Husk meg
Brukernavn
Passord

Borges forlater Fredrikstad

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 20 4

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 16 mar 11, 21:19

Opprinnelig postet av ffkmats

I følge Alsaker er det ingen i tippeligaen som kan måle seg med Celso Borges. 

Og det er helt korrekt. Man må være stokk tett i knotten for å mene noe annet.

Jeg sa det allerede i fjor - Celso Borges er er den beste fotballspilleren som spiller i Norge.


Kai Karate

Knøttespiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 53

Lagt til: 06 apr 11, 09:27

Vi får håpe at Terje Liverød med denne artikkelen kan bidra til at Celso forlenger kontrakten..

 

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article197244.ece


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 06 apr 11, 09:41

Terje Liverød får mene hva han vil.

Jeg mener dette var stort sett vås fra ende til annen. 

Det finnes en rekke gode midtbanespillere i store europeiske ligaer som er like trege som Celso Borges. Borges er kjapp i hodet, og har en meget bra spilleforståelse. Da kommer man langt som spiller. Men det som er viktig er å gi mannen en fri rolle der han ikke er nødt til å dekke store rom på banen, for det er han ikke i stand til.

Men at det finnes haugevis av spillere i Sør-Amerika til en billig penge som er/blir like gode som Celso Borges gjør det helt sikkert.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5481

Lagt til: 06 apr 11, 09:49

Uttalelsene til Liverød er selvmotsigende. Det ene øyeblikket sier han at Borges er en god tippeligaspiller, og i det neste at han ikke skjønner at VIF og RBK ønsker ham. Borges besitter den egenskapen pr i dag som er det aller viktigste for en spiller fra et annet kontinent. Han er "akklimatisert" til Norge og norsk fotball. Spesielt RBK har gått på noen miner her tidligere. Hentet spillere som de ikke har hatt tålmodighet med, som Eguren og Sibaya, som senere har slått til i større ligaer.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 06 apr 11, 10:27

- Borges neste steg bør være utlandet

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Robbie

Juniorspiller
Ble medlem: 15 feb 11
Innlegg: 105

Lagt til: 06 apr 11, 11:10

Det finnes mange gode spillere i store ligaer som ikke innehar den hurtigheten som ekspertene etterlyser hos Borges. Jeg tror på ingen måte at Borges vil falle gjennom i en større liga. Men han bør være smart i klubbvalg. En middels klubb i Spania vil nok være det desidert beste for ham. Men også talia og Tyskland kan være fint for et neste stopp for Borges.

Greit at hurtighet er viktig, mister Liverød, men det er faktisk ikke alt!

---------------------------

Kråkerøy


sarpen

Juniorspiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 136

Lagt til: 06 apr 11, 12:31

 

Skal være forsiktig med uttalelser om en spiller jeg ikke kjenner altfor godt, men jeg påstår at Borges er langt unna topp ti i tippeligaen. Er det en kåring han troner på toppen av er det "mest overvurdert". Bygger denne uttalelsen på spillerens prstasjoner i fjorårets adecco, en serie Alsaker åpenbart ikke viet mye oppmerksomhet ifjor.

Kjenner en klam følelse av desperasjon fra Vålerenga. De har opparbeidet en lyst til å by på alt RBK byr på. Det startet med Fredheim Holm som signet for RBK, deretter snappet Enga Kone foran nesa på RBK. RBK bød en grei sum for Borges og Enga måtte seff overgå dette. Skremmende at to klubber som skal være lokomotivene i norsk fotball, åpenbart har en innkjøpspolitikk som i beste fall holder adecconivå!

At FFK ikke aksepterte et bud på 7 mill. bevitner at klubben har god økonomi, eller ihvertfall god oversikt. Det bør gjøre alle dere som er glad i klubben rolig til sinns, da temaet "økonomisk uføre", ikke lenger er et tema.

Må si at en spiller som Tarik, ville jeg personlig betalt 10 ganger prisen for, kontra Borges. Rett og slett fordi han definitivt er blandt tippeligaens topp 5! Snakk om juvel.

