Husk meg
Brukernavn
Passord

Tippeligaen 2011

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 42 5

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 10 apr 11, 20:19

Rosenborg i alvorlig trøbbel, igjen. 1-3 på Lerkendal.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 10 apr 11, 20:22

De blir virkelig kontret i senk. Ser ikke ut som høyt press er tingen å gjøre mot LSK ... på mandag var det jo LSK selv som ble kontret i senk, av Brann.

Syke saker. Jeg er spent på hva dette gjør med psyken til RBK-spillerne før kampen mot oss.

Der prøvde forresten Lustig å filme seg til straffe. Krapyl.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 10 apr 11, 20:33

Opprinnelig postet av Tøfflus

Der prøvde forresten Lustig å filme seg til straffe. Krapyl.

uenig i at det var filming, han ble truffet.. uansett hvordan du vrir og vender på det, og mistet balansen... og falt i bakken. Straffe _ER_ det.

 

uhyre spennende kamp.

---------------------------

Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Største skuffelse: Tap mot Sarpsborg 08, 06.11.2009


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 10 apr 11, 20:50

Han mistet ikke balansen på grunn av kontakten - Søgård er såvidt borti ham. Det er ikke slik at kontakt = straffe. Lustig hjelper svært godt til selv, og da synes jeg det er til pass at han ikke får noe.

Forøvrig er dette en helt syk kamp. RBK har skapt noe enormt med sjanser i 2. omgang. Lurer på hvordan vi skal gå ut mot dette laget.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 10 apr 11, 20:59
Endret: 10 apr 11, 21:09
Endret av: Knuty

Der avgjør vel Prica kampen for Rosenborg. Fantastisk fotballkamp.

Edit: 4-4. I alle dager for en kamp. Den må være vannvittig sur for RBK.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 10 apr 11, 21:02

Håper at Prica får magasjau og må stå over kampen, da er de totalt ufarlige.

Der ble det forresten 4-4, på en corner i de siste sekundene av kampen!

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 10 apr 11, 21:07

fantastisk kamp. årets mest underholdende så langt!

---------------------------

Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Største skuffelse: Tap mot Sarpsborg 08, 06.11.2009


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 10 apr 11, 21:14
Endret: 10 apr 11, 21:14
Endret av: Tøfflus

Fin motvekt til det gjespet jeg hadde på i bakgrunnen mens jeg spiste middag; Tromsø-Start. Det var stusselige saker det.

Nå blir det spennende å se hvordan denne kampen slår ut på psyken til RBK-laget, men det er ingen tvil om at det er et ustabilt lag. Hvis vi klarer å frustrere dem kan vi fint slå dem, men det vil kreve samme oppofrende innsats i det defensive som mot Brann.

 

 

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 10 apr 11, 21:40
Flott at marginene for en gangs skyld ikke var på bartehuenes side :-)

General Gardener

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 10 apr 11, 22:11

Flott at jeg byttet ut Tippeliga med en dårlig Varg Veum-film på kino. Helvetes uforutsigbare liga.

---------------------------

http://www.twitter.com/banksy8


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 11 apr 11, 08:23

Forresten, ganske elendige tilskuertall på flere kamper denne runden.

At Sarp ikke fyller stadion dagen etter at Sparta har vunnet hockeysluttspillet, kan jeg forstå, og Tromsø spiller nokså trist fotball, så jeg skjønner at bare drøyt 4000 møter på Alfheim. Men at RBK bare trekker 11070 tilskuere til en kamp mot Lillestrøm, en av de argeste rivalene, det må være urovekkende for økonomiansvarlig på brakka.

Til sammenligning: I fjor trakk de to første hjemmekampene til RBK i overkant av 14 000, og det var mot Start og Godset. I år har de ca 11 000 mot Stabæk og LSK, kamper som trakk henholdsvis 14 794 og 17 104 i fjor. For ordens skyld, LSK-kampen i fjor var også på en søndag klokka 20:00.

Videre fortsetter den dårlige trenden for AaFK: Serieåpningen mot oss var visstnok det svakeste oppmøtet i en seriekamp på Danskebåten siden den åpnet. Vel - det tok tre uker å slå den bunnoteringen. Under 9 000 i går (8 964), og det på en søndag klokka seks.

