Husk meg
Brukernavn
Passord

Borges forlater Fredrikstad

Flat Trådet Nøstet
Side 18 av 20 18

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 11 apr 12, 11:14
Endret: 11 apr 12, 14:18
Endret av: Plankekæll

Opprinnelig postet av arte et labore

Scoret sitt første mål for AIK og nå (og ble matchvinner med sin scoret helt mot slutten av kampen). Trodde han skulle være ute i lengre tid, men faktisk godt å se han får en god start.

Her forteller Borges om marerittet i Fredrikstad.

Han har før denne sesongen også gått ned flere kilo og er bedre trent (de fleste så vel at han var mye tyngre i rumpa i 2012 enn i 2010 da han kom).

Jeg tipper og håper han får en god sesong og kommer seg ut i en bedre liga som han fortjener.

Til moderatorene: Det er et eller annet "føkk" med hele supporternet nå. Det viser bare mitt innlegg som ser helt voldtatt ut.

Edit: Nå går det visst an å skrive lesbare innlegg for min del igjen. Var sikkert bare noe forbigående.


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 634

Lagt til: 11 apr 12, 12:51


Jeg syns det er skuffende av Borges å komme med sånn sur kritikk av FFK etter at han har dratt herfra. Han har sikkert tjent gode kroner og hatt det bra den tiden han var her. Hvorfor han skal begynne å rakke ned på FFK nå forstår jeg ikke.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 11 apr 12, 13:04

Uenig. Hvis kritikken er berettiget er det bedre at den kommer enn at den ikke kommer, og at han tar det nå i stedet for mens han fortsatt var FFK-spiller, handler vel helst om lojalitet til sin daværende arbeidsgiver (FFK). Hva som er nedrakking, ser jeg ikke.

Dersom det han sier er feil, derimot, da er det skuffende av ham.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 11 apr 12, 13:21

Det som jeg reagerer på er at både Askar, Thomassen og Borges virker samstemte på at de er kommet til mere profesjonelle klubber.

Hva gjør  Brann,Enga og Aik annerledes enn det FFK gjør. Virker som om ihvertfall disse 3 klubbene tar mye bedre vare på nye spillere enn det FFK gjør.

 

Dette er det som er mest skremmende.

At han har gått ned i vekt, sier vel litt om egen innsats i forhold til å holde matchvekten. Kanskje profesjonaliteten hans kun var utad?


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 11 apr 12, 14:51

Opprinnelig postet av Tøfflus

Dersom det han sier er feil, derimot, da er det skuffende av ham.

Hvilken interesse skulle han ha av å lyve?

Dette bare bekrefter det vi har fått stadfestet i det siste, at kaoset har rådet i klubbsystemet i mange år.

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 11 apr 12, 14:52

Opprinnelig postet av rødforalltid

Hva gjør  Brann,Enga og Aik annerledes enn det FFK gjør.

 

Meget godt spørsmål............

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 11 apr 12, 15:00

Opprinnelig postet av Willy René

Hvilken interesse skulle han ha av å lyve?

Dette bare bekrefter det vi har fått stadfestet i det siste, at kaoset har rådet i klubbsystemet i mange år.

Jeg ser heller ikke at han skulle ha noen interesse av å lyve, jeg tror absolutt han er ærlig. Det var en del av tilsvaret til innlegget over, som ga uttrykk for at det var skuffende at han i det hele tatt kom med kritikken.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 11 apr 12, 15:11

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av Willy René

Hvilken interesse skulle han ha av å lyve?

Dette bare bekrefter det vi har fått stadfestet i det siste, at kaoset har rådet i klubbsystemet i mange år.

Jeg ser heller ikke at han skulle ha noen interesse av å lyve, jeg tror absolutt han er ærlig. Det var en del av tilsvaret til innlegget over, som ga uttrykk for at det var skuffende at han i det hele tatt kom med kritikken.

OK.

Men jeg er ikke enig med de som er skuffet over at han kommer fram med dette. Han er i sin fulle rett til å fortelle om de skuffelsene han opplevde i FFK, og jeg synes faktisk at det er godt et kommer fram, jeg har egentlig aldri vært tilhenger av "ned-dyssing".

