Husk meg
Brukernavn
Passord

3. serierunde: Brann - FFK - lørdag 09.04 kl 1600

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 04 apr 11, 23:07

Tror faktisk seieren på Lillestrøm gagner oss. Nå har de fått en pangstart mot motstandere de knapt hadde trudd dem skulle vinne mot. Nå kommer FFK på besøk, et av lagene de absolutt hadde tenkt å slå før sesongen. Da passer det vel bra med en nedtur.

 


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 05 apr 11, 07:38
Endret: 05 apr 11, 07:47
Endret av: thorsen

Jeg tenkte på det sjøl. Vi kan endelig legge oss "bakpå", mens Brann må (for første gang i år?) angripe. Vi må selvfølgelig spille vårt spill, men det forventes iallefall at Brann skal styre spillet og at vi skal kjøre kontringer. Jeg tror det kan slå positivt ut!

Håper på dette laget:

                           Staw
Gamboa - Horn - Piiroja - Thomassen
 Askar - Jabbie - Ramberg - Valencia
                    Tarik - Borges

Valencia fremfor Hansen da han hadde et positivt innhopp sist og spillere ofte overpresterer mot gamle klubber. Smile

btw:

BA


SpaceBob

Juniorspiller

Ble medlem: 20 jan 06
Innlegg: 144

Lagt til: 05 apr 11, 09:06

                   Staw

Gamboa - Horn - Piiroja - Thomassen

  Askar - Jabbie - Borges - Valencia

             Tarik - Ruud Tveter

 

Håper jeg på Smile


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 05 apr 11, 09:10
Helt perfekt med seier til Brann over LSK. Nå er 'gullet på veg Hem' her i Bergen,og det vil vi utnytte. Har stor tro på seier på lørdag. Brann er favoritter-ja..kjempe favoritter,og foran et kravstort hjemme publikum vil Brann få det tøft. Ser for meg en kamp der Brann går ut i hundre,og vi kommer på drepende kontringer ved Tarik og M Hansen. Gleder meg masse.)

ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 05 apr 11, 11:07
Endret: 05 apr 11, 11:07
Endret av: ffkmats

Synes det har vært litt lite konsekvent bruk av Hansen/ Valencia. De er så ulike spilletyper som det går ann, og skal etter mitt skjønn ikke brukes etter hvem som er i best form, men hvem man spiller mot og hvordan kampbildet skal bli. Sånn sett burde Valencia starte de fleste kamper, og Hansen komme inn når vi leder. Men akkurat sånne kamper som dette bør Hansen egentlig starte da kontringsstyrke bør bli fokus. Hansen bør starte kamper vi skal forvente å bli pressa.

 

 

 


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 05 apr 11, 12:20

trener teamet var på åråsen og så LSK-brann

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Robbie

Juniorspiller
Ble medlem: 15 feb 11
Innlegg: 105

Lagt til: 05 apr 11, 13:05

Vanskelig kamp, men slettes ikke umulig at FFK reiser seg igjen her. Det mest overraskende med Brann i år, er faktisk hvordan Carl Erik Torp har funnet seg til rette på midten. Fantasisk innsats, overblikk og pasningsstyrke. Kim Ojo har jo også prestert bedre enn hva man kunne forvente etter ustabile sesonger i Nybergsund. I tillegg har Bjørnar Holmvik, Sævarson og Austin levert bedre enn hva man hadde forventet på forhånd.

Men jeg tror allikevel Brann kommer til å være fryktelig ustabile i år. Og hva passer vel bedre enn at FFK tar skalpen på dem på et fullsatt Brann Stadion – med 17.000 forventningsfulle Bergensere. Brann har ikke hatt noe press i de to kampene. Mot FFK, derimot, er det bergenserne som er favoritter. Det tror jeg kan passe oss utmerket.

Jeg forventer i hvert fall en morsom kamp mellom to offensive lag.

Gleder meg til bortekamp med trøkk igjen!

---------------------------

Kråkerøy


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 05 apr 11, 13:26

Opprinnelig postet av ffkmats

Synes det har vært litt lite konsekvent bruk av Hansen/ Valencia. De er så ulike spilletyper som det går ann, og skal etter mitt skjønn ikke brukes etter hvem som er i best form, men hvem man spiller mot og hvordan kampbildet skal bli. Sånn sett burde Valencia starte de fleste kamper, og Hansen komme inn når vi leder. Men akkurat sånne kamper som dette bør Hansen egentlig starte da kontringsstyrke bør bli fokus. Hansen bør starte kamper vi skal forvente å bli pressa.

Enig. Mot Viking manglet vi kvalitet i den siste tredjedelen i etablert angrep. Hansen er ikke skremmende god når vi angreper mot et så kynisk forsvar som Viking. Valencia sine pasninger og harde innlegg var sårt savnet. Borte mot Brann er det 50/50 i forhold til hvem som starter. Tror ikke nødvendigvis Brann vil ha initiativet i kampen.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 05 apr 11, 15:59

Jeg syns det er naivt å tro at vi skal dra til Bergen for å prøve å spille ut brann etter den starten de har hatt. De har nå fått lov til å sparke unnenfra i to kamper, og det har skapt selvtillit. Jeg tror de rett og slett er et mye bedre lag når de får mye rom å boltre seg på offensivt. Deffensivt drimot, har de ikke farlig høyt tempo, og bør kunne kontres på med spillere som Hansen og Tarik.


