Husk meg
Brukernavn
Passord

8. Serierunde: Molde - FFK. Tors. 19. mai, kl 19:00.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 16 mai 11, 22:57
Endret: 21 mai 11, 09:18
Endret av: Rey

Kun kort tid til neste kamp, motstander er Solskjærs Molde, som etter en svak start har kommet skikkelig i gang. Seier mot Stabæk, Brann og Lillestrøm, og tap mot Rosenborg på de fire siste.

Dette blir en tøff kamp, ingen tvil om det.

Jabbie står vel over med tre gule kort. Regner med Borges settes ned på midten, og Ruud Tveter går inn på topp med Tarik.

Ellers er det vel ikke noen grunn til å endre på laget, slik jeg ser det. Hva synes dere?

Tidligere oppgjør i Molde er litt blandet:

  • 2009: 2-0, tap. 
  • 2008: 1-2, seier.
  • 2006: 4-0, tap.
  • 2005: 2-1, tap.
  • 2004: 1-2, seier.

Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 16 mai 11, 20:22
Endret: 17 mai 11, 06:43
Endret av: Rey

Må innrømme at denne kampen regner jeg ikke med seier...men med 100% struktur i den defensive jobbinga,og en Tarik som SMILER,selv om han får avgjørelser imot......SMILER når han blir taklet....da kan vi stjæle med oss 1 poeng. Rud-Tveter starter vel denne kampen,og da er jo mulighetene store for en goal fra han......jeg er mere redd den offensive kraften Molde viser de siste kamper,og mot LSK spesielt. Så får vi ta en opptelling torsdag kveld,og se hvem som for suspeensasjon mot Haugesund på Søndag. Jeg synes vi får lett gule kort...se på Strandberg på Vålerengen.....han skulle ihvertfall hatt 1 gult,med fikk det ikke. Når en av våre spillere lager et frispark...henger kortene løsere.....men,men...sånn er det å være nyopprykket. Borges ned på midten......synes litt synd på han om dagen...kanskje han har pollen-alergi? :))


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 18 mai 11, 17:35
En liten oppsummering.....'plantet' den her jeg:) Vi har spilt 7 serierunder og ligger sammen med mange andre lag på 13 poeng-forøvring 3 poeng mindre enn samme tid,det året vi tok sølv. Jeg tror at når kamp-programmet blir som de neste 14 dager,at det er da vi vil se hvordan de forskjellige stallene er rundt omkring. Gule kort-skader vil alle lag få sin del av iløpet av sesongen,og de laga med den mest homogene stallen vil klare dette best. Hva med oss? Jeg synes at vi ikke har vist topp-nivå ennå. Heldigvis har vi en defensiv struktur,som gjør at vi er vanskelige å spille imot. Ikke det at jeg er missfornøyd med hva vi har vist til nå.......bare det at vi har enda flere hakk å gå på i det offensive spillet. Vi har mange gule kort,en jeg tror så lenge gutta bytter på å sone på den måten de har gjort hitill....så er det ingen problem. Vi har god dekning,med spillere som Simen,Mads,Aleksander,Vidar...og Borges kan flyttes på også:) De 3 neste kamper blir en liten pekepinn på hvor vi er: Molde borte-Haugesund Hjemme og Godset Borte...alle iløpet av neste 10-12 dager. Får vi med oss 4 poeng i de kampene,er jeg personlig happy.....6-7 poeng helt sykt..... Avslutter med at det gleder meg at vi har masse å gå på.....mye som ligger der,og som det jobbes med daglig..så den dagen det offensive spillet-og flere spillere kommer opp mot maks-nivå...da kan dette faktisk bli helt herlig. Uansett,er jeg glad for at vi får slike opplevelser,som Tarik skudd i krysset....fullsatt stadion osv....dette er viktige begivenheter,for laget,supporterne og ikke minst for hele byen. Lykke til med kampene:))

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 19 mai 11, 08:36

En Molde-kar skrev på VGs debattsider at det var under 2000 billetter igjen til kampen, noe som betyr at det kan bli over 9000 på kampen. Det er ganske imponerende til Molde å være. Jeg fristes til å trekke parallellen til Brann.

Molde har nettopp banket Lillestrøm på bortebane - akkurat som Brann gjorde i andre serierunde.

Molde ser ut til å trekke ekstra bra med folk til denne kampen, tydeligvis stor optimisme på gang der nå - akkurat som situasjonen var i Bergen forut for tredje serierunde.

En forskjell er dog at FFK har fått uttelling litt oftere i Molde enn i Bergen. Innbyrdes kamper i Molde etter opprykket i 2003:

2004: Molde - FFK 0-1

2005: Molde - FFK 2-1

2006: Molde - FFK 4-0 (og det i en sesong hvor Molde rykket ned!)