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 11 apr 12, 15:12

Ser ikke på det som kritikk engang og ihvertfall ikke kritikk til klubben per i dag. Han forklarer bare hvordan han opplevde det og det er da veldig forstålig at han syns det var vanskelig å komme til en klubb som var i så total oppløsning som vi var på den tiden.

Er vel heller ingen kritikk av klubben at han syns det var litt kjipt å se de samme folka hele tiden. Vi er en liten klubb i en liten by. Noen mennesker trives best i storbyen, mens andre trives best under små forhold (Som f.eks Raio som ikke trivdes i Oslo). Folk er bare forskjellige.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 11 apr 12, 16:24

Opprinnelig postet av rødforalltid

Det som jeg reagerer på er at både Askar, Thomassen og Borges virker samstemte på at de er kommet til mere profesjonelle klubber.

Minus Askar. http://www.fredrikstadfk.no/content/view/4812/372/

Men ja, det er et tankekors at spillere omtaler sine nye klubber som mer profesjonelle. Det er opplagt at FFK har noe å lære.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 11 apr 12, 17:18

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av rødforalltid

Hva gjør  Brann,Enga og Aik annerledes enn det FFK gjør.

 

Meget godt spørsmål............

   Man kan jo stille spørsmål med VIF om hvor  profesjonelle de er.  Vi fikk jo Etzaz Hussain gratis Wink 


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 11 apr 12, 19:08

Opprinnelig postet av eliot

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av rødforalltid

Hva gjør  Brann,Enga og Aik annerledes enn det FFK gjør.

 

Meget godt spørsmål............

   Man kan jo stille spørsmål med VIF om hvor  profesjonelle de er.  Vi fikk jo Etzaz Hussain gratis Wink 

Helt enig Eliot. Og jeg er sikker på at det ikke bare er FFK av tippeligalagene som har hatt kaotisk styring, eller kanskje kan vi si mangel på styring.

Jeg tror også FFK ikke er alene om å ha bedrevet (sannsynligvis) grov økonomisk kriminalitet.

Vi får håpe at det kommer for dagen det som har skjedd i andre klubber også.

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 12 apr 12, 09:52
Endret: 12 apr 12, 09:55
Endret av: hasse33

Det var vel Vidar H som hadde vært i Stockholm og snakket med Celso..... jaja Vidar du får nok en jobb i VG før eller seinere Cool For det som var realitetene var at Celso gjorde en kjempejobb i de åra han var her, bort sett fra siste halvåret hvor nok tankene var på en annen klubb.

Jeg sier ikke at de ikke var mye rot i klubben i perioden Celso kom hit, men reagerer mer på Vidar H`s vinkling i Celso intervjuet.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 12 apr 12, 09:58

Opprinnelig postet av eliot

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av rødforalltid

Hva gjør  Brann,Enga og Aik annerledes enn det FFK gjør.

 

Meget godt spørsmål............

   Man kan jo stille spørsmål med VIF om hvor  profesjonelle de er.  Vi fikk jo Etzaz Hussain gratis Wink 

Har Thomassen fått mye spilletid i VIF ?? 


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 12 apr 12, 12:12

Opprinnelig postet av hasse33
Har Thomassen fått mye spilletid i VIF ??

Er han skadet eller noe? Satt jo ikke på benken engang de to siste kampene, men startet mot Godset.


Robbie

Juniorspiller
Ble medlem: 15 feb 11
Innlegg: 105

Lagt til: 12 apr 12, 12:25

Skadet i ankelen.


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 12 apr 12, 12:32

Opprinnelig postet av hasse33

Det var vel Vidar H som hadde vært i Stockholm og snakket med Celso..... jaja Vidar du får nok en jobb i VG før eller seinere Cool For det som var realitetene var at Celso gjorde en kjempejobb i de åra han var her, bort sett fra siste halvåret hvor nok tankene var på en annen klubb.

Jeg sier ikke at de ikke var mye rot i klubben i perioden Celso kom hit, men reagerer mer på Vidar H`s vinkling i Celso intervjuet.

