Husk meg
Brukernavn
Passord

8. Serierunde: Molde - FFK. Tors. 19. mai, kl 19:00.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 6 1

Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 16 mai 11, 20:22
Endret: 17 mai 11, 06:43
Endret av: Rey

Må innrømme at denne kampen regner jeg ikke med seier...men med 100% struktur i den defensive jobbinga,og en Tarik som SMILER,selv om han får avgjørelser imot......SMILER når han blir taklet....da kan vi stjæle med oss 1 poeng. Rud-Tveter starter vel denne kampen,og da er jo mulighetene store for en goal fra han......jeg er mere redd den offensive kraften Molde viser de siste kamper,og mot LSK spesielt. Så får vi ta en opptelling torsdag kveld,og se hvem som for suspeensasjon mot Haugesund på Søndag. Jeg synes vi får lett gule kort...se på Strandberg på Vålerengen.....han skulle ihvertfall hatt 1 gult,med fikk det ikke. Når en av våre spillere lager et frispark...henger kortene løsere.....men,men...sånn er det å være nyopprykket. Borges ned på midten......synes litt synd på han om dagen...kanskje han har pollen-alergi? :))


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 mai 11, 21:29

Dommer Trond Ivar Døvle, Oslo
Assistentdommer 1 Leif Erik Opland, TRONDHEIM
Assistentdommer 2 Reidar M. Gundersen, ASKER
4. dommer Helge Roar Åndal, MALMEFJORDEN
Dommerveileder Øyvind Kringstad, VALDERØYA
Kampdelegat Steinar Aas, STJØRDAL

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 16 mai 11, 22:57
Endret: 21 mai 11, 09:18
Endret av: Rey

Kun kort tid til neste kamp, motstander er Solskjærs Molde, som etter en svak start har kommet skikkelig i gang. Seier mot Stabæk, Brann og Lillestrøm, og tap mot Rosenborg på de fire siste.

Dette blir en tøff kamp, ingen tvil om det.

Jabbie står vel over med tre gule kort. Regner med Borges settes ned på midten, og Ruud Tveter går inn på topp med Tarik.

Ellers er det vel ikke noen grunn til å endre på laget, slik jeg ser det. Hva synes dere?

Tidligere oppgjør i Molde er litt blandet:

  • 2009: 2-0, tap. 
  • 2008: 1-2, seier.
  • 2006: 4-0, tap.
  • 2005: 2-1, tap.
  • 2004: 1-2, seier.

Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 16 mai 11, 23:07
Endret: 16 mai 11, 23:09
Endret av: Jens G Best

Den store utfordringen ligger nettopp i det at Jabbie må stå over, den gang han utvilsomt er vårt beste defensive anker, mot et offensivt Molde på hjemmebane. Ramberg er jo forsåvidt rutinert nok til å ha den rollen, men et annet kort (dog et usikkert et) er jo forsåvidt Elvestad.

Et siste alternativ er kanskje å sette Horn opp som anker, og Martinsen inn sammen med Piroja?

---------------------------

Svaberget for alltid!


summarius

A-lagspiller

Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 289

Lagt til: 17 mai 11, 06:18

Opprinnelig postet av Jens G Best

Den store utfordringen ligger nettopp i det at Jabbie må stå over, den gang han utvilsomt er vårt beste defensive anker, mot et offensivt Molde på hjemmebane. Ramberg er jo forsåvidt rutinert nok til å ha den rollen, men et annet kort (dog et usikkert et) er jo forsåvidt Elvestad.

Et siste alternativ er kanskje å sette Horn opp som anker, og Martinsen inn sammen med Piroja?

Her ser jeg en utmerket mulighet med å starte med Borges på midtbanen og så sette inn Elvestad etter en stund hvis det trengs...


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 17 mai 11, 22:32

Vidar soner vel ikke mot Molde? Hvis han er klar, vil jeg bytte inn han. Ut med Piroja.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 17 mai 11, 22:34
Endret: 17 mai 11, 22:35
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av niggle

Vidar soner vel ikke mot Molde? Hvis han er klar, vil jeg bytte inn han. Ut med Piroja.

Helt korrekt. Vidar sonet sin karantene mot Vålerenga.