Til alle dere som nå vil hamre løs på min analyse, det var jeg som tippet Brann som alt annet enn en nedrykkskandidat i år!


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 06 apr 11, 13:26

ja det har gått hele 2 kamper. Brann kan fremdeles rykke ned. Og vil ikke akkurat bedømme Borges etter en kamp i storm og en annen med jetlag og flytur på 15 timer dagen før.. Vi får nå se da vettu.


General Gardener

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 06 apr 11, 13:33

Vil først og fremst rose Terje Liverød for å ta opp noe viktig, nemlig at norske klubber er for dårlige på kartlegging av spillere. Et godt eksempel på dette er Rosenborg. Jeg så ikke kampen deres mot Brann, men mot Stabæk var det tydelig at de ikke har klart å erstatte spillerne de har mistet.

For meg virker det som om det kom som et sjokk på klubben at Anthony Annan og Vadim Demidov forsvant. Nå overdriver jeg selvfølgelig, men poenget mitt er at Rosenborg har bommet med forsterkningene. De betaler 8,5 millioner for en midtstopper som ikke akkurat har vist seg frem fra en positiv side. For tidlig å konkludere med Larsens nivå, men med en god oversikt over det sør-amerikanske markedet hadde man sikkert funnet en like god spiller til en langt billigere pris.

På midtbanen har Markus Henriksen, en spiller med glimrende offensive kvaliteter, blitt flyttet ned i en mer defensiv rolle. Sammen med Per Ciljan Skjelbred er han milevis unna å fylle skoene til Annan.

Ja, det er bekymringsfullt at norske klubber som regel kun ser etter spillere i Skandinavia. Nei, Celso Borges er ikke et godt eksempel å trekke frem her, Liverød.

At han trekker Borges' nivå i tvil, sier vel litt om fyren. Etter hva jeg har fått med meg er det flere som betviler Liverøds kvaliteter. Han er jo (var, hvertfall) agenten til Guastavino, en spiller som er langt dårligere enn Borges.

Det er helt riktig at Borges har problemer med tempoet, men han har mange andre glimrende kvaliteter. Noen spiller i det øvre europeiske sjiktet kommer han nok ikke til å bli, allikevel hadde han nok ikke hatt problemer med å spille på et godt lag i for eksempel Bundesligaen.

Nei, Liverød, her må du gjøre leksene dine bedre før du uttaler deg. Tanken er god, og jeg er enig i prinsippet, men jeg er uenig med eksemplet som trekkes frem.

---------------------------

http://www.twitter.com/banksy8


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5481

Lagt til: 06 apr 11, 14:27

Opprinnelig postet av General Gardener

At han trekker Borges' nivå i tvil, sier vel litt om fyren. Etter hva jeg har fått med meg er det flere som betviler Liverøds kvaliteter. Han er jo (var, hvertfall) agenten til Guastavino, en spiller som er langt dårligere enn Borges.

Liverød var også mannen som fikk Eguren til RBK. Det var ikke så mange som tok ham seriøst da han sa spilleren ville spille i en Europeisk toppklubb om noen år. Det gjorde ikke RBK trener Høgmo heller, og Eguren fikk lite spilletid. Etter suksess i Hammarby(trodde jeg hadde fortrengt det) var han sentral på et Villareal lag som kom til kvartfinale i CL.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 06 apr 11, 16:07

Jeg tror at det mange klubber har "glemt" laget og i alt for stor grad tenkt at vi trenger en spiss en midtstopper eller keeper og så er det blitt hentet inn spillere som sikkert har ferdigheter som sikkert holder nivå, men de passer dårlig inn i måten laget er tenkt å fungere.
Borges er f.eks ubetalig (nesten) for et lag som trenger de ferdighetene han besitter. Trenger laget en hurtig midtbanespiller vil Borges være en totalt feilkjøp.
Derfor vil nytteverdien av en spiller kun måles i hvordan han passer inn i laget og har de ferdighetene som laget etterspør.

