Husk meg
Brukernavn
Passord

Siffertips 2011

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

morten

Moderator
Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 627

Lagt til: 19 mar 11, 15:25
Endret: 19 mar 11, 15:51
Endret av: Arte et labore

Vi har gjort om siffertipset før denne sesongen, og det kan medføre uforutsette problemer. Jeg har selv akkurat lagt merke til at dersom du endret tipsene dine i dag, så ble tipset på S08 - Molde kampen slettet. Dette problemet er rettet opp, men det kan jo være enkelte av dere som ble berørt av feilen.

Gjelder det mange får vi vurdere å nullstille poengene for den kampen, eventuelt gi de berørte et bonuspoeng som plaster på såret.

På grunn av ustabil serverklokke (som akkurat nå er 45 min for sen) så har vi også satt fristen en time tidligere. Ettersom klokka nå er 45 min for sen, så vil det altså si at tipsene må være ferdig cirka 15 minutter før kampene begynner. Om serverklokka endrer seg, så vil dette også få konsekvenser for når frister er. Dessverre eneste måten vi kan gjøre dette på akkurat nå.

Reglene for årets siffertips er som foregående sesonger: 2p for riktig resultat, 1p for riktig "markering", 0p for feil "markering".

Nytt av året er at vi kjører doble poeng på 16. mai-runden, og muligens også på andre viktige kamper i løpet av sesongen (kommer litt an på hva dere mener om slike tiltak Smile)

 

---------------------------

"When in doubt, choke'em out!"
Slåssing på gata er for aper - mennesker slåss i bur!

We are all atheists about most of the gods that societies have ever believed in. Some of us just go one god further.


meum

Knøttespiller
Ble medlem: 18 apr 04
Innlegg: 39

Lagt til: 19 mar 11, 18:50

Det er mulig jeg er blind, men hvor ser man poengsummen til de andre enn seg selv?
Og hvor ser man resultatet av hver kamp? Jeg ser det er fargekode, men hadde jo vært fint å vite selve resultatet.

Hadde også vært kjekt å se starttidspunktet for hver kamp.


Hvis serverklokka ikke er til å stole på, går det vel an å ta en spørring til en timeserver og få greie på hva klokka er. Se f.eks her.


morten

Moderator
Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 627

Lagt til: 19 mar 11, 19:16

Opprinnelig postet av meum
Det er mulig jeg er blind, men hvor ser man poengsummen til de andre enn seg selv?
Og hvor ser man resultatet av hver kamp? Jeg ser det er fargekode, men hadde jo vært fint å vite selve resultatet.

Hadde også vært kjekt å se starttidspunktet for hver kamp.

Hvis serverklokka ikke er til å stole på, går det vel an å ta en spørring til en timeserver og få greie på hva klokka er. Se f.eks her.

Godt mulig at du er blind, det får du nesten vurdere selv, men det finnes ingen ranking enda. Regner med å ha den på plass i løpet helgen, og senest etter FFK-kampen på mandag.

Resultatet av kampene er noe jeg vil ha inn, men har ikke funnet en tilfredstillende måte å dytte det inn i "bongen", og det var ikke noe jeg så på som absolutt nødvendig før seriestart. Står på todo-lista med andre ord. Smile

Det med timeserver er kanskje mulig, usikker på serveroppsettet, men ikke noe jeg gidder å kaste bort tid på enda.. Hosten burde ha kontroll, og dersom dere bare går ut i fra at endringer ikke kan utføres 30 min før kampstart så går det nok bra..

---------------------------

"When in doubt, choke'em out!"
Slåssing på gata er for aper - mennesker slåss i bur!

We are all atheists about most of the gods that societies have ever believed in. Some of us just go one god further.


morten

Moderator
Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 627

Lagt til: 21 mar 11, 21:39

Har lagt ut en veldig enkel ranking over årets siffertips.

Kom gjerne med forslag til andre ting som kan være interessant å ha med i en slik oversikt. Flere utbedringer rundt siffertipset kommer fortløpende de neste ukene.

---------------------------

"When in doubt, choke'em out!"
Slåssing på gata er for aper - mennesker slåss i bur!

We are all atheists about most of the gods that societies have ever believed in. Some of us just go one god further.


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 22 mar 11, 07:48

Regner med at man snart kan gå inn og se hva andre har tippet etter at runden er ferdig og poeng utdel?

 


morten

Moderator
Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 627

Lagt til: 22 mar 11, 17:43

Jepp..

