Husk meg
Brukernavn
Passord

Celso, Please read this!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

kaka

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 jul 08
Innlegg: 11

Lagt til: 24 feb 11, 16:59
Endret: 24 feb 11, 21:55
Endret av: Holters

First, I'd like to apologize on behalf of those who think that they are in a position to put, quote on quote 'pressure' on you to renew a contract with Fredrikstad. You are in a position, as you know very well, to negotiate a contract with great terms that favor any future opportunities that you will have. You are a great part of the positive trends that are happening in FFK, both on and off the field. This momentum will allow Fredrikstad to have a great season and draw much attention also from clubs from major European leagues, however, this contract is about you, and you need to be in a bigger league. You are talented beyond any player in Norway, and you possess a diplomatic quality that elevates the professionalism of clubs such as FFK. As highlighted by the recent Fredrikstad Blad article concerning your contract negotiations, FFK leadership often struggle with appropriate behavior, professionalism and involving social media. You of course know that this is inappropriate from leadership, and I hope you can chalk it up to what it is, without letting it influence your negotiations.

Most likely this will be your last season with Fredrikstad. You have the full support of every fan and follower of FFK with whatever decision you make. The fans love you, and FFK will be a team to be reckoned with because of you. Please consider completing the year in FFK, with a contract that favors you and your agent, and gives you un-beholden freedom when the right invitation from England, Spain, or Italy comes along. If you choose to stay through the season, I believe the current trends and positive energy you bring will create great momentum for the team and yourself. Good karma, and a tighter bond within the team will be created depending on what you might decide to do (which is probably what ffk's leadership is struggling to communicate.) I believe this year will be the launching pad for your 'big' move; however, your fans and FFK hope you will give them a couple of extra months to see them through the season. Please, we hope you will consider doing so.

Regardless, thank you for all you do and continue to do for Fredrikstad Football Club. We are honored to have, and to have had the captain of the Costa Rica national squad lead our team.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 24 feb 11, 17:02

Hva med heller å sende dette til FB profilen hans etc. kontra på et forum han garantert ikke leser :)

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


kaka

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 jul 08
Innlegg: 11

Lagt til: 24 feb 11, 17:14

Kan gjerne sende det til han paa FB profilen. Kanskje vi kan redigere litt foere vi gjoer det.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 24 feb 11, 17:22

Hva for no bullshit er det greine der?


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 24 feb 11, 17:41

Det er helt riktig at Borges er en viktig del av alt det positive som skjer i FFK. Og for oss er han uvurderlig - ikke minst med sine profesjonelle holdninger og sin personlighet.

På en annen side er det helt klart at etterspørselen ikke har vært stor (lik 0 om jeg har fulgt med i timen). Som fotballspiller har han mye å bidra med, men han mangler hurtighet.

Jeg er av den formening at det vil være en vinn - vinn situasjon om han forlenger  med FFK. Han får utviklet seg videre i et miljø som til de grader setter pris på ham og gjør ham god. Og han vil bidra til at FFK hever seg et par hakk.

Synes ikke det innlegget du har skrevet bør postes noe som helst sted - ser det helst slettet.

En annen ting vi som supportere skal være meget påpasselige på er å ikke gjøre noen spillere større enn klubben.

Alle kan erstattes.

 

 

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 24 feb 11, 17:41

First of all - hvorfor så inni helvete stor skrift??

Second of all - jeg kan aldri tenke meg at Celso skriver eller leser her inne.

Vel og bra hvis det er dine egne tanker, men dra ikke alle FFKs supportere over én kam og skriv at alle mener ditt og alle mener datt. Jeg liker heller ikke at du mener FFKs ledelse ofte mangler god oppførsel, profesjonalisme og det å involvere media. Hva i allverden legger du i det?? Jeg vet ikke om du har fått det med deg, men vi byttet styre omtrent ett år siden. Jeg skjønner ikke hva det nye styret eller FFKs ledelse gjør for noe galt i dine øyne.