Til Liverød: Det er sikkert mange gode fotballspillere, men det er ikke enkelt å finne den som skal ertatte Borges og fylle de rommene som må tettes i FFK.

Jeg er imponert over de grepene som er tatt i FFK i den siste tiden - med så stort fokus på å bygge lag kan vi i løpet av et par år virkelig være med å kjempe om medaljer (NB! om et par år)

Fortsett bygging av lag og team og vær fortsatt like tydelig på hvordan otball skal spilles (og ikke spærkes) Cool


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 06 apr 11, 22:14

Opprinnelig postet av General Gardener
Nei, Liverød, her må du gjøre leksene dine bedre før du uttaler deg. Tanken er god, og jeg er enig i prinsippet, men jeg er uenig med eksemplet som trekkes frem.

Han bruker også kvalifiseringskampene mot Uruguay som eksempel. Disse ble spilt høsten 2009. Jeg vil påstå at Borges har blitt en bedre spiller på halvannet år i hvert fall.

Da kunne man sagt det samme om Eguren, en av Liverød sine spillere. Ble byttet ut før pause da Rosenborg ble knust 5-1 på stadion. Et par år senere var brått høyaktuell for La Liga, og spilte brått i Villarreal...


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 07 apr 11, 12:25

Terje Liverød ville heller ikke sagt dette om han hadde hentet spilleren til Norge. Men dessverre for Liverød står det ikke feks Uruguay i passet til Borges.

Jeg lurer på om Tor-Kristian Karlsen er enig med han... eller vent, nei jeg lurer ikke på det. Karlsen mener helt klart Borges vil klare seg fint i samtlige europeiske ligaer. Mer tilbaketrukket i Tyskland og Spania, og høyere opp i banen i feks England der tempoet er høyere enn i Tyskland og Spania. Andre ligaer det hadde vært gøy å se Borges i er Frankrike og Italia.

Eguren spilte en del for Villareal, men å si at han var en av lagets "stjerner" er å dra strikken veldig langt...


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5481

Lagt til: 07 apr 11, 12:52

Opprinnelig postet av Plankekæll

Eguren spilte en del for Villareal, men å si at han var en av lagets "stjerner" er å dra strikken veldig langt...

Jeg skrev at han var sentral. Han spilte 60 kamper i 2008-09. Jeg mente ikke å bruke dette som et eksempel på at Liverød alltid har rett, på samme måte som at han ikke alltid har feil fordi Guastavinho er dårligere enn Borges.

 

Men det er også et eksempel på at Borges har en verdi for VIF og RBK fordi han er "akklimatsiert" til norsk fotball. Spillere som Eguren og Sibaya viste i ettertid at de var mer enn gode nok, men RBK hadde ikke tid/tålmodighet til å la de akklimatiserer seg. Alanzinho fikk tid i Stabæk, men var en vits de to første sesongene.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 07 apr 11, 14:07
Endret: 07 apr 11, 14:07
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Jeg skrev at han var sentral. Han spilte 60 kamper i 2008-09. Jeg mente ikke å bruke dette som et eksempel på at Liverød alltid har rett, på samme måte som at han ikke alltid har feil fordi Guastavinho er dårligere enn Borges.

 

Men det er også et eksempel på at Borges har en verdi for VIF og RBK fordi han er "akklimatsiert" til norsk fotball. Spillere som Eguren og Sibaya viste i ettertid at de var mer enn gode nok, men RBK hadde ikke tid/tålmodighet til å la de akklimatiserer seg. Alanzinho fikk tid i Stabæk, men var en vits de to første sesongene.

Du har selvsagt rett i at Eguren var en sentral brukke for Villareal. Uansett så har Liverøds "spillere" ingenting med saken å gjøre, Liverød har ingenting med Borges å gjøre og utsagnet hans skinner gjennom av personlig agenda. Det blir jo ganske åpenbart . At Borges prates ned er uansett ikke så alt for gærent. Wink


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 07 apr 11, 15:22

- Ja, Borges har internasjonalt snitt

Tor-Kristian Karlsen er ikke akkurat veldig enig med Liverød - for å si det mildt...

