Husk meg
Brukernavn
Passord

Råtasslag?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 10 mai 11, 08:21

Det bekymrer meg at vi får så mange gule kort. Er vi blitt et råtasslag? Ser liksom ikke sånn ut fra tribunen. Ser en på tv får en selvfølgelig med seg flere detaljer. Å prate på seg gule kort slik Horn gjorde burde være en smal sak å bli kvitt. Men alle de andre? Det er liksom ikke Kippe-takter over spillerne våre synes jeg. Så hvorfor får vi så mange?

Vidar Marthinsen fikk full støtte på Matchball i går.Smile

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 10 mai 11, 08:51

Dommerne utviser skjønn når de dømmer. Det er også tydelig at de har lettere for å gi "ukjente" spillere kort enn de etablerte som de kjenner. Jeg synes man skal ta seg råd til 5 dommere i TL. Jeg har liten tro på at man klarer å heve ferdighetene til hver enkelt dommer nevneverdig på kort sikt, og da er 5 dommere enest måten å heve kvaliteten på gjennomføringen på. Hadde det vært slik at dommerfeil jevnet seg ut gjennom sesongen, så hadde det vært greit. Men hvilken garanti har man for det? Altfor ofte er det dommerfeil som avgjør resultatet av fotballkamper.

Se f. eks på Stabæk. Mot FFK får de en feilaktig straffe som gir dem 1-0, deretter scorer de 2-0 etter en situasjon som var klar offside. Stabæk vinner med to mål. Mot Haugesund går de opp til 1-0 etter at Ondo(er det ikke det han heter?) tar med seg ballen med hånda. Stabæk vinner med ett mål.

Man kan spørre seg hvorfor Tarik og Wolf Eikrem filmer(ikke de værste eksemplene jeg har sett). Er det rart etter det som skjedde forrige runde?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 10 mai 11, 11:20

Jeg tror i tilfellet LSK kampen er konklusjonen av vi er mindre rutinert enn LSK på å lage frispark.

LSK bruker alt for mye krefter i holding og dytting, og gutta våre tar igjen, og blir blåst i senk.

Skjønner at Tarik prøver seg med de signalene vi har fått fra Stabæk kampen, der en glisende Ondo står fram i Dagbladet og innrømmer filming uten at noe skjer. Liker det ikke i det hele tatt da men..

GI MEG MULIGHET FOR AT TRENER BER OM Å FÅ SJEKKET VIDEO I 3 TILFELLER PER KAMP (som i Amerikansk fotball).

Når det gjelder Martinsens nedlegging av LSK spissen, er det vel bare ett spørsmål: Hvilket annet Tippeliga lag vil la motstanderen skåre i det 89 minutt og tape kampen, fremfor å gjøre som Martinsen?

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 10 mai 11, 11:25
Endret: 10 mai 11, 11:28
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Superkjegle

GI MEG MULIGHET FOR AT TRENER BER OM Å FÅ SJEKKET VIDEO I 3 TILFELLER PER KAMP (som i Amerikansk fotball).

Nei takk. Det kommer til å åpne opp for reklamepauser i fotballkampene også (akkurat som i NFL og jaggu har Viasat begynt med det under hockey VM også). Det vil jeg unngå for nesten enhver pris.

Opprinnelig postet av Superkjegle

Når det gjelder Martinsens nedlegging av LSK spissen, er det vel bare ett spørsmål: Hvilket annet Tippeliga lag vil la motstanderen skåre i det 89 minutt og tape kampen, fremfor å gjøre som Martinsen?

Som Mini sa på Matchball Mandag i går.. .Han vet ikke om en trener som ikke ville klappet Martinsen på skulderen hvis Martinsen hadde vært på dems lag.

Når det gjelder antall gule kort i år, så syns jeg vi har fått en del kort som er billigere enn tidligere. Hvordan er det med gule kort til andre lag. Har de fått flere enn tidligere også? Lurer på om det er dommerne som har endret seg eller om det er FFK.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 10 mai 11, 11:43
Martinsen er en av 3 med rødt kort. Tarik og Horn er 2 av 3 med 4 gule. Jabbie er 1 av 22 med 2 gule. 64 spillere har ett gult kort, 4 av disse fra FFK.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 10 mai 11, 14:09

Klart det er et problem hvis vi får for mange gule kort, men tror nok det er et utslag av at vi har vært med i en del jevne kamper. Dessuten er det alltid litt "rusk". Det er slik fotball er i dag. FFK er ikke noe mer skyldig enn andre lag. Synes laget virkelig viser vilje til å vinne, og dét er hvertfall ikke negativt. Når FFK spiller kamp skal de røde hvite ville mest og det ser det ut som de gjør. Herlig.