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 05 apr 11, 17:06

Opprinnelig postet av thorsen

BA

Fantastisk forside. Kun i Bergen dette er mulig. Er det ikke noe som heter "Hovmod står for fall"? Håper at fallhøyden er gigantisk på lørdag...Sealed

Som Skarsfjord sa når han ble spurt om "gullet skulle hem" nå:  "Det blir vanskelig å rote bort gullet på de siste 28 kampene". Selvfølgelig ironisk, men med et sideblikk på bergenserne om at de ikke må ta seriemesterskapet for gitt etter 2 serierunder. Håper derfor forsiden på bergensavisene ser annerledes ut etter lørdagens match. Lov å håpe i allefall. Viking brøt statistikken mot oss i Fredrikstad, da er det på tide at vi gjør det samme i Bergen.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 05 apr 11, 17:37

Det er et poeng, bergenserne tar selvsagt helt av etter dette - og årets Brann-lag er ungt og uerfarent, så det er lov å håpe at de lar seg rive med.

Samtidig er det ingen tvil om at det gir selvtillit å vinne to kamper hvor man i utgangspunktet hadde vært fornøyd med uavgjort. Skal vi utnytte situasjonen må vi få dem ut av stilen, enten det nå skjer ved å legge oss lavt og renske unna det første kvarteret (noe som kan gå bra, men har potensiale til å gå veldig dårlig) eller ved å krige (noe vi vel strengt tatt ikke har spillertypene til).

 

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 06 apr 11, 07:40

Branns Austin usikker mot Fredrikstad

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 06 apr 11, 08:06

Siden det uansett ikke er en alvorlig skade, er det vel ikke slemt å håpe at han ikke er klar før til uka Cool Branns midtbane uten Austin er tynne greier.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 06 apr 11, 09:45

Opprinnelig postet av Tøfflus

Siden det uansett ikke er en alvorlig skade, er det vel ikke slemt å håpe at han ikke er klar før til uka Cool Branns midtbane uten Austin er tynne greier.

Nja. Flytter man ned Mjelde, og setter inn supertalentet Fredrik Haugen på Mjeldes plass blir det meget bra uansett. De har også Bentley i bakhånd som kan settes inn i en kantrolle. Da kan man flytte Guastavino inn i banen.

Austin er i mine øyne er forferdelig oppskrytt spiller. Men han har hatt en god start på sesongen som alle andre i Brann.

Carl-Erik Thorp er vel den som imponerer meg aller mest på midtbanen.


Robbie

Juniorspiller
Ble medlem: 15 feb 11
Innlegg: 105

Lagt til: 06 apr 11, 11:11

Opprinnelig postet av Plankekæll

Carl-Erik Thorp er vel den som imponerer meg aller mest på midtbanen.

Helt enig. Han har faktisk imponert meg veldig!

---------------------------

Kråkerøy


RG

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 06 apr 11, 14:49

Bare vent, denne ojo kommer til og floppe snart, han kommer ikke til og levere som han gjør gjennom hele sesongen, det så vi når han var i nybergsund ! god til tider, sier ikke mere om den saken.

Nå er turen i boks, fly fra torp lørdag morgen og hjem igjen søndag formidag,

blir sikkert en fin tur med widerøe over fjellet ... Cool

---------------------------

# Seriegull 1937 1938 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006

”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 06 apr 11, 19:57
Endret: 06 apr 11, 19:58
Endret av: Supreme NTM

Føler uansett alltid at disse tidlige kampene har mye kjemping og ikke det store penspillet. Etterhvert sitter spillet og Brann vil igjen se mer middelmådige ut. Sol og 8 grader i Bergen på lørdag ifølge yr.no, tror matta er bra (Holters?).


Robbie

Juniorspiller
Ble medlem: 15 feb 11
Innlegg: 105

Lagt til: 08 apr 11, 09:12

Jeg tror det kan bli en veldig morsom kamp for nøytrale tilskuere i morgen. For oss blir det vel heller en nervekamp. Men uansett, to relativt offensive lag, hvor det forventes at Brann skal styre showet. Det tror jeg kan by på mange kontringsmuligheter for oss.

Spørsmålet er vel om vi skal fortsette å bruke Mads Hansen, eller om vi skal sette inn Alex igjen. Jeg går faktisk for Mads Hansen, nettopp pga kontringsstyrken med han på laget.

Matta på Brann Stadion er ganske bra, men det har regnet voldsomt de siste ukene(spesielt den siste uka), så det kan nok bli ganske tungt utpå der. Men det er vel ikke akkurat noe nytt når det gjelder Brann Stadion :)

Nå er det meldt pent vær fra i ettermiddag av. Tror det kan bli en herlig lørdag i Bergen!

Æ glær mæ!

---------------------------

Kråkerøy


Erlend20

Juniorspiller

Ble medlem: 23 apr 06
Innlegg: 79

Lagt til: 08 apr 11, 10:07

Kan melde om at dommer Edvartsen har pådratt seg streptokokker over natta, og dømmer derfor ikke lørdag Tongue out

---------------------------

Ære være Fredrikstad


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 08 apr 11, 12:11

Er det mulig å kjøpe billetter på stadion i morra?



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24