Husk meg
Brukernavn
Passord

Nye formasjoner?!?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

kaka

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 jul 08
Innlegg: 11

Lagt til: 19 feb 11, 19:10
Endret: 19 feb 11, 19:29
Endret av: kaka

Det er en spennende offensiv stall som FFK moenstrer. Kanskje det hadde vaert mulig og eksperimentere med smaa endringer i alle ledd som kan faa maks ut av individuelle ferdigheter spesielt med hensyn til midtbanen. Det er som sagt for tidlig aa doemme disse ferdighetene ut i fra de treningskampene som har blitt spilt, men, Jabbie (den nye Essien) har kanskje bedre defensive kvaliteter enn Borges for eksempel. Jeg liker ogsaa Ruud-Tveter, og tror han vil finne samspillet enda bedre med Tarik ganske snart. Han er ogsaa et fint oppsillspunkt, og jeg ser kvaliteter som det beste av Gardar og Tegstroem, men han har mer atletisk potensial.  Jeg liker venstre kanten meget godt, men for tiden er det ikke samme snert paa hoeyre siden. Gamboa er ikke noen sikker back, men han skaper alltid problemer naar han gaar offensivt til verks. FFK jobber bra med de kvalitetene de har, men jeg tror man kan ivareta systemet som Aune har implemert med en kvasi diamant formasjon paa midten. Det hadde vaert interesant aa se et Drillo konsept, med en formasjon som er basert litt mer paa ferdigheter. Vidar har vaert veldig sterk i oppkjoeringen. Jeg tror Raio, Horn og Vidar vil bli det sterkeste forsvaret i Tippelogaen i aar. Luksusproblemet paa stopper plassen kan bli resolvert med aa spille tre  'ville' stopperkjemper i forsvar med to offensive back som kan hjelp til i forsvar.  En 'veldig' offensiv 3-5-2 formasjon er mulig med mulighet til aa skifte til en defensiv formasjon med aa bytte Ruud-Tveter med Jabbie, se parantes.

                      Staw/Masalin

              Horn     Raio       Vidar

Gamboa                                  Thomassen

                        (Jabbie)

       Askar                           Hansen

                           Borges

              Tarik               ( Ruud-Tveter)

 

Eller 4-4-2 med samme offensive konsept:

                         Staw/Masalin

                     Raio       Vidar

Gamboa                                  Thomassen

Askar      Borges          Jabbie        Hansen

               Tarik          Ruud-Tveter

 

 


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 20 feb 11, 10:26

Opprinnelig postet av kaka

Det er en spennende offensiv stall som FFK moenstrer. Kanskje det hadde vaert mulig og eksperimentere med smaa endringer i alle ledd som kan faa maks ut av individuelle ferdigheter spesielt med hensyn til midtbanen. Det er som sagt for tidlig aa doemme disse ferdighetene ut i fra de treningskampene som har blitt spilt, men, Jabbie (den nye Essien) har kanskje bedre defensive kvaliteter enn Borges for eksempel. Jeg liker ogsaa Ruud-Tveter, og tror han vil finne samspillet enda bedre med Tarik ganske snart. Han er ogsaa et fint oppsillspunkt, og jeg ser kvaliteter som det beste av Gardar og Tegstroem, men han har mer atletisk potensial.  Jeg liker venstre kanten meget godt, men for tiden er det ikke samme snert paa hoeyre siden. Gamboa er ikke noen sikker back, men han skaper alltid problemer naar han gaar offensivt til verks. FFK jobber bra med de kvalitetene de har, men jeg tror man kan ivareta systemet som Aune har implemert med en kvasi diamant formasjon paa midten. Det hadde vaert interesant aa se et Drillo konsept, med en formasjon som er basert litt mer paa ferdigheter. Vidar har vaert veldig sterk i oppkjoeringen. Jeg tror Raio, Horn og Vidar vil bli det sterkeste forsvaret i Tippelogaen i aar. Luksusproblemet paa stopper plassen kan bli resolvert med aa spille tre  'ville' stopperkjemper i forsvar med to offensive back som kan hjelp til i forsvar.  En 'veldig' offensiv 3-5-2 formasjon er mulig med mulighet til aa skifte til en defensiv formasjon med aa bytte Ruud-Tveter med Jabbie, se parantes.

                      Staw/Masalin

              Horn     Raio       Vidar

Gamboa                                  Thomassen

                        (Jabbie)

       Askar                           Hansen

                           Borges

              Tarik               ( Ruud-Tveter)

 

Eller 4-4-2 med samme offensive konsept:

                         Staw/Masalin

                     Raio       Vidar

Gamboa                                  Thomassen

Askar      Borges          Jabbie        Hansen

               Tarik          Ruud-Tveter

 

 



Tror absolutt du er inne på noe her - Det hadde også vært spennende om vi kunne gjort noen små grep i forhold til motstander.
Har veldig tro på Borges som litt hengende spiss - eller fremskudd midtbane.


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 20 feb 11, 10:58

         Nr. 1                                  staw

                            Horn              Raijo           Vidar

Gamboa                                                                               Thomassen

                                    Elvestad        Jabbie

                                                 Borges

                           Tarik                                  Ruud

Mulig Thomassen kan bytte med Elvestad og sette inn Askar som er en offensiv backtype. Horn kan settes inn i midten av 3ern for å trekke opp i midtbaneleddet når vi har ball, som Muri i Enga. Ps: En helt for jævlig formasjon for backene da de må løpe livet ut av seg.

 

Nr 2.               

           Gamboa                     Raijo/ Vidar         Horn                Thomassen

                                           Jabbie                      Elvestad

                                                           Borges

Askar                                                                                                         Tarik

                                                            Ruud    

 

Egentlig en vanlig 4-3-3 med en offensiv midtbanespiller og to ankere, i en kamp vi skal styre kan Elvestad eller Jabbie trekkesopp et ledd opp.

 

 



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3