De eneste som kan si seg fornøyde med tilskuertallene i tredje serierunde er Stabæk (som trakk omtrent det samme som i tilsvarende kamp i fjor) og Brann. Dog blir det spennende å se om bergenserne fortsetter å møte opp etter at vi ga dem en smell :)

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 11 apr 11, 13:34

Opprinnelig postet av Tøfflus
De eneste som kan si seg fornøyde med tilskuertallene i tredje serierunde er Stabæk (som trakk omtrent det samme som i tilsvarende kamp i fjor) og Brann. Dog blir det spennende å se om bergenserne fortsetter å møte opp etter at vi ga dem en smell :)

Så kampen, og selv om kommentatoren vel tok i litt mye da han sa flertallet var Enga-fans, så kan man vel takke Klanen for at de kanskje møtte opp mer mannsterke i år enn i fjor for at tilskuerantallet var slik det var.

Skjønner heller ikke at det skal være noen grunn for at Sarpsborg ikke skal fylle stadion sin. Var det virkelig ikke fullsatt? Har ikke noe med at Sogndal kom med lite folk? Om folk var fyllesyke, så hadde de vel kommet seg såpass i form at de kunne dra seg på kamp.

Med kun rundt 5000 billetter tilgjengelig så burde egentlig kampen vært utsolgt et par dager før ettersom det kun er andre kampen i Tippeligaen for dem og de har fått en grei start.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 11 apr 11, 13:53
Endret: 11 apr 11, 13:53
Endret av: Tøfflus

Hos Sarp tror jeg bare det blir fullt en håndfull ganger i år. Selvsagt mot oss, antagelig også mot profilerte lag som RBK og Brann, samt mot LSK og VIF som begge kommer med mange bortesupportere.

At de burde selge ut flertallet av kampene, slik Haugesund gjorde i fjor, er en annen sak.

Hos oss blir det neppe utsolgt mange ganger i år heller. En av utsolgt-kandidatene (RBK) havner på en dårlig dato (mandag i påskeferien). Jeg vil tippe at vi selger ut mot VIF, LSK og S08, og kanskje noen på slutten av sesongen hvis det er spenning.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


svartoghvit

Juniorspiller

Ble medlem: 12 apr 06
Innlegg: 113

Lagt til: 11 apr 11, 14:53

Opprinnelig postet av Tøfflus

Men at RBK bare trekker 11070 tilskuere til en kamp mot Lillestrøm, en av de argeste rivalene, det må være urovekkende for økonomiansvarlig på brakka.

Til sammenligning: I fjor trakk de to første hjemmekampene til RBK i overkant av 14 000, og det var mot Start og Godset. I år har de ca 11 000 mot Stabæk og LSK, kamper som trakk henholdsvis 14 794 og 17 104 i fjor. For ordens skyld, LSK-kampen i fjor var også på en søndag klokka 20:00.

Flere årsaker til at publikum uteblir i hopetall fra Lerkendal.

1. Så og si alle hjemmekamper går kl. 2000 på søndag kveld, dermed uteblir mange familier fordi det blir for sent for ungene som skal på skole neste dag.

2. Samme tidspunkt virker også inn på langveisfarende hjemmesupportere fra Nord- og Sør-Trøndelag. Nedslagsfeltet er større enn kun Trondheim og omland.

3. RBK har strammet inn på antallet gratisbilletter som deles ut, kunne være ganske mange tusen i enkelte kamper.

4. Det er mye intern uro og negativitet om og rundt klubben for tiden. Folk er lei dette og mister interessen

5. Folk skjønner at laget ikke er like bra som de to foregående sesonger og er bortskjemte og gidder ikke se på et lag som ikke vinner. (Måtte de brenne i helvete for det)

6. Det er for enkelt å se kampen på TV fremfor stadion og det er for mye fotball på tv. Produktet mister interessen for de som ikke er hekta på det.

---------------------------

Trofast kvit og svart te døden tar mæ...


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 11 apr 11, 15:05

Opprinnelig postet av svartoghvit

Opprinnelig postet av Tøfflus

Men at RBK bare trekker 11070 tilskuere til en kamp mot Lillestrøm, en av de argeste rivalene, det må være urovekkende for økonomiansvarlig på brakka.