2008: Molde - FFK 1-2

2009: Molde - FFK 2-0 (drittsesong, hvor vi også tapte hjemmekampen mot dem)

 

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 19 mai 11, 09:22

Opprinnelig postet av Tøfflus

En Molde-kar skrev på VGs debattsider at det var under 2000 billetter igjen til kampen, noe som betyr at det kan bli over 9000 på kampen. Det er ganske imponerende til Molde å være. Jeg fristes til å trekke parallellen til Brann.

Molde har nettopp banket Lillestrøm på bortebane - akkurat som Brann gjorde i andre serierunde.

Molde ser ut til å trekke ekstra bra med folk til denne kampen, tydeligvis stor optimisme på gang der nå - akkurat som situasjonen var i Bergen forut for tredje serierunde.

En forskjell er dog at FFK har fått uttelling litt oftere i Molde enn i Bergen. Innbyrdes kamper i Molde etter opprykket i 2003:

Greie odds på kampen også! 4,10 på borteseier er nesten verdt å prøve seg på.

80. Molde - Fredrikstad 1,65 3,35 4,10
81. Molde - Fredrikstad (0-1) 2,65 3,65 1,90
82. Molde - Fredrikstad - (pause) 2,10 2,15 4,25
83. Molde - Fredrikstad - over/under 2,5 mål 1,40 2,15

Unibet: Molde - Fredrikstad 1,75 3,75 4,25

Men tipping i tippeligaen er jo helt umulig for tiden.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 19 mai 11, 12:14
Endret: 19 mai 11, 12:15
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av thorsen

Greie odds på kampen også! 4,10 på borteseier er nesten verdt å prøve seg på.

80. Molde - Fredrikstad 1,65 3,35 4,10
81. Molde - Fredrikstad (0-1) 2,65 3,65 1,90
82. Molde - Fredrikstad - (pause) 2,10 2,15 4,25
83. Molde - Fredrikstad - over/under 2,5 mål 1,40 2,15

Unibet: Molde - Fredrikstad 1,75 3,75 4,25

Men tipping i tippeligaen er jo helt umulig for tiden.

Både Bet365 og Ladbrokes har nå4,75 på borteseier, i følge betbrain. Mer ukjente (?) bookies noe høyere, Pinnacle med 4,92.

Men som du sier, Tipping i tippeligaen er ikke akkurat enkelt.. Borteseier her er i overkant av hva jeg tør å håpe på i alle fall. Jeg skal være godt fornøyd med et poeng i dag tror jeg.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 19 mai 11, 12:30

Her er uansett fasiten for litt lommepenger til helga!

Strømsgodset - Brann
X (3,45)
Sarpsborg 08 - Aalesund
X (3,40)
FK Haugesund - Vålerenga
2 (2,70)
Molde - Fredrikstad
2 (4,50)
Innsats:10,00
Totalodds:142,52
Potensiell utbetaling:1425,20

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 19 mai 11, 21:17

Opprinnelig postet av endre

Her er uansett fasiten for litt lommepenger til helga!
Strømsgodset - Brann
X (3,45)
Sarpsborg 08 - Aalesund
X (3,40)
FK Haugesund - Vålerenga
2 (2,70)
Molde - Fredrikstad
2 (4,50)
Innsats: 10,00
Totalodds: 142,52
Potensiell utbetaling: 1425,20

Nåja.. Laughing


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 19 mai 11, 21:21

Et surt tap men FFK var bedre i 2omgang.Glem denna kampen! Det blir seier hjemme mot HaugesundSmile

Sånn som årets tippeliga er så må man nesten regne med å tape noen kamper også.I år så kan alle lag slå alle!

Heia FFK

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 19 mai 11, 21:43

Opprinnelig postet av Knuty

Nåja.. Laughing

Vurderte å slette posten Embarassed

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 19 mai 11, 09:28
Nå har det fungert ganske bra med 4-4-2 i år, alikevel burde det kanskje være en ide å spille med tre sentralt i en slik kamp, altså 4-5-1, noe som sikkert vil ligne 4-3-3 med våre offensive kanter og backer.... Dessuten vil det kanskje overraske Molde litt...

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5388

Lagt til: 19 mai 11, 10:20

Syns det er en dårlig ide å legge om til ny formasjon i perioden vi er nå hvor det er så tett med kamper og få muligheter til å trene på nye formasjoner. Kjør med 4-4-2. Det har funka greit så langt.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 19 mai 11, 11:14

Opprinnelig postet av Rey

Syns det er en dårlig ide å legge om til ny formasjon i perioden vi er nå hvor det er så tett med kamper og få muligheter til å trene på nye formasjoner. Kjør med 4-4-2. Det har funka greit så langt.

