Skagerrak arena i Skien derimot. Skal det byttes (jeg er enig i at Fredrikstad stadion er best) bør det byttes til en sponsor som er villig til å spytte i kassa. Forslaget mitt med Choice arena var bare et eks.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 522

Lagt til: 19 mai 11, 15:15

tja hvis de spytter inn nok penger til at vi kan handle inn spillere fra toppklubbene i la liga og premier league i tilegg til å nedbetale all gjeld så kunne man snakket om det Cool....

men før slike summer blir presentert så heter det fredrikstad stadion.

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 19 mai 11, 15:34
Det eneste jeg går med på om det ikke blir Fredrikstad stadion er Værste stadion til en nette sum av 10 mill ;)

---------------------------

Heia FFK


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 19 mai 11, 16:19
Endret: 19 mai 11, 16:54
Endret av: Knuty

Tja.. Klubben har det trangt økonomisk.  Vi er pålagt å følge en handlingsplan av NFF. Kreditorene har vist godvilje ved regress tidligere. Forventer folk at klubben ignorerer opplagte muligheter til å styrke inntektssiden?

Selvsagt er stadionnavnet til salgs, til den rette prisen (i likhet med spillerstallen.)

Selvsagt hadde det vært fint å hete Fredrikstad Stadion, og ferdig med det..  Men jeg vil ikke gjøre dette til en trasshandling, til enhver pris. Høili betalte vel 1 mill i året (?) for å beholde navnet slik. Det er småpenger i forhold til en stor kommersiell sponsor, som bør kunne gi en god del millioner årlig for et stadionnavn, jf andre store stadionavtaler. 

Gitt at klubben hadde fått en konkurransedyktig avtale må det i alle fall vurderes. Vurdere det føler jeg meg også trygg på at klubben vil gjøre, hvis muligheten byr seg.

På folkemunne ser vi kampene på "stadion" uansett hva den formelt heter.. Smile


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 19 mai 11, 16:26

Opprinnelig postet av Knuty

Selvsagt hadde det vært fint å hete Fredrikstad Stadion, og ferdig med det..  Men jeg vil ikke gjøre dette til en trasshandling, til enhver pris. Høili betalte vel 1 mill i året (?) for å beholde navnet slik. Det er småpenger i forhold til en stor kommersiell sponsor som bør kunne gi en god del millioner årlig for et stadionnavn, jf andre store stadionavtaler. 

Ser at stabæk innehar rekorden på pris for stadionnavn. (ref: http://www.stadionsiden.com/news_details.asp?news_id=135 )

Vil likevel ikke tro at prisen på fredrikstad stadion er verdt "all verdens millioner", eller for å sitere knuty; "en god del millioner årlig". Vet fredrikstad sitt merkenavn er sterkt og at det sikkert kan gå for noen millioner, men ønsker fredrikstad som klubb å legge seg på en slik profil hvor "alt er til salgs"? 

Tradisjon tro burde arenaen være "Fredrikstad Stadion", kommunen tjener også på det navnet i form av markedsføring rundt fredrikstad.

---------------------------

Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Største skuffelse: Tap mot Sarpsborg 08, 06.11.2009


kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03
Innlegg: 516

Lagt til: 19 mai 11, 17:20
Wow! Stabæk drar inn 9,6 millioner kroner årlig! Tenk dere hva vi kunne gjort med 9,6 millioner i året ekstra da folkens. Vi kan kjøpe inn Simen Brenne når Borges går. Vi kan hente en kvalitetskeeper (ala Shabaan, Myhre, Ørlund) som går rett inn på laget. Vi kan tegne lange og gode kontrakter med Jabbie, Gamboa og Thomassen. Og sånn kan vi gjøre hvert eneste år fremover. Det er slike ting som gjør at vi vinner jevne kamper. Og kjemper i toppen på sikt. Jeg vil slåss om medalje på "Coca Cola stadium", med Gamboa og Thomassen på backene. Det må da være mye bedre enn og slåss for å overleve med Opphaug og Vidar M på backene, på Fredrikstad stadion, med drøssevis av røde tall.