Til sammenligning: I fjor trakk de to første hjemmekampene til RBK i overkant av 14 000, og det var mot Start og Godset. I år har de ca 11 000 mot Stabæk og LSK, kamper som trakk henholdsvis 14 794 og 17 104 i fjor. For ordens skyld, LSK-kampen i fjor var også på en søndag klokka 20:00.

Flere årsaker til at publikum uteblir i hopetall fra Lerkendal.

1. Så og si alle hjemmekamper går kl. 2000 på søndag kveld, dermed uteblir mange familier fordi det blir for sent for ungene som skal på skole neste dag.

2. Samme tidspunkt virker også inn på langveisfarende hjemmesupportere fra Nord- og Sør-Trøndelag. Nedslagsfeltet er større enn kun Trondheim og omland.

3. RBK har strammet inn på antallet gratisbilletter som deles ut, kunne være ganske mange tusen i enkelte kamper.

4. Det er mye intern uro og negativitet om og rundt klubben for tiden. Folk er lei dette og mister interessen

5. Folk skjønner at laget ikke er like bra som de to foregående sesonger og er bortskjemte og gidder ikke se på et lag som ikke vinner. (Måtte de brenne i helvete for det)

6. Det er for enkelt å se kampen på TV fremfor stadion og det er for mye fotball på tv. Produktet mister interessen for de som ikke er hekta på det.

enig med alle punkter, samt forståelse for alle punkter. (siden vi ikke har "like" så skrives det isteden. :)  )

---------------------------

Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Største skuffelse: Tap mot Sarpsborg 08, 06.11.2009


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 11 apr 11, 15:11

Ok, så nedgangen kunne fort kommet allerede i fjor dersom det ikke var for gratisbillettene? Det er bekymringsverdig.

Jeg skjønner jo det at det er negativt mtp tilskuertall å spille klokka åtte til stadighet. Det burde vært en grense på hvor mange kamper hvert enkelt lag kunne bli flyttet vekk fra søndag klokka seks. Men det er TV2 som betaler - klubbene selv og forbundet har solgt seg, og en del av varen TV2 har kjøpt er retten til å bestemme hvem som skal spille klokka åtte. Dessverre. Og det går verst ut over dere (RBK), fordi dere har vært best.

Jeg synes det har gått for langt nå, når bare halve runden spilles søndag klokka seks. Jeg skjønner jo TV-selskapene - mer spredning betyr flere seere og mer reklamekroner - men fotball for glisne tribuner er ikke stas!

Jeg synes det hadde passet best med én lørdagskamp, én sen kamp søndag, resten av runden klokka seks på søndag. Så kunne man vist en av klokka seks-kampene på en allment tilgjengelig kanal. Som TV-seer liker jeg mandagskampen, men som tribunegjenger liker jeg den slett ikke.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 12 apr 11, 23:36

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 13 apr 11, 06:57

Opprinnelig postet av Tøfflus

Jeg synes det hadde passet best med én lørdagskamp, én sen kamp søndag, resten av runden klokka seks på søndag. Så kunne man vist en av klokka seks-kampene på en allment tilgjengelig kanal. Som TV-seer liker jeg mandagskampen, men som tribunegjenger liker jeg den slett ikke.

Enig 100%

---------------------------

Heia FFK


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 622

Lagt til: 15 apr 11, 18:15
Ha ha det er det sykeste jeg har sett. Brann scorer etter 9 sekunder. Glimrende passning fra Bangura :-)

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 15 apr 11, 21:22

Jg rakk 2 omg...Som beskrives som et antiklimaks etter 3-3 i 1omg :p Er sterkt uenig med de som påstar at mange mål tilsvarer dårlig kvalitet. Det blir en altfor drastisk slutning på bakgrunn av én variabel. Hvorfor ikke tolke det dithen at vi har flere offensive lag i årets TL? Tenk hvis alle hadde spilt som trauste Viking!

Nei, jeg hyller TL 2011 for den mest underholdende sesongstarten i nyere tid!

At Haugesund og Brann deler poengene er et bra resultat for oss også. Uavgjort i ander kamper er generelt sett et godt resultat for oss. Dog, ser gjerne at Sogndal slår Tromsø til helga slik at TIL ikke stikker i fra på toppen.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)
Fredrikstad tar Gull! (2011)



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 42 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24