Husk meg
Brukernavn
Passord

Tippeligaen 2011

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 42 7

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 18 apr 11, 04:27

Opprinnelig postet av FFKgutt1

5 - 2 og særpingene er nede på jorda igjen... deilig ;)

En ting dem skal ha for er oppmøtet på bortekamp. Så ut som det var en del særpinger i Drammen. Frykter litt at dem får bedre borteoppmøte enn oss i år.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 18 apr 11, 05:25

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av Tøfflus

Dagens 18:00-kamper:

Odd - AaFK. Fagermo mot Rekdal, eller det store surpomp-slaget. Håper ddet høljer med kort og at trenerne slåss etter kampen.

Godset - Særp: Tror smurfene får det omtrent på samme måten som de gjorde mot Haugesund.

Sogndal - TIL: Lukter kanskje uavgjort her? Sogndal har null poeng og trenger desperat å komme i gang, TIL har fremstått nokså solide, men er kanskje fornøyde med U borte.

Molde - Stabæk: Dette er nok førstevalget av de fire kampene, for her har vi to lag som besitter kvalitet, men presterer ujevnt, og begge har vært involvert i sjanserike kamper hittil. Man begynner nok å bli utålmodige etter seier i Rosenes by nå ...

Hmmm, jeg synes jeg traff ganske bra i kveld. Nå har jeg riktignok ikke sett om det var slåssing i Skien, men etter måten AaFKs første mål kom på, skulle det ikke forbause meg Cool Jeg angrer ikke på at jeg valgte å se Molde - Stabæk. Åpen og morsom kamp.

Traff rimelig greit sjøl. Sjelden kost for TL 2011 å være ;) MEN, Fagermo og Rekdal sloss ikke, isteden lanserte Fagermo Reka som Norges neste landslagstrener ettersom Solbakken stikker til en europeisk storklubb (norsk tabloid).

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)
Fredrikstad tar Gull! (2011)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 18 apr 11, 05:46

Fagermo var forbausende rolig og saklig, og nøyde seg med å påpeke at Odd skulle hatt frispark i forkant av AaFKs 1-0-mål (jeg er tilbøyelig til å være enig) samt at Einar Jääger skulle hatt gult kort for minst én av de taklingene han kom med  (jeg er fullstendig enig, den ene TV2 viste var på grensen til rødt kort).

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 18 apr 11, 08:24

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av FFKgutt1

5 - 2 og særpingene er nede på jorda igjen... deilig ;)

En ting dem skal ha for er oppmøtet på bortekamp. Så ut som det var en del særpinger i Drammen. Frykter litt at dem får bedre borteoppmøte enn oss i år.

FFK hadde også endel flere bortesupportere de første sesongene i Tippeligaen enn vi har i dag. Da var jo alt nytt og spennende. Når vi ikke klarer å fylle stadion til RBK-kampen engang er ikke interessen den samme som tidligere. For noen sesonger siden var ikke det noe problem i det hele tatt.

Interessen og oppmøtet vil nok dale i Sarp også etterhvert som resultatene uteblir.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 18 apr 11, 11:46

Det skal nok noe til før vi mobiliserer 5000 mann til en bortekamp igjen ja ... men jeg må si at den største skuffelsen jeg har opplevd i så måte var å stå på bortefeltet på Lerkendal i 2009 og innse at flertallet av de som sto der var slike som meg selv - Fredrikstad-folk som bor i Trøndelag. Det var antagelig ikke 50 stykker totalt engang ... mens i årene forut var bortefeltet typisk smekk fullt.

Jeg har inntrykk av at folk gikk litt "mett" i 2008, og at alt gikk galt i 09 hjalp vel ikke til å skape ny giv akkurat. En skal kanskje ikke undervurdere det inntrykket Plankehaugen ga utad heller, som en gruppe som slet med splid og interne stridigheter? Kanskje ikke like fristende for ikke-medlemmer og medlemmer som er med bare pga billige borteturer å bli med da, som mens det var positiviteten som dominerte.

Men i år er i hvert fall positiviteten på vei tilbake, så får vi se om det også gir utslag i større interesse rundt borteturene? Å starte med to turer til Vestlandet og tredje bortekamp på 2. påskedag er jo ikke ideelt. De fleste bortekampene på Østlandet er i andre halvdel av sesongen i år.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 25 apr 11, 11:38

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 25 apr 11, 16:29

Av alt mulig rart er det altså Godset som topper tabellen etter fem runder, uavhengig av hvordan det går mellom VIF og RBK. Start fikk smekk i Pæddekummen, mens Godset for en gangs skyld vant borte.

Og der var det jaggu 1-0 til RBK før det var spilt to minutter.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Fossekællen:)

Knøttespiller
Ble medlem: 08 des 10
Innlegg: 59

Lagt til: 25 apr 11, 16:50
Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av FFKgutt1

5 - 2 og særpingene er nede på jorda igjen... deilig ;)

En ting dem skal ha for er oppmøtet på bortekamp. Så ut som det var en del særpinger i Drammen. Frykter litt at dem får bedre borteoppmøte enn oss i år.