---------------------------

"When in doubt, choke'em out!"
Slåssing på gata er for aper - mennesker slåss i bur!

We are all atheists about most of the gods that societies have ever believed in. Some of us just go one god further.


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 20 aug 11, 19:45

Mye feil inntastet kamper nå syns jeg. Sarpsborg - Vålerenga var det mulig å tippe på helt frem til nå (kampstart var satt til søndag), men få minutter igjen av kampen... Vet om vi har mulighet for å sjekke om noen har benyttet seg av det. Haugesund - Rosenborg var derimot satt opp i dag.

Er vel fjerde gangen jeg har sjekket midt under kampene på kort tid hvor man kunne ha tippet på kamper som nesten er ferdige, så fint om flere er innom og sjekker at ting er korrekt (noe som det sikkert er).

Er forresten alt oppdatert nå, eller henger det fortsatt igjen en del resultater som ikke blir oppdatert?


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 20 aug 11, 20:15

Opprinnelig postet av Arte et labore

Mye feil inntastet kamper nå syns jeg. Sarpsborg - Vålerenga var det mulig å tippe på helt frem til nå (kampstart var satt til søndag), men få minutter igjen av kampen... Vet om vi har mulighet for å sjekke om noen har benyttet seg av det. Haugesund - Rosenborg var derimot satt opp i dag.

Er vel fjerde gangen jeg har sjekket midt under kampene på kort tid hvor man kunne ha tippet på kamper som nesten er ferdige, så fint om flere er innom og sjekker at ting er korrekt (noe som det sikkert er).

Er forresten alt oppdatert nå, eller henger det fortsatt igjen en del resultater som ikke blir oppdatert?

 

Ser at resultatet mellom 08 og VIF er fulstendig feil. Er satt opp 2-0, dvs seier til 08. Det som er riktig er 0-2....

---------------------------

"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin


morten

Moderator
Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 627

Lagt til: 20 aug 11, 20:35

Det er fikset, og poeng er utregnet på nytt.

---------------------------

"When in doubt, choke'em out"
Slåssing på gata er for aper - mennesker slåss i bur!


morten

Moderator
Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 627

Lagt til: 20 aug 11, 20:41

Opprinnelig postet av Arte et labore

Mye feil inntastet kamper nå syns jeg. Sarpsborg - Vålerenga var det mulig å tippe på helt frem til nå (kampstart var satt til søndag), men få minutter igjen av kampen... Vet om vi har mulighet for å sjekke om noen har benyttet seg av det. Haugesund - Rosenborg var derimot satt opp i dag.

Er vel fjerde gangen jeg har sjekket midt under kampene på kort tid hvor man kunne ha tippet på kamper som nesten er ferdige, så fint om flere er innom og sjekker at ting er korrekt (noe som det sikkert er).

Er forresten alt oppdatert nå, eller henger det fortsatt igjen en del resultater som ikke blir oppdatert?

Dato og tidspunkt for siste oppdatering i en runde lagres, så i teorien skal det være mulig å finne ut. Det med feil data og slikt bør vi kanskje ta en runde på internt og lage noen faste rutiner på at vi faktisk sjekker at hele serierunden er riktig satt opp..

Poeng og slikt regnes ut som det skal så vidt jeg vet, men jeg kan ta en gjennomgang på det..

---------------------------

"When in doubt, choke'em out"
Slåssing på gata er for aper - mennesker slåss i bur!


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1124

Lagt til: 21 aug 11, 17:06

Jeg får ikke tippe resultater i dag selv om det er 3 timer til kampstart og en kan tippe en time før kampstart.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 21 aug 11, 17:23

Ånet igjen ved å endre starttidspunkt på kampene. Mulig det er noe som henger igjen fra når klokka gikk feil og vi hadde noen stygge fiks får å få ting til å virke :)

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


morten

Moderator
Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 627

Lagt til: 21 aug 11, 18:27

Opprinnelig postet av Martin

Jeg får ikke tippe resultater i dag selv om det er 3 timer til kampstart og en kan tippe en time før kampstart.

Går ut fra at det er hovedkampen du sikter til, siden det faktisk står 17:06 på innlegget ditt. Mulig det har sneket seg inn en time offset (skal sjekke når jeg poster nå, og høre med Rey). Så sant hovedkampen hadde riktig tidspunkt da du skrev innlegget, er det ingen ting som tilsier at du ikke skulle få lov til å tippe.

---------------------------

"When in doubt, choke'em out"
Slåssing på gata er for aper - mennesker slåss i bur!