---------------------------

Ære være plankebyen!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 19 mai 11, 19:52
Endret: 19 mai 11, 19:53
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av kjell
Wow! Stabæk drar inn 9,6 millioner kroner årlig! Tenk dere hva vi kunne gjort med 9,6 millioner i året ekstra da folkens. Vi kan kjøpe inn Simen Brenne når Borges går. Vi kan hente en kvalitetskeeper (ala Shabaan, Myhre, Ørlund) som går rett inn på laget. Vi kan tegne lange og gode kontrakter med Jabbie, Gamboa og Thomassen. Og sånn kan vi gjøre hvert eneste år fremover. Det er slike ting som gjør at vi vinner jevne kamper. Og kjemper i toppen på sikt. Jeg vil slåss om medalje på "Coca Cola stadium", med Gamboa og Thomassen på backene. Det må da være mye bedre enn og slåss for å overleve med Opphaug og Vidar M på backene, på Fredrikstad stadion, med drøssevis av røde tall.

Skjønner ikke at alt skal handle om penger og kjøp, vi har gjort et enormt bra arbeid for å reise denne klubben til å ha en egen spillestil, identitet og personalstrategi ifh til "ragnarroket". Når vi selger stadionnavnet så mister klubben troverdighet og for en så gammel og stolt klubb som FFK synes jeg salg av stadionnavn er å ødelegge respekten og tradisjonen denne klubben har opparbeida seg gjennom sin 108 år gamle historie.

Jeg kan forstå Stabæk. En klubb så og si helt uten historie, og tilknytningen til det kommunale anlegget Nadderud eller stadionnavnet var vel ikke akkurat enormt. FFK derimot har alt for mye å tape.


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 522

Lagt til: 19 mai 11, 21:02

"Coca Cola stadium"

9,6 mill i året dekker vel såvidt vanlig vedlikehold av garderobene på stadion så jeg tror vi må opp på 100 000 000 000 årlig før det blir noe snakk om "cola arena "

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 19 mai 11, 21:18
saklighet er en dyd

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03
Innlegg: 516

Lagt til: 19 mai 11, 21:19

Opprinnelig postet av lordofwhat

"Coca Cola stadium"

9,6 mill i året dekker vel såvidt vanlig vedlikehold av garderobene på stadion så jeg tror vi må opp på 100 000 000 000 årlig før det blir noe snakk om "cola arena "

Klubben vår går nesten konkurs. Vi har muligheten til å få inn mange millioner ekstra hvert år. Penga rår, dessverre. Sånn er fotballen blitt. Greit, "Brynildsen Stadion". Prøvde bare å få frem at vi trenger de penga vi kan få (gratis, rett i lomma av en sponsor).

---------------------------

Ære være plankebyen!


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 19 mai 11, 22:11

Godset gjør det ganske ok i år, og de har til nå spilt uten hovedsponsor. RBK og Viking har i mange år bæsja penger, se hvor de ligger nå. Smurfejævlene må jobbe ved siden av og har bare vunnet hjemme..

Er ikke alt som handler om penger..


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 622

Lagt til: 19 mai 11, 23:21
Opprinnelig postet av niggle

Godset gjør det ganske ok i år, og de har til nå spilt uten hovedsponsor. RBK og Viking har i mange år bæsja penger, se hvor de ligger nå. Smurfejævlene må jobbe ved siden av og har bare vunnet hjemme..

Er ikke alt som handler om penger..

Ja rbk har som du sier bæsja penger i mange år,og hvordan har de gjort det i mange år nå? Selv om dem har en trang start nå er det ikke tvil om at ting blir mye lettere når en har penger. Jeg er ikke så sikker på at sarpemodellen er den beste.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24