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 10 mai 11, 14:40

Opprinnelig postet av Rey

Nei takk. Det kommer til å åpne opp for reklamepauser i fotballkampene også (akkurat som i NFL og jaggu har Viasat begynt med det under hockey VM også). Det vil jeg unngå for nesten enhver pris.

De baserer ikke reklamepausene på at trenerne ønsker å overprøve en dommeravgjørelse. Enig at reklamepausene er griseplagsomme så de bør vi unngå. Amerikansk fotball har en helt egen rytme med 4 i gangsettinger før en turnover som gjør dette lettere.

Mitt poeng er vel at vi kunne hindret en feilaktig straffe, fått annulert ett mål for LSK og godskrevet ett mål mot LSK ved en mulighet for dommeroverstyring. Noen ganger er vi vel kanskje i "the receiving end" av feil dommeravgjørelser, men tror som en helhet ville kommet bedre ut.

 

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 10 mai 11, 14:53

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Klart det er et problem hvis vi får for mange gule kort, men tror nok det er et utslag av at vi har vært med i en del jevne kamper. Dessuten er det alltid litt "rusk". Det er slik fotball er i dag. FFK er ikke noe mer skyldig enn andre lag. Synes laget virkelig viser vilje til å vinne, og dét er hvertfall ikke negativt. Når FFK spiller kamp skal de røde hvite ville mest og det ser det ut som de gjør. Herlig.

Vi har fått 14 gule, mens snittet er 7,5 pr lag.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 10 mai 11, 16:09

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Klart det er et problem hvis vi får for mange gule kort, men tror nok det er et utslag av at vi har vært med i en del jevne kamper. Dessuten er det alltid litt "rusk". Det er slik fotball er i dag. FFK er ikke noe mer skyldig enn andre lag. Synes laget virkelig viser vilje til å vinne, og dét er hvertfall ikke negativt. Når FFK spiller kamp skal de røde hvite ville mest og det ser det ut som de gjør. Herlig.

Vi har fått 14 gule, mens snittet er 7,5 pr lag.

Ja. Les hva jeg skriver da. Det er tidlig i sesongen, og for tidlig til å kunne konkludere med noe. Etter en stund vil man kunne konstatere at man har et problem. Det tror jeg ikke. Jeg tror bare guttæne har jævlig lyst til å vinne.


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 12 mai 11, 15:35

Etter min mening er tilfeldighetene en del av spillet - og er en del av sjarmen. I lengden jevner det seg som oftest ut allikevel. Stopp i spillet er ingen god ide.

Den beste måten er etter min mening å minimere de store tilfeldighetene - og måten man bør gjøre dette på er 5 dommere. Klarer ikke 5 dommere å se noe - ja da får man la det gå.

De siste årene har man hatt glimrende utvikling på dette området som knapp for offside på offsideflagget, kommunikasjon mellom dommerne og den 5 dommeren. Dette holder lenge - og gjør at det fremdeles vil være noen tilfeldigheter som avgjør en kamp, for slik skal det være!

(eneste jeg eventuelt er for er en ball som uten å miste sin væremåte har innebyd sensor som gir dommern et signal om at ballen er over linjen)

FORØVRIG bør det konstant være en holdningskampanje og bygges opp en etikk/moral i Tippeligaen som gjør at man unngår tilfeller av åpenlys filming, og situasjoner som hands (lillestrøm og cupen)

---------------------------

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 30 mai 11, 10:17

Nå er vi offisielt verstinglaget, så langt, i Tippeligaen. Yell Men mange av korta er dustekort pga kjefting på dommeren og kaste bort ballen ol. Dette MÅ det bli slutt på! Vi har ikke råd til at spillere må stå over pga dårlig oppførsel.

Klubben må ta tak i dette å få slutt på dårlige holdninger. Mitt forslag er at den som pådrar seg unødvendige gule kort må betale "bot" til lagskassa. Alle lag har jo en intern "straffekasse"?

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 30 mai 11, 18:39
Neida vi er ikke et råtasslag, men det har blitt mange kort. Vi ønsker et lag som viser entusiasme, innsats og som skal beså av en rekke unge og lovende spillere. Dette har vi nå endelig fått, men prisen er dårlig rutine og en del unødige kort. Jeg synes vi skal tilgi spillerne for dette, men det er jo selvsagt viktig at de jobber med saken og prøver å unngå unødige kort.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3