Jeg håper bare at fornuftige Borges gjør det som er best for hans egen utvikling, og det kan meget vel være å bli i FFK en sesong til. Godt humør, gode medspillere og kapteinsrolle kan gjøre han godt. For FFKs del er det selvsagt en fordel å få forlenget kontrakten hans omgående. Hvis ikke det skjer er det nok muligens best å prøve å få solgt Borges for å få penger for han.

Dette er sesongen som Borges må vise Norge (og Europa) at han faktisk besitter de kvalitetene tyske, engelske, spanske og franske klubber leter etter. Interessen fra storklubbene er nok ikke så stor som enkelte her inne fantaserer om.


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 24 feb 11, 19:15

Fint at flere blir revet med av slike Se&Hør overskrifter som blant annet F-B driver med. Det er vel liten vits i å "plage" Celso med sånt.

---------------------------

Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Største skuffelse: Tap mot Sarpsborg 08, 06.11.2009


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 01 mar 11, 07:17

I følge FB har FFK bestemt at Borges vil bli nektet å spille for Costa Rica  i Gold Cup om han ikke skriver under på en ny kontrakt for FFK. Skriver han under for han lov til å delta. Dette er triumfkortet  for FFK for å beholde Borges.


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 01 mar 11, 07:52

Tror dette er noe vi må regne med i forhandlinger om en spiller av Borges kaliber. Synes ikke dette er feil kort å spille. 4 kamper midt i sesongen (0-8 (H), Start (B), Odd (H) og Sogndal (B), for at han da skal spille en internasjonal turnering, vise seg frem, forhandle med klubber og kunne signere 5 dager senere.

Men har vi lov til å nekte han? Hvordan er regelverket?

Men så lenge de forhandler er jeg fornøyd, da ønsker iallefall begge parter en avtale.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 01 mar 11, 08:31

Det er vel slik at norske klubber bare er forpliktet til å frigi landslagsspillere på såkalte "internasjonale datoer". Jeg tror faktisk at turneringer utenfor regi av UEFA ikke berøres av regelverket og at europeiske klubber dermed i prinsippet kan nekte spillere å dra for å delta.

Dog er det vanlig praksis å la spillere få fri for å delta i kontinentale mesterskap. For eksempel hadde flere Chelsea-spillere fri fra klubben for å delta i Afrikamesterskapet, deriblant nøkkelspillere som Essien og Drogba. Manchester United ga Ji-Sung Park fri i januar så han kunne spille for Sør-Korea i Asiamesterskapet , selv om hans posisjon på banen var tynt besatt pga. skader.

Å nekte Borges å spille Gold Cup for Costa Rica vil således trolig være innenfor reglene, men det vil vel også være en uvanlig avgjørelse. Er det noen her som har eksempler på Tippeliga-spillere som har blitt nektet deltagelse i slike mesterskap før, pga kollisjon med den norske sesongen? Det er vel kun de siste 15 årene (etter Bosman) som er relevante her, det var langt mellom afrikanere, asiater og latinamerikanere i norsk fotball før det.

 

---------------------------

“I used to have a saying that when a player is at his peak, he feels as though he can climb Everest in his slippers. ..."

- Sir Alex Ferguson


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 01 mar 11, 08:52

Og ikke minst så vil en slik avgjørelse (å nekte Borges å spille) sette en effektiv stopper for gode utenlanske spillere i FFK


nilz1

Knøttespiller

Ble medlem: 12 aug 08
Innlegg: 68

Lagt til: 01 mar 11, 12:39

 

Jeg for min del syns hele denne tråden burde vært fjernet.