Vedahl

Juniorspiller

Ble medlem: 19 sep 08
Innlegg: 98

Lagt til: 21 nov 11, 22:02

Drar seg til her nå. Etter å ha ledet i store deler av sesongen ville det vært bittert å rote bort detta i siste runde :) Men det er fortsatt jevnt og mye som kan skje:

#BrukerPoengTendens
1 Vedahl 150 -
2 Bedreviteren 147 -
2 Raniets 147 1
4 A.Hegerfors 143 2
4 Nugattistjerna 143 1
4 Planken 143 2

 

Hva er premien(e) forresten?

 


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 22 nov 11, 11:52
Endret: 22 nov 11, 11:58
Endret av: Arte et labore

Av med moderatorhatten:

Helt ærlig, så hadde det vært gledelig om noen som ikke tippet 2-1 i nesten alle kampene vant for en gangs skyld. Som jeg har sagt i de andre sesongene, det har jo ingenting med å være flink til å tippe å gjøre dette. Alle vet at det ofte blir 2-1 som resultat i kampene og at det ofte er hjemmelaget som vinner dette. Om man da setter opp 2-1 til hjemmelaget til alle lagene i en runde, så er det jo selvsagt store sjanser for at det blir noen topoengere, selv om de siste rundene ikke har hatt så mange av dette resultatet.

I halvparten av kampene omtrent, så har du jo 2-1 nedover hele runden, mens de andre rundene har et par 1-2, og resten 2-1. Dette er sannsynlighetsberegning, ikke å faktisk ta for seg hver kamp og tippe utfallet. Jeg er sikker på at hvis noen før sesongen hadde satt absolutt alle kamper til 2-1 til hjemmelaget, så hadde vedkommende vært blant de fem beste, kanskje også vunnet. Hvor er moroa i det? Det blir litt som å vinne tolv rette i tipping og har tippet hjemmeseier på alle kampene og får utbetalt 0 kroner ettersom det finnes tusenvis av riktige kuponger.

Jeg er faktisk usikker på om det er noen premie lengre, vet ikke om pjolter fikk noen premie i fjor? Hvis premien er for bra, så vil vel mange gjøre akkurat dette, sette mye 2-1 og dermed vinne. Det finnes fair play i fotballen, kanskje vi burde innføre det her inne også? ;)

 


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 28 nov 11, 01:27

Da må dere endre noe på hvordan man gir ut poeng.


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 28 nov 11, 01:33

Opprinnelig postet av JipJap
Da må dere endre noe på hvordan man gir ut poeng.

Nå er det kun min mening det som står over, men om det er flere som føler for det samme, så er det bare å komme med forslag om hvordan det kan gjøres bedre.

Man kunne for eksempel gitt tre poeng for riktig resultat for andre resultat enn 2-1, 1-1 eller 1-2. Eventuelt at jo "villere" resultat man får inn, desto mer poeng kommer også inn. Det blir neppe like fristende å tippe 2-1 på alle kampene om en 5-0-seier gir for eksempel fem poeng, mens 2-1 gir to poeng. Da vil nok flere sjanse på å få inn noen skikkelig resultat.

Men, det er lenge til neste sesongstart, og andre (kanskje ikke minst koderne her inne) skal få lov til å si sitt også ;)

 


morten

Moderator
Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 627

Lagt til: 28 nov 11, 22:57

Er jo mulig å trekke poeng for tips på høyfrekvente resultater.. sitter jo med noen tusen kamper i databasen vi kan lage stats på. Faren er jo at reglene blir litt vel kompliserte. Eksempelvis er ca 730 av 5000 resultater 2-1 (el. 1-2), og å tippe 2-1 (1-2) vil dermed gi ca 15% trekk i poeng.

Vi kan kjøre noen tester i løpet av vinteren, og se om det gir utslag på resultatlistene for tidligere sesonger.

---------------------------

"When in doubt, choke'em out"
Slåssing på gata er for aper - mennesker slåss i bur!


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 28 nov 11, 23:45

Man kan ev. gi hver spiller en pott å spille for hver runde. og 2-1 resultatet er dyrere enn f.eks. 3-1.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 apr 12, 11:34

Hvis noen lurer på hvorfor de plutselig har mistet (eller fått noen) poeng de siste dagene uten at kamper har vært spilt, er det grunnet at Sogndal - Hønefoss stod som 1-1. Det riktige skulle selvsagt være 0-0.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24