FFK hadde også endel flere bortesupportere de første sesongene i Tippeligaen enn vi har i dag. Da var jo alt nytt og spennende. Når vi ikke klarer å fylle stadion til RBK-kampen engang er ikke interessen den samme som tidligere. For noen sesonger siden var ikke det noe problem i det hele tatt.

Interessen og oppmøtet vil nok dale i Sarp også etterhvert som resultatene uteblir.

Tja.. det kan jo selvsagt skje. De fleste fotballfans går ikke på kamp etter kamp hvis laget man støtter bare taper. Tviler en smule på at dette er forbeholdt Sarpinger. Men foreløpig må jeg si at resultatene tilsier økt oppslutning i Sarp og ikke det mosatte.

---------------------------

Ford eller Fiat?


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 25 apr 11, 17:01
Endret: 25 apr 11, 17:06
Endret av: Knuty

Hvor mange var det på dagens kamp i Sarpsborg?

Edit: fant ut sjøl, 4693 visstnok. Klar oppgang fra Sogndal-kampen (4048).


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 apr 11, 19:06

Opprinnelig postet av Arte et labore

Både Dagbladet og VG tipper Viking på en andreplass denne sesongen. 100% tipper de på bronseplass.

Er det noe som helst som tyder på at dette?

Da har vi spilt fem serierunder og jeg skjønner ennå ikke hva Dagbladet og VG tenkte på da de satte Viking på andreplass. Et lykkeskudd sikret dem seier mot FFK, men det er også alt. 1-1-3 lukter ikke akkurat sølvmedalje. Det lukter faktisk mer av nedrykk.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 26 apr 11, 06:58

Regner med at det var flere som så RBK-VIF i går. Erik Bråthen sto en god andreomgang da Örlund måtte ut med skade. Det er vel ganske bankers at han står cupkampen på søndag, men burde han kanskje få sjansen fra start i en seriekamp snart også? I fjor sto Örlund alle 30 seriekampene.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 26 apr 11, 08:36

Opprinnelig postet av Tøfflus
Det er vel ganske bankers at han står cupkampen på søndag, men burde han kanskje få sjansen fra start i en seriekamp snart også? I fjor sto Örlund alle 30 seriekampene.

Kritikken blant RBK-supporterne haglet i hvert fall mot Örlund etter FFK-kampen og flere andre kamper i år også. Smålubben og stillestående var noen av ordene som ble brukt.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 26 apr 11, 08:39

Opprinnelig postet av Tøfflus

Erik Bråthen sto en god andreomgang da Örlund måtte ut med skade.

Bråthen klarte seg bra han, men så skapte VIF til gjengjeld nesten ikke sjanser i andre omgang.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 26 apr 11, 09:41

De hadde jo noen farligheter ca midt i omgangen, før de tilsynelatende gikk tom for idéer (eller krefter?). Det er dog ingen tvil om at Hirschfeld hadde atskilllig mer å gjøre.

Uansett, Bråthen virket trygg i feltarbeidet, besluttsom med ballen og reddet greit de gangene han måtte. Det er synd om han skal måtte nøye seg med å stå cupkampene fram til tredje runde.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 26 apr 11, 11:33

på tekst tv sier dem at örlund rekker første cump kampen.. så det tyder nok på at Bråthen blir på benk

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 26 apr 11, 11:40

Det gjør nok det. Jeg sjekket hjemmesiden til RBK nå, og leste at Örlund faktisk startet alle cupkampene også i 2010-sesongen. Nokså konservative, RBK-trenerne.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


RG

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 05 mai 11, 06:23
Endret: 05 mai 11, 06:59
Endret av: RG

Tippeliga spiller tatt på farmville ...

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/tippeligaspiller-tatt-i-hasjfarm-3486168.html

Cool

Men Hvem kan det være ???

http://www.common-place.org/vol-11/no-03/roberts/

---------------------------

# Seriegull 1937 1938 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006

”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 05 mai 11, 06:29

Navnet er spredd såpass nå at det går vel greit?

Opprinnelig postet av SarpTropez på vgd

Veldig mange har tilgang til et visst bilderegister hvor man kan søke på fotografen sine bilder osv. Da tar det ikke så lang tide å finne det ut:) 

Gutten spiller på favorittlaget mitt.

Og jeg og halve vgd kan nå lene oss tilbake og si hva var det vi sa... 

Selvom det er trist, med tanke på stallen vår. Absolutt mye fotball inne. Tomt ellers.

 


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 05 mai 11, 06:54
Endret: 05 mai 11, 06:58
Endret av: Knuty

Alle vet jo hvem det er snakk om nå ja, uten at det er noe poeng å legge ut navn her.

Synd for klubben, regner med han blir sagt opp nå hvis det viser at at han har skyld i dette.


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 07 mai 11, 17:41

Enga ser ut til å gå på en smell mot Brann hjemme. Liker ikke det, ville helst sett at Brann ble knust 5-0. Nå skal de revansjere seg mot oss. Men Enga har scora 1 mål på 3 kamper, og det er ikke mye..



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 42 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f