Enig i dette. Å endre formasjon midt i et tett kampprogram er ikke klokt. Vi kan heller rotere på spillere innenfor den formasjonen de er vant til. Om nødvendig kan en av spissene falle ned i midtbaneleddet når vi blir presset (etter modell av hvordan Wayne Rooney har fungert for Man Utd i en del kamper i år).

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 19 mai 11, 13:04

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av Rey

Syns det er en dårlig ide å legge om til ny formasjon i perioden vi er nå hvor det er så tett med kamper og få muligheter til å trene på nye formasjoner. Kjør med 4-4-2. Det har funka greit så langt.

Enig i dette. Å endre formasjon midt i et tett kampprogram er ikke klokt. Vi kan heller rotere på spillere innenfor den formasjonen de er vant til. Om nødvendig kan en av spissene falle ned i midtbaneleddet når vi blir presset (etter modell av hvordan Wayne Rooney har fungert for Man Utd i en del kamper i år).

Når motstanderen har ballen fungerer Tarik som vår femte midtbanespiller uansett. Han jobber som en galeislave og stresser oppspillene fra motstanderens forsvarsspillere. Dette er gull verdt når vi ikke har ballen i laget. 

 


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 19 mai 11, 14:53

Molde har forøvrig en fulltallig tropp, med unntak av langtidsskadde Børre Steenslid.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 19 mai 11, 15:09
Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av Rey

Syns det er en dårlig ide å legge om til ny formasjon i perioden vi er nå hvor det er så tett med kamper og få muligheter til å trene på nye formasjoner. Kjør med 4-4-2. Det har funka greit så langt.

Enig i dette. Å endre formasjon midt i et tett kampprogram er ikke klokt. Vi kan heller rotere på spillere innenfor den formasjonen de er vant til. Om nødvendig kan en av spissene falle ned i midtbaneleddet når vi blir presset (etter modell av hvordan Wayne Rooney har fungert for Man Utd i en del kamper i år).

Når motstanderen har ballen fungerer Tarik som vår femte midtbanespiller uansett. Han jobber som en galeislave og stresser oppspillene fra motstanderens forsvarsspillere. Dette er gull verdt når vi ikke har ballen i laget. 

 

Nå overdriver vi kanskje litt betydningen av formasjonskiftet. Det betyr ikke mer enn at vi trekker en av spissene 20 meter bakover på banen. For forsvarspillere og og kanter betyr det ingenting. Både Borges og Tarik er kloke nok til å forholde seg til en liten justering. Frykter vi blir litt tynne sentralt på midten idag....

General Gardener

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 19 mai 11, 17:55

Molde:

Bugge Pettersen

Vatshaug - Steen - Forren - Simonsen

Eikrem - Holm - Hoseth

Angan  - Chima - Moström

 

---------------------------

http://www.twitter.com/banksy8


General Gardener

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 19 mai 11, 18:10
Endret: 19 mai 11, 18:12
Endret av: General Gardener

Ingen store overraskelser hos oss:

Staw

Gamboa - Horn - Piiroja - Thomassen

Askar - Borges - Ramberg - Valencia

Elyounoussi - Ruud Tveter

---------------------------

http://www.twitter.com/banksy8


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 19 mai 11, 18:12

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Nå overdriver vi kanskje litt betydningen av formasjonskiftet. Det betyr ikke mer enn at vi trekker en av spissene 20 meter bakover på banen. For forsvarspillere og og kanter betyr det ingenting. Både Borges og Tarik er kloke nok til å forholde seg til en liten justering. Frykter vi blir litt tynne sentralt på midten idag....

Jeg mistenker at førstemann som lanserte 4-3-3 tenkte på en 4-3-3 av en mer tradisjonell type hvor vi har en spiller dedikert til rollen som sentral midtbane, og med en indreløper på hver side. Det ville i så fall vært ganske annerledes i forhold til det vi har brukt hittil i år, og betydd at vi enten måtte benket en av spissene eller plassert ham dønn sentralt (det ville mest sannsynlig vært Celso).

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


General Gardener

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 19 mai 11, 18:29

Syns ikke 4-3-3 høres så ille ut, faktisk. Ramberg og Askar kunne passet som indreløpere, mens Jabbie nok hadde klart seg fint som ballfordeler sentralt på midten. Tror også at Borges kunne passet som spiss, og Tarik har jo vist før at han kan bekle en kantrolle i formasjonen. Valencia ville sikkert også gjort det bra som ving i 4-3-3.

Allikevel syns jeg ikke formasjonsbytte bør være noe tema når vi er i flyt. Har også inntrykket av at klubben ønsker å ha en spillefilosofi, og det terpes hvertfall på et 4-4-2-system i ungdomsavdelingen.

Men det er klart; 4-3-3 bør trenes på som alternativ i enkelte kampbilder.

---------------------------

http://www.twitter.com/banksy8



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f