Jabbie er eneste spiller med karantene mot Molde.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 18 mai 11, 09:04

Det er ille at vi omtrent må unnvære en fast spiller i hver kamp på grunn av karantene. Jabbie er vel den fjerde spilleren som må stå over en kamp på grunn av kort, og vi har bare spilt sju runder. Det kan bli fryktelig mange karantener til høsten - for etter de tre første gule kortene må man stå over for annenhvert nye gule kort (altså etter kort nr. 5, 7 og videre). Jeg har jo tidligere sagt at jeg mener "gamle" kort ikke bør telle med, altså at en spiller som får to gule kort tidlig i sesongen ikke bør stå over når han får sitt tredje kort to måneder senere. I år ville imidlertid ikke en slik oppmyking hjulpet oss noe særlig ...

Akkurat Molde-kampen har jeg ikke den helt store trua på at vi vinner. Molde har vist et toppnivå som tilsier at de er klare medaljekandidater, men de fikk en dårlig start på sesongen. Dessuten har vi ikke pleid å spille bra på Røkkeløkka. Dog har jeg et godt minne derfra - da vi ranet dem der i 2004 Cool Vi var fire mann som kjørte fra Trondheim til Molde for å se kampen, og vi feira med kake i bilen på vei tilbake! Glemmer aldri hvordan vi sneglet oss gjennom dalen opp mot Oppdal i 30 km/t i tett tåke.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 18 mai 11, 09:19
Endret: 18 mai 11, 09:38
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Tøfflus

Det er ille at vi omtrent må unnvære en fast spiller i hver kamp på grunn av karantene. (...) Det kan bli fryktelig mange karantener til høsten

Jepp, sånn er det hvert eneste år. Når karantene starter å spille en rolle, begynner de store klubbene med de jevneste og beste stallene å dra ifra. Det blir spennende å se hvordan både vi og spesielt Sarpsborg vil prestere når man har nøkkelspillere ute hver eneste kamp i høstsesongen. Jeg tror Sarpsborg vil slikte mer enn oss, da det de har utover førsteelleveren er svært tynt.

Jeg håper også at Martinsen starter kampen mot Molde. De har bevegelige spisser, og jeg tror duoen Horn/Martinsen vil takle det bedre. Uansett, så er vi heldige som har så gode stoppere vi kan rullere på.

Mye mer skeptisk til å trekke Borges ned på midtbanen, men vi har få alternativer når Jabbie er ute. Etter at Jabbie gikk ut mot Vålerenga, og Borges ble flyttet ned, tok Vålerenga fullstendig over midtbanen. Molde har tre svært løpssterke og relativt fotrappe midtbanespillere i Hoset, Berg Hestad og Thioune, så jeg frykter at Ramberg og Borges vil bli løpt i senk. Heldigvis har vi ikke Tarik ute denne gangen, da den defensive jobben hans er fantastisk viktig.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 18 mai 11, 10:31
Endret: 18 mai 11, 10:39
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Holters

Etter at Jabbie gikk ut mot Vålerenga, og Borges ble flyttet ned, tok Vålerenga fullstendig over midtbanen.

Nå var det jo også sånn at VIF fikk et mål akkurat i det vi gjorde det byttet. Målet førte til mer energi i en periode begge lag var slitne, og da spesielt FFK.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 18 mai 11, 11:11

En annen mulighet er jo selvfølgelig å trekke ned Tarik på sentral midtbane. Da kan vi bruke Borges og Ruud Tveter som spisser.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 18 mai 11, 12:16
Kanskje Horn kan ersttte Jabbie med Martinsen og Piroya som stoppere?

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 18 mai 11, 12:27
Ser heller at Elvestad får muligheten. Tror han kan gjøre en bedre jobb der enn en midtstopper. Borges er treig, og da er vi avhengig av at Hansi jobber som en duracell kanin defensivt. Laget for også god støtte i det defensive arbeidet av Tarik og Askar.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)
Fredrikstad tar Gull! (2011)


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 18 mai 11, 12:51

Tror og håper Etzaz Hussain står foran Elvestad i køen. Mer troa på han for å si det forsiktig.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 18 mai 11, 16:30

Opprinnelig postet av niggle

Tror og håper Etzaz Hussain står foran Elvestad i køen. Mer troa på han for å si det forsiktig.

er ikke hussain en mer offansiv spiller enn elvestad? vi trenger et anker. hvis elvestad er i form så bruk han i slike kamper som dette. så får heller hussain komme inn når ramberg er borte. syns elvestad gjorde en kjempejobb sist han kom inn.