Helt enig med deg om dette gnålet av vinkling! Hvem trenger dette nå, nå er det jo folk og spillere som prøver å få noe til her og så veltes gammel dritt opp, totalt uinteressant for de fleste (for liten by, javel). At man får vite hvordan celso nå har det og gjør det er jo moro og av interesse. Men når Vidar H velger overskrift "Marerittet" fremfor "AIKs nye wonderboy" så sier vel det noe om hva journalisten ønsker med dette..... Fredrikstad Blad tok tydeligvis kveldsundervisning hos VG fra ca. 2007 - ble det redaktørskifte eller noe slikt ?


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 12 apr 12, 19:14

Her kan du se Borges live. http://www.coolsport.tv/stream5.php  AIK- IFK gøteborg .  Kampen nettopp startet.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 14 apr 12, 21:39
Endret: 14 apr 12, 21:40
Endret av: arte et labore

http://www.dagbladet.no/2012/04/14/sport/fotball/tippeligaen/fredrikstad_fk/celso_borges/21113738/

Denne syns jeg ble unødvendig. Slik jeg ser det så kritiserte Celso Borges det som skjedde i klubben, altså alt rundt, og ikke hvordan han selv ble tatt imot og behandlet.

At Celso omtrent hadde ødelagt den første leiligheten har vi valgt å ikke si noe om av hensyn til spilleren selv.

Helt unødvendig av Jokke dette. Først anklage Fredriksstad Blad for å lage en tabloid sak, og så slenge dritt til spilleren etterpå. Det står vel ikke et eneste sted i intervjuet i FB at Celso klaget over måten FFK behandlet han på, med mindre papirutgaven har mer stoff på dette.

Borges har jo helt rett i sine uttalelser. Klubben var en kaotisk heksegryte da han kom. Det var jo gang på gang på gang at forumet flommet over at rykter hvor mye av det så ut til å stemme da alt ble lagt frem til sist.

Ta oppgjøret med FB om du vil, Jokke, men å trekke Borges ned i søla, det kunne du vært foruten. Dette er bare med på å tiltrekke klubben negativ oppmerksomhet igjen. Saken var jo egentlig glemt allerede inntil den fikk ny bensin nå.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 14 apr 12, 22:01

Å heisann Jocke Jonssson. Var det virkelig nødvendig å fyre seg så kraftig opp over artikkelen til Vidar Henriksen?

Fredriksstad Blad er og vil vel alltid bli FFK-fiendtlige, og kun opptatt av store skandaløse overskrifter ála Se og Hør. Intet nytt under sola der med andre ord. Henriksen kunne fint brukt en annen overskrift, selv om innholdet i artikkelen var greit.

Alt Borges kom med i intervjuet med Henriksen var helt greit og riktig etter mitt syn. Borges ble forespeilet noe helt annet enn det han fikk. Etter at styret tok Grönis' parti under konflikten med Tor-Kristian Karlsen og Karlsen forsvant ble det intet annet enn kaos i klubben. Sånn sett synes jeg litt synd på Borges som faktisk på dette tidspunktet var regnet som en kommende storstjerne i verdensfotballen. At vi i det hele tatt fikk han til FFK var et under i seg selv.

Jeg synes også det virket som Borges hadde litt vel høye tanker om seg selv, noe denne leilighetshistorien viser. Men hvorfor i alle dager dra Borges ned i søla offentlig da Jocke? Hadde jeg vært Borges nå hadde jeg ikke giddet å ha noe mer med svensken vår å gjøre.

At FFK brukte så mye penger på denne spilleren var jo nobelt i seg selv, men det hadde da virkelig ikke klubben råd til. Fullstendig idioti å bruke så mye penger på å frakte familien Borges frem og tilbake flere ganger fra Costa Rica til Norge, og i tillegg på 1.klasse med alt det innebærer.

Ja, FFK behandlet muligens Borges som en konge. Og han oppførte seg vel også deretter er jeg redd. Presterte vel egentlig dårligere og dårligere i FFK-drakta ettersom shortsen ble trangere og trangere. Joda, enkelte superkamper var det som i kvalikkampene mot Hønefoss og spesielt 4-2 kampen mot Brann i fjor på stadion da han scoret hattrick.

Uansett, gratulerer til Vidar Henriksen og Joackim Jonsson som har svertet FFKs rykte enda mer. Det skulle nesten ikke vært mulig, men dere klarte det! Hurra.



Flat Trådet Nøstet
Side 18 av 20 18

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3