---------------------------

FFK og Manchester United

Sitat fra en legende: I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste 20 minutter i mitt liv. (George Best, the world's best footballplayer - ever!!)


kaka

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 jul 08
Innlegg: 11

Lagt til: 01 mar 11, 17:41
Dersom man proever aa manipulere Borges til aa signere ny kontrakt blir det ofte negative foeleser mellom spiller og klubb. Det blir ikke bedre naar slik oppfoersel blir offentligjort i media. Borges tar sin rolle som kaptein for Costa Rica serioest, og Fredrikstad boer vise mer oppofrende forstaaelse for hans rolle paa landslaget. Nei, la gutten faa litt ro og tid til aa bestemme seg hva han vil gjoere. Han har gitt utrykk for at han liker seg i klubben saa det er god mulighet for at han bestemmer seg for aa bli.

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 02 mar 11, 00:07

Det kan være at klubben spiller et veldig dumt spill her, da det slettes ikke er sikkert at de kan nekte Celso spill i Gold Cup.
Har hatt en liten diskusjon med TKK om det akkurat, og han mener klubben ikke kan nekte, på linje med EM osv.
Som han sier" slik var det i alle fall tidligere" "men Jokke har stort sett oversikten"
Blir ikke overasket hvis det kommer en ny sak i FB i morgen om saken..

---------------------------

http://twitter.com/GardC


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 02 mar 11, 01:05
Får ikke håpe det er sant som står FB.Det betyr at man forsøker å tvinge Borges til å skrive under!!!Hvis han skriver under får han reise,for å spille for landslaget,ingen underskrift ingen tur med landslaget.Det høres for dumt ut spør du meg,det er nesten så jeg ikke tror det er sant.

Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 02 mar 11, 01:05

Syns man skal slette denne tråden. Syns den er fryktelig negativ vinklet mot FFK.

Her prøver klubben og andre å lage en posetiv atmosfære og folk greier og forsatt komme eder og galle.

trodde folk heia på FFK og ikke enkelt personer.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 02 mar 11, 01:06

Opprinnelig postet av Haarek
Får ikke håpe det er sant som står FB.Det betyr at man forsøker å tvinge Borges til å skrive under!!!Hvis han skriver under får han reise,for å spille for landslaget,ingen underskrift ingen tur med landslaget.Det høres for dumt ut spør du meg,det er nesten så jeg ikke tror det er sant.

 

Hvilken artikel er du referer til?


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 02 mar 11, 01:10
Endret: 02 mar 11, 01:12
Endret av: Haarek

Opprinnelig postet av Plankehue

Opprinnelig postet av Haarek
Får ikke håpe det er sant som står FB.Det betyr at man forsøker å tvinge Borges til å skrive under!!!Hvis han skriver under får han reise,for å spille for landslaget,ingen underskrift ingen tur med landslaget.Det høres for dumt ut spør du meg,det er nesten så jeg ikke tror det er sant.

 

Hvilken artikel er du referer til?

Denne http://www.f-b.no/ffk/harfint-spill-om-borges-1.6067661

 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 02 mar 11, 09:11

Opprinnelig postet av Plankehue

Syns man skal slette denne tråden. Syns den er fryktelig negativ vinklet mot FFK.

Uenig. Starten er riktignok melodramatisk til tusen, men etterhvert har i det minste ett interessant tema blitt tatt opp: Spillet rundt landslagsspill og ny kontrakt. Dette fortjener en diskusjon, uansett hva man mener om åpningsinnlegget. Kanskje heller en egen tråd hvor kontraktsforhandlingene er eneste tema?

 

---------------------------

“I used to have a saying that when a player is at his peak, he feels as though he can climb Everest in his slippers. ..."

- Sir Alex Ferguson


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 02 mar 11, 10:27

Det er mulig denne stormen i vannglasset er skapt at F-B, ta det med en klype salt.

Forøvrig, dersom Borges er fast bestemt på å forlate klubben uansett ved slutten av sesongen, ser jeg vel ikke poenget med å frigi ham til turneringer vi ikke må frigjøre til (som Gold cup). Særlig ikke hvis vi har viktige kamper (noe vi ikke har).

Dersom han hadde signert er det selvfølgelig han må få fri til denne turneringen.

Jokke & CO smiler på bildene, gjetter på forhandlingene er på ett annet nivå og at dette er F-B overdrivelser.

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24