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 18 mai 11, 17:35
En liten oppsummering.....'plantet' den her jeg:) Vi har spilt 7 serierunder og ligger sammen med mange andre lag på 13 poeng-forøvring 3 poeng mindre enn samme tid,det året vi tok sølv. Jeg tror at når kamp-programmet blir som de neste 14 dager,at det er da vi vil se hvordan de forskjellige stallene er rundt omkring. Gule kort-skader vil alle lag få sin del av iløpet av sesongen,og de laga med den mest homogene stallen vil klare dette best. Hva med oss? Jeg synes at vi ikke har vist topp-nivå ennå. Heldigvis har vi en defensiv struktur,som gjør at vi er vanskelige å spille imot. Ikke det at jeg er missfornøyd med hva vi har vist til nå.......bare det at vi har enda flere hakk å gå på i det offensive spillet. Vi har mange gule kort,en jeg tror så lenge gutta bytter på å sone på den måten de har gjort hitill....så er det ingen problem. Vi har god dekning,med spillere som Simen,Mads,Aleksander,Vidar...og Borges kan flyttes på også:) De 3 neste kamper blir en liten pekepinn på hvor vi er: Molde borte-Haugesund Hjemme og Godset Borte...alle iløpet av neste 10-12 dager. Får vi med oss 4 poeng i de kampene,er jeg personlig happy.....6-7 poeng helt sykt..... Avslutter med at det gleder meg at vi har masse å gå på.....mye som ligger der,og som det jobbes med daglig..så den dagen det offensive spillet-og flere spillere kommer opp mot maks-nivå...da kan dette faktisk bli helt herlig. Uansett,er jeg glad for at vi får slike opplevelser,som Tarik skudd i krysset....fullsatt stadion osv....dette er viktige begivenheter,for laget,supporterne og ikke minst for hele byen. Lykke til med kampene:))

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 19 mai 11, 08:36

En Molde-kar skrev på VGs debattsider at det var under 2000 billetter igjen til kampen, noe som betyr at det kan bli over 9000 på kampen. Det er ganske imponerende til Molde å være. Jeg fristes til å trekke parallellen til Brann.

Molde har nettopp banket Lillestrøm på bortebane - akkurat som Brann gjorde i andre serierunde.

Molde ser ut til å trekke ekstra bra med folk til denne kampen, tydeligvis stor optimisme på gang der nå - akkurat som situasjonen var i Bergen forut for tredje serierunde.

En forskjell er dog at FFK har fått uttelling litt oftere i Molde enn i Bergen. Innbyrdes kamper i Molde etter opprykket i 2003:

2004: Molde - FFK 0-1

2005: Molde - FFK 2-1

2006: Molde - FFK 4-0 (og det i en sesong hvor Molde rykket ned!)

2008: Molde - FFK 1-2

2009: Molde - FFK 2-0 (drittsesong, hvor vi også tapte hjemmekampen mot dem)

 

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 19 mai 11, 09:22

Opprinnelig postet av Tøfflus

En Molde-kar skrev på VGs debattsider at det var under 2000 billetter igjen til kampen, noe som betyr at det kan bli over 9000 på kampen. Det er ganske imponerende til Molde å være. Jeg fristes til å trekke parallellen til Brann.

Molde har nettopp banket Lillestrøm på bortebane - akkurat som Brann gjorde i andre serierunde.

Molde ser ut til å trekke ekstra bra med folk til denne kampen, tydeligvis stor optimisme på gang der nå - akkurat som situasjonen var i Bergen forut for tredje serierunde.

En forskjell er dog at FFK har fått uttelling litt oftere i Molde enn i Bergen. Innbyrdes kamper i Molde etter opprykket i 2003:

Greie odds på kampen også! 4,10 på borteseier er nesten verdt å prøve seg på.

80. Molde - Fredrikstad 1,65 3,35 4,10
81. Molde - Fredrikstad (0-1) 2,65 3,65 1,90
82. Molde - Fredrikstad - (pause) 2,10 2,15 4,25
83. Molde - Fredrikstad - over/under 2,5 mål 1,40 2,15

Unibet: Molde - Fredrikstad 1,75 3,75 4,25

Men tipping i tippeligaen er jo helt umulig for tiden.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 19 mai 11, 09:28
Nå har det fungert ganske bra med 4-4-2 i år, alikevel burde det kanskje være en ide å spille med tre sentralt i en slik kamp, altså 4-5-1, noe som sikkert vil ligne 4-3-3 med våre offensive kanter og backer.... Dessuten vil det kanskje overraske Molde litt...

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5388

Lagt til: 19 mai 11, 10:20

Syns det er en dårlig ide å legge om til ny formasjon i perioden vi er nå hvor det er så tett med kamper og få muligheter til å trene på nye formasjoner. Kjør med 4-4-2. Det har funka greit så langt.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 6 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f