Denne artikkelen anbefales å lese. Her trekker Karlsen frem flere toppspillere uten fart som sin fremste styrke.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 09 apr 11, 01:39
Skal man bli en internasjonal toppspiller, tror jeg hurtighet er en av de minst viktige egenskaper. Evnen til å forutse spillet, løpe riktig og tidsnok, er viktigere enn å være hurtig. Hurtighet med og uten ball er også to ulike displiner, der den med ball igjen er den viktigste i fotball. Hurtighet på små flater nok også viktigere enn topphastighet på lange løp, og da, på små flater, er balanse og akslerasjon mer avgjørende. Manglende hurtighet kan langt oppveies med evne til å lese spillet. Dessuten, er man god til å lese spillet, så vet man også hvor man skal spille ballen straks man når den. Langt viktigere enn å løpe hurtig er at man er hurtig til å spille ballen videre, i riktig retning. Den enkelte spillers løpshurtighet er bare en av mange egenskaper som isolert sett har en marginal rolle for lagets samlede nivå. Men skal man bli en internsajonal toppspiller så kan man ikke ha verken mange eller store slike, isolert sett marginale, svakheter - for så taper man i konkurransen med mer komplette spillere. Det sagt, jeg har aldri hatt inntrykk av at gode gamle Pele var mer enn gjennomsnittlig hurtig, uten ball vel å merke. Men han kom oftere enn de fleste tidsnok fram likevel. Hurtighet er nok en litt opphauset egenskap i dagens fotball. Hvis det finnes én egenskap som fortjener å trekkes frem som spesielt viktig for en fotballspiller, så vil jeg gi min stemme til noe Borges uten tvil har: profesjonell holdning. Til sammenligning er hurtighet en langt enklere egenskap å forbedre.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 09 apr 11, 07:43

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Hvis det finnes én egenskap som fortjener å trekkes frem som spesielt viktig for en fotballspiller, så vil jeg gi min stemme til noe Borges uten tvil har: profesjonell holdning. Til sammenligning er hurtighet en langt enklere egenskap å forbedre.

Bifalles!

Det Celso viser hos oss er at hans gode sider oppveier fint for hurtigheten som mangler. Stor hurtighet er viktig hvis man er ving eller gjennombruddsspiss, og slike roller er ikke Celso aktuell for hverken her eller andre steder.

Ren løpshurtighet er faktisk den eneste direkte svakheten jeg kan se hos ham, og jeg blir overrasket dersom han ikke før eller senere havner i en over middels god klubb i en av de bedre europeiske ligaene.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


suggas

Juniorspiller

Ble medlem: 23 aug 09
Innlegg: 79

Lagt til: 09 apr 11, 12:15
Hurtighet er viktig i fotball idag. Men det jeg opplever er at hurtighet kan kompensere for mindre individuelle ferdigheter i fotball. Hvis man ikke er spesielt hurtig, må man ha bedre ferdigheter som feks Borges. Mens har man ikke de ferdigheter kan man til en viss grad kompansere med at man er rask. Her kan trekke fram Brian West som jeg tror ikke hadde hevdet seg i tippeligaen, viss han ikke hadde han hurtigheten sin. En komplett spiller som er verdensklasse må nok innha begge ferdigheter.

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 09 apr 11, 18:37

Opprinnelig postet av suggas
En komplett spiller som er verdensklasse må nok innha begge ferdigheter.

Ja, men hvor mange komplette spillere finns? Svar: Ingen.

Det finns veldig veldig mange gode spillere rundt om i verden. Svært få, om noen finner du i Tippeligaen. Nivået på de beste i Tippeligaen er i beste fall "hyggelig" i verdensmålestokk.



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 20 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24